MuscleMeat

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.101
Tja Daniel een beetje wel mss. Ik ga maar af op gevoel even, en dit is meer hoe het bij mij voelt: Alle oefeningen en ook de assistance (reverse band etc) worden nog steeds sterker, ook zonder hitch (rackpull). De 300 voelde serieus heel goed, de stang bleef hangen op mijn bovenbeen zelfs de 1e rep. Met een gladde stang had ik die op de glutes kunnen locken. Nu moest ik gaan thighriden anders ging ie echt niet. Je ziet een beetje hetzelfde bij Jules zijn lift en die van Ruben. Dat dat een beetje meespeelde zie je omdat er dan nog een 2e rep uitkomt terwijl je zou denken na zo'n hitch dat dat nooit kan.

De 312,5 was idd niet mogelijk met een goede techniek. Het was echt ongelofelijk aan de toppen van mijn kunnen. Dan blijkt ook nog steeds duidelijk het verschil tussen de eerste fase en de 2e (boven de knie) bij mij. Maar in zo'n omgeving met zulke mensen maak ik die lift gewoon en denk ik er verder niet over na. Ik denk dat je dat wel een beetje zult herkennen.

Maar goed natuurlijk ga ik nu weer verder in training met cleane reps trekken op rond de 280.

Toppen met DL ziet er nooit mooi uit, heb iig nog niet veel mensen hier gezien die een
1RM zetten met mooie techniek.

• #9.103
Ik heb wel geslapen als een baby! Heerlijk.

Waarom moet je hem nou weer zo ranzig doen ghehe :) maar ondanks dat knap gedaan

Tja Daniel een beetje wel mss. Ik ga maar af op gevoel even, en dit is meer hoe het bij mij voelt: Alle oefeningen en ook de assistance (reverse band etc) worden nog steeds sterker, ook zonder hitch (rackpull). De 300 voelde serieus heel goed, de stang bleef hangen op mijn bovenbeen zelfs de 1e rep. Met een gladde stang had ik die op de glutes kunnen locken. Nu moest ik gaan thighriden anders ging ie echt niet. Je ziet een beetje hetzelfde bij Jules zijn lift en die van Ruben. Dat dat een beetje meespeelde zie je omdat er dan nog een 2e rep uitkomt terwijl je zou denken na zo'n hitch dat dat nooit kan.

De 312,5 was idd niet mogelijk met een goede techniek. Het was echt ongelofelijk aan de toppen van mijn kunnen. Dan blijkt ook nog steeds duidelijk het verschil tussen de eerste fase en de 2e (boven de knie) bij mij. Maar in zo'n omgeving met zulke mensen maak ik die lift gewoon en denk ik er verder niet over na. Ik denk dat je dat wel een beetje zult herkennen.

Maar goed natuurlijk ga ik nu weer verder in training met cleane reps trekken op rond de 280.
Dat's wel enorm balen. Je gebruikt toch straps dus je had net zo goed een k*tbar kunnen nemen. :D

En omdat je juist sterker wordt op je assistance zou het misschien kunnen dat de daadwerkelijke carryover van die bepaalde oefeningen niet de juiste is maar dat je wel in je hoofd denkt dat het moet -> techniek break down - > je lift die shit... Maarja, ik zei het gewoon ff om het te benadrukken voor je.

Laatst bewerkt:
De stang die we hebben gebruikt is een originele Ivanko-bar USA. Deze bar heeft Jules ergens op de kop getikt en omdat ie lekker doorbuigt leek het ons een ideale bar om mee te gaan liften. Echter, deze bar heeft echt een enorm heftige knurling, dus de grip (ook zonder straps) is super maar deze knurling zit ook precies op de plek waar je de bar over je bovenbenen heen trekt. Hij haakt zich dan ook goed vast bij de eerste aanraking met je huid van de bovenbenen (met babypoeder iets minder) en dan wordt het idd lastig om de bar netjes in één vloeiende beweging naar boven te locken. Je ziet het ook bij Jules en mijn pull.
Alex had hier niet zoveel last van, maar ook bij hem zie je dat ie effe moet stuiteren met de bar om hem naar lockout te brengen.

Volgende keer een andere (gladdere) bar gebruiken en dan worden de pulls ook weer iets netter, ben ik zeker van. Heb zelf 290 en 300 suited ook thuis gepulled samen met Alex en die gingen een stuk soepeler dan mijn 290 pull van gisteren.

Toch is het zeker waar dat Gijs en ik veel moeten gaan oefenen op het stukje boven de knieen en dat we mooie cleane pulls kunnen maken. Maar zoals Gijs terecht zegt, als je met een groep bent en je hebt een gewicht in je hoofd dan zul je hem kost wat kost moeten trekken. Denk daarbij ook dat wij meer als een strongman deadliften ipv een powerlifter.

Laatst bewerkt:
  • #9.107
@ Daniel: Je hebt gelijk hoor en het was geen mooie techniek en van commentaar leer je. En ikk blijf natuurlijk zoeken naar assistance waardoor het locken vooruit zal gaan, heb het idee dat rackpulls het niet zijn, tegen bands = beter. En nu mss ook met chains toevoegen.

@ Ruben: Precies ja!

Vandaag actief herstel

30 min cardio

Fullsq 3x20xbaar
Band GM 3x30xsmall
Leg ext 3x15x30
Leg curl 3x15x20
Hyper 3x10
Dislocates 4x10

Alles stuk soepeler alweer. Lekker hoor.

Slim van je Gijs om alles wat te laten doorbloeden. Zo herstel je volgens mij veel sneller..

Dadelijk ook effe de garage in voor wat fullsquats met bar only en wat GM's!

morgen weer ME squat gijs? :D

• #9.111
Ik heb serieus heel even staan twijfelen om een 300 deadlift te pakken gewoon om schofterig te doen voor hier. Maar ja ik word mss gewoon langzaam ook verstandig Frank. Morgen UB.

you are an insane mutha****a Gijs!

Respect voor de deadlift!:cool:

ja dat was nog maar een week of 3 terug ofzo bij Fight en power academy

dat was niet zo lang geleden met mij die had ik toen gefilmd ! Mooie filmpjes, echt weer 1000 % inzet en 2x300 en 1x312,5 :eek:
respect weer voor mijn voorbeeld en leraar :D

Misschien helpen zware DB rows voor je lockout!? Net zoals bij meneer Kroc.

wendler raad ook high reppers aan @ db rows... (oh ja zonder straps :eek:)

Jimmy Wentelteef zei:
High rep dumbbell rows. This is great for building lockout strength and grip strength. For a long time I could never lock out deadlifts. I thought I needed more glutes, low back, or hamstring work. While these things are important, the high rep dumbbell rows solved the problem for me.

bron: hier

• #9.117
Maar weer meer doen dan alhoewel ik ze tot 90kg kan.

Rackpulls doen geen **** voor je lockout heb ik het idee. Waarom? Omdat je met 100% kracht en energie op een hogere hoogte begint met pullen. Wellicht rackpulls onder de knie, op het dode punt.

Kroc rows zijn wel goed voor meer massa en kracht in de lats en traps, maar of ze echt veel voor de lockout doen.. Ik zet er mn vraagtekens bij.

Ik denk dat je je beter kunt concentreren van pulls vanaf de grond en dan een steeds zwaarder wordende weerstand vanaf de knieen. Zoals pull tegen bands, reverse band pulls en pulls met chains. Ik had het hier nog met Gijs over dit weekend en denk dat we ons daar het beste op kunnen concentreren. Tevens zijn Platform deadlifts ook altijd een goed alternatief, omdat je vanwege de langere ROM een zwaardere lockout hebt.

Verder natuurlijk ook pullthroughs en hip bridges om krachtiger te worden in het naar voren gooien van de heupen. Kortom, we weten eigenlijk allemaal wel wat we moeten doen, alleen is het a goddamn lot of work... pffff... :(

Laatst bewerkt:
Rackpulls doen geen **** voor je lockout heb ik het idee. Waarom? Omdat je met 100% kracht en energie op een hogere hoogte begint met pullen. Wellicht rackpulls onder de knie, op het dode punt.

Ik heb altijd een beetje het idee dat je juist daarom rackpulls doet voor je lockout. Omdat de liftoff relatief eenvoudig gaat (en dus weinig kracht kost) kom je dus ongeveer op hetzelfde punt als vanwaar je een rackpull doet. Als je dan gewend bent om op 100% kracht bijv. 250kg te rackpullen, zal de 220kg op 80% ook wel lukken. (al kan ik dit niet vanuit ervaring vertellen want daarvoor rackpull ik nog te kort :D)

Terug
Naar boven