AndroidHealthClinic

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.141
Biervat hooggooien met klein of groot vat? Train je het om allround skilled te worden of dat het onderdeel in een wedstrijd in de nabije toekomst zit? Of beiden natuurlijk!

50L vat. Allround skilled en gewoon die explosieve kracht. Of je nu een zak, vat of hooggooigewicht moet doen het komt aan op die extensie van het lichaam en de explosie.

50L vat. Allround skilled en gewoon die explosieve kracht. Of je nu een zak, vat of hooggooigewicht moet doen het komt aan op die extensie van het lichaam en de explosie.

Puur uit nieuwsgierigheid.. zou een powerclean of powersnatch ook volstaan dan?

Zeer nette training Gijs. Eindelijk pak je de stones goed aan! Met betrekking tot een variant op hooggooien: 1. Dumbbell high swing en 2. Dumbbell low swing oefening erin goeien met fat mama dumbbell! En..als je het dan toch hebt over allround skilled en explosieve kracht: 3. weighted power straight. Zou mooi zijn als je zo'n stellage kan maken voor in de schuur. Deze oefening is de shit man! Combinatie van pull ups met dips. Je raad het natuurlijk al Gijs; voor jou niet alleen met bodyweight maar met verzwaring!! Groeten

Laatst bewerkt:
  • #15.144
Is dat zoiets als een muscle up? Soms heeft men verschillende termen maar wordt hetzelfde bedoeld namelijk. Ik had het er laatst over dat ik doe ging proberen.

Die andere snap ik ook niet helemaal, ik bedoel hoe kan ik maximaal versnellen met zo'n zware dumbbell?

kdenk dattie gewoon kettlebell swings bedoeld met een db en dan zonder hele hoge swing... a la een pullthrough

• #15.146
Ja zoiets denk ik ook alleen mijn fat dumbbell is de lichtste 50 kg, en dan een 50mm handvat ik zie niet echt in hoe ik explosief daarmee ga zijn.

true, ik kan het me nog wel voorstellen als je hem aan de ronde delen (gewichtdeel of of hoe het dan ook heet) beet pakt.. als je hem aan het stangdeel beet moet gaan houden zal het inderdaad verdomde lastig worden

• #15.148
Ze lijken er wel op, ik ben ook snatches gaan doen vanwege de explosie. Echter gewoon iets OH gooien is natuurlijk altijd bewegingsspecifieker.

I see.

Je bent goed bezig de laatste tijd man! Juist je focussen op de dingen die je moet doen, en niet alleen maar de dingen waar je goed in bent..

En ik kan echt niet wachten tot ik de nieuwe locatie eindelijk eens kan zien, en kan knallen..

Het klinkt nu al als een Walhalla man!

• #15.151
Vandaag even geprobeerd maar lukte me niet, nog even oefenen blijkbaar lastiger dan ik dacht.

Opw 5 min crosstrainer

Oef 1 Powersnatch (1e rep) en dan OH squat
10x40
5x50
3x60
3x70
3x80 (80 evenaring snatch pr)
Fx85 (geen snatch)

Verder met OH squat uit rek (natuurlijk alles beltless)
1x100
1x110 (2x de bar met 110 niet kunnen stabiliseren na de pushpress en toen zei ik nog: "volgens mij hebben de stones me gisteren ge****ed". Maar toen dacht ik: Hoor mij nu praten, winners train, losers complain! en de rep erna easy en hard!
1x115 PR Hoppa
1x120 PR BAM
Fx125 Oei jammer zeker 10 sec vechten na de pushpress voor balans en toen ook weer een sec of 5-6 onderin stilgezeten voor balans, ging omhoog en alsnog verloren, zuur.
Fx125 naar voren op de weg naar beneden.

Goed op weg naar mijn ambitieuze doel van 150 aan het eind van dit jaar.

Oef 2 Olympic fullsquat (beltless)
10x120
10x150
10x180 Hard werken zonder riem.

Oef 3 Romanian deadlift (beltless en zonder straps)
8x120
8x150
8x180
straps erbij
7x200 begon mijn onderrug hard te krommen dus klaar.

Oef 4 Shrugs
10x120
10x150
10x180
straps erbij
10x200
10x220
10x240

Goede training, alleen spiertje links in de bovenrug beetje verrekt.

Best apart dat je moeite met 125 hebt om te stabiliseren, je hebt toch al 140 gedrukt ofzo?

sterke squats G

respect weer voor je doorzettingsvermogen vandaag !!

Best apart dat je moeite met 125 hebt om te stabiliseren, je hebt toch al 140 gedrukt ofzo?

Pushpress is vanaf de nek en is altijd veel moeilijker onder controle te houden ... omdat je de bar ook lockt achter je - maar wel zoveel mogelijk in verticale lijn met je center of gravity. ;)

Pressen vanaf je voorkant schouders is een strongman veel meer gewend.

• #15.156

Ik drukte hem ook 2x gewoon uit vanuit de nek met de armen op 1 cm van de sleeves af. Die breede greep maakt het zo lastig. 140 doe ik met de handen op de ringen. 150 zelfs van voren gedaan. Daarbij is 125 ook 90% van 140 en dus nog geen licht gewicht en zeker niet na zaterdag wedstrijd, zondag 4 uur event training en gisteren 10+ lifts met een steen boven mijn hoofd drukken;)

Ik drukte hem ook 2x gewoon uit vanuit de nek met de armen op 1 cm van de sleeves af. Die breede greep maakt het zo lastig. 140 doe ik met de handen op de ringen. 150 zelfs van voren gedaan. Daarbij is 125 ook 90% van 140 en dus nog geen licht gewicht en zeker niet na zaterdag wedstrijd, zondag 4 uur event training en gisteren 10+ lifts met een steen boven mijn hoofd drukken;)

Ik wou het net zeggen. Dat is toch een wereld van verschil, denk ik.

Oeioei, Vladi en ik zijn weer aan zet.

Ik doe het rustig aan hoor Miron, volume. :)

• #15.160
Oeioei, Vladi en ik zijn weer aan zet.

Idd. Je weet dat ik het eind van dit jaar 150 wil doen dus.....

Vandaag cardio en abs. Was met een klas naar sport city voor een bliksemstage en dus even stukje meegedaan. 15min abs en 30min spinning.

Lekker. Alleen mijn rechterenkel is beetje gekneusd sinds het veld van Soest. Is niet helemaal mobiel meer nu.

Terug
Naar boven