Fitness Seller

From shit to fit!

Nodig volgens wie ?

Nee Supersized was ik ook niet van plan om het de aankomende 5 jaar uberhaupt te overwegen of ik daar klaar voor was.

---------- Post toegevoegd 29 June 2013 om 17:15 ----------

Nee heb geen blesure gehad, voeldde bij die 90 kg t stoeltje al aardig zich mn onderrug inboren. Moet ook zeggen dat ik eigenlijk vaker last in mn onderrug heb tijdens t doen van de legg press :/
Met squats daarintegen dan weer geen probleem mee daar ga ik vaak ook zwaarder op

Dan zou ik de leg press lekker skippen. Dit zijn meer setjes die vrouwen doen als ze wat strakkere en (iets) vollere benen willen. Lekker gaan squaten man!

Misschien verstandig om wat meer aan je onderrug te werken? Ik merk het zelf ook hoor, maar dan echt pas bij gewichten boven de 300kg. Dus denk dat het vooral aan je form en (zwakke) onderrug ligt.

• Topic Starter Topic Starter
Dan zou ik de leg press lekker skippen. Dit zijn meer setjes die vrouwen doen als ze wat strakkere en (iets) vollere benen willen. Lekker gaan squaten man!

Misschien verstandig om wat meer aan je onderrug te werken? Ik merk het zelf ook hoor, maar dan echt pas bij gewichten boven de 300kg. Dus denk dat het vooral aan je form en (zwakke) onderrug ligt.

Ja squaten vind ik ook veel leuker los van het feit dat het ook een betere oefening is. Was vanochtend in een gym in een andere stad waar ze geen squatrek hadden, dacht het voor deze keer zo te kunnen improviseren. Maar zoals ik er al bij zette het was geen denderende training nee ):

Chest day July 05 2013

Sorry deze week te druk bezig geweest en vergeten me trainingen te loggen. Hier in iedergeval de training van vandaag, heb even meegetraind met een maat van me en zijn adviezen wat opgevolgd gezien het feit dat ik het gevoel heb dat mijn borst trainingen beter kunnen.

Incline dumbbell press
10x16 kg
8x18 kg
6x20 kg
4x22 kg

Decline dumbbell press
10x18 kg
8x20 kg
6x22 kg
4x24 kg

Barbell bench press (pyramide dropsets) leuk idee man
10x45 kg
10x40 kg
10x35 kg
10x30 kg
10x25 kg
En weer terug pffff
10x30 kg
10x35 kg
9x40 kg
7x45 kg + 3 negatief

Cable chest dips (of hoe je het noemen wil maar het was de beweging van chest dips maar dan met kabels)
3 sets, 10, 8, 6 reps

Cable crossovers
3 sets 10 reps

Jezus wat een training nog nooit zoveel verzuring en pomp gehad in me borst. Deed zelf altijd maar 3 oefeningen omdat ik het zo geleerd heb. Maar vind me borst nou niet echt bijzonder goed ontwikkeld voor de tijd dat ik train, morgen spierpijn als een gek denk ik

Bench je door piramide dropsets laag of bench je sowieso 45kg?
Want gezien je DB's lijkt het me dat je wel meer bencht

Bench je door piramide dropsets laag of bench je sowieso 45kg?
Want gezien je DB's lijkt het me dat je wel meer bencht

Ik bench inderdaad meer ookal suck ik wel in benchen, 1RM is 70 kg. lag hier op 45 kg door de dropsets en omdat ik al aardig kapot was van de eerste 2 oefeningen. Krijg bij benchen altijd zo een last van me schouder :/ keer uit de kom geweest daarom doe ik hem ook niet heel vaak

Sorry deze week te druk bezig geweest en vergeten me trainingen te loggen. Hier in iedergeval de training van vandaag, heb even meegetraind met een maat van me en zijn adviezen wat opgevolgd gezien het feit dat ik het gevoel heb dat mijn borst trainingen beter kunnen.

Incline dumbbell press
10x16 kg
8x18 kg
6x20 kg
4x22 kg

Decline dumbbell press
10x18 kg
8x20 kg
6x22 kg
4x24 kg

Barbell bench press (pyramide dropsets) leuk idee man
10x45 kg
10x40 kg
10x35 kg
10x30 kg
10x25 kg
En weer terug pffff
10x30 kg
10x35 kg
9x40 kg
7x45 kg + 3 negatief

Cable chest dips (of hoe je het noemen wil maar het was de beweging van chest dips maar dan met kabels)
3 sets, 10, 8, 6 reps

Cable crossovers
3 sets 10 reps

Jezus wat een training nog nooit zoveel verzuring en pomp gehad in me borst. Deed zelf altijd maar 3 oefeningen omdat ik het zo geleerd heb. Maar vind me borst nou niet echt bijzonder goed ontwikkeld voor de tijd dat ik train, morgen spierpijn als een gek denk ik

Goeie training man! Wat is je schema nu?

Ik bench inderdaad meer ookal suck ik wel in benchen, 1RM is 70 kg. lag hier op 45 kg door de dropsets en omdat ik al aardig kapot was van de eerste 2 oefeningen. Krijg bij benchen altijd zo een last van me schouder :/ keer uit de kom geweest daarom doe ik hem ook niet heel vaak

zo laag? Met je lengte-gewicht verhouding zou je toch denken dat je meer kan benchen. Borst loopt achter op de rest ofzo?

Goed je schouders naar achter houden, arch in je rug en ellebogen een beetje naar binnen

Goeie training man! Wat is je schema nu?

zo laag? Met je lengte-gewicht verhouding zou je toch denken dat je meer kan benchen. Borst loopt achter op de rest ofzo?

Thanks man, me schema is gewoon nog zoals ik het van de week neer had gezet, deze keer met die gast mee getraind en hem gevolgd, hij is zelf al 3 jaar bezig en heeft een gpoed fysiek.

Ja borst loopt achter, schouders vind ik ook. Weet ook niet zo hoe ik dit op moet lossen. Weet ook niet zo hoe ik dit oplossen moet.

Denk dat ik me borst routine toch wat omgooi. Heb het altijd met 3 a 4 oefeningen gedaan, 13 sets totaal max. Mischien tijd om het met 5 oefeningen te gaan doen ? of is dit overdreven veel ?

back day 7th of july

Hallo dbb,
Net een dag spierpien in de borst achter de rug, vandaag tijd voor rug!
Hier de training van vanochtend

Wide grip latt pulldowns
12x90 lbs
6x110 lbs
9x100 lbs
7x110 lbs

Rack pulls
5X90 kg
5x100 kg
5x90 kg
5x90 kg

T Bar rows
12x15 kg (alleen t gewicht van de schijven)
8x25 kg
6x30 kg
5x35 kg dropset -> 6x25 kg

Bent over rows
8x40 kg
8x40 kg
8x45 kg

Single arm dumbbell row
12x16 kg
8x18 kg
7x22 kg dropset -> 8x16 kg

Ondanks de moeite met wakker worden een lekkere training. Was van plan deadlifts te doen maar het was echt ontieglijk warm in de gym dus maar rack pulls gedaan, denk dat ik die er nog wat langer in houd. Nu lekker door naar t strand :D

Denk dat ik me borst routine toch wat omgooi. Heb het altijd met 3 a 4 oefeningen gedaan, 13 sets totaal max. Mischien tijd om het met 5 oefeningen te gaan doen ? of is dit overdreven veel ?

Ik zou er persoonlijk geen 5 doen. Ik doe nu 4 oefeningen, elk 4x6 en dat bevalt prima. Wat je wel kan doen is op niet-borstdagen oefeningen doen waarmee je borst ook aanspreekt (bijv close grip bench) of gewoon één oefening borst doen zodat je borst vaker dan 1x p/week wordt aangesproken.

Hallo dbb,
Net een dag spierpien in de borst achter de rug, vandaag tijd voor rug!
Hier de training van vanochtend

Wide grip latt pulldowns
12x90 lbs
6x110 lbs
9x100 lbs
7x110 lbs

Rack pulls
5X90 kg
5x100 kg
5x90 kg
5x90 kg

T Bar rows
12x15 kg (alleen t gewicht van de schijven)
8x25 kg
6x30 kg
5x35 kg dropset -> 6x25 kg

Bent over rows
8x40 kg
8x40 kg
8x45 kg

Single arm dumbbell row
12x16 kg
8x18 kg
7x22 kg dropset -> 8x16 kg

Ondanks de moeite met wakker worden een lekkere training. Was van plan deadlifts te doen maar het was echt ontieglijk warm in de gym dus maar rack pulls gedaan, denk dat ik die er nog wat langer in houd. Nu lekker door naar t strand :D

Haha een wekker zetten voor trainingen doe ik al heel lang niet meer :p Wel prima training zo voor de zondag morgen

Ik zou er persoonlijk geen 5 doen. Ik doe nu 4 oefeningen, elk 4x6 en dat bevalt prima. Wat je wel kan doen is op niet-borstdagen oefeningen doen waarmee je borst ook aanspreekt (bijv close grip bench) of gewoon één oefening borst doen zodat je borst vaker dan 1x p/week wordt aangesproken.

Haha een wekker zetten voor trainingen doe ik al heel lang niet meer :p Wel prima training zo voor de zondag morgen

Voor borst dus bv iets als ;
Incline barbell benchpress 4 sets
Flat dumbbell benchpress 4 sets
Dumbbell flyes 4 sets
Chest Dips 4 sets

Het 'wakker' wakker worden ging wat moeilijk haha ;p

Voor borst dus bv iets als ;
Incline barbell benchpress 4 sets
Flat dumbbell benchpress 4 sets
Dumbbell flyes 4 sets
Chest Dips 4 sets

Het 'wakker' wakker worden ging wat moeilijk haha ;p

Haha nouja je bent in ieder geval gaan trainen, da's t belangrijkste :p
En je schema in de quote is bijna hetzelfde als mijn schema, alleen ipv chest dips doe ik chest press op een machine (1e oefening, ook meteen warming up). Ik zou even een aantal weken (4-6) kijken hoe het bevalt en de spiegel goed in de gaten houden.

Wat voor supps heb je eigenlijk? Enkel whey en creatine?

1x per week? Kan prima. Je kunt ook proberen om 'm 2x per week aan te pakken met bijvoorbeeld 3 oefeningen per keer. Lekker variëren en kijken op welke manier je borst wel groeit.

1x per week? Kan prima. Je kunt ook proberen om 'm 2x per week aan te pakken met bijvoorbeeld 3 oefeningen per keer. Lekker variëren en kijken op welke manier je borst wel groeit.

Kan zeker prima, maar ik zou dan liever 4 oefeningen goed doen dan een schema met 5 oefeningen en dan als je bij de laatste aankomt al "op" zijn en er weinig toegevoegde waarde meer aan die extra oefening zit.

Kan zeker prima, maar ik zou dan liever 4 oefeningen goed doen dan een schema met 5 oefeningen en dan als je bij de laatste aankomt al "op" zijn en er weinig toegevoegde waarde meer aan die extra oefening zit.
Verschilt denk ik per persoon. Als je na de 4e oefening al helemaal afgebeuld bent, dan lijkt het me idd genoeg. Ik kan me ook voorstellen dat iemand nog door kan gaan, en dan lijkt dat me prima. Je heb dan immers een hele week om te herstellen.

Haha nouja je bent in ieder geval gaan trainen, da's t belangrijkste :p
En je schema in de quote is bijna hetzelfde als mijn schema, alleen ipv chest dips doe ik chest press op een machine (1e oefening, ook meteen warming up). Ik zou even een aantal weken (4-6) kijken hoe het bevalt en de spiegel goed in de gaten houden.

Wat voor supps heb je eigenlijk? Enkel whey en creatine?

Chest press machine is opzich ook een idee ja, is altijd lekker om je borst goed mee te isoleren.
Supps:
Wheyyyyy
Creatine
Strong pre workout of pauper stylo koffie door me whey shake voor t trainen
Vis olie caps
Glucosamine
Multivitamine

Gister begonnen met Vaso Grow erbij.

---------- Post toegevoegd 8 July 2013 om 12:52 ----------

Verschilt denk ik per persoon. Als je na de 4e oefening al helemaal afgebeuld bent, dan lijkt het me idd genoeg. Ik kan me ook voorstellen dat iemand nog door kan gaan, en dan lijkt dat me prima. Je heb dan immers een hele week om te herstellen.

Denk dat ik ermee begin om gewoon eerst meer oefeningen te doen in 1 training, mocht dat niet helpen kan ik altijd nog 2 borstdagen per week doen. 4 of 5 oefeningen bekijk ik per training hou het standaard op 4 mocht ik op dat moment het idee hebben dat er meer uit te halen valt doen we dat, ben ik kapot houden we het bij 4

Thanks voor de tips brahss

Hier de schouder training van vanochtend, is er al 2 weken bij ingeschoten dus lekker geknald :D wakker wakker worden lukte ook een stuk beter haha.

Seated dumbbell press
8x18 kg (per hand ofc)
8x22 kg
8x22 kg
6x22 kg

Plate loaded freeweighted shoulder press machine
8x30 kg (totaal gewicht)
8x40 kg
8x50 kg
6x60 kg

Cable upright rows ss Lateral raises
3 sets

Plate front raises
3 sets 6-10 reps 10 kg

Pfffffffoeee dit ga ik voelen morgen, db press mooi naar de 26/28 kg toegooien, laatste keer dat ik hem deed was me pr 6x22 kg, nu dus weer een nieuwe pr 2 reps meer :P voeldde nog best gemakkelijk aan op het laatste setje na. Nu weer met een tas met een shitload aan voedsel naar t strand :D

Vergeet niet dat het vaak nog met sommige oefeningen meewerkt he. Zoals borst bij pullups en rug bij pullovers.
Maar makkelijk gezien zou je flink volume kunnen draaien.

Ik vind persoonlijk 2x p/week bovenlichaam pakken fijner

---------- Post toegevoegd 8 July 2013 om 17:14 ----------

Hier de schouder training van vanochtend, is er al 2 weken bij ingeschoten dus lekker geknald :D wakker wakker worden lukte ook een stuk beter haha.

Seated dumbbell press
8x18 kg (per hand ofc)
8x22 kg
8x22 kg
6x22 kg

Plate loaded freeweighted shoulder press machine
8x30 kg (totaal gewicht)
8x40 kg
8x50 kg
6x60 kg

Cable upright rows ss Lateral raises
3 sets

Plate front raises
3 sets 6-10 reps 10 kg

Pfffffffoeee dit ga ik voelen morgen, db press mooi naar de 26/28 kg toegooien, laatste keer dat ik hem deed was me pr 6x22 kg, nu dus weer een nieuwe pr 2 reps meer :P voeldde nog best gemakkelijk aan op het laatste setje na. Nu weer met een tas met een shitload aan voedsel naar t strand :D

Lekker, bruin ze en gain ze ;)

Hier de leg day van vandaag, kapottt

Squats
6x60 kg
6x70 kg
4x80 kg
12x60 kg

Power squat machine
4 sets 8-12 reps tot failure

Legg press
3 sets 8-12 reps

Romanian deadlifts
6x60kg
6x70 kg
6x70 kg
6x60 kg

Seated leg curls
3 sets tot failure 8 reps max

Leg extensions
10 sets van 10 pyrimade begonnen met laag gewicht, eindigend op laag gewicht

Idiote pomp in me quads, love that shitt. wat een heerlijke training, squats gaan voor me gevoel wel minder de laatste tijd maar de training opzich was echt lekker zwaar!

Terug
Naar boven