Fitness Seller

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Nou kom maar met het verhaal

Wauter! Je bent te laat!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.683
Stemming afgelopen!

Joke hoor baas, leuke game. Ben zeker en vast tevreden je doet goed werk! Proficiat

Zeker echt een goed potje wauter. Netjes en heel correct.

• #1.686
Dag 5:

De slag bij Gergovia:

Met de lange afgelopen campagne had Caesar al meermaals goeie beslissingen genomen. In 52vc moest Caesar zijn troepenaantal verdelen om op twee fronten tegelijk te vechten. Zijn legatus Titus Labienus moest met vier legioenen de opstandige Gallische Senones en Parisii bestrijden en Caesar zelf ging met de overige zes legioenen Vercingtorix proberen te verslaan. Vercingetorix ontliep echter de eerste dagen de strijd en liep altijd voor de romeinen uit tot hij een terrein stuitte waarbij hij dacht de Romeinse troepen te kunnen verslaan. Dit bleek het bergfort van Gergovia te zijn. De eerste schermutselingen vonden plaatsen tussen de ruiterij van beide kampen waarbij de Romeinen langzaam terrein wonnen. Caesar besloot hierop om een dubbele loopgraaf rond Gergovia te bouwen. De eerste diende om de Galliërs tegen te houden van uit te breken en bevoorrading af te snijden en de tweede diende om hulptroepen van de Galliërs te weerstaan die onderweg waren. 21

006_The_Battle_of_Gergovia.jpg

Zoals eerder vermeld maakte de Romeinen gebruik van afvallige inheemse hulptroepen om over voldoende manschappen te beschikken en daar liep het ook deze keer weer mis. De Haedui, een troepenmacht van 10.000 man onder leiding van Legatus Legionis Litaviccus keerde zich ineens tegen Caesar door gebruik te maken van een list. Midden in de belegering moest Caesar dan opeens vier van zijn zes legioenen gebruiken om de Haedui tegemoet te treden om aldaar de listige woorden van Litaviccus te ontkrachten en de opstand neer te slaan en de overige Galliërs niet op ideeën te brengen. De rebellie werd dan ook snel de kop ingedrukt maar de achtergebleven twee legioenen onder leiding van Gaius Fabius kwamen ondertussen zwaar onder te staan maar konden net op tijd bijgestaan worden. Nu de dreiging van de Haedui was weggenomen kon Caesar zich volop concentreren op Vercingetorix. Deze had een gat laten vallen in zijn verdedigingslinie en de Romeine leken de overhand te hebben maar Caesar gaf het bevel terug te trekken tot beter verdedigbare grond. Dit bevel werd amper of niet opgevolgd en er volgde een vruchtelozen bestorming van Gergovia. Daags na de bestorming wilde Caesar Vercingetorix verleiden tot een gevecht op de vlakte, maar Vercingetorix hapte niet toe. Omdat een verdere belegering tot grote verliezen zou leiden en omdat de andere Gallische stammen zich steeds meer begonnen te roeren besloot Caesar daarom maar weer te vertrekken. Daarmee was deze militaire actie van Caesar de minst succesvolle van alle operaties zoals hij ze in zijn verslag beschrijft - sommigen spreken zelfs van een nederlaag, al kan de uitslag wellicht beter als 'onbeslist' worden beschouwd. Voor Vercingetorix was het daarentegen het hoogtepunt van zijn militaire carrière. Tijdens een bijeenkomst van Gallische stammen werd hij verkozen tot leider van alle Galliërs.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

25539 37843

Onder de doden van deze slag vinden we helaas slachtoffers van beide kampen.

Golderado is dood:

Hij was senator

Woopy is dood:

Hij was senator

Rob P is dood

Hij was burger

Nice

sweet

• #1.689
Alle mensen met een nachtrol mogen me weer een PM sturen.

Wow wat een mega slag. Yeahhhhhhhhhhhhhhh

Hoppa!!:cool:

Gaat goed zo.

Hoeveel cults zouden er nu nog over moeten zijn dan?

Gedver nice! Van woopy niet verwacht.m dat hij senator was, wel vermoeden maar zeker niet 100%. Gold gedraagde zich gewoon als cult. Enige nadeel dat caesar vannacht meer kans heeft op een goede kill met al de cults die eruit zien. Wordt moeilijk om hem te vinden... De marktkraamster kan een goede mogelijkheid bieden.

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 21:39 ----------

Er staat witte tekst onder het plaatje lijkt me ferme hint.

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 21:40 ----------

25539 37843

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 21:42 ----------

Ztteoeuire

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 21:42 ----------

Ztteoeuire

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 21:43 ----------

Ztteoeuire

Ztteoeuire

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 21:45 ----------

Gsm slaat door lol sorry

Nice
Van Woopy had ik al een vermoeden vanaf het begin. srs 100%

Kunnen niet veel slechte meer zijn. Benieuwd wat er vannacht gebeurt

---------- Post toegevoegd 21 September 2013 om 23:04 ----------

Nice
Van Woopy had ik al een vermoeden vanaf het begin. srs 100%

Kunnen niet veel slechte meer zijn. Benieuwd wat er vannacht gebeurt

Van Woopy had ik echt geen idee. Maakt het extra jammer dat hij gestopt is.

Volgens mij al zes slechte uitgeschakeld (Bikers, Fabula, Unknown, Markrot, Golderado en Woopy), totaal hadden we 28 deelnemers. Caesar erbij zou dan precies 1/4e zijn. Dus ben geneigd te zeggen dat we alleen Caesar nog over hebben.

Morgen eens verder kijken, insha'allah.

• #1.697
Nacht 5:

De jager besloot van deze nacht bij dezelfde persoon te blijven maar Caesar had voor die nacht al een andere slachtoffer uitgekozen. De druïde besloot zoals gisteren voor hetzelfde onmogelijke verzoek te gaan maar Jupiter kon of wilde dit niet inwilligen.

Met Caesar aan de verliezende kant lijkt het alsof hij deze keer een belangrijke rol wil liquideren. De marktkraamster heeft hem nog altijd niet gezien maar dit kan slechts een kwestie van tijd worden. Deze rol moet dan ook snel en geruisloos uitgeschakeld worden. Hij besloot zijn huurmoordenaar naar de desbetreffende markt te sturen met als geschenk een zalfje maar niet zomaar een zalfje. Van de Aconitum napellus plant konden pijnverlichtende extracten gemaakt worden maar dan moet je wel goed weten hoe je het moet bereiden. Een te hoge concentratie zorgt voor hartritmestoornissen die fataal kunnen worden, zeker bij zwakkere personen. De huurmoordenaar gaat op slinkse wijze op de markt op zoek naar de marktkraamster en ziet plotseling het kraampje dat hij zoekt. Een oud vrouwtje probeert in haar levensonderhoud te voorzien door wat kleine spulletjes zoals knopen en zelfbereide zeepjes te verkopen. “Maar oud vrouwtje, moet jij hier nu zo op je oude dag nog zitten werken” zegt de huurmoordenaar. “Ja, mijn kinderen hebben me in de steek gelaten en ik moet mijn plan zien te trekken” antwoord de marktkraamster. “Hier” zegt de huurmoordenaar, “Neem dit zalfje van me aan tegen gewrichtspijn”. Dankbaar neemt de marktkraamster dit geschenk aan en ze besluit dan ook van het direct te gebruiken. “Dankuwel” zegt de marktkraamster en de huurmoordenaar besluit van te vertrekken en het komende tafereel vanop een afstand te bekijken. Na ongeveer 20 minuten ziet hij dan opeens waarvoor hij kwam. Het oude vrouwtje grijpt plotseling naar haar hart en word lijkbleek. Ze valt op de grond en begint spierspasmen te krijgen. Omstaanders proberen haar nog te helpen maar helaas.

De marktkraamster is dood:

Het was guts

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je bent er vroeg bij Wauter.

Even de posts van Guts bekeken en ik vermoed dat hij het meest recent Z1000, Unknown en mijzelf heeft gevraagd. Biobeast dus niet.
De kans dat hij daarvoor Biobeast gevraagd heeft is erg klein en dus kan Biobeast nog steeds Caesar zijn.

Tenzij iemand anders met iets erg goeds komt ga ik daar denk ik op stemmen.

Door post van guts gister vermoeden ik al dat hij marktkraamster was, caesar heeft dit dus ook gezien.
Hij noemde wel twee keer Boddin..

Inderdaad lijkt me ook, al moeten we vlprzichtig te werk gaan. Deze namiddag ga ik eens paar uurtjes wat hints zoeken en komt er niets uit ga ik gewoon mee oo biobeast lijkt me.

Terug
Naar boven