MuscleMeat

Forumgame 15: Maffia - An Offer You Can't Refuse

Omfg. Eerst de hint op Pure B en nu dit. Wist niet dat de snitch zo'n gedetailleerde info kreeg ...

Jammer. Lijkt me dat hints leuker zijn dan gewoon de naam, want dit maakt het nu al twee dagen wel erg gemakkelijk voor de burgers :roflol:

Dit kan een snitch:

De Snitch. Deze burger is voorzien van afluister apparatuur. Hij krijgt van de spelleider iedere nacht de naam te horen van EEN capo. Hij weet niet van welke familie. Dit is nooit de Don of de consiglieri. Alleen de naam van een willekeurige Capo. Dit kan hij gebruiken om de stemming overdag te beïnvloeden.

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 12:44 ----------

Dus als we sjors niet hadden gekilled kregen we elke nacht de naam van een nieuwe capo.. zonde:(

De bedoeling van de snitch is dan ook om subtiel kenbaar te maken dat iemand eruit moet. Sjors draaide er niet bepaald om heen.

Sjors was snitch, duidelijk dus wie er vandaag uit gaat jorgyboy

Dit kan een snitch:

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 12:44 ----------

Dus als we sjors niet hadden gekilled kregen we elke nacht de naam van een nieuwe capo.. zonde:(

"we" hebben Sjors gekilled? Is dat een teken dat je bij de mobs hoort?

Ik hou je in de gaten :P

Klopt ik wou wel een risico nemen maar uit de woorden van Rob trok ik verkeerde conclusies. Vandaag vind ik de risico's te groot om er iemand anders uit te stemmen. Of ga jij me overtuigen?
Nope. Ik ben vooralsnog waardeloos gebleken met hints.

Maar nu je toegeeft dat jij verkeerde conclusies trok moet je toch ook zien dat de mensen die gisteren zo snel achter je aan hobbelde op zijn minst verdacht zijn (Suus, Kane en JoeyC)? En jij natuurlijk ook nog steeds, maar je neemt te veel het voortouw voor een cult.
Je deed als het ware het vuile werk voor ze.

*edit*IMBA ook natuurlijk.

Om toch even in de verdediging te gaan:

1) Als jullie (burgers) me dooddoen, moeten de andere cults iemand anders zoeken om te killen. Aangezien zij 100% weten wie aan hun kant staat, kiezen ze 90% zeker een burger en 10% kans dat ze een cult van de andere familie killen. Maw, de kans dat jullie nog een burger verliezen vannacht is groot.

2) Als jullie (burgers) me laten leven, zullen de andere cults mij zowiezo dood doen. Zij weten dat ik een 'vijand' ben en ik moet dus dood, of door jullie, of door hen. Anyway, als jullie niet op mij stemmen, kunnen jullie proberen nog iemand anders te killen. Jullie weten uiteraard niet 100% wie wie is, maar jullie kunnen onderhand wel een idee hebben van wie misschien nog veilig is en wie niet, en wie jullie misschien nog duidelijkheid kan verschaffen. De kans echter dat jullie opnieuw een burger eraan doen is groot, maar kleiner dan wanneer de cults het doen, niet?

1) Als jullie (burgers) me dooddoen, moeten de andere cults iemand anders zoeken om te killen. Aangezien zij 100% weten wie aan hun kant staat, kiezen ze 90% zeker een burger en 10% kans dat ze een cult van de andere familie killen. Maw, de kans dat jullie nog een burger verliezen vannacht is groot.

2) Als jullie (burgers) me laten leven, zullen de andere cults mij zowiezo dood doen. Zij weten dat ik een 'vijand' ben en ik moet dus dood, of door jullie, of door hen. Anyway, als jullie niet op mij stemmen, kunnen jullie proberen nog iemand anders te killen. Jullie weten uiteraard niet 100% wie wie is, maar jullie kunnen onderhand wel een idee hebben van wie misschien nog veilig is en wie niet, en wie jullie misschien nog duidelijkheid kan verschaffen. De kans echter dat jullie opnieuw een burger eraan doen is groot, maar kleiner dan wanneer de cults het doen, niet?

Wie zitten er volgens jou in het andere kamp?

jorgyboy dorme con i pesci

Laatst bewerkt:

Eens en oneens.

Jou doodmaken is zinloos voor ons. Maar ook voor de andere cults. Iedereen kent je rol en die is daarmee uitgespeeld.
Je mag stemmen en dat was het. Meer invloed heb je niet meer.

Ik zou niet weten waarom het andere kamp nog de moeite zou nemen je dood te maken, maar ook niet waarom wij dat zouden doen.

Maar nu je toegeeft dat jij verkeerde conclusies trok moet je toch ook zien dat de mensen die gisteren zo snel achter je aan hobbelde op zijn minst verdacht zijn (Suus, Kane en JoeyC)? En jij natuurlijk ook nog steeds, maar je neemt te veel het voortouw voor een cult.

*edit*IMBA ook natuurlijk.

Je bedoelt met Q?

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 12:58 ----------

Eens en oneens.

Jou doodmaken is zinloos voor ons. Maar ook voor de andere cults. Iedereen kent je rol en die is daarmee uitgespeeld.

Ik zou niet weten waarom het andere kamp nog de moeite zou nemen je dood te maken, maar ook niet waarom wij dat zouden doen.

Andere kamp omdat ze de hele familie willen uitroeien.

Wie zitten er volgens jou in het andere kamp?

Mensen die Sjors volgden, zogezegd op basis van mijn postgedrag, terwijl ze gewoon mijn naam had doorgekregen.

Eens en oneens.

Sjah, als je kijkt in de regels weet je wat een capo nog mag doen, aangezien hij niet 'gewoon' maar een cult is. Ik heb dus nog wel degelijk een rol en kan nog een, weliswaar kleine, betekenis spelen in dit spel. Al betwijfel ik of ik daar zelf nog wel zin in heb :roflol:

Grappig dat je mij aanwijst:

-Iedereen die voor Pure B (Aestheto) ging is ofwel burger ofwel lid van de Beefleone's.

-Iedereen die voor Jorgyboy (capo, maar familie onbekend) ging is ofwel burger of misschien lid van de Aestheto's, indien Jorgyboy bij de Beefleone's hoort.

Sjors heeft het verkeerd aangepakt door zo hard te willen gaan voor Jorgyboy toen er al genoeg mensen overtuigd waren van die tip naar Pure B. Maar indien Jorgyboy niet tot de Aestheto's behoorde, wat vandaag misschien zal blijken, stond jij wel aan het voortouw om Pure B zogezegd te sparen en voor Jorgyboy te gaan. Dan hadden jullie (Aestheto's) je consiglieri nog gehad en stonden jullie misschien voor.

Dus ik zou maar niet te hard met de vinger wijzen. ;)

Als Jorgyboy nu lid blijkt te zijn van de Aestheto's, dan ligt de zaak anders.

Met die hint? Yep, dat bedoel ik precies. En in mijn eerste spelletje Markrot.

Andere kamp omdat ze de hele familie willen uitroeien.
Nee, dat is niet nodig. Het gaat om de Don, niet om de capo's. In het wolvenspel hoef je ook niet alle cults uit te schakelen, heb je niks aan.

Maar in theorie kan Jorgy eventueel hints proberen op te lossen en pm-en met zijn vriendjes. Ben ik niet zo bang voor eigenlijk.

Terug
Naar boven