JBremers
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 39
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 97kg
- Vetpercentage
- 13%
Rackpulls doen geen **** voor je lockout heb ik het idee. Waarom? Omdat je met 100% kracht en energie op een hogere hoogte begint met pullen. Wellicht rackpulls onder de knie, op het dode punt.
Kroc rows zijn wel goed voor meer massa en kracht in de lats en traps, maar of ze echt veel voor de lockout doen.. Ik zet er mn vraagtekens bij.
Ik denk dat je je beter kunt concentreren van pulls vanaf de grond en dan een steeds zwaarder wordende weerstand vanaf de knieen. Zoals pull tegen bands, reverse band pulls en pulls met chains. Ik had het hier nog met Gijs over dit weekend en denk dat we ons daar het beste op kunnen concentreren. Tevens zijn Platform deadlifts ook altijd een goed alternatief, omdat je vanwege de langere ROM een zwaardere lockout hebt.
Verder natuurlijk ook pullthroughs en hip bridges om krachtiger te worden in het naar voren gooien van de heupen. Kortom, we weten eigenlijk allemaal wel wat we moeten doen, alleen is het a goddamn lot of work... pffff...![]()
Ruben, ik denk toch wel dat rackpulls nut hebben, maar dan moet je ze wel idd van onder de knieen doen en niet van die rackpulls om je ego te strelen van boven de knieen. Voorzover ik weet is jou beste rackpull van onder de knieen ook maar iets van 280 bij een 300 deadlift... Hier zit toch wel iets om over na te denken... Roulatie is de manier denk ik, rackpulls (onder knieen) op verschillende hoogtes eronder, reversa band DL, DL met chains, etc... Wekelijks rouleren en het zal wel goedkomen...