MuscleMeat

g-mens log

Even vraag/opmerking geval.
Je steekt zoveel geld en moeite in alles. Waarom dan niet een fatsoenlijk box regelen/maken? Dat gedoe op een bankje wat ver boven paralel staat lijkt me niks tenzij je op high box wil squaten natuurlijk. Heb dat thuis geprobeerd met me bench, maar een houten box wat lager staat werkt veel prettiger.

@Starter
Box squats doe je bijna altijd met een wijdere stand dan normaal. Dit zodat je meer gericht op gluts/hams weer van de box af omhoog duwt. En squaten doe je immers met je hams/glutes. Quads komen pas laatste kwart stuk ofzo dominant actief.

Wow gijs brute squats zeg :) en een goede training morgen ook weer squatten bij robbert heb er nu al zin aan

Volle romige choco toevallig van de C1000?
Haha, ja kan wel. Ik heb slechts gehoord van de geruchten. :)

@Starter
Box squats doe je bijna altijd met een wijdere stand dan normaal. Dit zodat je meer gericht op gluts/hams weer van de box af omhoog duwt. En squaten doe je immers met je hams/glutes. Quads komen pas laatste kwart stuk ofzo dominant actief.
Huh? Nee hoor. Ligt er helemaal aan waarvoor je box squats doet. Je hoeft niet altijd wijder te staan, helemaal niet.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

deze is volgens mij onder de 1000 hoor

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.206
Even vraag/opmerking geval.
Je steekt zoveel geld en moeite in alles. Waarom dan niet een fatsoenlijk box regelen/maken? Dat gedoe op een bankje wat ver boven paralel staat lijkt me niks tenzij je op high box wil squaten natuurlijk. Heb dat thuis geprobeerd met me bench, maar een houten box wat lager staat werkt veel prettiger.

@Starter

Omdat een box van hout is betekend niet dat hij beter is. Maakt natuurlijk echt totaal geen hol uit waarvan de box is. Ik ben het met je eens dat deze niet helemaal optimaal is maar het is voor mij met deze wel heel zeker precies op par. Als ik dat zeg lijkt me geen reden om daaraan te twijfelen. Voor thuis heb ik een andere box en er komt idd nog een andere systeem bij thuis. Hier op de sportschool waar ik nu de komende 2a3 maanden train heb ik al m'n log liggen en nu ook de dikke chains. Ik kan niet verwachten dat ik m'n hele inventaris daar mag neerleggen vandaar maar zolang op deze bench;)

En box wordt naar mijn idee niet altijd met een wijdere stance gedaan. Bij WSB zie je dit gewoon meer omdat zij ook een veel wijdere stance hebben op hun gewone squat. Het is de bedoeling wel dat je idd meer op de glutes en hams richt met de box en dat wordt gedaan door meer naar achteren te zitten. Dat kan ook wel met benen iets dichter bij elkaar, echter ik merk dat ik met een wijdere stance beter spanning heb in dat gebied. Ik ben het ook eens met Erwin dat je meer kans hebt dat je knieen wat naar binnen vallen dus de volgende keer (en zolang ik blijkbaar in sommige spieren niet sterk genoeg ben om met die wijde stance mijn knieen wel opzij te houden;))
zal ik mijn voeten een tikje smaller plaatsen.

Nice box sq!

Gijs hoe ****ing laag is die bench dan?? Als ik bench squats doe, dan is dat echt boven parallel...

En box wordt naar mijn idee niet altijd met een wijdere stance gedaan. Bij WSB zie je dit gewoon meer omdat zij ook een veel wijdere stance hebben op hun gewone squat. Het is de bedoeling wel dat je idd meer op de glutes en hams richt met de box en dat wordt gedaan door meer naar achteren te zitten. Dat kan ook wel met benen iets dichter bij elkaar, echter ik merk dat ik met een wijdere stance beter spanning heb in dat gebied.

bij WSB doet het meerendeel van de gasten inderdaad een wijde stance, maar dat is omdat ze suited liften (+ op die manier meer carry-over hebben naar hun sumo deadlifts)

just informing ;)

• #8.210
Gijs hoe ****ing laag is die bench dan?? Als ik bench squats doe, dan is dat echt boven parallel...

Dit is de laagste bench die ik ooit ben tegengekomen, en dat is geen grap. Een wedstrijdbencher bij ons zegt zelfs dat ie mss schijven onder de gewone bench gaat leggen omdat ie lager is dan op wedstrijden.

Op een normale bench bv in Arnhem bij m'n broertje noemde ik hem ook high box en pakte ik 265 tegen bands.

Aah ok zal dan ook ruk benchen :p

• #8.212
Zal dan camera positie zijn. Had namelijk niet de indruk dat je uberhaupt maar in de buurt van Paralel kwam op de bench. Een box hoeft inderdaad niet van hout te zijn om goed te werken. Zolang het maar stevig is en de juiste hoogte heeft.

Een bredere box ipv een smalle bench als alternatief vind ik persoonlijk ook prettiger (mentaal) aanvoelen om op te zitten. Bij een bench is er toch altijd het idee dat ik sneller "mis" kan gaan zitten. Net zoals bankdrukken bij een health centre en dat dan 1 schouderblad er af valt op die smalle gevallen. Werkt niet prettig. Waarom kopen ze zulke troep hehe :P

Merk bij mijzelf dat als ik smallere stance box squat doe er eerder quads gebruikt worden dan glutes/hams. Net zoals powerlift squat stance of olympische squat. Bij PL gebruik je meer hams en Oly meer quads. Is maar net wat je belangrijk vindt om te trainen. Een sumo stance verdoet bij mij ook de knieen tijdens een box.

• #8.214
Zal dan camera positie zijn. Had namelijk niet de indruk dat je uberhaupt maar in de buurt van Paralel kwam op de bench. Een box hoeft inderdaad niet van hout te zijn om goed te werken. Zolang het maar stevig is en de juiste hoogte heeft.

Een bredere box ipv een smalle bench als alternatief vind ik persoonlijk ook prettiger (mentaal) aanvoelen om op te zitten. Bij een bench is er toch altijd het idee dat ik sneller "mis" kan gaan zitten. Net zoals bankdrukken bij een health centre en dat dan 1 schouderblad er af valt op die smalle gevallen. Werkt niet prettig. Waarom kopen ze zulke troep hehe :P

Merk bij mijzelf dat als ik smallere stance box squat doe er eerder quads gebruikt worden dan glutes/hams. Net zoals powerlift squat stance of olympische squat. Bij PL gebruik je meer hams en Oly meer quads. Is maar net wat je belangrijk vindt om te trainen. Een sumo stance verdoet bij mij ook de knieen tijdens een box.

je zet ze dus breed maar niet sumo. Hoe plaats jij de voeten? WSB zegt recht naar voren of iets naar buiten gericht. Toch zie ik op filmpjes de voeten soms bij wsb behoorlijk naar buiten wijzen.

Ik heb zo'n grote vierkante box. Die zet ik als een soort ruit neer met 1 punt naar voren. Me voeten plaats ik dan naast die punt iets wijder dan normaal maar geen sumo. Tenen ietjes naar buiten wijzend. Niet echt bijzonder of zo. Why ask?

• #8.216
Ik heb zo'n grote vierkante box. Die zet ik als een soort ruit neer met 1 punt naar voren. Me voeten plaats ik dan naast die punt iets wijder dan normaal maar geen sumo. Tenen ietjes naar buiten wijzend. Niet echt bijzonder of zo. Why ask?

Vanwege het naar binnen vallen van de knieen natuurlijk bij mij met een wijdere dan normale stance.

De knieen horen de richting van de tenen te volgen. Nu zie ik dus dat wsb in een instructievid zegt rechtvooruit of iets naar buiten wijzend. Nu recht naar voren lijkt me dus heel lastig de knieen de tenen te laten volgen met een wijdere stance. Was gewoon benieuwd.

• #8.218
gedaan.

Terug
Naar boven