XXL Nutrition

Flying Fox log

Het blijft maar klote met die heup, respect voor je doorzettingsvermogen man! Goed idee wel die ringen.

Moet je dan 3 a 4 keer je rug extreem hol maken alle kanten op schuiven etc.? Als ik iemand dat zie doen in mijn sportschool denk ik wat een malloot. Maargoed ieder ze eigen mening.
Wel goed dat je blijft doorzette ondanks je heupprobleem. let wel op degeneratieve verandering op lange termijn zoals heupartrose. Dit kan je bespreken met je huisarts.

Groet.

Haha what the ****? Dat is toch volkomen normaal als je met een behoorlijk percentage van je 1RM aan het trainen bent.

Dude ik weet niet hoeveel geld je te besteden heb aan eten! Maar met voldoende Freten en dan heb ik het niet over een Cleane bulk. Kun toch echt wel binnen 3 maanden al fikse stappen zetten! Plus met alle PR's die je dan scoort moet je dan nog wel 9 maanden door kunnen gainen!

Succes!

Moet je dan 3 a 4 keer je rug extreem hol maken alle kanten op schuiven etc.? Als ik iemand dat zie doen in mijn sportschool denk ik wat een malloot. Maargoed ieder ze eigen mening.
Wel goed dat je blijft doorzette ondanks je heupprobleem. let wel op degeneratieve verandering op lange termijn zoals heupartrose. Dit kan je bespreken met je huisarts.

Groet.

Jij bent vast de gast die op de bench gaat liggen.. zn setje drukt.. en bij de laatste 2 reps als een spast met zn voeten in de rondte gaat schoppen :D

Hoe wil je fatsoenlijk benchen als je niet eens een stabiele basis hebt om op te liggen?

• Topic Starter Topic Starter
Front squat:
5x20
5x25
5x30
2x35

5x39
5x39

Seated suspended chain press:
8x20
5x25
3x30
1x35

5x36,5 PR
4x36,5
4x36,5

Ik ga maar eens wat stijgen in reps op die OH, richting de 8 of zo. En op bench zwaar op 3 reps blijven gaan. Is fijn ter afwisseling.

Hammer chin:
50 reps met BW in 10 minuten

Wat denken jullie eigenlijk van deze manier van trainen? Dus met een bepaald tijddoel zoveel mogelijk reps halen. Leek een een leukere manier van chins doen dan gewoon setjes maken, maar heb geen idee wat de voor en nadelen er van zijn.

Wrist roller:
een set of 3 met 10kg schijf

Laatst bewerkt:
Die wrist roller deed ik trouwens hiermee:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De buitenste stukken (alles na de ringetjes) kan ik er gewoon afhalen. Wat overblijft is dan een korte stalen pijp met een stevige ring er aan.

Ik zag het liggen en dacht "hé, ik kan wrist roller doen!". Altijd leuk als je 'nieuw' materiaal ontdekt in eigen homegym.

Prachtige post weeral harpep :thumbs:
Wat betreft de verdeling aan reps kwam ik echter nooit boven de 3 reps uit, ook in het begin niet. Ik dacht het zo te doen om het zolang mogelijk vol te houden en zoveel mogelijk reps te kunnen doen in die 10 minuten.
Maar misschien is het beter dat ik meer reps doe, en altijd slechts een rep of 2 weg te blijven van failure.

thx voor de input.

Dat maakt het verhaal ietsjes anders, ik ging er van uit dat je ook die 4x8 kon doen met BW binnen 10 minuten...

Als dat namelijk niet zo is, dan is dit des te meer een effectieve methode.
De relatieve intensiteit ligt voor jou dan een stuk hoger en het krijgt dan ook meer het karakter van de pause rep methode.

Hoe dan ook niets mis mee denk ik zo.
Ik ging met die 4x8 uit van een best case scenario. De laatste keer dat ik gewoon sets deed was het :
9xBW
7xBW
4xBW

Even een klein overzichtje van wat ik vandaag heb gegeten:

ochtend: havermout met volle melk en kiwi
Weet niet juist hoeveel kcal, in ieder geval niet genoeg. In ontbijt moet ik meer moeite steken

Middag 1: Boterhammen: ongeveer 500 kcal

Middag 2: Pasta met kaas: 500 à 600 kcal

Diner: kalfsvlees met mosterdsaus: 900 tal kcal

tussendoor en na sommige maaltijden zo'n 2 liter melk tot hiertoe: 1300 kcal

Dat is in totaal 3500 kcal of zo, minimum. De avond is jong, dus ik kan nog wat goedmaken. Meer aandacht aan ontbijt geven (vroeger opstaan ook) en bij dat eerste middagmaal moet nog wat bij.

Veel beter ontbijt vandaag.
Kiwi, havermout met volle melk en honing, spek en brood. Goed voor een totaal van 700 kcal.

Kom op bro, vreten alsof je leven er vanaf hangt.
Die kcal's moeten drastisch omhoog, en zorg ook dat je voldoende eiwitten tot je neemt.
In die contestlogs staan een paar degelijke eetschema's;
skatermarvin, tiger4evah, Loo, die posten eetschema's dan heb je een beetje een idee.
Succes.

Binnen kort zal ik ipv van elke training gewicht op de stang gooien, het elke week doen, met een Bill Starr geïnspireerd schema:

Maandag:
Heavy bench opwerken naar topset van 5
Front squat 2x5
Chins
Medium grip floor press 2x8

Woensdag:
Light bench 80% maandag
Rows
core & posterior chain

Vrijdag: Seated press 1x5
Front squat 2x5
chins
upperback/rear delts

Laatst bewerkt:
Kom op bro, vreten alsof je leven er vanaf hangt.
Die kcal's moeten drastisch omhoog, en zorg ook dat je voldoende eiwitten tot je neemt.
In die contestlogs staan een paar degelijke eetschema's;
skatermarvin, tiger4evah, Loo, die posten eetschema's dan heb je een beetje een idee.
Succes.
Is een 700 kcal ontbijt zo weinig dan?

Hee, een log van FF! Hoe kan ik dat nou gemist hebben?!

Je bent wel erg mager... Maar goed, dat wist je inmiddels al.

Terug
Naar boven