XXL Nutrition

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.101
hmm snatch dl mss een idee idd, jij hebt ze toch ook gedaan zag ik in je template van een tijd terug. En waar voelde jij het. Ik dacht juist dat je het deed om meer in de diepe positie te komen. Maar je voelde het ook in je bovenrug?

aah nice comment. Dat is idd wel een goed idee:rolleyes: Toen ik ze een tijdje deed had ik idd het idee dat ik daar sterker werd. Ook na een hele tijd ze niet meer gedaan te hebben ze pas weer gedaan op de meet. Ik ga ze weer vaker pakken. Wat raad jij aan Leon? Hang of power. Ik opteer liever voor power.
Niet cleanen maar high pulls doen vanuit hang. En dan echt high en niet een clean pull tot je navel ofzo. Als je cleans gaat doen heb je alleen maar kans op een pols/andere blessure. High pulls hebben hetzelfde effect maar zijn 10x veiliger, zal je lockout met deadlifts wsch ook wel goed doen.

Edit: Kan trouwens volgens mij ook gewoon van de grond. Een goede clean komt niet van de grond maar van je heupextensie.

Laatst bewerkt:
Cleans +1

Is de kans op een polsblessure dan zo hoog Daniel bij cleans?
Vind het eerlijk gezegd een beetje te voorzichtig.

Als je techniek zuigt zijn cleans niet echt een hele blessurevriendelijke oefening, nee.

eensch met dhr tjok...als je niet goed op je schouders kan vangen doe dan gewoon high pull(boven tepel hoogte iig)...same move but no catch

Als je techniek zuigt zijn cleans niet echt een hele blessurevriendelijke oefening, nee.

Gedeeltelijk eens. Als je echt gigantisch stijve polsen hebt, dan zou ik ze niet aanraden, maar als je de volgende dingen in je achterhoofd houdt, dan kan er volgens mij niet zo heel veel misgaan..

- Breng de bar langs je lichaam omhoog en niet 10 cm voor je lichaam langs. Doe je dit wel, dan moet je de bar heel geforceerd opvangen en dat vinden je polsen niet leuk.
- Je ziet vaak dat de techniek minder wordt bij gewichten in de richting van je 1RM. Ik heb zelf ook vaak dat de stang verder van m'n lichaam komt als ik zwaar ga, wederom niet erg lekker voor je polsen. Zorg dus voordat je zwaar gaat, dat je techniek goed is.
- Je hoeft niet je hele hand onder de stang te hebben bij het opvangen, enkel je vingertoppen volstaat in principe.

Ja, maar als je de voor- en nadelen afweegt.. Wat zijn dan de voordelen van het daadwerkelijke cleanen?
Volgens mij heeft het echt 0 toegevoegde waarde.

Ja, maar als je de voor- en nadelen afweegt.. Wat zijn dan de voordelen van het daadwerkelijke cleanen?
Volgens mij heeft het echt 0 toegevoegde waarde.

Als je het puur doet om je bovenrug sterker te maken heb je gelijk ja.

Met het oog op wedstrijden is het handig als je weet hoe je dat kreng moet opvangen.

Treu dat!

Inderdaad een variant van de olympische oefeningen, zittende dumbbell cleans of snatch grip deads/rack pulls.

• #8.111
Toevallig eergisteren de volgende medley a la progressive pulls gedaan:

alles from hang...

snatches
3x30
3x40
3x50
3x60
cleans
3x70
3x80
3x90
3x100
high pull (Nou ja high...in ieder geval zo hoog mogelijk)
3x110
3x120
3x130

En nu staan mijn onderste traps en vooral thoraxiale deel van mijn erectoren luidkeels te juichen!

Dat zijn precies de rugdelen waar jij het volgens mij over hebt.
Have a try zou ik zeggen.

thanks I will. Ziet er goed uit.

• #8.112
Vandaag vanwege de drukke week beetje ingestort. S'ochtends stond ik te trillen van vermoeidheid. Dus ziek gemeld en de rest van de dag beetje geslapen en dat leidt weer tot een matige voeding.

7.15 opgestaan en koffie / toch ziek gemeld
7.45 weer naar bed
10.45 opstaan en bak brinta met rozijnen en honing / 2 bakken koffie
12.30 1 pak choco light
13.45 weer naar bed, ouders waren geweest om op te ruimen (zo lieve ouders heb ik ja)
16.00 weer uit bed en 4 boterhammen met kip/kaas/mayo en 4 eieren plus koffie
daarna beetje comp en geslapen op de bank.
19.15 1 kom soep.

En toen gaan trainen.

Oef 1 Log (black mamba meegenomen naar de gym)
10x63
5x73
5x83
8x93
5x103
3x113
2x123 PR
Fx128 (echt op een haartje verdorie)
2x113
2x113
2x113
5x103

Oef 2 Incline logpress
10x63
10x83
10x103
10x113
7x123

Oef 3 Cable row
10x60
10x80
10x100
10x115
10x125
10x135 PR
mijn onderrug is zo sterk geworden dat de positie makkelijker vast te houden is en dus kan ik efficienter pullen.

Oef 4 Hammerstrenght ground base jammer (1e x)
10x15 (gew per kant)
10x25
10x30
10x25
10x20

Oef 5 Machine side raises
10x25
10x35
10x45

Oef 6 Pull downs hammergrip
10x60
10x80
10x90
10x100

Oef 7 triceps push down
10x40
10x50
10x60 nice.

Morgen zal ik het team gaan versterken in Raalte en mijn rug proberen te breken met safety bar squat met chains / high pulls / snatch / GHR

:roflol: ingestort,...... en toch nog zo één training neerzetten

safety squat bar!!!! NICE! beter doe je op het einde nog een stukje walking lunges met dat ding... geloof me, dat wil iemand als jij echt een keer gedaan hebben

gijs.jpg

GIjs waar ga jij heen in raalte :O ?

gijs..damn.. rustig aan met die beul trainingen van je jongen! Neem je rust !

Damn, sterke loglift man! Keep up the good work.

Terug
Naar boven