JochemB
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2.194
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat zeker maar er had meer uitgehaald kunnen worden vind ik. Bench suck ik best in vind ik zelf maar krijg bij te zwaar drukken last van me schouder heb liever dumbbell presses, zwaarste wat ik gepakt heb is 5x65, en 2x70 op de bench. Deadlifts is 6x100, en squats lopen indd wat achter maar merk dat dat redelijk hard vooruit gaat sinds ik ze train sinds februari. Ik geloof niet echt in 1 vaste reprange trainen, ik denk best dat iedere spiergroep zijn eigen aanpak nodig heeft, borst merkte ik al eerder bij dat als je lager in reps blijft hij meer groeit bijvoorbeeld
Hoop dat dit schema goed uitpakt, heb er wel vertrouwen in. Rug gister op die manier getraint en de pomp was ziekelijk gestoord
" dan neemt de druk op je schouders wat af. Verschilt per spiergroep, fast twitch dominant reageert goed op een laag volume in herhalingen dus 1-6 reprange, slow twitch reageert op een hoog volume in herhalingen dus 8-15/20. Dus een spiergroep die fast twitch dominant is zal veel in de lagere rep ranges getraind worden snaptu ?Ah oke begrijpelijk, merk het ook soms in mijn schouders bij benchen. Als je je schouderbladen naar elkaar toe houdt (dus dat je borst vooruit komt), schouders laag en de bar rond je "tepelhoogte" dan neemt de druk op je schouders wat af.
Welke reprange ga je het meest gebruiken in je nieuwe schema?

Verschilt per spiergroep, fast twitch dominant reageert goed op een laag volume in herhalingen dus 1-6 reprange, slow twitch reageert op een hoog volume in herhalingen dus 8-15/20. Dus een spiergroep die fast twitch dominant is zal veel in de lagere rep ranges getraind worden snaptu ?
Ja ik snap m, net ff artikeltje gelezen over fast/slow twitch. Je bent er zelf achter gekomen welke spiergroepen bij jou fast en slow zijn?

Oke duidelijk verhaal.
Ik heb wel altijd gevarieerd in repranges maar dat is meer voor de afwisseling. Begonnen met 3x 12, daarna 3x 8, daarna 10-8-6, daarna lange tijd 3x 8, toen 12-8-6, en nu 4x 6. Moet zeggen dat ik 4x 6 het fijnst vind. Af en toe doe ik wel een oefening wat meer dan 6 (bijv dippen) maar dat ligt er meer aan waar ik zin in heb
Tot voor jouw reactie wist ik ook niet eens dat je slow en fast twitch muscle fibers hebt, maar ik leer ook iedere dag bij![]()
Zal je wel gaan volgen, ben benieuwd wat je van je nieuwe schema gaat vinden

Vanochtend intake gehad voor sport en beweging aardig wat kcalletjes verbrand daaro hehe,
Voeding van vandaag tot nu toe
800 ml melk
120 gr Brinta
90 gr Whey perfection
1L Hero vruchtensap drink ontbijt tijdens het sporten
8 boterhammen
60 gr pindakaas
1 hele cantaloupe meloen
2613 kcal E160 K400 V60
Komt nog wel een 1000 kcal bij denk ik
Vanavond lekker Borst en Traps trainen!

Bulk?
Anders: cut op 3600kcal is wel heel ziek
Not sure hoeveel kcal je verbrand hebt op je intake
Vanochtend intake gehad voor sport en beweging aardig wat kcalletjes verbrand daaro hehe,
Voeding van vandaag tot nu toe
800 ml melk
120 gr Brinta
90 gr Whey perfection
1L Hero vruchtensap drink ontbijt tijdens het sporten
8 boterhammen
60 gr pindakaas
1 hele cantaloupe meloen
2613 kcal E160 K400 V60
Komt nog wel een 1000 kcal bij denk ik
Vanavond lekker Borst en Traps trainen!

damn dat is een hoop voor ontbijt. Ik ontbijt met 500ml melk en 100gr havermout (& banaan, appel, dextrose)en merk dan al dat ik (te) veel vloeistof naar binnen heb gewerkt. Waarom zoveel whey 's ochtends trouwens? Of train je vlak na je ontbijt?
Me nieuwe schema alvast uitproberen!
goed blijven eten dus

Haha ja vaak ben je sterker dan je denkt. Had het zelf tijd geleden ook dat ik bleef hangen op een "safe" gewicht en bleek dat ik veel meer kon. Voeding is uiteraard ook een belangrijke factor
Wat zijn 'werk sets' trouwens? Nog nooit van gehoord
Ik zou je incline bench niet vervangen voor cable flyes, je doet namelijk al flyes met dumbbells dus dat zou beetje dubbelop zijn. Je zou wel kunnen proberen flyes en incline bench om te ruilen en incline bench eerder doen. Dan heb je nog genoeg kracht over, en dan de flyes om het af te maken
Voeding is inderdaad een erg belangrijke factor ja. Werk sets haha had het neergezet om aan te geven dat mn warming up voorbij was 
Is een optie ja, vind het wel fijn om na die presses ff flyes te doen, 3 oefeningetjes voor borst vind ik ook wel zat. Denk dat ik het af en toe afwissel met decline/incline of flat/incline en wat flyes erbijVoeding is inderdaad een erg belangrijke factor ja. Werk sets haha had het neergezet om aan te geven dat mn warming up voorbij was
![]()
Oh haha xd
mijn chest workout begin ik met chest presses en shoulder press warming up (vind t fijn als mn schouders ook wat opgewarmd zijn), dan chest press, flat bench, incline bench en afmaken met cable flyes met goede mind-muscle connection. Bevalt goed zo
Oh en dat filmpje nog gekeken, idd wel inspirerend om natty te blijven (niet dat ik anders wilde)
Oh haha xd
mijn chest workout begin ik met chest presses en shoulder press warming up (vind t fijn als mn schouders ook wat opgewarmd zijn), dan chest press, flat bench, incline bench en afmaken met cable flyes met goede mind-muscle connection. Bevalt goed zo
Oh en dat filmpje nog gekeken, idd wel inspirerend om natty te blijven (niet dat ik anders wilde)