Internationale teamwedstrijd in Kampen met Bryan de ijzeren tsaar.
Onderdeel 1 Truckpull. Ding kwam weer eens niet van z'n plaats bij een aantal, dus aanlegger werd afgekoppeld. 41 sec met z'n tweeen, niet slecht voor een team van 200 kg, had het idee dat techniek nu aardig was. Nog voor Matthieu en Jules en achter de rest. Gewicht blijft gewoon een optie. Zet er een touw voor en het is anders.
Onderdeel 2 Zwerfkei boven het hoofd. 75 of 85 kg
Ik begon 1 rep met de 85, balans was k*t dus meteen Bryan aangetikt. Die miste de 85 ik denk omdat de steen teveel strict moest vanwege de enorme diameter, de benen konden er maar moeilijk in gezet worden. Weer afgetikt, ik weer 1 rep op de 85. Weer afgetikt, Bryan wederom een mis op de 85 maar 4 reps op de 75, diameter was kleiner was beter te pushpressen. Toen nog 5 seconden over en ik stootte de 85 nog snel boven het hoofd maar werd buiten de tijd gerekend. Jammer, hadden beter nog eerder kunnen aftikken zodat ik er nog 1a2 had kunnen doen maar dat is maar lastig te bepalen bij een teamwedstrijd. Voor hetzelfde geld had Bryan er wel 2 gepakt met de 85.
Volgens mij een 4 of 5 plek op de kei.
Onderdeel 3 Medley.
Aangezien Bryan en ik hier op de onderdelen toch niet zoveel schelen maakte de volgorde niet zoveel uit. Echter ik ben iets zwaarder nu dus dat zou een voordeel zijn bij ankerketting slepen. De volgorde werd dus: Bryan de farmers van 125, ik de tire 6 flips met 350, Bryan weer de duckwalk met 185 en ik eindigde met een ankerketting van 300 kg. Bryan ging er lekker hard vandoor met de farmers. De tire ging ook goed, duckwalk was volgens mij extreem zwaar maar volgens mij heeft Bryan hem niet neergezet. De ketting viel ik meteen om omdat ik te hard rukte bij de start dus een sec of 2 verloren en daarna in een ruk uitgelopen. Mijn benen waren echt extreem pap. Wel goede tijd neergezet. 3e plek op de medley mss zelfs 2e kunnen worden als ik niet was gevallen.
Onderdeel 4 Cardeadlift. Dit moest hem natuurlijk worden, volgens mij kon er geen sterker team worden gevormd dan Bryan en ik samen, bijna precies even lang, ik sterk in de onderste helft Bryan in de bovenste. Voor ons was het meeste geloof ik 18 reps van Alex Moonen en Raymon Merkx. Toen we de eerste 20 hadden gedaan stonden we beide te glimlachen omdat het zo easy ging. Tegen de 30 merkte ik dat Bryan eerder lockte en ik nog even nodig had, we hebben de rollen mooi verdeeld. Ik onderin en Bryan bovenin. 31 reps en volgens mij nog een afkeur omdat we te snel gingen. 1e plaats.
Onderdeel 5 Medley 2. Yoke 320 en stofrol 120kg. Bryan wilde liever de yoke dus ik stemde toe. Had liever zelf ook de yoke maar je moet toch een keuze maken. Bryan ging erg goed vond ik, zette even neer mss balans maar overal toch snel. Rol ging bij mij ook snel, gelukkig niet op mijn plaat gegaan, zat er dicht tegenaan. Plek 4.
Onderdeel 6 Stones 110-120-140-160-180
Bryan de 110 en 120, de 110 zat niet echt klemvast omdat ie nu gewend is aan sleeves. de 120 easy. 140 en 160 makkelijk bij mij, de 180 2x van de grond maar net niet kunnen lappen. Eerste keer zat er nul tacky meer op mijn onderarmen, snel weer erop gedaan maar mijn onderarmen waren open en ik kon hem de 2e x niet meer voldoende klemmen om boven de knie uit te komen. Had ik hem kunnen lappen dan weet niet of ik hem had kunnen uitsquatten, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik denk van niet.
Overall een 4e plek. Goede wedstrijd ben heel tevreden hoe het ging. Volgend jaar een stuk sterker terugkomen en dan zeker weer met Bryan. Er waren filmpjes gemaakt door Emile en de vriendin van Kelvin, ze komen vanzelf wel.