AndroidHealthClinic

g-mens log

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.461
rustig jongens geloof er ook niet in dat dit hetgeen is dat je erg vooruit zal helpen, daar heeft Frank gelijk in en dat geloof ik ook nog steeds. Echter ze liggen er en dus wilde ik het gewoon even uitproberen.

Ja, heb er geregeld opgestaan (echter zonder een barbell). Persoonlijk vind ik dat een mis stapje zo gemaakt is. Het is natuurlijk ook relatief blessure gevoelig, alles is blessure gevoelig. Wat ik bedoel te zeggen is, ik denk dat er betere alternatieven zijn die minder blessure gevoelig zijn. Als je je knie naar de verdommenis helpt door een 80 kg bosu bal squat met als doel stabiliteit te verbeteren (neurogeen component) dan kan je je zelf wel tegen je kop slaan, iig ik wel.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 11:51 ----------

In het geval van gmen (9x200 squat) levert een bosu ball squat enkel stabiliteit winst op in neurogene zin (proprioceptie). Iemand die 9x200 squat heeft een goede myogene stabiliteit, dat mag je zo aannemen. Dus met simpele unilaterale balans oefeningen (ogen gesloten etc) zou gijs heel effectief zijn neurale stabiliteit kunnen verbeteren met minder kans op blessures.

Daar ging het mij om, maar ik wil er geen heisa van maken, weet tenslotte niet eens gijs zijn beweegredenen achter de bosu bal squat.

Denk ook dat je er een beetje verkeerd beeld van hebt, op bosuballen squatten wij altijd heel langzaam en gecontroleerd. Als je het goed doet kan er ook helemaal niks aan fout doen, daarom snap ik ook niet de ophef iedere keer, het Noorse team doet het al jaren, als je hun stabiliteit en techniek ziet op de squat ....:bow:

• #16.463
Lekker belangrijk verder die bosu onzin. Vandaag gewoon weer business as usual.

Oef 1 Chins
12x10xbw PR

Dus 12 sets van 10 reps. Niet alles uithangen etc, gewoon explosief en hard. Onder het mom van: Je kunt nooit wijd genoeg zijn.

Oef 2 Iso wide grip pull down (hammer strength)
10x80
10x110
10x130
10x160
6x180 PR

Oef 3 Dumbbell rows (geen straps)
10x60
10x60
10x60
10x60

Oef 4 Dumbbell curl
10x22
10x26
8x26
6x26

(het grote volume chins hakte er hier wel even in...)

Oef 5 EZ curl stang overgeven aan partner hij, dan jij etc
10x10x20

100 reps dus met 20kg. Good pump!

Oef 6 Reverse pec deck
20x60
20x60
20x60
20x60

Lekker weer.

Lol man, 12x10. Was deze ook nog binnen de 30min?

• #16.465
ja 20 ofzo

Gijs is chin chiller master!

wow goede chins!

en sta je nog in de fik ???

Meer pompvolume dan een tankstation.

a.u.b. foto aanpassen naar oude

wat een chins man haha :p wat is de volgende stap?

Foto niet veranderen Gijs. Palmolive83 is bang dat je hem gaat verslaan ( in de toekomst ) op de loglift. Vandaar de opmerking over je oude foto.

Sterk hoor Gijs!

En nieuwe avatar vind ik wel nice :D

Wie is dat kleine mannetje of je avatar?

Fout Herr Sossa. Qua lichaamsgewicht in verhouding tot de loglift is Gijs "al" sterker dan Garnier83. Als je het omgaat rekenen op basis van lichaamsgewicht dan zou Garnier83 217 kg moeten pressen. Gijs heeft nu een log van 142,5 kg. Dat is afgerond 136% van zijn BW. Pas je ditzelfde percentage toe bij Garnier83 dan kom je op 217 kg terwijl zijn top nu 180 kg is. Vergeet je de verhoudingen dan is Garnier83 uiteraard sterker dan Gijs op de log. Maar of het een eerlijk vergelijk is....ik bedoel Gijs is 55 kg lichter dan Garnier83 dat mag een ieder op dit forum zelf uitmaken.

Fout Herr Sossa. Qua lichaamsgewicht in verhouding tot de loglift is Gijs "al" sterker dan Garnier83. Als je het omgaat rekenen op basis van lichaamsgewicht dan zou Garnier83 217 kg moeten pressen. Gijs heeft nu een log van 142,5 kg. Dat is afgerond 136% van zijn BW. Pas je ditzelfde percentage toe bij Garnier83 dan kom je op 217 kg terwijl zijn top nu 180 kg is. Vergeet je de verhoudingen dan is Garnier83 uiteraard sterker dan Gijs op de log. Maar of het een eerlijk vergelijk is....ik bedoel Gijs is 55 kg lichter dan Garnier83 dat mag een ieder op dit forum zelf uitmaken.

Four Herr Rasputin. Qua lichaamsgewicht in verhouding tot de loglift is Gijs "niet" sterker dan Shampoo83. Als je het om gaat rekenen op basis van lichaamsgewicht dan heeft Shampoo83 bijna 100 wilks punten. Pas je deze zelfde formule toe bij Gijs heeft hij ongeveer 85 punten. Vergeet je de verhoudingen dan is Shampoo83 uiteraard sterker dan Gijs op de log.

Kortom: pound for pound bestaat niet monsieur Rasputin, dus dat was zonde van de tijd dat je je rekenmachine erbij hebt gepakt.

Pound for pound: you're only the strongest in kindergarten.

Terug
Naar boven