- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Net even de Olly Jackson deadlift routine ingevuld voor mij met een desired max van 300.
Week
1 5x2x240
2 5x1x255
3 4x2x255
4 5x1x255
5 3x2x270
6 5x1x255
7 2x2x285
8 5x1x255
9 MAX (300)
(week 5 en 7 heb ik vraagtekens bij de rest moet kunnen. Ga dit in ieder geval als een soort van richtlijn gebruiken om te zien of ik in de richting kom)

Geen idee Ari ik heb het schema niet gemaakt er zal wel een logica in de opbouw van het schema zitten lijkt mij![]()
waarbij ik de ene week deadlifts doe en de week daarop rackpulls. Speed deadlifts (50%-70% van 1RM) vanaf een blok worden elke week na squats gedaan.
t*ring man hoe kun je naturel zo zwaar deadliften man niet normaal. Ben zelf blijven hangen op 200, en zwaarder ga ik ook niet uit angst om mijn rug op te fokken, maar bijna 300 kilo is....![]()

Waarom heb je daar angst voor? Wat zou 210 anders zijn voor je rug dan 200? Waarom was je niet bang voor 190?![]()

Hahaha smartass...je weet wat ik bedoel. Als ik richting 250 zou dat misschien niet verstandig zijn, puur omdat ik me rug me hele leven nog nodig heb en ik niet wil dat mijn rug op me 30e naar zn moer is. Ik had wel 400 willen liften maarja...![]()
Vanwaar de idee dat deadliften je rug 'naar z'n moer' zou helpen ? Want ik zou net het omgekeerde redeneren, door veel te deadliften wordt mn rug juist sterker en sterker. En trouwens, vanwaar de idee dat 280kg deadlift voor een naturel 'ongelofelijk niet normaal' zou zijn ? Niet om afbreuk te doen aan de prestaties van Gijs natuurlijk, maar dit is wat mij betreft slechts een eerste mijlpaal, ik heb persoonlijk al tal van naturals een stuk boven de 300kg zien tillen.
En dit weekend was ik op een wedstrijd waar een pluimgewicht (55kg!) makkelijk 215kg trok, bijna vier maal zijn lichaamsgewicht. Dus voor iemand van 100kg die serieus aan krachtsport doet lijkt 300kg mij een minimumdoelstelling.
Iedereen naar de 300 ! Go for it G, dat Jackson programma lijkt overigens niet mis
Omdat elke keer als ik echt zwaar lift, kan ik 3 weken niet normaal lopen en dat is een feit. En je kunt me niet vertellen dat dat groeipijnen zijn. Dus omdat te voorkomen ga ik niet zo zwaar als dat ik daadwerkelijk zou kunnen. Het is ook niet dat ik een zwakke rug heb, maar wel een klote rug en dat gaat zeker niet beter worden als ik alleen maar denk aan deadliftrecords breken of me laat opjutten door anderen. En 300 kilo zal ik gewoon nooit pakken, is wel jammer maarja ik moet nog even met deze rug.

Maar had je niet beter eerst kunnen checken of er een gym in de buurt was.

En dit weekend was ik op een wedstrijd waar een pluimgewicht (55kg!) makkelijk 215kg trok, bijna vier maal zijn lichaamsgewicht. Dus voor iemand van 100kg die serieus aan krachtsport doet lijkt 300kg mij een minimumdoelstelling.
Iedereen naar de 300 !