MuscleMeat

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Gewoon door de posts te lezen misschien?:dunno:

Met de hints kan ik steeds helemaal niks. Wat hebben we van de laatste 2 dode burgers kunnen leren? Kunnen we nu concluderen dan unknown steeds de dans ontsprongen is doordat de cults hem gered hebben door van de verwarring en het gedrag van whami gebruik te maken?
Ik wacht af of er in de loop van de dag door mensen hints gezien worden maar vooralsnog denk ik dat unknown dus 2x gered is en wel slecht moet wezen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.342
Wordt het heet onder je voeten cultje

Sommige mensen hebben ook gewoon een leven door de weeks en met die 180.000 posts per dag is het voor mij gewoonweg onmogelijk om te volgen. Maar ik vind het goed schrijf mij maar uit ben er ook wel beetje klaar mee. Ook voor de zoveelste keer dat ik burger ben.

De rollen zijn met dat excelbestandje van whami verdeeld dus ik heb hierop geen enkele invloed. Niet iedereen kan een speciale rol hebben.

Ey de tempelpriester is dood... Maar ik was toch priester?
Daar gaat je theorie Penose.

Dit lijkt me sterk, z'n rol is al bekend, dus als ze mij er in wilde luizen had Caesar hem gewoon vermoord.
Zou 2 voor de prijs van 1 betekenen, dus denk dat er een andere reden achter zit.

Inderdaad daar gaat mijn theorie. Dan blijven er nog twee rollen over volgens mij...

Zijn rol is kennelijk niet helemaal bekend. Leg mij anders maar uit waarom hij niet is uitgekozen vannacht?
Lijkt mij een betere keuze dan een Senator omleggen.

Even mijn impressie van gisteren (en een beetje van eerder):
Penose claimt de jager te zijn. De jager stond in nacht 1 bij een persoon die door Wauter omschreven werd als "allesbehalve goed". Penose claimt dat hij weet dat Unknown slecht is.

Wij weten niet zeker of Penose inderdaad de jager is, hij kan even goed uit zijn nek kletsen. Dat laatste zou hem cult maken. Daar hadden we achter kunnen komen door hem er gisteren uit te stemmen, maar daar is nauwelijks aanstalten toe gemaakt. Zelfs niet door Unknown, terwijl die als Penose cult blijkt totaal niet meer verdacht is en zelfs elke nacht beschermd zou kunnen worden door de jager.

Het zou heel logisch geweest zijn als Caesar vannacht Penose uitgeschakeld zou hebben, aangezien het er op lijkt dat hij de jager is (en dat is een erg belangrijke rol). Dat Caesar dat niet gedaan heeft geeft voor mij aan dat hij liever niet heeft dat de rol van Penose definitief uitkomt.

Ik ben geneigd Penose te geloven. Vooral omdat er anders een andere speler moet zijn die de naam van een slechte rol kent, maar die naam tot op heden niet bekend gemaakt heeft (zelfs niet subtiel).
Enige zorg is dat Unknown Brutus is. Maar ik zou het erg raar vinden als de rol van Brutus (die niet echt ergens bijhoort) omschreven zou worden als "allesbehalve goed".

Dit dus.. Grappig dat ik nog leef

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.344
Heb een aantal schrijffouten uit het nachtverhaal gehaald. Jullie moet me maar niet zo opjagen :(

Laatst bewerkt:
Gewoon door de posts te lezen misschien?:dunno:

2x gered? Je vergeet dat de eerste stemming tussen Biker en mij ging. Een senator waarop ik vanaf dag 1 al stemde.

Dat het uiteindelijk tussen whami en mij ging komt alleen maar omdat sommige mensen denken dat ik cult ben en andere idd op whami stemden vanwege z'n gedrag. Ook een rare gedachte om te zeggen "Ja je hebt het 2 keer overleefd, dan moet je wel cult zijn.
De cults zijn in elk potje dik in de minderheid, dus als ik gered ben ben ik gered door burgers niet door cults. Er zijn dus nog burgers die wel geloven dat ik goed ben en zich blind staren op het idee van " ow whami was goed? dan moet de ander wel slecht zijn" als we die theorie namelijk altijd als rode draad zouden volgen zouden alle stemmers op lloydatoni ook cult moeten zijn. En volgens mij was jij daar één van of niet Tremendes?

Volgens mij was mijn rol of althans mijn poging tot.. Gister genoeg aanleiding om of op mij of op unknown te stemmen.
Maar toch gingen de cults massaal op whami.
Het lijkt mij dat de senatoren ook wel door hadden wat mijn rol was, want zij weten dat ik geen senator ben, dus weten hun wat de rol is van unknown. Had hij brutus geweest had ik hem eruit willen hebben als ik senator was ( toch? ) Dan blijft er nog 1 mogelijkheid over.

En anders kill ik Wauter

Vandaag dus Remi? Lijkt me een duidelijke zaak?

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 12:08 ----------

2x gered? Je vergeet dat de eerste stemming tussen Biker en mij ging. Een senator waarop ik vanaf dag 1 al stemde.

Dat het uiteindelijk tussen whami en mij ging komt alleen maar omdat sommige mensen denken dat ik cult ben en andere idd op whami stemden vanwege z'n gedrag. Ook een rare gedachte om te zeggen "Ja je hebt het 2 keer overleefd, dan moet je wel cult zijn.
De cults zijn in elk potje dik in de minderheid, dus als ik gered ben ben ik gered door burgers niet door cults. Er zijn dus nog burgers die wel geloven dat ik goed ben en zich blind staren op het idee van " ow whami was goed? dan moet de ander wel slecht zijn" als we die theorie namelijk altijd als rode draad zouden volgen zouden alle stemmers op lloydatoni ook cult moeten zijn. En volgens mij was jij daar één van of niet Tremendes?

Eindelijk een verdediging die ik van je gewend ben.

Op wie wil jij vandaag gaan?

Hoe moet ik nou weten wat er door Caesar z'n hoofd omgaat?
En raar om de zeggen dat "Z'n rol is helemaal niet bekend", maar wel stellen dat Penose een betere kill was geweest dan Fabula.
Niet helemaal bekend, dat is niet hetzelfde als helemaal niet. Er zijn sterke vermoedens, maar het is niet zeker. Dat zou het wel zijn als hij vannacht was uitgekozen, maar dat is dus niet gebeurd.

Klopt, want indien hij jager is ik m'n eigen graf graaf denk je niet? 9 van de 10 denken dat ik cult ben en dat idee komt voort uit Penose die jager is, indien ik voor een stemming zorg waardoor hij geëxecuteerd wordt wordt het idee dat ik cult ben alleen maar versterkt. Waarom degene executeren die er juist voor zorgt dat ik in leven blijf?
Als hij jager is graaf je je eigen graf ja. Maar als hij dat niet is juist niet. Hieruit concludeer ik dat je zelf ook denkt dat Penose de jager is.

Nu dus is vastgesteld dat Penose de jager is kunnen we er vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt. Hij heeft in nacht 1 bij jou gestaan en Wauter omschreef jouw rol vervolgens als "allesbehalve goed".

Blijft er nog één vraag over, zou Wauter de rol van Brutus omschrijven als "allesbehalve goed"?

Ik denk van niet. UnknownDBB

Jij bent verdacht door mij...
Door mijn rol en de hint na de eerste nacht.

Volgens mij was mijn rol of althans mijn poging tot.. Gister genoeg aanleiding om of op mij of op unknown te stemmen.
Maar toch gingen de cults massaal op whami.
Het lijkt mij dat de senatoren ook wel door hadden wat mijn rol was, want zij weten dat ik geen senator ben, dus weten hun wat de rol is van unknown. Had hij brutus geweest had ik hem eruit willen hebben als ik senator was ( toch? ) Dan blijft er nog 1 mogelijkheid over.

En anders kill ik Wauter

Ik twijfel niet over je rol in tegenstelling tot wat jij doet over de mijne. Je hebt er blijkbaar al 2keer naast gezeten met het raden van mijn rol, is nog wel een gokje waard toch?

Vraag me af met welke beweegredenen jij mij eruit wilt hebben.. Dat je echt denkt dat het beter is voor het dorp? Of omdat je niet wilt afstappen van het idee dat ik cult ben en je je ongelijk wilt toegeven?

Vandaag dus Remi? Lijkt me een duidelijke zaak?

Zo duidelijk als wat idd, laten we iemand killen waarbij zijn identiteit nog altijd onbekend is en ons vooral niet focussen om de cults die meeliften met de stemming.
Je mag zelf ook wel wat meer hints gaan zoeken Orgineel ipv een afwachtende houding aan te nemen en de stemming te volgen.

UnknownDBB en anders is ally ceasar

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 12:13 ----------

Ik twijfel niet over je rol in tegenstelling tot wat jij doet over de mijne. Je hebt er blijkbaar al 2keer naast gezeten met het raden van mijn rol, is nog wel een gokje waard toch?

Vraag me af met welke beweegredenen jij mij eruit wilt hebben.. Dat je echt denkt dat het beter is voor het dorp? Of omdat je niet wilt afstappen van het idee dat ik cult ben en je je ongelijk wilt toegeven?

Zo duidelijk als wat idd, laten we iemand killen waarbij zijn identiteit nog altijd onbekend is en ons vooral niet focussen om de cults die meeliften met de stemming.
Je mag zelf ook wel wat meer hints gaan zoeken Orgineel ipv een afwachtende houding aan te nemen en de stemming te volgen.

Als jij echt goed was dan had je nu wel geklaagd over het feit dat er een foute hint in het verhaal zat...

Niet helemaal bekend, dat is niet hetzelfde als helemaal niet. Er zijn sterke vermoedens, maar het is niet zeker. Dat zou het wel zijn als hij vannacht was uitgekozen, maar dat is dus niet gebeurd.

Als hij jager is graaf je je eigen graf ja. Maar als hij dat niet is juist niet. Hieruit concludeer ik dat je zelf ook denkt dat Penose de jager is.

Nu dus is vastgesteld dat Penose de jager is kunnen we er vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt. Hij heeft in nacht 1 bij jou gestaan en Wauter omschreef jouw rol vervolgens als "allesbehalve goed".

Blijft er nog één vraag over, zou Wauter de rol van Brutus omschrijven als "allesbehalve goed"?

Ik denk van niet. UnknownDBB

Bij welke rol denk je dat ie dat wel doet dan?

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 12:16 ----------

UnknownDBB en anders is ally ceasar

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 12:13 ----------

Als jij echt goed was dan had je nu wel geklaagd over het feit dat er een foute hint in het verhaal zat...

Nah, ik ben niet zo dat ik ga zeiken zodra er iets staat wat mij niet zint. Hoort allemaal bij het spel

Clash of de titans aan het gaande.

@Remi Nou het lijkt me dan toch wel op zijn minst het vermelden waard in dit topic in plaats van zeggen dat ik er naast zit.

En daarbij een foute hint hoort niet in een spel.

Bij welke rol denk je dat ie dat wel doet dan?
Alle duidelijk slechte rollen. Dus senator, priester of Caesar.

Wat Penose ook zegt, als jij Brutus bent of zelfs een goede rol hebt (en Penose inderdaad jager is) dan klopt er iets niet in het spel maar daar kan je geen rekening mee houden.

@Remi Nou het lijkt me dan toch wel op zijn minst het vermelden waard in dit topic in plaats van zeggen dat ik er naast zit.

Nee, want indien je elke keer om Wauter kunt gaan roepen indien er een hint verwijst naar iemand terwijl degene helemaal niet die rol heeft dan zullen er nooit meer goeden sterven door middel van verkeerd geïnterpreteerde hints. Zie je het al voor je?

Lloydatoni heeft rol burger

Random persoon : "Ey II wijst naar lloyd, lloyd moet dus wel cult zijn"

Lloyd "Nee dat is niet zo "

Random persoon : "bewijs het maar"

Lloyd : "Wauter? Kun jij even mede delen dat II eigelijk niet naar mij verwijst en misschien helemaal geen hint is? De rol die voortkomt uit de hint is namelijk in strijd met de rol die ik in werkelijkheid bezit"

Wauter " Jongens II, is inderdaad ongelukkig geschreven, my bad.. Game on"

Voor mij mogen spelers als rob p en jimbooo er ook meteen uit. Als de rest vindt dat whami eruit moet, dan moeten die 2 er ook uit. Voegen niets nuttigs toe aan het spel, behalve stemmem op spelers die ze niet kunnen luchten.
ga jij er lekker uit, ik ben gewoon actief

Alle duidelijk slechte rollen. Dus senator, priester of Caesar.

Wat Penose ook zegt, als jij Brutus bent of zelfs een goede rol hebt (en Penose inderdaad jager is) dan klopt er iets niet in het spel maar daar kan je geen rekening mee houden.

Het gezegde "thinking out of the box" is hier wel van toepassing denk ik.

alley cat

Terug
Naar boven