MuscleMeat

g-mens log

Nette deadz G.

300kg is nog maar een kwestie van tijd.....:cool:

Net even de Olly Jackson deadlift routine ingevuld voor mij met een desired max van 300.

Week
1 5x2x240
2 5x1x255
3 4x2x255
4 5x1x255
5 3x2x270
6 5x1x255
7 2x2x285
8 5x1x255
9 MAX (300)

(week 5 en 7 heb ik vraagtekens bij de rest moet kunnen. Ga dit in ieder geval als een soort van richtlijn gebruiken om te zien of ik in de richting kom)

de 300 gaat er zoiezo aan hoe dan ook! succes!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.763
Geen idee Ari ik heb het schema niet gemaakt er zal wel een logica in de opbouw van het schema zitten lijkt mij;)

Waarschijnlijk heb je meer baat bij het John Kuc deadlift programma. Aangezien je daarbij meer herhalingen maakt sluit dit ook beter aan je bodybuilding en strongman doelstellingen.
Zelf begin ik met een aangepast Kuc programma waarbij ik de ene week deadlifts doe en de week daarop rackpulls. Speed deadlifts (50%-70% van 1RM) vanaf een blok worden elke week na squats gedaan.

• #2.765
thnx had ik idd ook al bekeken maar kuc was me nog niet helemaal duidelijk. Ik ga deze opbouw gewoon gebruiken om te kijken of ik in de buurt kom. Qua volume verschilt het ook niet zoveel van wat ik nu doe, namelijk ongeveer 5 echt zware reps. Bij Olly jackson is dat de ene keer 5x een single en de andere keer 2x2 etc. Ik ga gewoon de topsetjes houden zoalds in dit schema, mss extra reps met lager gewicht nog maken en verder rackpulls doen.

Vandaag vrij lichte training na gisteren.

Oef 1 Incline bench
20x50
10x80
8x3x110 (evenaring pr maar sneller tempo deze keer)

Oef 2 Incline db press
6x40
8x52.5 (laatste 2 beetje hulp)
6x52.5
8x40

Oef 3 Machine chest press
15x80
10x120 full bl
10x140 (extra schijf)
10x120

Oef 4 Cable cross over
10x35
10x45
8x55
20x30

Oef 5 Dumbbell side raise (light)
10x12
4x10x18

Oef 6 Upright row (light)
4x10x50

Oef 7 triceps push down
15x25
15x40
10x50
6x60 full bl (beetje hulp)

Nice incline presses G.:thumbup:

Durf ze zelf niet meer (zwaar) te doen ivm het feit dat ik dan wel eens snel geblesseerd kan raken.:(Daarom wacht ik tot na de wedstrijd en ga ze dan weer rustig aan opbouwen.

Goede inclines G, die deads gaan serieus de goede kant op. Na de smolov begin ik ook weer
met de deads kan niet te ver achter gaan blijven :D

t*ring man hoe kun je naturel zo zwaar deadliften man niet normaal. Ben zelf blijven hangen op 200, en zwaarder ga ik ook niet uit angst om mijn rug op te fokken, maar bijna 300 kilo is....:eek::eek!::haar:

je loopt uit, ik moet aardig me best gaan doen nu!

t*ring man hoe kun je naturel zo zwaar deadliften man niet normaal. Ben zelf blijven hangen op 200, en zwaarder ga ik ook niet uit angst om mijn rug op te fokken, maar bijna 300 kilo is....:eek::eek!::haar:

Waarom heb je daar angst voor? Wat zou 210 anders zijn voor je rug dan 200? Waarom was je niet bang voor 190? :D

Waarom heb je daar angst voor? Wat zou 210 anders zijn voor je rug dan 200? Waarom was je niet bang voor 190? :D

Hahaha smartass...je weet wat ik bedoel. Als ik richting 250 zou dat misschien niet verstandig zijn, puur omdat ik me rug me hele leven nog nodig heb en ik niet wil dat mijn rug op me 30e naar zn moer is en heb sowieso al wat rugklachten sinds kleins af aan die ik niet zal verbeteren door als een beunhaas maar zoveel mogelijk gewicht erop te gooien. Ik had wel 400 willen liften maarja...;):D

Laatst bewerkt:
Hahaha smartass...je weet wat ik bedoel. Als ik richting 250 zou dat misschien niet verstandig zijn, puur omdat ik me rug me hele leven nog nodig heb en ik niet wil dat mijn rug op me 30e naar zn moer is. Ik had wel 400 willen liften maarja...;):D

Vanwaar de idee dat deadliften je rug 'naar z'n moer' zou helpen ? Want ik zou net het omgekeerde redeneren, door veel te deadliften wordt mn rug juist sterker en sterker. En trouwens, vanwaar de idee dat 280kg deadlift voor een naturel 'ongelofelijk niet normaal' zou zijn ? Niet om afbreuk te doen aan de prestaties van Gijs natuurlijk, maar dit is wat mij betreft slechts een eerste mijlpaal, ik heb persoonlijk al tal van naturals een stuk boven de 300kg zien tillen.

En dit weekend was ik op een wedstrijd waar een pluimgewicht (55kg!) makkelijk 215kg trok, bijna vier maal zijn lichaamsgewicht. Dus voor iemand van 100kg die serieus aan krachtsport doet lijkt 300kg mij een minimumdoelstelling.

Iedereen naar de 300 ! Go for it G, dat Jackson programma lijkt overigens niet mis

Vanwaar de idee dat deadliften je rug 'naar z'n moer' zou helpen ? Want ik zou net het omgekeerde redeneren, door veel te deadliften wordt mn rug juist sterker en sterker. En trouwens, vanwaar de idee dat 280kg deadlift voor een naturel 'ongelofelijk niet normaal' zou zijn ? Niet om afbreuk te doen aan de prestaties van Gijs natuurlijk, maar dit is wat mij betreft slechts een eerste mijlpaal, ik heb persoonlijk al tal van naturals een stuk boven de 300kg zien tillen.

En dit weekend was ik op een wedstrijd waar een pluimgewicht (55kg!) makkelijk 215kg trok, bijna vier maal zijn lichaamsgewicht. Dus voor iemand van 100kg die serieus aan krachtsport doet lijkt 300kg mij een minimumdoelstelling.

Iedereen naar de 300 ! Go for it G, dat Jackson programma lijkt overigens niet mis

Omdat elke keer als ik echt zwaar lift, kan ik 3 weken niet normaal lopen en dat is een feit. En je kunt me niet vertellen dat dat groeipijnen zijn. Dus omdat te voorkomen ga ik niet zo zwaar als dat ik daadwerkelijk zou kunnen. Het is ook niet dat ik een zwakke rug heb, maar wel een klote rug en dat gaat zeker niet beter worden als ik alleen maar denk aan deadliftrecords breken of me laat opjutten door anderen. En 300 kilo zal ik gewoon nooit pakken, is wel jammer maarja ik moet nog even met deze rug.

Omdat elke keer als ik echt zwaar lift, kan ik 3 weken niet normaal lopen en dat is een feit. En je kunt me niet vertellen dat dat groeipijnen zijn. Dus omdat te voorkomen ga ik niet zo zwaar als dat ik daadwerkelijk zou kunnen. Het is ook niet dat ik een zwakke rug heb, maar wel een klote rug en dat gaat zeker niet beter worden als ik alleen maar denk aan deadliftrecords breken of me laat opjutten door anderen. En 300 kilo zal ik gewoon nooit pakken, is wel jammer maarja ik moet nog even met deze rug.

Misschien moet je even fatsoenlijk leren deadliften.

Vanwaar de keuze voor een homegym? En heb je wedstrijden in het vooruitzicht?
Nette trainingen verder, die DL:eek:!

• #2.777
Nog geen wedstrijden in het vooruitzicht behalve strongman volgend seizoen. En nu proberen dus op te bouwen naar gewichten waarmee we goed meekunnen op een B.

Homegym rules. Tuurlijk blijf ik ook op de gewone gym sporten deels vanwege de mogelijkheden en deels vanwege de motivatie. Maar nu al doe ik meer dan 80% barbell, dumbbells en bodyweight oefeningen wat kun je daarvan niet thuis doen?

Ik heb nu een huis in Baarn gekocht, daar zitten geen goede gyms in de buurt. Wel iets verder maar ja dat kost tijd. Dus waarschijnlijk ga ik 1a2 keer in A'dam op de sportschool blijven sporten na mijn werk (1x als ik ook nog Strongman training doe die week) en train ik 2 keer thuis. Zo ziet mijn vriendin me ook nog eens.

En idd Locust 280 is een leuk begin. 300+ zit er wel in, zoiezo heb ik in mijn achterhoofd een set zitten van 15x250 deads aangezien op Landsmeer B de mannen er 13 deden;)

Congratz met je huisje gijs.:cool:

Maar had je niet beter eerst kunnen checken of er een gym in de buurt was.:rolleyes:Te vaak te ver op en neer knallen begint na een tijdje ook te vervelen!!!Weet er nog alles van toen ik nog in BE woonde.:(

• #2.779
Maar had je niet beter eerst kunnen checken of er een gym in de buurt was.

Had ik ook gedaan, wat denk jij nu!! Maar ja als de sportschool locatie gaat bepalen waar je gaat wonen???

In ieder geval goed excuus naar mijn vriendin om van de garage een vette homegym te bouwen!!:D

Iedereen naar de 300 !

this is where we stand, this is where we fight, this is where they die!!

ik ben ook op weg naar de 300dl.. ben er nog lang niet maar ooit komt ik er!

Terug
Naar boven