MuscleMeat

g-mens log

Normaal lees ik geen logs, maar ik werd erop gewezen dat de chocomel discussie hier werd voortgezet.

1: [Link niet meer beschikbaar] 2006 Apr;38(4):667-74.[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]

Milk ingestion stimulates net muscle protein synthesis following resistance exercise.

Elliot TA, Cree MG, Sanford AP, Wolfe RR, Tipton KD.
Metabolism Unit, Shriners Hospitals for Children and Department of Surgery, The University of Texas Medical Branch, Galveston, TX, USA.
PURPOSE: Previous studies have examined the response of muscle protein to resistance exercise and nutrient ingestion. Net muscle protein synthesis results from the combination of resistance exercise and amino acid intake. No study has examined the response of muscle protein to ingestion of protein in the context of a food. This study was designed to determine the response of net muscle protein balance following resistance exercise to ingestion of nutrients as components of milk. METHOD: Three groups of volunteers ingested one of three milk drinks each: 237 g of fat-free milk (FM), 237 g of whole milk (WM), and 393 g of fat-free milk isocaloric with the WM (IM). Milk was ingested 1 h following a leg resistance exercise routine. Net muscle protein balance was determined by measuring amino acid balance across the leg. RESULTS: Arterial concentrations of representative amino acids increased in response to milk ingestion. Threonine balance and phenylalanine balance were both > 0 following milk ingestion. Net amino acid uptake for threonine was 2.8-fold greater (P < 0.05) for WM than for FM. Mean uptake of phenylalanine was 80 and 85% greater for WM and IM, respectively, than for FM, but not statistically different. Threonine uptake relative to ingested was significantly (P < 0.05) higher for WM (21 +/- 6%) than FM (11 +/- 5%), but not IM (12 +/- 3%). Mean phenylalanine uptake/ingested also was greatest for WM, but not significantly. CONCLUSIONS: Ingestion of milk following resistance exercise results in phenylalanine and threonine uptake, representative of net muscle protein synthesis. These results suggest that whole milk may have increased utilization of available amino acids for protein synthesis.
PMID: 16679981 [PubMed - indexed for MEDLINE

Volle melk is dus beter dan magere of halfvolle melk.

Dat is dus het probleem wanneer je enkel oppervlakkig kijkt naar voedingsmiddelen. Voeding is ingewikkeld, als je enkel calorien telt (als dat uberhaupt al gebeurd) en denkt dat je dan optimaal gaint zit je ernaast, hetzelfde is waar als je hersenloos 'clean' eet volgens de bodybuilder wetten.

Dat artikel is zeer interessant.. Ga toch weer party-poopen.

Enigste significantie (verschil) data is:
Threonine balance and phenylalanine balance were both > 0 following milk ingestion. Net amino acid uptake for threonine was 2.8-fold greater (P < 0.05) for WM than for FM. Mean uptake of phenylalanine was 80 and 85% greater for WM and IM, respectively, than for FM, but not statistically different.

Dus alleen threonine was significant meer opgenomen voor whole milk dan voor fatfree milk. Voor alledrie was phenylalanine weer hetzelfde.

..misschien zit ik op het verkeede pad, en klopt het inderdaad allemaal wel: maar dit onderzoek heeft maar over 2 aminozuren.. van de vele. Moeten we nu allemaal over op whole milk omdat een onderzoek ons verteld dat 1 aminozuur beter wordt opgenomen van de vele? Wetenschappelijk onderzoek heeft als nadeel dat het maar een beperkt gebied kan onderzoeken om over dat kleine gebiedje zo precies mogelijk te zijn. Het is dan lastig om dat in een groter scheme te zien, terwijl juist dát van belang is voor de gewone mens.

Over de samenstelling van melk:
"There were commonalities in the overall amino acid pattern of the milks of all species sampled: the most abundant amino acids were glutamate (plus glutamine, 20%), proline (10%) and leucine (10%). Essential amino acids were 40%, branched-chain amino acids 20%, and sulfur amino acids 4% of the total amino acids."

Threonine zit dus in een van 40% van de essential amino acids.. naast de andere 10 (waarvan pheny er volgens mij ook 1 is; correct me if I`m wrong). Threonine is natuurlijk essentieel voor het spiermetabolisme maar daar zijn er nog vele andere van...

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.142
Dat artikel is zeer interessant.. Ga toch weer party-poopen.

Enigste significantie (verschil) data is:
Threonine balance and phenylalanine balance were both > 0 following milk ingestion. Net amino acid uptake for threonine was 2.8-fold greater (P < 0.05) for WM than for FM. Mean uptake of phenylalanine was 80 and 85% greater for WM and IM, respectively, than for FM, but not statistically different.

Dus alleen threonine was significant meer opgenomen voor whole milk dan voor fatfree milk. Voor alledrie was phenylalanine weer hetzelfde.

..misschien zit ik op het verkeede pad, en klopt het inderdaad allemaal wel: maar dit onderzoek heeft maar over 2 aminozuren.. van de vele. Moeten we nu allemaal over op whole milk omdat een onderzoek ons verteld dat 1 aminozuur beter wordt opgenomen van de vele? Wetenschappelijk onderzoek heeft als nadeel dat het maar een beperkt gebied kan onderzoeken om over dat kleine gebiedje zo precies mogelijk te zijn. Het is dan lastig om dat in een groter scheme te zien, terwijl juist dát van belang is voor de gewone mens.

Over de samenstelling van melk:
"There were commonalities in the overall amino acid pattern of the milks of all species sampled: the most abundant amino acids were glutamate (plus glutamine, 20%), proline (10%) and leucine (10%). Essential amino acids were 40%, branched-chain amino acids 20%, and sulfur amino acids 4% of the total amino acids."

Threonine zit dus in een van 40% van de essential amino acids.. naast de andere 10 (waarvan pheny er volgens mij ook 1 is; correct me if I`m wrong). Threonine is natuurlijk essentieel voor het spiermetabolisme maar daar zijn er nog vele andere van...

Volgens mij zou het belangrijker voor spiergroei zijn om te kijken naar valine, leucine en isoleucine toch? In ieder geval weinig significante verschillen maar toch zou je uit het artikel in ieder geval kunnen opmaken dat je niet zomaar volle melk produkten als per definitie slechter moet beschouwen.

Wetenschappelijk onderzoek heeft als nadeel dat het maar een beperkt gebied kan onderzoeken om over dat kleine gebiedje zo precies mogelijk te zijn. Het is dan lastig om dat in een groter scheme te zien, terwijl juist dát van belang is voor de gewone mens.

Daarom moet je niet 1 onderzoek lezen, maar alles relevant aan het onderwerp.

Moeten we nu allemaal over op whole milk omdat een onderzoek ons verteld dat 1 aminozuur beter wordt opgenomen van de vele?

Ja.

Heb je wel eens gehoord van biomarkers?

Ik vind het opzich goed dat je kritisch bent, maar dit is pure ontwetendheid. Denk je nu echt dat ze gewoon willekeurig een aminozuur hebben gekozen en maar gegokt hebben dat de dit een verband heeft met eiwitsynthese? Dus zorg ervoor dat je de volgende keer eerst de basis methodologie kent voordat je een verhaaltje houdt over de beperkingen van wetenschappelijk onderzoek ;)

Heel interessant dit allemaal.

Laatst bewerkt:
Daarom moet je niet 1 onderzoek lezen, maar alles relevant aan het onderwerp.

Ja.

Heb je wel eens gehoord van biomarkers?

Ik vind het opzich goed dat je kritisch bent, maar dit is pure ontwetendheid. Denk je nu echt dat ze gewoon willekeurig een aminozuur hebben gekozen en maar gegokt hebben dat de dit een verband heeft met eiwitsynthese? Dus zorg ervoor dat je de volgende keer eerst de basis methodologie kent voordat je een verhaaltje houdt over de beperkingen van wetenschappelijk onderzoek ;)

Heb ik inderdaad over nagedacht..

Just learning as I go.

Goede training!

Ik hou van tomaten. Maar dan eigenlijk alleen cherry tomaten.

Vroeger had je een reclame: "ik en me pakje chocomel" ;)

Ik vraag me wel af waarom je geen havermout in die chocolademelkaffaire mixt? Maakt het des te calorierijker, en het bevat dan toch wat langere KH.

Ik vraag me wel af waarom je geen havermout in die chocolademelkaffaire mixt? Maakt het des te calorierijker, en het bevat dan toch wat langere KH.

Omdat havermout niet door de ****ing chocomel hoort.. sjongejongejonge. Jezus heeft al genoeg geleden voor onze zonden.. doe hem dit niet ook nog aan.

Zelfde reden als waarom je geen tonijn door je platte kaas draait :p

crying_baby.jpg

Heeft weinig te maken met jouw training, maar ik heb toch een vraagje voor jou. Wat vind je van een worstenbroodje tussendoor om aan wat extra kCals te komen? Is zo'n 400 kCals, 15g eiwit, 30g Carbs, 25g vet waarvan 10 verzadigd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.159
Kon het niet trainen niet meer verdragen, de bands lonkte om mee te spelen. De havermout stapelde zich op in de spieren. Enfin training van vandaag...

Oef 1 Benchpress against bands
20x70
15x70
6x120
stuk of 5 sets 5x70 + double mini's
Toen nog stuk of 5 sets 5x70 + double mini's via dubbele db's (topspanning wrs zo'n 110/120)

Note: de small bands lifte de 40 db's van de grond af, vond het geen succes ook niet met dubbele dumbbells. Mijn farmers zijn veel stabieler.

Oef 2 Reverse band benchpress (small bands aan de top van het powerrack)
6x100
6x140
3x3x160

Oef 3 Reverse band incline benchpress (close grip) Ook weer small bands
6x100
4x5x120

Oef 4 Push ups against small band (achter de rug langs)
12x
12x
10x

Oef 5 Incline dumbbell press
20x24
15x30
10x34

Oef 6 Par. bar Dippen
15x
12x
10x
6x

Oef 7 cable cross
20x30
15x35
10x40

Oef 8 Chest press machine
20x70
15x70
10x70

Oef 9 Rope triceps ext
Oef 10 Triceps push down V stang
Oef 11 Tate press
Oef 12 Bankjes dippen

Haha insane veel voor de borst als ik het zo terugkijk.

Note: de small bands lifte de 40 db's van de grond af, vond het geen succes ook niet met dubbele dumbbells. Mijn farmers zijn veel stabieler.

Misschien doe je het al hoor, maar je kunt de bands ook aan de farmers zelf bevestigen i.p.v. aan het handvat.

Nu ik er over nadenk, meen ik me te herinneren dat jullie van die H-balken hadden, dus weet niet of het daar ook mee lukt?!

Terug
Naar boven