MuscleMeat

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.181
Ik weet niet wat het is Gijs, maar sinds ik frequent full squats doe, heb ik ook last van m'n knie. Alleen enkel m'n rechter.
Ik voel bij de aanhechting van m'n quads een zeurende pijn, net alsof je de spier teveel oprekt. Na zo'n 6/7 sets is het zo'n beetje voorbij.
Hoe heb jij dat?

Ik weiger te geloven dat fullsquats extra risico met zich meebrengen, echter het zou van persoon tot persoon kunnen verschillen. Daarbij is er ook nog de uitvoering, het kan goed dat je (en ik ook) onbewust toch eerder met zwaar gewicht veren onderin en zo de pezen extra belasten.
Mss hiervandaan die irritatie pees.

Nice training, mensen besmetten met ziektes is de shit!
Thnx maar nou nee Ivo iemand heeft ook mij besmet:mad:

Ik weiger te geloven dat fullsquats extra risico met zich meebrengen, echter het zou van persoon tot persoon kunnen verschillen. Daarbij is er ook nog de uitvoering, het kan goed dat je (en ik ook) onbewust toch eerder met zwaar gewicht veren onderin en zo de pezen extra belasten.
Ik heb een keer met wraps par squats gedaan, daarna had ik meteen een tijdje lichtelijk last van me knieen. En na fullsquats nooit gehad.

10 kg dumbbell lunges met een 200 kg squat? Waarom doe je dat ?

Vallen jullie ietwat naar voren tijdens hele zware sets??
Nee, ik heb alleen met repouts de laatste paar reps een ietwat bolle bovenrug, maar dat zou toch niet moeten uitmaken voor m'n knie lijkt me?!
Dat veren zou idd kunnen. Anderszijds is het raar dat ik na een paar sets geen last meer heb.
Wellicht komt het door de temperatuur. Je spieren en gewrichten zijn natuurlijk koud bij het begin, had er in de zomer immers geen last van.

Ehmm jesaja geen gekkigheid, heb echt het idee dat die virussen steeds hardnekkiger worden. Ben eigenlijk nooit echt ziek heeft toch met goede gezondheid te maken maar dit is toch van de gekken.

Plus in het onderwijs is het ook extra bacillen oplopen met 400+ kinderen om je heen.
Ik neem altijd een kuurtje Nisyleen Forte (voedingssupplement) als ik me in dit seizoen wat ziekerig begin te voelen. Helpt altijd, en dat wil bij mij al wat zeggen, ik zit normaal weken te snutteren, rillen en hoesten.

Is wel redelijk duur.

Gewoon shakes maken met sinasappel, kiwi en banaan.

Helpt goed, ik ben al 4 jaar niet echt ziek geweest.

Gewoon shakes maken met sinasappel, kiwi en banaan.

Helpt goed, ik ben al 4 jaar niet echt ziek geweest.

Gaat niet op. Gezonde voeding helpt wel met het versterken van je afweersysteem, maar tegen virussen die je nog niet eerder hebt gehad heeft je lichaam nog geen immuniteit opgebouwd.

Misschien griepprik halen? Ik ben nooit echt ziek, ja af en toe wat dunne poep ofzo maar voor de rest valt het wel mee.

• #5.192
thnx mannen voor alle tips. Griepprik heb ik eens via mijn werk gehad en daar voelde ik me 2 dagen niet lekker van.

Ehmm jesaja geen gekkigheid, heb echt het idee dat die virussen steeds hardnekkiger worden. Ben eigenlijk nooit echt ziek heeft toch met goede gezondheid te maken maar dit is toch van de gekken.

Plus in het onderwijs is het ook extra bacillen oplopen met 400+ kinderen om je heen.

ook eens aan gedacht dat die enorme zware en lange trainingen wel eens voor een verminderde weerstand kunnen zorgen? ;)

Nee, ik heb alleen met repouts de laatste paar reps een ietwat bolle bovenrug, maar dat zou toch niet moeten uitmaken voor m'n knie lijkt me?!

Dat veren zou idd kunnen. Anderszijds is het raar dat ik na een paar sets geen last meer heb.
Wellicht komt het door de temperatuur. Je spieren en gewrichten zijn natuurlijk koud bij het begin, had er in de zomer immers geen last van.

Ok, dat veren is inderdaad slecht voor de knieen denk ik.. Ben voorlopig wat teruggegaan in gewicht en maak de fullsquats erg strict (constante spanning, ook onderin). Gaat een pak gewicht af, maar heb veel minder last van mijn knieen. Probeer het eens een paar weekjes. Onderin veren met squats is net zoiets als bouncen met benchen.. (voor strongman is het een ander verhaal, maar je wilt toch wel gezonde knieen behouden denk ik zo..)

Ik zak vrij snel met squats, maar sinds ik over ben gegaan naar full squats als main vorm...nergens meer last van!

• #5.195
Even uurtje mezelf bezig gehouden in de garage (homegym)

brrr koud.. maar als je eenmaal bezig bent gaat het wel. Het heeft ook wel wat met een dikke trui en muts op knallen.

Oef 1 V bar pull downs
setje of 6 steeds wat schijfjes bijgemieterd

Oef 2 Chins
5x6xBW

Oef 3 Barbell rows
5x60
5x90
5x110
5x120
5x130
5x140
ging wel lekker vandaag zat veel speed in.

Oef 4 chins
5x6xbw

Oef 5 Front pull downs
3x20 ook steeds wat gewicht bij gemieterd

Oef 6 db rows
3x10x52 easy as hell. Zal wat 28-30mm boring shit moeten bijhalen.

Oef 7 Face pulls
Flink wat sets oplopend in gewicht. Note: Moet even goede handels kopen.

Hahaha dacht al wat is dit Gijs wat weinig reps op chins, maar ff later doe je er nog wat :D

• #5.198
Vandaag wat armen gedaan, nog niiet genoeg hersteld voor iets anders.

Oef 1 bb curls
20x10
20x20
15x30
10x30

opwarmen pezen

Oef 2 Preacher curls
3x20x20

nog meer opwarmen

Oef 3 Push downs
20x20
15x30
10x40
10x50
8x60 full bl (sterk! mss wel pr)

Oef 4 db hammer curl
10x16
3x6x26

Oef 5 rope extensions
20x20
15x30
12x40
10x50
10x60
(dubbel katrol)

Oef 6 reverse curl
20x12
15x16
15x20
15x20

Oef 7 dumbbell extensions
15x10
12x14
10x16
6x18 mss ook wel pr

Oef 8 dumbbell curls
10x22
8x24
6x26

Oef 9 skull chrushers met cable
20x30
15x40
12x50
10x60

Oef 10 supersets cable curl en bankjes dips
3 sets

Armen waren na afloop een Sossiaanse 46 cm! whoe PR!

46cm, netjes.

Ook al ben ik geen bodybuilder, iedereen wil dikke guns volgens mij.

46cm is heel nice!

Terug
Naar boven