Vandaag een ongekende dag gehad. Een combinatie van gunstige onderdelen, heerlijk in vorm en mazzel met plaatsing van deelnemers die bv elkaar punten afsnoepten door de ene keer weer 3e te worden en dan weer 8e ofzo.
Vol zenuwen naar Ee gegaan. Er waren weer veel bekenden en de zenuwen daalden wel. Ik bedoel voelde geen druk meer op de schouders toen ik Jan Wagenaar en consorten zag. Ik was toch de grote onbekende en als de verwachtingen van je niet zo hoog zijn scheelt dat in de stress. Ik was er eigenlijk heel erg op gebrand om te laten zien wie ik was met medley en farmers waar ik mezelf wel grote kans toebedeelde.
Onderdeel 1. Vrachtwagen hand over hand 12.000 kg. Echt geweldig de eerste keer dat de vrachtwagen naar achter reed kwam het touw klem te zitten en trok ie de hele grill er vanaf

Na een kleine vertraging konden we dan wel starten. Ik had nr 11 getrokken en had er meteen een goed ritme inzitten. Vond het gewicht wel meevallen. Iets van 38.45 geloof ik over 30m.
1 plaats, op nr 2 Kelvin de Ruiter.
Onderdeel 2. Carcircle. 250 kg maar was een heel lastige. Dikke balk en weinig lucht dus. Ding zakte snel uit de elleboog pocket. Gedropt iets voor de 2 en 3/4 net iets verder als Alex Moonen

Zeg maar wraak voor de halve seconde op farmers in Limburg. Volgens mij iets van 4e of 5e opgeworden.
Onderdeel 3. Bandenheffen. Oftewel stang met autobanden erop. Zou 105 zijn maar voelde wat mij betreft veel lichter. Er waren er enkele die volgens mij nooit trainen op een degelijke techniek voor cleans. Lekker mazzel dus voor mij. Deed er 10 in 90sec en werd gedeeld 3e. Jan Wagenaar en Dennis Gort 12 dus gedeeld 1e.
Onderdeel 4. Medley. Zag er tegen op toen ik zag wat we moesten doen.
3 flips heen en 2 terug met Tire en dan blokken van powerstairs (150/175/225) naar de band brengen en erop. De tire is focking hoog mensen veel hoger als een powerstairs! Tire was easy eerste 2 blokken gingen redelijk vlot. 3e blok was onmogelijk. Werd hier dacht ik 6e of 7e.
Onderdeel 5. Farmers Jep die gekke sk*tsjes van Wout. 100 kg maar elke 10m een turn. Omdat ik 2e stond in klassement wilde ik in ieder geval niet struikelen na 5m dus rustig van start gegaan en heel rustig de bochten gedaan. 40m wat teluerstellend was voor mij maar overall genoeg om de 2e plek veilig te stellen. Nr 1 was hier Arno Lauwsma met 62m / 2e Wagenaar met bijna 60m, ik werd hier 5e geloof ik.
En nu dus gek worden voor Vroomshoop om als "volgens mij" lichtste deelnemer ooit te starten. Video's en foto's komen natuurlijk zo snel mogelijk.