XXL Nutrition

Forumgame 15: Maffia - An Offer You Can't Refuse

Ben ff de noob versie aan het maken, stuur je het over ff door

• Topic Starter Topic Starter
Ben ff de noob versie aan het maken, stuur je het over ff door

Top man, super chill!!!

---------- Post toegevoegd 22 June 2013 om 19:26 ----------

Hoeverre is dit in?

En als ik morgen het eerste verhaal post, even checken welke spelers dan nog allemaal mee doen. Sommige zaten druk volgende week? Anders post ik morgen het 1e verhaal, maandagavond 1e stemronde.

mooi duidelijk en overzichtelijk schema, met 2 jagers in het spel heb je wel kans dat members van de costa nastra beschermd worden ipv de burgers, geniaal concept, wanneer is de rolverdeling?

mooi duidelijk en overzichtelijk schema, met 2 jagers in het spel heb je wel kans dat members van de costa nastra beschermd worden ipv de burgers, geniaal concept, wanneer is de rolverdeling?

Ik ben een eerste verhaal aan't schrijven. Rollenverdeling komt morgen. Morgen zal het eerste verhaal gepost worden. Maandagavond is de eerste publieke executie.

Edit: zie mn volgende post heb het daar duidelijker uitgelegd.

Eerste bestand dat ik uploade was fout, indien je de verbeterde dan nog niet had gedownload dan vind je deze in mn volgende post.

Laatst bewerkt:
Top man, super chill!!!

Hoeverre is dit in?

En als ik morgen het eerste verhaal post, even checken welke spelers dan nog allemaal mee doen. Sommige zaten druk volgende week? Anders post ik morgen het 1e verhaal, maandagavond 1e stemronde.

Als we maandag eerste stemronde hebben red ik het wel. :D

Zat foutje in eerste, dit is de goede:

Goede versie: http://www.2shared.com/file/K6jb4BF9/Randomrol.html

De rollen worden elke keer je iets typt in het bestand opnieuw getrokken.
Om ze vast te zetten:
Optie 1: klik op knop "rollen vastzetten" die ik heb toegevoegd aan het bestand. Hiervoor moet je macro's inschakelen. (enable content; enable macro's)
Optie 2: In een willekeurige lege cel iets typen zodat de rollen random getrokken worden. De laatste (rode) kolom kopiëren en dan "plakken speciaal" -> 2de optie "waarden" in volgende kolom.

De te trekken rollen kan je aanpassen door ze in te typen 2de kolom te typen
Spelers, kan je aanpassen en toevoegen in de 3de kolom

Als je nog mensen toevoegt aan het spel:
- "29" moet je in de formules van de kolommen F, G en H vervangen door het aantal spelers + 1. (momenteel zijn er 28 dus staat er 29). Dit enkel in de bovenste rij en dan de formule naar beneden kopiëren over alle rijen met spelers.
- alle formules in alle cellen naar beneden kopiëren.

Desnoods vraag je nog eens ff aan mij moet het toch niet lukken op de een of andere manier. Dan pas ik het aan en stuur het je weer door.

Elke keer je op rollen vastzetten klikt worden er nieuwe getrokken, de rode kolom is de gekozen rol.

Laatst bewerkt:
Top man, super chill!!!

Hoeverre is dit in?

zou nice zijn,
:D

Rob G, bevestig ff of het voor je lukt ermee te werken.

En snap je wat je zou moeten doen als je extra spelers toevoegt?

Ik ben even een opzet voor het verhaal aan't maken whami. Ik ga het zo testen. Super bedankt alvast!

http://www.2shared.com/file/xG-__epp/Randomrol.html

Voor de zekerheid versie waarin je makkelijk spelers kan toevoegen.

Als je spelers toevoegt:
- Spelersnaam toevoegen in 3de kolom
- Extra rol toevoegen in 2de kolom
- Het aantal spelers typen in de gele cel bovenaan

We gaan het deze ronde natuurlijk wel zonder de tomeloze inzet van Rob G moeten doen. Zal wennen worden voor me.

Ik heb nu de deelnemers lijst staan. Kan ik er vanuit gaan dat iedereen mee speelt? Whoopy, hoe zit jij? Het spel start morgen. Voor het weekend zal het wel af zijn. Doe je mee?

Als ik zeker ben van de spelers post ik morgen het verhaal. Laat nog even weten in de topic jongens.

Defenit in!

Wat suusje zegt.

questo uomo d'onore è pronto per giocare

Mooi, heb nog een aantal twijfelachtige spelers een pm gestuurd. Als ik morgen niets hoor zijn ze niet in.

Anders hebben we een mooi vol spel mannen, heb er zin in!

als morgen of maandag begint ben ik ook out. heb maandag en woensdag tentamens.

Terug
Naar boven