Mijn idee over de rollen:
-----De volgende rollen winnen wanneer zij gezamelijk (draak met zijn karuto) in de meerderheid zijn!-----
De draak/doragon (wolf)
Heeft als doel de dorpsbewonerrs, exclusief de karuto te vermoorden. Dit doet hij door mij snachts te PMen. Hij wint wanneer hij en de karuto in de meerderheid zijn.
Vanzelfsprekend goede rol
De karuto (cultisten)
Zij hebben als doel de draak te beschermen, dit doen zij door overdag de dorpsbewoners te misleiden. Zij winnen wanneer zij met de wolf in de meerderheid zijn.
-----De volgende rollen winnen wanneer de draak gedood is!-----
De shojo (meisje)
Het is meisje is de onschuldigste dorpsbewoner. Zij is zeer geliefd ondanks haar niet te stoppen nieuwsgierigheid. Deze is zelfs zo erg dat zij snachts op zoek gaat naar de draak. Zij kan iets te weten komen over de draak door middel van een PM. De draak krijgt dan echter ook iets over haar te weten.
Heeft deze rol zich ooit nuttig bewezen? Vind hem zelf niet zo tof, de heks alleen vindt ik voldoende. Of een combinatie van deze 2 rollen
De geisha (sl*t)
De geisha is het tegenovergestelde van de shojo. Met haar prachtige schoonheid en kunde omtrent het versieren van mannen krijgt zij elke (mannelijke) dorpsbewoner in bed. Hierdoor is zij bijna nooit thuis en dus bijna niet te vermoorden door de draak.
Van mij kan deze rol ook weg
De samurai (jager)
Net zoals in elk dorp in Japan heeft ook Nikkö een samurai, een krijgsheer. Hij beschermt elke nacht een bewoner wanneer hij denkt dat deze door de draak aangevallen zal worden.
Goede rol
De monnik/sö (heks)
De monnik trekt zich elke nacht terug om met de natuur te praten. Wanneer hij een naam fluistert, spreken de bomen, regen, wind en schaduwen hem toe.
Deze kan imo het meisje vervangen, of visa versa. Misschien een combinatie van: Of misschien dat de heks een pm kan sturen en alleen te horen krijgt of die speler goed of slecht is. Vind het ook wel extreem als de heks zeker weet wie de wolf is.
De dorpsoudste/saiko no (burgemeester)
De dorpsoudste is een wijs man, zo wijs zelfs dat zijn stem dubbel telt. Hij is echter corrupt en kan mij via PM laten weten of hij al dan niet op een andere speler stemt. Indien hij dit doet, telt zijn stem slechts 1x.
-----Hij wint indien hij bij het doden van de draak vaker heeft meegestemd met het volk en andersom.-----
Wat ik al eerder aan gaf. Imo moet de burgermeester bekend worden en dan heeft de bodyguard ook zin. Anders kan je beter gewoon 1 iemand een rol geven die van te voren kan kiezen of hij goed of slecht is. Mocht hij voor het laatste kiezen dan mag hij niet pm'en met de cults
De sumoworstelaar/sumou (bodyguard)
Indien de dorpsoudste door inwoners vermoord dreigt te worden, offert de sumoworstelaar zich op (in het verhaal). Hij weet als enige wie de burgemeester is, maar mag geen pm-contact met hem hebben. Hij wint als de draak gedood is.
Lijkt me zelf wel een suffe rol om te spelen
De otaku (anarchist)
De otaku kan niet winnen, noch verliezen. Zijn doel is slechts het zo lastig mogelijk maken voor de overige dorpsbewoners om te stemmen.
Van mij mag deze rol ook weg. Zijn genoeg speler die sowieso al anarchist spelen. Bovendien vind ik het windoel van deze speler wat vaagl
De goshippu (roddelaar)
De goshippu mag in het begin van het spel 3 medebewoners kiezen waarmee hij mag PMen. Het is echter niet de bedoeling dat de rollen worden verteld in deze PMs.
Goede rol
De tenshu (nieuwe rol, winkelier!)
Met de tenshu heb ik veel contact, want hij heeft een belangrijke rol. Hij mag uit 3 voorstellen van mij een "hulpmiddel" weggeven. Dit doet hij aan diegeen die mij als eerste PMt met de 100% correcte oplossing van een hint of als eerste deze oplossing op t forum gooit. Dit houdt dus in dat iedereen die een hint ontdekt en oplost(!) mij mag PMen. Je krijgt alleen iets te horen wanneer jou een hulpmiddel wordt gegeven. Die hulpmiddelen kunnen varieren van een extra lekkere nacht met de sl*t tot een vermindering in stemmen of het overleven van een aanval van de draak. Houd de winkelier dus te vriend!
Cool
De Keikan (nieuwe rol, agent!)
De keikan mag mij ééns per 2 dagen via PM laten weten wie hij voor 24 uur wil opsluiten. De gevangene mag dan niet stemmen. Hij kan wel weggestemd of opgegeten worden.
Imo geen goede rol
De Uso-tsuki (nieuwe rol, leugenaar!)
De Uso-tsuki stemt overdag gewoon met het volk, maar mag zijn stem via PM wijzigen.
Cool, maar is deze rol goed of slecht? Lijkt me eerder een geschikte rol voor de evil guys
De zonbi (nieuwe rol, zombie!)
De zonbi kan een aanval van de wolf éénmalig overleven.
Mwoa, neem aan dat deze rol bij een burger komt? Ben er zelf niet zo weg van
De yogen-sha (nieuwe rol, ziener!)
De ziener heeft een semi-vergelijkbare rol aan die van de monnik (heks). Hij kan echter om de nacht van één speler de rol te weten krijgen. Deze info mag hij delen met zijn medespelers, maar alleen via hints. Zijn de hints te makkelijk, dan komt de draak er achter dat dit de ziener is. Omdat deze rol zeer invloedrijk kan zijn kan de ziener geen bescherming krijgen van de samurai, dus zal de ziener zeer voorzichtig moeten zijn.
Vind deze rol ook vaag, want iedereen geeft zijn vermoedens etc. Ik zou dit dan de assassin maken die gewoon iedere 2 dagen een naam pm't die Kwark dan in het verhaal verwerkt. Die rol ligt dan open en blood. Dus ipv dat de assassin iemand afmaakt, maakt hij om de dag iemands rol bekend
De sögi-ya (nieuwe rol, begravenisondernemer!)
De sögi-ya is eigenlijk een simpele burger. Wanneer hij gedood wordt neemt hij echter iemand anders mee het graf in.
Cool
De nöka/rijstboer (burger)
De nöka hebben geen speciale eigenschappen behalve dat zij heel Nikkö van de perfecte rijst voorzien en mee mogen stemmen.