Vandaag sterkste team van NL met Alex. Je kunt je natuurlijk geen betere partner voorstellen.
event 1 Bakdeadlift
Elke bak voelt anders maar het was een vreemd systeem met 5 beurten die je kon doen samen. Opgewarmd tot 350 en gekozen om te starten met 375 en daarmee 25-50 kg meer op de naaste concurrenten. Was makkelijk en dus volgende beurt voor de 400 gegaan. Alex stapte hiermee ook in maar deed een zware beurt omdat hij totaal verkeerd voor de bak stond. 400 gaf mij wel vertrouwen en ik ben voor de 420 gegaan. Matthieu deed ook 400 en faalde de 420 dat betekende dat Niels en Alex moesten bepalen wie van onze teams 1e zou worden. Mijn beurt van 420 stond 20kg voor op Matthieu dus Alex koos voor 445. Hij haalde deze beter dan de 400 ervoor en nu moest Niels wel 465 doen. Deze haalde hij ook en dus hadden we een gedeelde 1e plaats hierop.
Persoonlijk tevreden met mijn gewicht, rug is sterk.
Event 2 Rocklift. Keuze voor 90 of 125 steen. Wij moesten als laatste aan de slag en ik had er zeker vertrouwen in om 6 reps op de 90 te doen om deze te winnen maar Alex wilde de 125 doen en dat deed hij dan ook. in principe deze al gewonnen maar voor de vorm ook het 90 blok nog een keer getild.
Event 3 Farmers (140 voor 40m) en tyre
Ik heb de farmers een sprint getrokken volgens mij had Dennis het gewicht verlaagd. had er ook 100m mee kunnen sprinten. Alex gleed 3x weg en 1x zo erg dat de band weer terugkwam, desondanks nipt 2e hierop.
Event 4 Powerstairs
nou niet het favo onderdeel van Alex of mij.... Proberen de schade te beperken. Alex heeft te dikke benen hiervoor en ik ben eigenlijk te klein.
Ik heb de 185 en 225 boven gezet, geen problemen en toen heeft Lex de 275 3 treden naar boven gebracht. Daarna heb ik de 275 ook nog een tree hoger gekregen en de volgende tree net niet meer. Dik pr voor mij om de 275 van tree naar tree te zetten op mijn gewone kistjes. Binnenkort ga ik die 275 ook meerdere treetjes omhoog krijgen mark my words.
Event 5 stones. Jammer genoeg NL platform dus 180cm hoog de eerste. Gewichten 120/140/160/180/200
Holy **** wat een gewichten.........
Besloten dat ik dan maar de 1e 2 zou starten. Faal ik GVDDDDDDDDDDDD de 1e stone. Geen excuusjes ik ben gewoon slap maar ik stond daar op die te kleine mat ook te dichtbij. Next time!! Lex wist dat hij de 1e 3 stones moest leggen voor de winst en deed dat ook. Ik heb de 180 nog gelapped en kwam er zeer langzaam mee omhoog toen het halverwege tijd was.
Resultaat mooie wedstrijd, balen van die stone! 1e plaats overall en mijn 1e nationale titel.