Ik eet heel vaak soep omdat ik daar makkelijke en goedkope diepvriesgroenten voor kan gebruiken. Bovendien vult het enorm goed.
Meestal eet ik van AH de bevroren Italiaanse roerbakgroenten (750 g met broccoli, ui, wortel, bleekselderij, groene asperge, paprika) of de Oosterse roerbakgroenten (ui, wortel, paprika, taugeh, waterkastanje).
De eerste meestal met eieren of rood vlees. De 2e met kip of vis.
De Mexicaanse variant (kidneybonen en mais natuurlijk) iets minder vaak maar dan met gehakt en extra bonen of linzen.
Lekker, niet duur en erg makkelijk.
Dat was echter niet specifiek wat ik bedoelde. Voor erbij neem ik meestal tomaat, bak eens een eitje met champignons en ui, maak een salade met tomaat, paprika, augurkjes, zilveruitjes ed. Ben geen fan van komkommer of echte sla muv de dure rucola.
En zo af en toe een zak geschrapte worteltjes is altijd lekker.
Voor maaltijden vind ik houdbare groenten zoals bleekselderij, venkel, witlof of courgette erg smakelijk en makkelijk te bereiden. Bleekselderij wel lang koken als je niet de moeite wil nemen de draden te verwijderen. In de winter mag ik graag spruitjes eten, maar het is een gedoe met alles schoon te maken.