AndroidHealthClinic

Flying Fox log

• Topic Starter Topic Starter
Juist een klappeke gedaan met dokter. Mijn bursitis in de elleboog is chronisch en valt wss niet te genezen. Na de examens laat ik mijn bursa verwijderen, dan zou ik er vanaf moeten zijn.

Over dat chinnen: Ik heb ooit 100 reps in 25 minuten gehaald. Op het eind bloedde mijn handen, maar de spierpijn die ik daags erna mocht ervaren.... Het was hemels.

Klopt, op het eind ging het echt te traag. Overigens was het volgens mij 22 minuten en nog iets, maar iig. onder de 25 ;) Denk dat je onder het kwartier wel okay zit.

Ik kwam net tot de ontdekking dat 100g nesquick per 100cl volle melk gewoon 1000kcal per liter oplevert. Dat is gemakkelijk!

Seated chain suspended press:
2x5x20
3x25
1x30

5x36
5x36
5x36
22x20

Hammer chins:
9xBW
7xBW
4xBW

Om de één of andere reden was ik bijna meteen opgebrand.

nesquik is inderdaad gewoon goede shit

Bench:
2x5x25
5x35
2x45
1x55

5x62,5
5x62,5
5x62,5

Die laatste rep was echt traag.
Nog een setje pushups daarna om het af te werken.

DB Row:
10x10
10x15
5x25

8x30
6x30
6x30

Een setje high rep cable rows er achter

Corewerk: hanging leg raises (leuk) en wat hypers

Prehab: Seated DB clean en shoulder traction met bands

Ik heb met die bench nu 3 opties:
-even het gewicht een beetje terugschroeven en opnieuw met 3x5 terug opbouwen
-blijven stijgen in gewicht, maar het aantal reps gaandeweg verminderen waar nodig
-blijven stijgen, maar met hele kleine stapjes om toch maar een evengroot volume te behouden

Any thoughts?

Triples . En week na week stijgen in gewicht . Als je 5 triples haalt , 4tjes proberen . Daarna vijfjes . En terug triples .

Triples . En week na week stijgen in gewicht . Als je 5 triples haalt , 4tjes proberen . Daarna vijfjes . En terug triples .
Ik dacht het als volgt te doen:
-vanaf nu op bench triples doen en de huidige trend van +2,5kg per training volgen
-indien noodzakelijk nog verminderen in reps en sets

Gewoon proberen de lijn van telkens 2,5kg erbij zolang mogelijk te volgen, kijken wat het geeft.
Wat denk je?

Seated Chain suspended press:
2x5x20
3x25
1x32,5

5x37,5
5x37,5
5x37,5
20x20

Een duidelijke, doch bescheiden verbetering van de vorige 3x5x37,5 poging

Hammer chins:
42 reps met BW in 10 minuten. Voornamelijk veel doubles.

Prehab:
-bent over DB raise
-shoulder traction met bands
-band pushdowns

Op aanmoediging van The Nose ga ik terug voorzichtig proberen squatten.

Training vandaag:

Bench:
5x25
5x35
2x45
1x55

3x65
3x65
3x65

Voelde toch wat zwaarder dan ik had verwacht. Misschien een slechter dagje.
Ik merkte dat ik het zwakst ben als mijn ellebogen net 90° zijn, dus vlak nadat de stang van de borst los is.
Geen idee of het iets leert over zwakke punten.

Cable row:
10x15
10x25
7x35

8x45
10x45

Front squat:
5x20
5x30

5x40
5x40

Aaaaah, lekkah. Ik was bijna vergeten hoe leuk het is. Ik voel momenteel vanalles in mijn heup en de rest van mijn benen, dus over pijn valt nog niets te zeggen.

schouder prehab

Even snel de reden waarom squatten misschien eventueel nog te doen zou kunnen zijn:

357ou53.png

In het rood zie je de locatie waar mijn necrose zou moeten zitten. Hoe dieper de squat, hoe minder het stuk met necrose rechtstreeks belast wordt met het gewicht.
Vandaar doe ik ook frontsquat, omdat het daarbij makkelijker is om diep te gaan.

Mooi dat je gewoon weer squat man :thumbs:

FOXY SQUATTING !

Zou beestig zijn als je dit kan volhouden. Dingen zoals snatch e.d. kan je dat doen?

Wat zegt de orthopedist daar eigelijk van?

En voel je dan een ischemische pijn als je je heup teveel belast, of hoe voelt dat net?

Mooi dat je gewoon weer squat man :thumbs:
Thx!

FOXY SQUATTING !

Zou beestig zijn als je dit kan volhouden. Dingen zoals snatch e.d. kan je dat doen?
Daar zou ik niet op reken.

Wat zegt de orthopedist daar eigelijk van?

En voel je dan een ischemische pijn als je je heup teveel belast, of hoe voelt dat net?
De dokter zegt: als het geen pijn doet, mag het.

Tja, als ik pijn voel is mijn eerste gedachte niet "hmm, is dit ischemisch".
Wat is ischemische pijn?

Ischemie = als bepaald weefsel zonder zuurstof zit. Een hartinfarct voelt bvb zo aan, een soort van stekende of drukkende pijn die ev. betert als je stopt met je activiteit en rust. Als je dat niet zou doen dan sterft dat weefsel af door gebrek aan zuurstof (necrose).

Ischemie = als bepaald weefsel zonder zuurstof zit. Een hartinfarct voelt bvb zo aan, een soort van stekende of drukkende pijn die ev. betert als je stopt met je activiteit en rust. Als je dat niet zou doen dan sterft dat weefsel af door gebrek aan zuurstof (necrose).
Het is moeilijk te omschrijven. Het is een pijn die meestal opkomt na een tijdje stappen, en anders pas de volgende dag. Maar de necrose treedt denk ik sowiso op in mijn heup.
Ik zal het er nog eens met mijn dokter over hebben. De laatste keer zei hij dacht ik dat bepaalde activiteiten mijn heupnecrose in principe niet erger gaan maken, alleen meer pijn gaan doen.
Dus volgens mij is het een puur mechanische pijn, van een oneffen heupkop die gebruikt wordt.

Het is moeilijk te omschrijven. Het is een pijn die meestal opkomt na een tijdje stappen, en anders pas de volgende dag. Maar de necrose treedt denk ik sowiso op in mijn heup.
Ik zal het er nog eens met mijn dokter over hebben. De laatste keer zei hij dacht ik dat bepaalde activiteiten mijn heupnecrose in principe niet erger gaan maken, alleen meer pijn gaan doen.
Dus volgens mij is het een puur mechanische pijn, van een oneffen heupkop die gebruikt wordt.

Als het is na een tijdje stappen kan het ev. ischemisch zijn (zuurstofnood verhoogt), maar de dag erop is er zeker geen kenmerk van. Maar als klopt wat ie gezegd heeft dan is dat van die ischemische pijn wel fout, wou het gewoon even checken :).

Als het is na een tijdje stappen kan het ev. ischemisch zijn (zuurstofnood verhoogt), maar de dag erop is er zeker geen kenmerk van. Maar als klopt wat ie gezegd heeft dan is dat van die ischemische pijn wel fout, wou het gewoon even checken :).
Met een tijdje stappen bedoel ik trouwens een kwartiertje, soms minder.

Seated Chain suspended press:
2x5x20
5x25
1x32,5

5x38,5 PR
5x38,5
5x38,5
13x25

Filmpje volgt

Hammer chins:
44 reps met BW in 10 minuten PR