- Waardering
- 7.025
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 105kg
veel squat nice
haha ook 10 reps bosu ball squats, zweten of niet?
heb idd goed gezweet ook ja. Was aparte ervaring op die dingen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
veel squat nice
haha ook 10 reps bosu ball squats, zweten of niet?
holie ****...heb je dat serieus voor elkaar gekregen - bosu ball squats met 80 kilo in je nek? volgens mij donder ik zonder stang in me nek al gelijk van zo'n ding af. als je die 20x200 gaat doen, moet dat wel ff goed op camera gezet worden deze keer gijs (know what I'm sayin'...)

dat het niet op een swissball was wist ik wel, maar ik had t opgezocht op youtube en zag zo'n gast met z'n beide voeten op dezelfde bosu ball staanhet is op 2 ballen he, 1 voet per ding, en geen swissball![]()
dat neemt niet weg dat ik nog steeds gelijk zou omdonderen 
20x200.. dat zou je wel god-like status geven natuurlijk..

20x200.. dat zou je wel god-like status geven natuurlijk..
Persoonlijk zie ik geen nut in het squatten op een bosu bal ( weighted). Enkel dat het blessure gevoelig is, wat is jouw motivatie om deze oefeningen te doen?
Ja dat begrijp ik, maar hoe moet er zomaar een ongeluk gebeuren? Lijkt me logisch dat je er een spotter bij zet, enige wat ik heb meegemaakt is dat je naar achter valt qua balans en gewoon een lichte duwtje van de spotter terug genoeg is. En dit gebeurt ook echt niet vaak.
Weet niet of je het weleens hebt gedaan, maar aan de enkels voelt het best natuurlijk imo.
Omdat een bosu bal in eerste instantie gemaakt is voor balans oefeningen en dus het verbeteren van proprioceptie. Dus met een klein ongelukje (met 80 kg op je rug) heb je zo een blessure (enkel/knie) te pakken.
Als het doel van Gmen is om proprioceptie te verbeteren en dus zijn stabiliteit (neurogeen component) te verbeteren, zijn er imo betere (veiligere) alternatieven.