MuscleMeat

Forum Competitie 2019, Challenge n°8: Sumo deadlift

Bezoekers in dit topic

Net ff geprobeerd. 140 lukte, 160 lukte niet. Moet naar de 170 ☹. Nu ff weekje vakantie, zal daarna nog een poging wagen.
 
Hierbij mijn pogingen. Ik heb een 2de poging gedaan in het geval de eerste niet goed is. Het was de eerste keer dat ik deze variatie deed, dus misschien als ik mijn vorm verbeter en nog een poging waag kan ik er meer uit halen. We zullen het zien.


 
Sterk hoor. Alleen je staat sumo, maar lift conventioneel lijkt het wel. Lager zitten en je knieën naar buiten. En je komt omhoog door je glutes en hammies, dat zou ook die hitch moeten verhelpen bij je laatste paar reps.
 
Sterk hoor. Alleen je staat sumo, maar lift conventioneel lijkt het wel. Lager zitten en je knieën naar buiten. En je komt omhoog door je glutes en hammies, dat zou ook die hitch moeten verhelpen bij je laatste paar reps.

Dankjewel. En ja dat klopt inderdaad. Ik denk zelf ook dat als ik lager ga zitten dat ik dan meer reps kan doen met dit gewicht. Ik heb altijd al conventional gedaan, daarom ben ik nog niet zo goed in sumo. Bedankt voor de tips!
 
Hou deze even in de gaten. BW ligt rond de 60kg nu, zal zondag eens zien hoeveel 90-reppers ik kan maken. Lang niet gedeadlift dus weer even kijken hoe het gaat.

Krijg je extra punten als je beltless lift? :eyebrow:
 
Ik doe echt nooit sumo DL. Ik zou 1x 1.5 BW = 114 kg sumo al voldoende effort vinden, jij vast niet :)
Ik deed vorige week voor het eerst sumo, maar ik vind het wel comfortabel eigenlijk. Onlast de rug ook een beetje.
Voor het eerst sumo gedaan net, kwam op 6x met het vrouwengewicht van 1.5 BW. En zelfs bij de vrouwen (Natty :eek:) maak ik geen kans. Dus ik geloof het verder wel. :p Vind hem trouwens belastender voor de lage rug dan normale DL.
 
Ik ga morgen een poging wagen, dan is het toch DL-dag. Ben benieuwd hoe het gaat met 217.5kg.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik kwam tot 2 reps. Misschien later deze week nog een poging wagen.
 
Ik skip deze challenge. 210 kg is m'n 1 RM op conventional DL en voel m'n rug nogal.
 
Ik doe zoiezo wel nog ergens tussendoor mijn poging. Al even niet aan het trainen, dubbele job voor enkele weken... zat net op mijn dl hoogtepunt tegen ik geen tijd meer had/heb om te trainen erg jammer :p maar zal ergens tussendoor wel enkele reps kunnen doen. Alleen de bonus gaat het em niet worden zo :(
 
De Challenge maar ff gedaan met Kakelkipje :p

Bw al 3 dagen 67.5 kg #skinny

17 reps met 101 en een beetje. Pfff

4x135kg meh

En nog een foto van een lading schijven.

Sanca Saxon Even bewerkt want had de eerste verkeerd bewerkt. Nu wel 17 reps.
 

Bijlagen

  • 20190920_184129.jpg
    20190920_184129.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Lekker hoor, terwijl je al bovenaan staat je positie nog even verstevigen. Ik twijfel nog wat te doen. Als het er van komt is het deze zondag, maar ik heb nog steeds rugpijn van de 6x6x140 en moet 150 doen.
 
Hij was fijnnnn!

Ik heb even gerept met 126kg (geen foto, vergeten door de gezelligheid, maar Natty87 is getuige). Vanochtend lekker spekkig ingewogen op 84,0 kg :popcorn2::clap:. De 2x BW ga ik denk ik volgende week proberen, wordt nog wat :emo:

Ik krijg hier een beetje schrik van om eerlijk te zijn :s Hoelang train je al?
 
Hij was fijnnnn!

Ik heb even gerept met 126kg (geen foto, vergeten door de gezelligheid, maar Natty87 is getuige). Vanochtend lekker spekkig ingewogen op 84,0 kg :popcorn2::clap:. De 2x BW ga ik denk ik volgende week proberen, wordt nog wat :emo:

Jaaa was leuk:engel: lekker hoor met 126!
 
Ik krijg hier een beetje schrik van om eerlijk te zijn :s Hoelang train je al?
Supersterk is het zeker, maar heb je haar vriend RockOfAges ook weleens gezien dan? Sterkste Junior van Nederland. Waren laatst ook bij de meet.
 
Back
Naar boven