MuscleMeat

g-mens log

Toffe log dit, erg sterk werk gijs. Konstantinovs is een voorbeeld voor je?

Zoska!

Ik verbaas me telkens weer hoe gigantisch sterk je bent :O

eeey pop!dikke training weer!
Waarom sporadisch nog in de homegym?Is toch wel een beetje een walhalla imo?!

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.925

Thnx broertje aka droge ecto.

Brute shit weer Gijs zeker die Boxsquat, hier neem ik een abbo op :)

thnx

Pff, wat een Box Squat weer. Ben je eigenlijk ooit van plan PL-wedstrijden mee te doen?

Ja hoor lijkt me leuk om af en toe te doen, maar dan wrs alleen raw wedstrijden.

Beste Gijs, ik heb een vraag:

Deze oefening "Oef 2 Deadlift tegen bands (opzet zoals Konstantinovs met 2 small bands over de barbell)" die je gisteren deed, is dit nu een rugtraining of ook specifiek op de benen gericht?

Ik dacht dat stiff leg deadlifts goed voor je kuiten/hamstrings waren ...

gijs e.a. strongmen/PL'ers denken over het algemeen in bewegingen die je nodig hebt en passen daar een training op aan, en denken niet zozeer in spiergroepen zoals bij het bodybuilding

Dat is idd ongeveer de kern. Een andere vraag is bv als je 2x LB en 2x UB traint of je deadlift tijdens je LB training sterker is of tijdens je UB. Vaak als ik bv maandag UB doe dan kan ik dinsdag prima heel zwaar deadlift doen. Andersom als ik DL bij UB doe na een Lb training dan is mijn onderrug en benen nog te weinig herstelt en valt de deadlift veel zwaarder.

Stiff legged of Romanians leggen idd de nadruk op hamstrings en zie je dus vaker bij een LB training.

Je weetzzzzzzz!

Toffe log dit, erg sterk werk gijs. Konstantinovs is een voorbeeld voor je?

Zoska!

Jep, held. Brutaal fysiek, brutale kracht en zijn sterkste oef is de deadlift.

Ik verbaas me telkens weer hoe gigantisch sterk je bent :O

idd, maar vooral dat r gewoon steeds progressie in blijft zitten

Ik heb het gevoel dat ik nog wel even door kan gaan, er zijn nog zoveel verschillende trainingsmanieren/theorieen.

eeey pop!dikke training weer!
Waarom sporadisch nog in de homegym?Is toch wel een beetje een walhalla imo?!

Jawel maar wordt kouder en geeft weer motivatie. Daarbij ga ik in deze maanden dadelijk volume wat omhoog gooien en meer pompen.

Training van vandaag in A'foort.

Ellebogen en polsen totaal verrot van de low bar squats van gister, ik moet hier iets op gaan vinden dit is erg hinderlijk!!

Oef 1 Bench
10x60
10x60
5x80
5x100
7x140 PR (maar ach die zat er al veel eerder in maar repte nooit verder als 5)
3x150
5x140
4x140
3x140

(niet fijn met die ellebogen, zit nog veel meer in normaal:mad:)

Oef 2 Pushpress
5x60
3x100
3x120
1x130
1x130
Fx130 Zat me nu echt te irriteren en dan is er geen focus.

Oef 3 Hammer grip pull ups
12xbw
10xbw
8xbw
6xbw
6xbw

Oef 4 Parallel bar dips
15xbw
10xbw+20
8xbw+40
6xbw+50

Oef 5 Hammerstrength low row (one hand)
10x35
10x50
10x65
10x75
10x85

Oef 6 Chestpress
20x80
20x100 full bl
20x100

Oef 7 Cable rows
20x60
20x80
20x100 full bl

Oef 8 Abs tegen bands (2x small)
4 sets x 15 op explosive speed.

Iemand tips om die low bar gerelateerde pijn aan polsen en ellebogen te lijf te gaan??

Na trainingen je polsen een beetje rekken als het ware. Doe het ook altijd. Kan nu aardig smal pakken met low bar zonder pijn te hebben.
Je moet niet van die stijve polsen krijgen als dat Jacco had. :P
En dat met je ellebogen. Heb je geen last bij het dippen dan?

• #7.927
Na trainingen je polsen een beetje rekken als het ware. Doe het ook altijd. Kan nu aardig smal pakken met low bar zonder pijn te hebben.
Je moet niet van die stijve polsen krijgen als dat Jacco had. :P
En dat met je ellebogen. Heb je geen last bij het dippen dan?

Voelde het idd steeds met elke oef de eerste rep soort steek, daarna leek het dan gewoon wat gevoelloos. Met de PP bv voel je je dan niet echt fijn heb je zo'n steek als je de barbell uitpakt.

Handen breder pakken als je low bar doet. En zorg ervoor dat je de bar zo neerlegt op je achterste schouderkoppen dat je met je armen de stang amper hoeft tegen te houden

Het zal vooral in de breedte van de greep liggen, zelf pak ik em met me middelvinger op de ringen als ik low bar squat. Ik squat zelf ook pas recent low bar en moest de polsen en ellebogen ook vrij lang laten wennen. In het begin denk je dat die stang van je rug afglijdt, maar later ligt die gewoon stevig.

Denk dat je misschien gewoon te veel presses doet?zelfs jij kan stuk gijsje vergeet dat niet!

Iemand tips om die low bar gerelateerde pijn aan polsen en ellebogen te lijf te gaan??

gijs, ik heb precies hetzelfde... afgelopen jaar flink door moeten bijten af en toe... had zelfs het punt bereikt dat ik men stuur niet eens meer normaal kon draaien van de pijn in men polsen. en hoe gay ook mag klinken: voor mij waren polswraps de absolute oplossing.... sinds ik die dingen gebruik bij het squatten heb ik nooit meer last van men polsen gehad

ellebogen (vooral links bij mij) zoek ik ook nog een oplossing voor, maar dat is ook minder hinderlijk... zie hier tips langs komen kwa breder beet pakken, dus misschien kan je dat proberen..

Voor je polsen idd wristwraps.

Van m'n ellebogen kreeg ik ook last in de tijd dat ik westside deed, dit uitte zich tijdens het bankdrukken, in de negatieve fase; steken aan de binnenkant van m'n elleboog. Ik weet nog of het inderdaad ook bij jou aan de binnenkant zit, maar zo ja:
Ik heb het daar toen eens met GHL over gehad en volgens hem had het te maken met de zware belasting van de bands, tijdens het squatten!

• #7.933
gijs, ik heb precies hetzelfde... afgelopen jaar flink door moeten bijten af en toe... had zelfs het punt bereikt dat ik men stuur niet eens meer normaal kon draaien van de pijn in men polsen. en hoe gay ook mag klinken: voor mij waren polswraps de absolute oplossing.... sinds ik die dingen gebruik bij het squatten heb ik nooit meer last van men polsen gehad

ellebogen (vooral links bij mij) zoek ik ook nog een oplossing voor, maar dat is ook minder hinderlijk... zie hier tips langs komen kwa breder beet pakken, dus misschien kan je dat proberen..

Jep wraps voor de polsjes zat ik ook aan te denken. Tijdens de 250 had ik ze niet om en toen voelde ik m'n polsen echt verkracht worden. Voor de 260 had ik ze toen al om gedaan.

Voor je polsen idd wristwraps.

Van m'n ellebogen kreeg ik ook last in de tijd dat ik westside deed, dit uitte zich tijdens het bankdrukken, in de negatieve fase; steken aan de binnenkant van m'n elleboog. Ik weet nog of het inderdaad ook bij jou aan de binnenkant zit, maar zo ja:
Ik heb het daar toen eens met GHL over gehad en volgens hem had het te maken met de zware belasting van de bands, tijdens het squatten!

Zoiets zat ik idd ook al te denken. Box doe ik bijna altijd met bands. En elke keer als ik band werk doe ten opzichte van zonder is de pijn ook altijd heviger.

Ik pak hem met pinky op de ringen ... Met je handen hou je alleen het rollen tegen.
Denk idd dat vooral het band en chain werk je ellebogen ****en

Je squats msch ook meer/vaker afwisselen met safety bar en manta ray squats?

Ik denk dat het aan de bands ligt, ik heb soms last van me biceps door het benchen met bands.

Ik heb nooit last van m'n polsen maar altijd van (de aanhechtingen van) m'n brachiales aan beiden kanten tot in m'n ellebogen.

• #7.939
Je squats msch ook meer/vaker afwisselen met safety bar en manta ray squats?

Ja safety bar komt idd in de nabije toekomst.

Ik denk dat het aan de bands ligt, ik heb soms last van me biceps door het benchen met bands.

check

Ik heb nooit last van m'n polsen maar altijd van (de aanhechtingen van) m'n brachiales aan beiden kanten tot in m'n ellebogen.

ach last is last, het komt in ieder geval van de low bar.

Check, zal een partij overnemen.

Vandaag 4e training deze week. Rug/Bi omdat ik morgen weer LB wil doen met DE GRAAF en is lullig nu de LB training door z'n neus te boren.

Oef 1 Parallel barbell rows
10x60
10x60
10x60
10x120
6x130
6x140
6x150
6x160 (kan best pr zijn, uitvoering niet super strikt maar gaat steeds makkelijker)

Oef 2 Dumbbell rows
10x50
10x60
10x80 (op een hammergrip triceps stang gedaan, is k*t volgende keer schroefstang meenemen)

Oef 3 hammerstrength low row (one arm)
10x55
10x80
10x100 pr

Oef 4 Hammerstrength pull down (one arm)
15x45
12x65
10x70

Oef 5 Cable rows
10x80
10x100
10x110

Oef 6 alternate dumbbell curl
10x14 (even de pezen nog even extra opwarmen)
10x20
10x24
8x28

Oef 7 Smerig cable curlen
15x30
12x40
10x50
10x60

Haha na de compounds even heel smerig pompen. Rug stond wijder dan wijd. Lekkahhhh.

Sterke training! Ouderwets lekker pompen!! Ik ben goed brak.... was laat geworden gisteren.

Terug
Naar boven