Mijn grafrede:
Jimbooo vindt een hint, brengt die naar buiten.
Vervolgens ontwijkt hij, zelfs wanneer het in koeien van letters vet gedrukt gevraagd wordt, de vraag of hij bevestiging van de hint heeft gehad.
Dat had hij dus niet, hoop dat die twijfel nu weggenomen is bij iedereen.
Dus enige reden om daarmee naar buiten te komen is omdat hij slecht is. Simple as that.
Hij geeft er een twist aan zodat hij (slechts enkele) domme burgers voor zijn kar kan spannen + met zijn 5 a 6 buddies, waaronder de leugenaar, krijgt hij zo een nipte meerderheid aan stemmen tegen mij.
Slim gezien, want als ze me bij de stemming niet hadden, dan had de draak mij 's nachts, want eigenlijk kan de samoerai zichzelf niet beschermen.
Als hij niet slecht is, dan is hij gewoon dom. Maar hij was wel slim genoeg om de hint te zien?! Leg me dat maar eens uit hoe je langs de ene kant het inzicht kan hebben om zoiets te ontcijferen om dan domweg in het rond te schreeuwen met het risico dat je gewoon een belangrijk persoon vernietigd. Want dat het niet over een burger ging, dat was toch wel duidelijk. Als Mister Jimbooo twijfelde, zoals hij nu komt te beweren, en inzag dat ik mssn best wel belangrijk kon zijn, dan had hij desnoods op zichzelf gestemd, want meer dan cult of burger is hij pobably toch niet en dan is hij gewoon niet belangrijk voor het dorp. Puur omdat mijn overleving beter was voor het dorp en omdat hij wil dat zijn kant wint, zou hij dan uit principe zichzelf moeten weggestemd hebben. Hij wil immers wel dat zijn kant wint, want hij heeft juist nul de botten gedaan om mensen te doen inzien dat hij fout zat terwijl hij verzweeg of hij al dan niet bevestiging had gekregen nadat die vraag ontelbare keren gesteld geweest was.
Waarom Remi beschermen en dan op hem stemmen? Ik vind Remi een asset, afhankelijk welk kamp hij vertegenwoordigd, voor zowel goed als kwaad. Remi is niet low profile dus kan een target zijn voor de draak. Maar wou wel zo snel mogelijk te weten komen of ik de persoon die ik het ganse spelletje wou beschermen (totdat iemand anders duidelijk in gevaar zou geweest zijn) legit was. "Misshien door eens te prikken dat je veel te weten komt?" was de redenering. Bovendien had dit nog een voordeel: indien de draak Remi op een bepaald moment gewild had, dan moest hij eerst de jager zoeken, en dan was ik de laatste waar hij aan gedacht had (maar dan die hint...). Neigde er meer en meer naar om Remi te vertrouwen naarmate de ronde vorderde... Alleen de rol van leugenaar maakte het zoo moeilijk, want ik wist zeker dat die zich in mijn kamp zou bevinden! Wie de leugenaar was weet ik niet, zeker.
Btw: BearelleJonas die anders zo rationeel te werk gaat, kon vandaag ook niet verder komen dan een flauw emotioneel argument om tegen mij te stemmen. Just sayin'