we moeten er inderdaad op vertrouwen dat de don en de consigliere enkel de naam naar elkaar doorsturen en niet een gezellig babbeltje slaan. zou oneerlijk zijn tegenover de andere familie
Inderdaad. De Consigliere moet mij gewoon een naam PM'en over wie hij en de cults af willen maken. Ik geef deze dan door aan de Don. Ik zeg gewoon: Alley Cat, jouw consigliere, adviseerd je daniel af te maken.
Dit is makkelijker. En voor mij ook leuk want de Don kan een reactie op mijn PM sturen, daarin geeft hij aan wie hij uiteindelijk zelf wil vermoorden. Ik kan daarmee weer naar de soldaat.
Dus:
Consigliere --> PM naar mij met de naam.
Rob G --> PM naar wolf met advies (consigliere blabla adviseerd je blabla te killen)
Don --> Reactie PM naar mij (ik wil blabla dood hebben)
Rob G --> PM naar Soldaat (de don beveelt je blabla af te maken)
De soldaat hoeft verder niets te doen. Zijn rol is redelijk inactief. Hij moet gewoon rooten voor de evil guys (en specifiek voor zijn familie) en hopen dat hij niet tegen een doogeflipte burger aanloopt. Ik verwerk de rest in het verhaal.
---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 16:51 ----------
Dat kan ook inderdaad.
Dan moet jij wel echt bijna non-stop online zijn. Als ik immers om vijf voor zes aan jou stuur wat ik door wil geven verwacht ik wel dat de don die informatie om vier voor zes heeft.
En het lijkt me een onnodig tussenstation. Als iemand vals wilt spelen dan doet hij dat toch wel. Vorige spel mocht ik van whami niet tegen mijn medecults zeggen dat ik de leugenaar was en dat heb ik dus ook niet gedaan. Geen controle nodig.
Ik doe gewoon een deadline. Het verhaal komt rond 21:00 uur. De consigliere geeft mij voor 23:00 uur een PM. Die stuur ik naar de wolf. Die geeft mij een PM terug voor 09:00 uur. Om 10:00 uur maak ik het verhaal.
Op zich is het een tussenstap. Maar het is voor mij wel leuke info en een extra zekerheid.
---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 16:54 ----------
Zijn de regels verder voor de mensen duidelijk? Zijn er nog mensen die opmerkingen hebben. Zaken onduidelijk vinden of liever anders zien. Ik zit nog te twijfelen om er een rol van gambler in te verwerken. Maar wil het eigenlijk niet te complex maken. Eerst eens even kijken hoe dit verloopt.