Fitness Seller

From shit to fit!

Nice man, overzichtelijk log!
Ik volg je :D

Ja dat zeker maar er had meer uitgehaald kunnen worden vind ik. Bench suck ik best in vind ik zelf maar krijg bij te zwaar drukken last van me schouder heb liever dumbbell presses, zwaarste wat ik gepakt heb is 5x65, en 2x70 op de bench. Deadlifts is 6x100, en squats lopen indd wat achter maar merk dat dat redelijk hard vooruit gaat sinds ik ze train sinds februari. Ik geloof niet echt in 1 vaste reprange trainen, ik denk best dat iedere spiergroep zijn eigen aanpak nodig heeft, borst merkte ik al eerder bij dat als je lager in reps blijft hij meer groeit bijvoorbeeld
Hoop dat dit schema goed uitpakt, heb er wel vertrouwen in. Rug gister op die manier getraint en de pomp was ziekelijk gestoord

Ah oke begrijpelijk, merk het ook soms in mijn schouders bij benchen. Als je je schouderbladen naar elkaar toe houdt (dus dat je borst vooruit komt), schouders laag en de bar rond je "tepelhoogte:p" dan neemt de druk op je schouders wat af.
Welke reprange ga je het meest gebruiken in je nieuwe schema?

• Topic Starter Topic Starter
Ah oke begrijpelijk, merk het ook soms in mijn schouders bij benchen. Als je je schouderbladen naar elkaar toe houdt (dus dat je borst vooruit komt), schouders laag en de bar rond je "tepelhoogte:p" dan neemt de druk op je schouders wat af.
Welke reprange ga je het meest gebruiken in je nieuwe schema?
Verschilt per spiergroep, fast twitch dominant reageert goed op een laag volume in herhalingen dus 1-6 reprange, slow twitch reageert op een hoog volume in herhalingen dus 8-15/20. Dus een spiergroep die fast twitch dominant is zal veel in de lagere rep ranges getraind worden snaptu ?

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 21:18 ----------

Nice man, overzichtelijk log!
Ik volg je :D

Thanks man, leuk je erbij te hebben :D

Verschilt per spiergroep, fast twitch dominant reageert goed op een laag volume in herhalingen dus 1-6 reprange, slow twitch reageert op een hoog volume in herhalingen dus 8-15/20. Dus een spiergroep die fast twitch dominant is zal veel in de lagere rep ranges getraind worden snaptu ?

Ja ik snap m, net ff artikeltje gelezen over fast/slow twitch. Je bent er zelf achter gekomen welke spiergroepen bij jou fast en slow zijn?

Ja ik snap m, net ff artikeltje gelezen over fast/slow twitch. Je bent er zelf achter gekomen welke spiergroepen bij jou fast en slow zijn?

Dit is iets wat redelijk 'overall' is het zal per persoon zo een 5 a 10 % verschillen van wat ik gelezen heb, dat ligt aan genetische aanleg. Moet ik bijvoorbeeld wel zeggen dat als ik mijn borst met vooral low reps train ik 1. spierpijn ervaar 2. Verandering in zie 3. nog meer spierpijn ervaar. triceps geld hetzelfde. Rug heb ik altijd 8-12 reps getraind, van de week dus verandering in gegooid door een 50/50 verdeling van high en low reps te doen had hierbij een pomp niet normaal. Is dit na 1 keer dus niet te zeggen maar het beviel me wel. Daarnaast wil ik sowieso low reps doen om meer kracht op te bouwen, dit schema is ook om uit te zoeken wat voor mij werkt ben ook nog maar anderhalf jaar bezig dus heb nog genoeg te leren en deed hiervoor maar wat qua rep ranges op gevoel. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets grondiger uitzoek om op basis daarvan mijn training aan te passen

Oke duidelijk verhaal.
Ik heb wel altijd gevarieerd in repranges maar dat is meer voor de afwisseling. Begonnen met 3x 12, daarna 3x 8, daarna 10-8-6, daarna lange tijd 3x 8, toen 12-8-6, en nu 4x 6. Moet zeggen dat ik 4x 6 het fijnst vind. Af en toe doe ik wel een oefening wat meer dan 6 (bijv dippen) maar dat ligt er meer aan waar ik zin in heb :p
Tot voor jouw reactie wist ik ook niet eens dat je slow en fast twitch muscle fibers hebt, maar ik leer ook iedere dag bij :)
Zal je wel gaan volgen, ben benieuwd wat je van je nieuwe schema gaat vinden

Oke duidelijk verhaal.
Ik heb wel altijd gevarieerd in repranges maar dat is meer voor de afwisseling. Begonnen met 3x 12, daarna 3x 8, daarna 10-8-6, daarna lange tijd 3x 8, toen 12-8-6, en nu 4x 6. Moet zeggen dat ik 4x 6 het fijnst vind. Af en toe doe ik wel een oefening wat meer dan 6 (bijv dippen) maar dat ligt er meer aan waar ik zin in heb :p
Tot voor jouw reactie wist ik ook niet eens dat je slow en fast twitch muscle fibers hebt, maar ik leer ook iedere dag bij :)
Zal je wel gaan volgen, ben benieuwd wat je van je nieuwe schema gaat vinden

Leuk om je er bij te hebben VinnieVince :D
Ik wisselde eerst ook af gewoon voor de afwisseling tegen verveling, maar merk dat iedere spiergroep toch wel anders reageert op bepaalde manieren van trainen. Dat 4x12 bv bij iedere spiergroep ideaal is om massa aan te maken geloof ik niet zo. Maar dat is bodybuilding, je eigen lichaam leren kennen en uitzoeken wat werkt voor jou. Je blijft leren :D
Ik ga morgen toch eens uitzoeken hoe het zit met achterhalen of je fast twitch of slow twitch dominant bent

Vanochtend intake gehad voor sport en beweging aardig wat kcalletjes verbrand daaro hehe,
Voeding van vandaag tot nu toe
800 ml melk
120 gr Brinta
90 gr Whey perfection
1L Hero vruchtensap drink ontbijt tijdens het sporten :trollface:
8 boterhammen
60 gr pindakaas
1 hele cantaloupe meloen

2613 kcal E160 K400 V60

Komt nog wel een 1000 kcal bij denk ik :D

Vanavond lekker Borst en Traps trainen!

Vanochtend intake gehad voor sport en beweging aardig wat kcalletjes verbrand daaro hehe,
800 ml melk
120 gr Brinta
90 gr Whey perfection
8 boterhammen
60 gr pindakaas
1 hele cantaloupe meloen

2613 kcal E160 K400 V60

Bulk?
Anders: cut op 3600kcal is wel heel ziek :roflol:

Not sure hoeveel kcal je verbrand hebt op je intake

Haha jezus, flinke kcals idd! Hoe ging de intake?

Bulk?
Anders: cut op 3600kcal is wel heel ziek :roflol:

Not sure hoeveel kcal je verbrand hebt op je intake

Bulk inderdaad ja. Als ik in september start met me opleiding krijg ik wekelijks sportlessen van anderhalf uur waar je wel actief bezig bent. Ga dan op onderhoud van zonder die lessen eten en verschil haal ik dan oa uit die lessen. Mits ik tevreden ben dan

---------- Post toegevoegd 27 June 2013 om 19:04 ----------

Haha jezus, flinke kcals idd! Hoe ging de intake?

Flinke kcals indd ja, heb best een hoge stofverbranding, onderhoud ligt rond de 3000/3300 kcal. Vreet ook gewoon alles wat los en vast is en geen junkzooi tel het met my fitness pall zorg dat ik dagelijks rond de 3500/3800 zit.

800 ml melk
120 gr Brinta
90 gr Whey perfection

8 boterhammen
60 gr pindakaas
1 hele cantaloupe meloen

2613 kcal E160 K400 V60

:eek:
damn dat is een hoop voor ontbijt. Ik ontbijt met 500ml melk en 100gr havermout (& banaan, appel, dextrose)en merk dan al dat ik (te) veel vloeistof naar binnen heb gewerkt. Waarom zoveel whey 's ochtends trouwens? Of train je vlak na je ontbijt?

:eek:
damn dat is een hoop voor ontbijt. Ik ontbijt met 500ml melk en 100gr havermout (& banaan, appel, dextrose)en merk dan al dat ik (te) veel vloeistof naar binnen heb gewerkt. Waarom zoveel whey 's ochtends trouwens? Of train je vlak na je ontbijt?

Haha dat is niet mijn ontbijt, dit is gewoon totaal wat ik gegeten heb bij elkaar geteld, s'ochtends was 400 ml melk met 60 gr brinta en 1 scoop whey met een hele cantaloupe meloen, na me praktijk op de intake gedeelte nog een wheytje naar binnen gegooit en die 3de shake met brinta en melk was voor het trainen vanavond

Borst & Traps 6/27/2013

3pe73f.jpg

Vandaag lekker ff een pre workoutje erin gegooid en nog borst wezen trainen :D Me nieuwe schema alvast uitproberen!

Dumbbell bench press
Warmup
6x10 kg (per hand)
6x14 kg
6x18 kg

Werk sets
6x22 kg
6x28 kg PR
6x26 kg
5x24 kg
5x24 kg

Incline dumbbell flyes
10x14 kg
10x14 kg
12x10 kg

Decline dumbbell bench press
8x18 kg
10x18 kg
8x18 kg

Incline smith benchpress
6x40 kg dropset 6x30 kg dropset 5xkale stang 20 kg

Close gripped upright rows
4 sets+2 drop sets

Shrugs met gewicht schijven van 15 kg ieder
3 sets tot falen

Was een lekkere training, kan echt weer merken dat ik goed in me voeding zit qua hoeveelheid sinds een paar weken. Ben een stuk sterker dan een anderhalve maand terug toen me voeding nog vaak bagger was. Ben veel sterker dan ik dacht. Incline smith press op t laatst was wel teveel van het goede merkte ik. Zou ik hem weg laten of vervangen met iets van flyes in een apparaat ? Combi borst traps beviel me ook wel traps zaten lekker vol.

Ondertussen sinds een weekje a 2 weken weer een kilotje zwaarder schat droog aan de haak nu toch wel 81.5/82.5 :D goed blijven eten dus

Haha ja vaak ben je sterker dan je denkt. Had het zelf tijd geleden ook dat ik bleef hangen op een "safe" gewicht en bleek dat ik veel meer kon. Voeding is uiteraard ook een belangrijke factor ;)
Wat zijn 'werk sets' trouwens? Nog nooit van gehoord :p
Ik zou je incline bench niet vervangen voor cable flyes, je doet namelijk al flyes met dumbbells dus dat zou beetje dubbelop zijn. Je zou wel kunnen proberen flyes en incline bench om te ruilen en incline bench eerder doen. Dan heb je nog genoeg kracht over, en dan de flyes om het af te maken

Haha ja vaak ben je sterker dan je denkt. Had het zelf tijd geleden ook dat ik bleef hangen op een "safe" gewicht en bleek dat ik veel meer kon. Voeding is uiteraard ook een belangrijke factor ;)
Wat zijn 'werk sets' trouwens? Nog nooit van gehoord :p
Ik zou je incline bench niet vervangen voor cable flyes, je doet namelijk al flyes met dumbbells dus dat zou beetje dubbelop zijn. Je zou wel kunnen proberen flyes en incline bench om te ruilen en incline bench eerder doen. Dan heb je nog genoeg kracht over, en dan de flyes om het af te maken

Is een optie ja, vind het wel fijn om na die presses ff flyes te doen, 3 oefeningetjes voor borst vind ik ook wel zat. Denk dat ik het af en toe afwissel met decline/incline of flat/incline en wat flyes erbij :D Voeding is inderdaad een erg belangrijke factor ja. Werk sets haha had het neergezet om aan te geven dat mn warming up voorbij was :p

Is een optie ja, vind het wel fijn om na die presses ff flyes te doen, 3 oefeningetjes voor borst vind ik ook wel zat. Denk dat ik het af en toe afwissel met decline/incline of flat/incline en wat flyes erbij :D Voeding is inderdaad een erg belangrijke factor ja. Werk sets haha had het neergezet om aan te geven dat mn warming up voorbij was :p

Oh haha xd
mijn chest workout begin ik met chest presses en shoulder press warming up (vind t fijn als mn schouders ook wat opgewarmd zijn), dan chest press, flat bench, incline bench en afmaken met cable flyes met goede mind-muscle connection. Bevalt goed zo
Oh en dat filmpje nog gekeken, idd wel inspirerend om natty te blijven (niet dat ik anders wilde)

Oh haha xd
mijn chest workout begin ik met chest presses en shoulder press warming up (vind t fijn als mn schouders ook wat opgewarmd zijn), dan chest press, flat bench, incline bench en afmaken met cable flyes met goede mind-muscle connection. Bevalt goed zo
Oh en dat filmpje nog gekeken, idd wel inspirerend om natty te blijven (niet dat ik anders wilde)

Ik gok dat als je je naturel max bereikt hebt, en je jezelf niet groot genoeg vind de stap naar AAS vrij klein is.
De enige (voor mij) terughoudende factor is gezondheid (aanleg voor acne, etc).
Als je bloedwaardes goed zijn, en er is verder geen terughoudende factor zou ik denk ik gewoon de spuit erin zetten

Oh haha xd

Dat is eigenlijks best een goed idee om schouders ff op te warmen ja, denk dat ik dat ook uit ga proberen. Ja dat filmpje is vet ja, ze hebben wel meer vette filmpjes zal er van de week nog wel even eentje posten. Vind die gast ook wel een vet fysiek te hebben, hij lijkt wel een beetje een ecto bouwtje te hebben. Die gast heeft opzich wel een fysiek waar ik tegen opkijk

Terug
Naar boven