XXL Nutrition

Forumgame 15: Maffia - An Offer You Can't Refuse

De conditie is dat de consigliere verplicht is de naam door te geven die hij en zijn capo's besluit. Hij mag dus niet weer een random naam doorgeven. Ik zal de cults inlichten welke naam de consigliere doorgeeft om daar zeker van te zijn.
Je kan nooit weten welke naam de consigliere doorgeeft aangezien hij dit niet aan jou doorgeeft maar aan de don.
Hoef je ook niet te weten trouwens, je kan bij dit spel onmogelijk controleren of mensen zich aan de regels houden. Daar moet je maar gewoon op vertrouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Top verhaal.

Capo's hebben alleen gevaar van andere Don's? want eigen Don stemt natuurlijk zijn eigen capo's er niet uit

De capo's hebben gevaar van andere don's tijdens de nacht (of eigenlijk de soldaat). Maar overdag loopt IEDEREEN gewoon risico met de stemming. Alle capo's, de don's, de consislieres.

Dus de stemming overdag is net als normaal. Iedereen kan er gewoon uit vliegen.

Tof, drie partijen. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen :)

Je kan nooit weten welke naam de consigliere doorgeeft aangezien hij dit niet aan jou doorgeeft maar aan de don.
Hoef je ook niet te weten trouwens, je kan bij dit spel onmogelijk controleren of mensen zich aan de regels houden. Daar moet je maar gewoon op vertrouwen.

Inderdaad. De Consigliere moet mij gewoon een naam PM'en over wie hij en de cults af willen maken. Ik geef deze dan door aan de Don. Ik zeg gewoon: Alley Cat, jouw consigliere, adviseerd je daniel af te maken.

we moeten er inderdaad op vertrouwen dat de don en de consigliere enkel de naam naar elkaar doorsturen en niet een gezellig babbeltje slaan. zou oneerlijk zijn tegenover de andere familie

Inderdaad. De Consigliere moet mij gewoon een naam PM'en over wie hij en de cults af willen maken. Ik geef deze dan door aan de Don. Ik zeg gewoon: Alley Cat, jouw consigliere, adviseerd je daniel af te maken.
Dat kan ook inderdaad.

Dan moet jij wel echt bijna non-stop online zijn. Als ik immers om vijf voor zes aan jou stuur wat ik door wil geven verwacht ik wel dat de don die informatie om vier voor zes heeft.

En het lijkt me een onnodig tussenstation. Als iemand vals wilt spelen dan doet hij dat toch wel. Vorige spel mocht ik van whami niet tegen mijn medecults zeggen dat ik de leugenaar was en dat heb ik dus ook niet gedaan. Geen controle nodig.

we moeten er inderdaad op vertrouwen dat de don en de consigliere enkel de naam naar elkaar doorsturen en niet een gezellig babbeltje slaan. zou oneerlijk zijn tegenover de andere familie

Dit is makkelijker. En voor mij ook leuk want de Don kan een reactie op mijn PM sturen, daarin geeft hij aan wie hij uiteindelijk zelf wil vermoorden. Ik kan daarmee weer naar de soldaat.

Dus:

Consigliere --> PM naar mij met de naam.
Rob G --> PM naar wolf met advies (consigliere blabla adviseerd je blabla te killen)
Don --> Reactie PM naar mij (ik wil blabla dood hebben)
Rob G --> PM naar Soldaat (de don beveelt je blabla af te maken)

De soldaat hoeft verder niets te doen. Zijn rol is redelijk inactief. Hij moet gewoon rooten voor de evil guys (en specifiek voor zijn familie) en hopen dat hij niet tegen een doogeflipte burger aanloopt. Ik verwerk de rest in het verhaal.

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 16:51 ----------

Dat kan ook inderdaad.

Dan moet jij wel echt bijna non-stop online zijn. Als ik immers om vijf voor zes aan jou stuur wat ik door wil geven verwacht ik wel dat de don die informatie om vier voor zes heeft.

En het lijkt me een onnodig tussenstation. Als iemand vals wilt spelen dan doet hij dat toch wel. Vorige spel mocht ik van whami niet tegen mijn medecults zeggen dat ik de leugenaar was en dat heb ik dus ook niet gedaan. Geen controle nodig.

Ik doe gewoon een deadline. Het verhaal komt rond 21:00 uur. De consigliere geeft mij voor 23:00 uur een PM. Die stuur ik naar de wolf. Die geeft mij een PM terug voor 09:00 uur. Om 10:00 uur maak ik het verhaal.

Op zich is het een tussenstap. Maar het is voor mij wel leuke info en een extra zekerheid.

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 16:54 ----------

Zijn de regels verder voor de mensen duidelijk? Zijn er nog mensen die opmerkingen hebben. Zaken onduidelijk vinden of liever anders zien. Ik zit nog te twijfelen om er een rol van gambler in te verwerken. Maar wil het eigenlijk niet te complex maken. Eerst eens even kijken hoe dit verloopt.

De capo's hebben gevaar van andere don's tijdens de nacht (of eigenlijk de soldaat). Maar overdag loopt IEDEREEN gewoon risico met de stemming. Alle capo's, de don's, de consislieres.

Dus de stemming overdag is net als normaal. Iedereen kan er gewoon uit vliegen.

Maar de consigliere geeft natuurlijk nooit zijn eigen capo's door dus de wolf (don) gaat hem natuurlijk altijd volgen, waardoor hij nooit een eigen capo kilt.

Dus daarom hebben de capo's alleen een andere don te vrezen, en een stemming..

Of zie ik dat verkeerd?

Maar de consigliere geeft natuurlijk nooit zijn eigen capo's door dus de wolf (don) gaat hem natuurlijk altijd volgen, waardoor hij nooit een eigen capo kilt.

Of zie ik dat verkeerd?

of de don denkt trolololol, ik stem iemand anders eruit, allemaal mogelijkheden

Of zie ik dat verkeerd?

In principe is de kans idd erg klein dat een Don zijn eigen capo's kilt. Maar er is altijd nog het risico dan de andere familie een hit maakt op iemand in de eigen familie.

Sowieso hebben de capo's wel wat te vrezen. Zodra de soldaat uit het spel ligt zullen ze zelf kills moeten maken met het risico op dood.

Verder is er dus altijd de stemming.

Dus capo's kunnen vrezen voor een stemming, een hit van de andere familie of eventueel een moordaanslag die verkeerd loopt.

is het niet beter om de consigliere gewoon rechtstreeks met de don te laten praten en de capo's rechtstreeks met de consigliere. is anders wel erg veel werk voor de spelleider en een leuke rol voor iedereen in dit geval

is het niet beter om de consigliere gewoon rechtstreeks met de don te laten praten en de capo's rechtstreeks met de consigliere. is anders wel erg veel werk voor de spelleider en een leuke rol voor iedereen in dit geval

Ja dat is misschien wel een betere optie idd. Ik ga uit van een eerlijk spel. Op zich vind ik het wel cool als de Don (wolf) in zijn PM naar mij aangeeft waar hij afwijkt van het advies van de consigliere.

Hee waar is Biobeast. HIERRRR IN!

Ja dat is misschien wel een betere optie idd. Ik ga uit van een eerlijk spel. Op zich vind ik het wel cool als de Don (wolf) in zijn PM naar mij aangeeft waar hij afwijkt van het advies van de consigliere.

precies, allemaal mogelijkheden

Extra rol voor de goodguys: de gokker. Zie begin post.

Mooi schema:)

K was srs Rob hahaha

Whaha ja ik ben niet zo goed met de mooie plaatjes als whami.

Whami of iemand anders, hoe doe je de random nummer/rollen verdeling in excel?
Zal je bestand sturen met codes er al in?
Wil je versie voor excel-noobs? Dan hoef je enkel deelnemers in bestand te kopiëren, de rollen bij een nr te zetten en het aantal spelers in te geven

Terug
Naar boven