Fitness Seller

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.241
Goed plan Marc!

Vandaag half 8 bij de sportmasseur nog voor ik naar mijn werk moest. Rechterschouderblad proberen mobiel te krijgen en de pijn in mijn onderarm links aanpakken. schouderblad hoop knopen en stramheid weten aan te pakken. En links bleek de aanhechting van mijn supraspinatus extreem pijn te doen. Flink in lopen hakken en de doorbloeding van mijn linkerarm nam merkbaar toe. Ik hoop daarmee dat de oorzaak van deze slepende blessure gevonden is. Toch de hele dag verschrikkelijke pijnen door mijn rechterarm en in mijn nek. Werd er gek van en toch de chiropractor nog gebeld en gelukkig kon ik 7u in de avond nog terecht.

Thuis met Frank en Vlad flink pasta naar binnen gehakt en toen naar de chiro. Idd zat het niet goed ergens in de overgang van bovenrug en nekwervels. Flink gekraakt en voelde beter. Weer naar huis koffie erin en met zijn allen naar RPB.

Oef 1 TKE op blok
30 L&R
30 L&R
30 L&R

Oef 2 Boxsquat (op par, net een stukje lager dan de vorige box)
Beltless
10x70
5x100
5x120
5x150
5x170
5x190
3x200
Belt om
1x210 speedrep
1x220 knetterzwaar. Kan veel verschil uitmaken 10kg;)

Oef 2 Frontsquat (onder par)
Beltless
5x70
5x90
5x110
Belt om
5x120
5x130
5x140

Niet verkeerd maar voelt nog raar. Doe nu de fronts met een iets bredere stand en op platte schoenen ipv de oly's om de druk op de knie te verminderen. De knie wordt langzaam wel weer meer belastbaar.

Oef 3 Deadlift
Beltless
5x120
5x150
5x180
5x200 waarvan tot 4 nog overhands (nieuwe bar, voelt iets anders maar wel oke)
Belt om
2x240
2x260
2x280 redelijk pittig maar mag ook na de squats.

Oef 4 One leg split SQ
25xL&R
25xL&R
25xL&R

Oef 5 Calf raise in de vikingpress
20x140
20x140
20x140

Oef 6 Prone bridge
3 min
3 min

Oef 7 TKE op blok
30xL&R
20xL&R

Mooi dat die knie meer toelaat, die front squats waren ruim onder par btw. Nice train

Lekker Gijs! Pff was ook naar de masseur gegaan heel de spannig kwijt in mijn rug!

lekkere training Gijs en sterk zat!

• #20.245
Training vrijdag bij gym van Ed v Amsterdam in Amsterdam direct na werk.

Opw 6 min crosstrainer

Oef 1 Shoulder dumbbell press
20x14
15x18
10x24
10x30
13x40

pff schouder reageerde als een malle op de manipulaties van chiro en de masseur. Denk dat ik nu in staat moet zijn 20x40 te halen in goede doen.

Oef 2 Pulldown hammergrip
15x60
12x70
10x80
10x90
8x100 full bl

Licht gevoel in de aanhechting onderarm maar niet slecht...

Oef 3 Incline benchpress (met grafbarbell die draaide als een zot)
10x60
10x80
5x100
paused
3x120
10x100
10x80

Paused voelde beter voor de schouder.

Oef 4 HS pulldown
15x40
15x60
12x80
10x120

Oef 5 Parallel bar dips (breed)
15xbw
12xbw
10xbw

Oef 6 Reverse pec deck
15x30
15x30
15x30

Oef 7 Shoulder press machine
15x50
12x60
10x70
8x80 full bl

Oef 8 Dumbbell biceps curl
20x14 (geen centje pijn! YEAH)
15x18 (same whoehoe)

Vandaag events @ RPB

Event 1 Logpress (IFSA)
10x52,5 strict op de houten nog
5x75
3x95
3x110
3x120 pff slecht gevoel, kraken en doen in de nek en rug....
1x130 bijna strict
1x135 beter
Fx140 had ik moeten hebben
1x140 oke dan.
3x120
3x120
1x120

man, wat een gedoe in mijn rug en schouder van die chiro en masseur. Schouderblad had duidelijk meer vrijheid maar alles blijft maar schuiven en kraken en doen. Nu na de training voelt het goed, lijkt een goede plek te hebben gevonden maar zal ben benieuwd hoe het nu zal gaan reageren weer. Denk dat ik nog wel een paar bezoeken nodig heb om dit probleem te verhelpen.

Event 2 Tireflip 380
8x 33sec gleed uit
8x 29sec hmm best oke
8x 29sec band vanuit staande positie = goede tijd.

Event 3 Yoke alles 15m
Beltless
150
200
250
300
350
Riem om
400

moeilijk spanning rug is anders door het kraken.

Event 4 Stones
5x110 @ 180
3x120 @ 180
1x120 @ 180 2F
3x110 @ 180
1x130 @ 132
1x130 @ 132
1x150 @ 132

Benen leeg.

Event 5 Medley 3x380tireflip / 15m 150yoke / 15m 70farmers / 15m 155 duckwalk / 15m 100kg prowler.

2x de medley gedaan, misselijk!

Prima training.

• #20.246
Nieuw artikel voor op de site van RPB binnenkort.

Mooi dat je knie relatief meeviel G, had toch een stuk erger kunnen zijn.

Goed om te zien dat je een bezoek hebt gebracht aan de masseur en chiro. Helpt vaak een hele hoop.
Ik behandel sinds kort ook mensen en is altijd mooi om te zien dat daar veel winst uit te halen is.

• #20.249
Gisteren samen met de vriendin getraind @ FPA. Relatief snelle training met weinig rust.

Opw 10 min crosstrainer

Oef 1 Shoulder dumbbell press
20x10
10x20
10x30
15x40

nog steeds last van de schouder maar nu minder dan vorige week vrijdag. Beetje slijmbeursirritatie en ik denk omdat ik de schouder een tijd verkeerd belast heb omdat het schouderblad vastzat. Koelen na de training en veel rekken. DE vooruitgang stemt me al positief. Door het kraken ook geen rare uitstraling meer in mijn rechterarm.

Oef 2 Chins
15xbw
10xbw+20
6xbw+30
6xbw+30
6xbw+30

arm ook aan de beterende hand doordat de aanhechting van de supraspinatus is losgemaakt.

Oef 3 DIppen
10xbw
10xbw+20
10xbw+40
6xbw+50

Oef 4 Pulldowns small
15x80
10x100 full bl
8x100
8x100

Oef 5 side raise
15x10
15x12
15x14
15x16

Oef 7 dumbbell curl
10x14
10x18
10x22 geen pijn in arm = top

Oef 8 triceps push down
20x30
15x40
10x50

Vandaag uitslag gehad van de MRI scan van de rechterknie.

Positieve nieuws: De knie ziet er erg goed uit. Geen slijtage
Slechte nieuws: Achter de knieschijf is er wel onregelmatigheid van het kraakbeen te zien dit geeft de klachten. De arts gaf aan dat er niet veel van een kijkoperatie te verwachten viel en in principe moet je alle belasting gewoon zoveel mogelijk vermijden waarin de knieschijf onder spanning staat. (alles dus wat ik doe.....)

Ik hoef niet bang te zijn dat ik door training mijn knie kapot maak echter zal ik eigenlijk kort door de bocht genomen moeten leven met de pijn als ik beslis zo hard te trainen. Als ik een paar weken niet train heb ik ook nauwelijks last en als ik bijvoorbeeld ook ooit minder intensief strongman zou gaan doen zullen de pijnklachten ook minder worden.

Tja................ ergens fijn om te weten allemaal en ergens ook weer niet.

Wellicht dat de fysio's onder ons (Matthieu, Die Nase etc) mij verder nog tips kunnen geven. Ik ga in ieder geval de medialis specifiek proberen wat bij te trainen en ik ben benieuwd of er verder nog zaken zijn waar ik aan kan denken. Ik heb het even opgezocht en de term ervoor is volgens mij Retropattelaire Chondropathie.

Klote. Klinkt een beetje als mijn situatie. Zeer gezonde kniegewrichten, maar heb op beide knieeen verkalking. Ik kan het weg laten halen (lang herstel) of laten vergruizen (wordt niet vergoed, 1500 euro per knie). Beide bieden geen garantie dat het weg gaat, al helemaal niet dat het wegblijft. De sportarts raadde beide ook niet aan, omdat het toch weer terugkomt bij zware belasting.

Hij adviseerde dan dus ook om te stoppen met benen trainen, anders is het dweilen met de kraan open. Maar dat doe ik dus niet. ;-) Mijn gewricht is ook zeer gezond. Dus idd leven met de pijn. Ik heb al pijn bij autorijden of vetersstrikken.

• #20.251
idd vergelijkbare situatie. En ach met pijn leven doe ik al heel lang. Het is vooral jammer dat ik daardoor progressie mis.

beterschap man!

Vandaag uitslag gehad van de MRI scan van de rechterknie.

Positieve nieuws: De knie ziet er erg goed uit. Geen slijtage
Slechte nieuws: Achter de knieschijf is er wel onregelmatigheid van het kraakbeen te zien dit geeft de klachten. De arts gaf aan dat er niet veel van een kijkoperatie te verwachten viel en in principe moet je alle belasting gewoon zoveel mogelijk vermijden waarin de knieschijf onder spanning staat. (alles dus wat ik doe.....)

Ik hoef niet bang te zijn dat ik door training mijn knie kapot maak echter zal ik eigenlijk kort door de bocht genomen moeten leven met de pijn als ik beslis zo hard te trainen. Als ik een paar weken niet train heb ik ook nauwelijks last en als ik bijvoorbeeld ook ooit minder intensief strongman zou gaan doen zullen de pijnklachten ook minder worden.

Tja................ ergens fijn om te weten allemaal en ergens ook weer niet.

Wellicht dat de fysio's onder ons (Matthieu, Die Nase etc) mij verder nog tips kunnen geven. Ik ga in ieder geval de medialis specifiek proberen wat bij te trainen en ik ben benieuwd of er verder nog zaken zijn waar ik aan kan denken. Ik heb het even opgezocht en de term ervoor is volgens mij Retropattelaire Chondropathie.

Als het een onregelmatigheid is kunnen ze dat afvlakken zodat het knieschijf weer "spoort". Technisch gezien is dit ook slijtage. Heb er zelf na een gebroken knieschijf ook een tijd lang last van gehad. Anyhow je moet er eigenlijk achter komen waar het vandaan komt sinds het verschillende oorzaken kan hebben.

1. Overuse: which is most likely
2. Biomechanisch: dit is middels onderzoek nooit echt bewezen maar op basis van rationale wel redelijk te verklaren. Zo blijkt dat de stand van de voet (pes planes/pes caves) invloed kan hebben op de stand van het bovenbeen en het kuitbeen. Dit zou kunnen leiden tot mistracking van de patella.
3. Spieren: zowel zwakte als stijfheid kunnen voor de klachten zorgen.

Aside van oefentherapie is er weinig wat echt wetenschappelijk onderbouwing geeft. Taping hoor ik vanuit de praktijk wel goede informatie over terug persoonlijk ben ik er niet de grootste fan van. Verder idd rust je zou het ook nog wat kunnen koelen dit heeft echter alleen maar invloed op de pijn en niet zozeer op het herstel.

• #20.257
Als het een onregelmatigheid is kunnen ze dat afvlakken zodat het knieschijf weer "spoort". Technisch gezien is dit ook slijtage. Heb er zelf na een gebroken knieschijf ook een tijd lang last van gehad. Anyhow je moet er eigenlijk achter komen waar het vandaan komt sinds het verschillende oorzaken kan hebben.

1. Overuse: which is most likely
2. Biomechanisch: dit is middels onderzoek nooit echt bewezen maar op basis van rationale wel redelijk te verklaren. Zo blijkt dat de stand van de voet (pes planes/pes caves) invloed kan hebben op de stand van het bovenbeen en het kuitbeen. Dit zou kunnen leiden tot mistracking van de patella.
3. Spieren: zowel zwakte als stijfheid kunnen voor de klachten zorgen.

Aside van oefentherapie is er weinig wat echt wetenschappelijk onderbouwing geeft. Taping hoor ik vanuit de praktijk wel goede informatie over terug persoonlijk ben ik er niet de grootste fan van. Verder idd rust je zou het ook nog wat kunnen koelen dit heeft echter alleen maar invloed op de pijn en niet zozeer op het herstel.

Oke maar wat ze zien op de mri en zoals hij het uitlegt had ik niet het idee dat de onregelmatigheid van het kraakbeen van de knieschijf weer vlak wordt als de knieschijf perfect zou sporen of is wat je op een mri ziet niet zo duidelijk en kan het ook gewoon overbelastingsverschijnselen zijn en ziet het er op de mri ook weer beter uit na een tijdje als je het bv rust geeft?

In ieder geval doe ik zo'n beetje alles wat er nu staat, chiro om alles recht te houden. Spieren rekken van de zijkant bovenbeen, quads en hams, foamrollen, en de medialis specifiek trainen.

Vandaag LB

Oef 1 TKE
3x30 L&R

Oef 2 Boxsquat
Beltless
10x20
10x70
5x100
5x120
5x140
3x160
3x180
4x200 PR
Belt om
2x220 PR op deze hoogte

Oef 3 Deadlift
Beltless
5x120
5x170
3x200
2x240
2x260
Belt om
1x280
Fx300 hmm niet best. Onderrug wil wel, bovenrug niet.
5x260
5x240

misselijk.

Oef 4 Front SQ
Beltless
10x100
10x100
10x100

kon volledige diepte halen maar wel behoorlijk irritatie aan de knie dan.

Oef 5 One leg 45% legpress
15x40 L&R
15x80 L&R
15x120 L&R
15x130 L&R

Oef 6 Back extension tegen green band
15x
12x
10x

Oef 7 One leg calfraise
15xL&R
15xL&R
15xL&R
15xL&R

Thuis

TKE 3x20 L&R
rekken 3x30 sec quads, hams en zijkant bovenbenen.
Knie in het ijs.

Helemaal naar de klote.
Toch maar een programma'tje op de DL zetten. Frank had gelijk.

Flinke getallen Gijs!! Je zegt PR op deze hoogte, hoe hoog is dat?

Wat voor programma wil je gaan doen op de deadlift Gijs? Ortmayer ofzo?

• #20.260
Flinke getallen Gijs!! Je zegt PR op deze hoogte, hoe hoog is dat?

in ieder geval op de par. Weer een cm of 3-5 lager dan de vorige box.

---------- Post toegevoegd 29 May 2013 om 23:30 ----------

Wat voor programma wil je gaan doen op de deadlift Gijs? Ortmayer ofzo?

Ja ortmayer, de 300 dacht ik dat het er wel inzat en stiekem wel een 2tje maar mocht niet zo zijn. Mss de boxsq mss de training van gisteren of het feit dat ik nu 2 weken zonder creatine doe. Maar in ieder geval trok mijn bovenrug echt meteen krom bij het lostrekken terwijl de onderrug er wel zin in had.

Terug
Naar boven