Het is pas de tweede dag in Nikkö sinds het verschijnen van de draak, maar onder de burgers is ondertussen een kleine oorlog begonnen. Beschuldigingen, soms gegrond, vliegen over en weer. Sommigen raken doel, waardoor menig man zijn stem wijzigt. Zelfs de geest van Starter20 dwaalt door het dorp en spoort de burgers aan om te stemmen.
Dit keer is het Suicide Sid die al snel een berg beschuldigingen over zich heen krijgt omdat hij vroeger als kind zich verkleedde als draak. “Wat een onzinargumenten dragen jullie aan!”, waarbij hij de vinger op de zere plek legt. Zeker wanneer Jimbooo zijn woorden verdraaid, weet hij zich goed te weren. En zo veranderen velen hun stem weer op Jimbooo.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Door alle onzekerheid omtrent het stemmen, vormt een kleine hoeveelheid burgers een groepje roddelaars. In de lunchpauze gaan zij bij elkaar zitten en fluisteren elkaar verdachtmakingen toe. Doordat zij in een kringetje zitten, horen zij slechts van één kant het verhaal, waarop zij het doorvertellen aan de volgende. Liever hadden zij apart gezeten, maar dan waren ze sowieso aangezien als cultisten vandaar dat ze het maar zo oplossen.
Wanneer de lunch is afgelopen en de buiken vol zitten gaat het geraas weer ononderbroken door. “Bekijk het maar, ik stem op Suicide Sid!” “Maar hoe wil je zijn gedrag dan verklaren?” “Laat maar, ik hou mijn mond, stem jij maar.” “Prima, mijn stem gaat naar Remi AFCA”. Het gaat de hele middag door, zelfs het avondeten wordt ervoor overgeslagen. Maar wanneer het moment van de waarheid daar is, lijkt het gelijk te staan. Iedereen propt zo snel zijn stembiljet in de bus dat het doorgekraste papiertje van de leugenaar niet wordt gezien.
De dorpsoudste stapt voor de vierde keer deze week het podium op en telt hardop alle stemmen. “Suicide Sid!”, een aantal inwoners beginnen te klappen. “Jimbooo”, een aantal anderen beginnen te joelen. Na enkele blanco stemmen komt dan toch de allesbeslissende stem uit de bus. Het is het bekraste papiertje van de leugenaar. Even kijkt de dorpsoudste verrast, zijn ademprobleem steekt de kop op, hij mindert zijn spreekritme. “De laatste stem…”, heel het dorp kijkt gespannen toe, zeker Jimbooo en Suicide Sid. “Gaat uit naar…”
“Suicide Sid!”
Direct wordt Sid op de grond gesmeten, een heftige worsteling is het gevolg. Wanneer hij gebonden is, dragen zijn oude vrienden hem naar het gebouw waar hij zal worden opgehangen. “Jongens, wat is er met jullie gebeurt? Herinneren jullie je niets meer van onze goede oude dagen? We zouden samen oud worden. Weten jullie dat niet meer?” Zijn ogen zijn ondertussen gaan tranen. Zijn vrienden dragen hem het schavot op zonder hem aan te kijken of aan te spreken. De strop op zijn nek doen gaat echter te ver. Dat doet in dit geval de begrafenisondernemer, die hem enkele minuten later ook lossnijdt en begraaft.
----------
Suicide Sid is dood, hij was Samurai.
Het is nacht tot 10.00 uur.