AndroidHealthClinic

Sticky Forum Competitie 2019, Ranking

Bezoekers in dit topic

Graag even wat meningen, hoe denken jullie over een nieuwe challenge met het volgende concept;

- Jaarchallenge, alle oefeningen blijven het hele jaar online.
- divers aanbod van verschillende challenges, ik denk aan 10-20 oefeningen?
- top 5, top 7 of toch een top 10 per onderdeel met daarbij behorende punten, einde van 2020 is er per onderdeel een eindstand.

Voordelen:
- Hele jaar door wanneer je zelf wil kan je een inzending plaatsen. (blessures, wedstrijden of vakanties zitten niet meer in de weg).
- Je hoeft niet verplicht alle oefeningen te doen als je een oefening niet trekt, kies je eigen oefeningen waarin je wilt deelnemen.
- ik verwacht sterkere prestaties met een spannende top 5 voor elk onderdeel omdat het een jaar online staat.
- meer onderdelen, dus ook ruimte voor echte 1 rm max onderdelen, wat voor meer belangstelling in het algemeen zal kunnen zorgen.

Nadelen
- Iets verzinnen om te voorkomen dat iemand zijn opname heel lang bewaard en pas op het laatst inzend. (bewijs van datum?)
- zorgen dat er het hele jaar wat actie blijft. (dus genoeg onderdelen, en misschien een bonus als je X aantal weken in de top 5 blijft waardoor je sneller een inzending stuurt)


De vorige challenge in 2019 was zeker het eerste halfjaar een succes, nadat het puntenverschil onderling groter werd zag je dat terug in het verminderde aantal deelnemers, misschien voorkomt een jaarchallenge deze dip.
Natuurlijk zullen een aantal onderdelen zo scherp staan met een top 5 dat hier niet wekelijks iets in verandert maar er blijven altijd onderdelen over waarbij er meer actie is. Dat hebben we in de maandelijkse challenges natuurlijk ook gehad.

Ik hoor graag hoe anderen (vooral eerdere deelnemers) hier over denken.
Webby
psycomantje
Fallingout
Natty87
Onslow
ProudPizza
Jaap ja
Kakelkipje
Bulck
Bosje2
Vissertje1980
davido01
RockOfAges
Aquaexplo
zunnepitte
Beowulf
SandJ
Furryx94
BB_
Vonk
Gizzmo
dj_phreak
Valandinz
Bubs
HillR
Guido32
Jake the snake
floris.sp
SP1988 7 punten
tymboo 6 punten
Kyoshi 5 punten
Calibuilder 2 punten
lloydatoni 1 punt
Ik vind het op zich een goed idee om alles een jaar open te hebben staan.

Om te voorkomen dat iedereen op de laatste dag in december nog upload, als restrictie stellen dat je minimaal 1 eerdere post op dat onderdeel hebt gedaan voordat het laatste kwartaal in gaat.
Bonus voor top 5 klinkt ook interessant

Puntendeling zou ik als volgt doen: Nr 1 = 10 punten, Nr 2 = 9 punten ...... Nr 9 = 2 punten, de rest met een geldige inzending = 1 punt. Geen inzending = 0 punten.

Denk dat 10 a 12 onderdelen mooi is, vond het zelf fijn om me 1x per maand ergens op te focussen.
 
Graag even wat meningen, hoe denken jullie over een nieuwe challenge met het volgende concept;

- Jaarchallenge, alle oefeningen blijven het hele jaar online.
- divers aanbod van verschillende challenges, ik denk aan 10-20 oefeningen?
- top 5, top 7 of toch een top 10 per onderdeel met daarbij behorende punten, einde van 2020 is er per onderdeel een eindstand.

Voordelen:
- Hele jaar door wanneer je zelf wil kan je een inzending plaatsen. (blessures, wedstrijden of vakanties zitten niet meer in de weg).
- Je hoeft niet verplicht alle oefeningen te doen als je een oefening niet trekt, kies je eigen oefeningen waarin je wilt deelnemen.
- ik verwacht sterkere prestaties met een spannende top 5 voor elk onderdeel omdat het een jaar online staat.
- meer onderdelen, dus ook ruimte voor echte 1 rm max onderdelen, wat voor meer belangstelling in het algemeen zal kunnen zorgen.

Nadelen
- Iets verzinnen om te voorkomen dat iemand zijn opname heel lang bewaard en pas op het laatst inzend. (bewijs van datum?)
- zorgen dat er het hele jaar wat actie blijft. (dus genoeg onderdelen, en misschien een bonus als je X aantal weken in de top 5 blijft waardoor je sneller een inzending stuurt)


De vorige challenge in 2019 was zeker het eerste halfjaar een succes, nadat het puntenverschil onderling groter werd zag je dat terug in het verminderde aantal deelnemers, misschien voorkomt een jaarchallenge deze dip.
Natuurlijk zullen een aantal onderdelen zo scherp staan met een top 5 dat hier niet wekelijks iets in verandert maar er blijven altijd onderdelen over waarbij er meer actie is. Dat hebben we in de maandelijkse challenges natuurlijk ook gehad.

Ik hoor graag hoe anderen (vooral eerdere deelnemers) hier over denken.
Webby
psycomantje
Fallingout
Natty87
Onslow
ProudPizza
Jaap ja
Kakelkipje
Bulck
Bosje2
Vissertje1980
davido01
RockOfAges
Aquaexplo
zunnepitte
Beowulf
SandJ
Furryx94
BB_
Vonk
Gizzmo
dj_phreak
Valandinz
Bubs
HillR
Guido32
Jake the snake
floris.sp
SP1988 7 punten
tymboo 6 punten
Kyoshi 5 punten
Calibuilder 2 punten
lloydatoni 1 punt

Goed idee. Heb vorig jaar diverse challenges niet meegedaan omdat ik of in een cut zat of het nog niet trok vanwege blessures. Denk dat je dan moet werken met minimaal aantal oefeningen waaraan je mee MOET doen om zo tot een goede score te komen.
 
Kwam hier net een filmpje van tegen. Worden de forum challenges ooit nog terug gebracht of blijven deze uit? :)
 
Back
Naar boven