MuscleMeat

Gaan trainen in Brazilie!!!

• Topic Starter Topic Starter

:rolleyes:
verbaast me, deze uitspraak, je beoefend een krachttrainingsmodel genaamd BB en de voedingsectie hier wordt alom geprezen. en je leert hiervan. terwijl je lid bent sinds september 2009..... :o

OT:
niettemin een supergave topic, man.
mooie verhaallijn en jouw schrijftekst ervaar ik als "enorm prettig te lezen"

ik verneem alleen wel veel “fastfood” uitspraken en verkeerde vetten-menu's in je verhaal. Terwijl je te kennen geeft, sober te leven.

Met sober leven bedoel ik vooral, hier in Europa, ik neem geen drugs, ga zelden uit, ik leef in een hok om geld uit te sparen, ik rij niet met een auto etc... mijn geld gaat naar trainen, eten en reizen en in mindere mate, camera equipment... Ik eet liever af en toe eens op restaurant dan een Iphone 4S te hebben. Andere behoeftes I guess.

Wel, in Brazilie heb ik sober-ish geleefd dan. Ik kon zeker meer geld uit te sparen door zelf te koken, maar soms ontbreekt gewoon de zin om nog iets te bereiden. Maar ik had het ook allemaal veel duurder kunnen maken door iedere nacht uit te gaan. Maar tijdens mijn cut heb ik echt heel veel ontzegd.

Ik heb ook zelden een taxi genomen en nooit het openbaar vervoer (schijt aan het openbaar vervoer, wereldwijd, altijd k*tmensen, altijd te laat). Overal te voet, dus heel veel uitgespaard ook. (Next time neem ik mijn skateboard mee though)

Deze reis cq. onderneming is immers in eerste instantie om jezelf beter te leren kennen, toch?

Yup, maar vooral op persoonlijk en zakelijk vlak. Ik heb ook gecut eens ik daar was, maar ben er nog niet geraakt om over mijn hierover uit te breiden.

ik denk persoonlijk, en zie dit absoluut niet als aanval hoor, dat je veel meer uit jezelf zou kunnen halen, als je jezelf maar een gedegen voedingsschemaaanmeet.

Ben ik mee begonnen

je zit in een mooie beschaving omringt door jungle, man! omringd door zeer betaalbare BBQ's. zeg je net zelf nog, haha.
lang leve de combinatie van verse vruchtenschotels en grote stukken eerlijk gebraden vlees. Het water loopt me al in de mond.:D

ik zou juist denken, dat de eetcultuur van brazilië, jouw walhalla zou moeten zijn. Daar ook nog eens de eerder genoemde versheid een enorme rol speelt, wat je een paar pagina’s terug omschrijft.
Dit in beschouwing nemend, tezamen met de meest pure training die mijns inziens, als "meest" down to earth training beschouwd kan worden, is dit toch een ideale situatie om het allerbeste uit jezelf te kunnen halen.

Ik zou persoonlijk, als ik jou was, als met zo een cool rood lint rondlopen, wie genau, Rambo
haha. Just kiddin’:D

Ik vrees dat ik als ik daar rondloop met een rood lint rond mijn hoofd dat iedereen zou denken dat ik een crackhead ben.

Vooralsnog neem ik ook een abbo-tje en kijk uit naar je volgend verhaal.

vriendelijke groet
arno

Peace

maar goed, ik ben het topic aan het vervuilen, en bij wroeging bied ik dan ook mijn welgemeende excuses aan.:o
Np,vond het gewoon irritant dat je me doet overkomen als iemand die geen besef heeft over voeding en een lichaam. Ik ben geen pro,maar weet ondertussen maar al te goed wat kan of niet kan. En het idee van fastfood en trainen op MMA deed gewoon wat vragen in me opkomen omdat mijn visie anders was dan blijkbaar de realiteit soms is. En Roy Nelson bv slaat mijn hele theorie die ik in mijn hoofd had helemaal door elkaar om het verhaal compleet te maken!:D

Mijn excuses aan Fat Gee om het topic wat schade aan te brengen daar dit zeker niet mijn bedoeling was...

haha helemaal duidelijk man, was puur een constatering van hetgeen ik hier gelezen had, wat ik met veel plezier doe. weinig mensen halen heden ten dage nog plezier uit ABN en verhaallijnen.

maar voor wat betreft het rode Rambo lintje....

De zondag besloten Nicholas en ik bij gebrek van things to do naar Palladium Shopping te gaan, een nieuwe shopping mall, en de grootste van Parana... we besloten te voet te gaan (7km heen 7km terug), het eerste deel van de wandeling was best leuk, veel mooie gebouwen, parken etc, de chute boxe aan de Japanse Memorial (waar gasten cosplay zaten te doen) en toen moesten we een rechte baan op, en hier was men al duidelijk in een veel volksere wijk gekomen.
Ik trok er mij niks van aan. Fat gee doesn't give a shit. Ik trok wat fotos van de graffitis en de street art die ik tegen kwam (zal ik het in een latere post ook nog eens over hebben) en wandelde gewoon verder. We kwamen aan een tankstation waar iedereen ons kwaad zat aan te staren, ik lachte vriendelijk terug. Nicholas had iets van, hmm, hier klopt iets niet, en idd, om de hoek was er een favela. We waren op 1km van het shopping centre, no way dat ik nu rechtsomkeer ging doen.

dan laten ze je wel met rust, hahaha

In Brazilie is er een enorm drugsprobleem. Vooral crack en coke zijn problematisch. Er heerst als het ware een crackepidemie. In Sao Paolo is er een probleemwijk genaamd "crackolandia" waar enkel crackheads wonen.

Curitiba, al zijnde een iets "rijkere" stad ontsnapte er ook niet aan. In Largo Da Ordem, het iets volksere, alternatieve uitgaanscentrum, kon je soms overdag crackheads zien roken. Maar nooit last mee gehad. Een beetje verder had je Shopping Mueller, die vlak in het centrum gelegen was (en ****ing awesome was omdat er een Burger King aanwezig is in de food court). Rechtover had je een park genaamd "passagem publico" of zoiets, met een kleine zoo. Daar had je heel veel crackheads en odd ****ing people, maar bon, ook geen last mee.

De week erop was ik met nieuwjaarsdag gaan filmen (bij gebrek aan iets beter te doen) en besloot de leegte te filmen die er heerste in de stad. (Op nieuwjaarsdag heb ik uren moeten zoeken om een plaats te vinden om eten en drank te kopen). Ik hou best van urban decay, en wou fotos en footage gaan trekken van wat leegstaande hoogbouw, die onder de graffiti geklad zat.

Ik liep achter passago/passagem publico de wijk in, en begon wat te filmen. De wijk was heel grimmig qua sfeer, donker, vol met crackheads, en hoe dieper in de wijk ik kwam, hoe erger het werd. Er waren op iedere hoek crackhoeren en weird people.

Een beeld zal me bijblijven. Een zwart hoertje, gekleed in haar werkkledij (flashyrode pants, flashyrode minirok, flashyrood corset) die zwanger was en neerhurkte om een hit te nemen van een crackpijp. WTF YO.

Toen ik nog verder in de wijk ging kwam er een volledig ****ed up dude naar mij die vroeg "Policia"? "Policia?" of ik een flik was. **** no, I ain't getting stabbed or shot, dus lulde ik me eruit dat ik werkte voor een street art magazine en een report deed over Brazilie. "Ha" zei de crackhead. En maakte een teken van, volg mij. Ieder normaal mens zou nooit een crackhead volgen, maar wat ging ik anders doen op deze dag, en besloot ik maar mee te gaan "wat kan er verkeerd lopen".

De crackhead bleef maar wandelen en wandelen, en een kwartier later kwamen we aan een hugeeeeeeeeeeee muur met graffiti aan, echt dope stuff. Hij vertelde mij dat hij er vaak passeerde omdat het ziekenhuis aan de overkant lag. Dus ik gaf de man iets van een 5 reals, en hij liep tevreden weg. Waarschijnlijk rotsje gaan kopen ofzo.

Wow heavy man! Ik zou hem nooit durven volgen,geef ik eerlijk toe.

hehe waarom zou je bang zijn als je mma beheerst? voor hij een mes trekt of dergelijke heb je hem toch allang naar de kloten geslagen?

Trainden jullie ook BJJ in gi of no-gi?

hehe waarom zou je bang zijn als je mma beheerst? voor hij een mes trekt of dergelijke heb je hem toch allang naar de kloten geslagen?

mes... no way... niks wint van een mes behalve hardlopen (heb nog close combat vechten met messen gevolgd)

plus je weet niet welke ziektes die dudes hebben als je in contact komt met hun bloed ed... mijn lichaam zit al vol kleine wondjes van te trainen, ik neem geen risico...

---------- Post toegevoegd Thu 29 Mar 2012 om 10:26 ----------

Trainden jullie ook BJJ in gi of no-gi?

s'avonds altijd met gi alhoewel ik vaak uit luiheid no gi trainde. Overdag vaak no-gi. zal hier nog over uitbreiden.

S'avonds was het iedere avond BJJ training, licht opwarmen, daarna techniek en vijf rondes van zeven minuten sparren. De eerste weken verliepen moeizaam. No-gi rollen gaat rap en is action packed, maar veel meer vergevingsgezind. Met gi rollen is strategie, iedere move op voorhand tweemaal afwegen, anders you get tapped the **** out.

Er waren meer andere kleuren dan white belts, hoofdzakelijk blue-purple-brown, en ze waren allemaal van hoog niveau, en iedereen rolde met iedereen. Ik heb nog nooit zoveel high ranked black belts in 1 gym gezien.

Ook merkte ik op dat de gasten die mma deden en de gasten die s'avonds jiujitsu deden, twee andere soorten mensen waren. De gasten die fulltime trainden waren profvechters, terwijl de gasten s'avonds vooral zakenmannen waren, gaande van handelaars, politici tot advocaten. Ik kreeg het gevoel dat bjj voor de iets meer welvarende burger was, iets dat ik al eerder had gehoord van Brazilianen.

Ook was het gewicht van mijn A4 gi, die door zijn grootte kon mispakt worden voor een tentenkamp van de blauwhelmen, iets dat zwaar op mijn zenuwen werkte. Gelukkig begon ik af te vallen in een sneltempo en leek mijn A4 gi meer op kledij uit een rapclipje, en begon ik meer en meer no-gi te rollen.

Veel mensen die in gi trainden wensten niet te rollen met je als je no gi traint, maar er waren altijd gasten die no-gi trainden ook (vooral de gasten die mma deden). Aan sparringpartners geen gebrek, en als je toonde dat je normaal rolde kon je rollen met 90% van de mensen in gi ook.

Ik denk wel dat als je een belt ranking wil halen dat het beter is dat je in gi rolt, maar dat interesseert me niet zozeer, al zou het ooit wel welkom zijn.

Cool man. Gaaf om door zoveel hoge belts omringd te zijn!

Deden jullie daar ook aan krachttraining?

ik deed aan conditietrainingen met een krachtbal/ eigen lichaamsgewicht

na 6 uur trainen per dag had ik geen enkele behoefte meer aan om in een krachthonk te zitten, ik ben sterk genoeg :D.

S'avonds was het iedere avond BJJ training, licht opwarmen, daarna techniek en vijf rondes van zeven minuten sparren. De eerste weken verliepen moeizaam. No-gi rollen gaat rap en is action packed, maar veel meer vergevingsgezind. Met gi rollen is strategie, iedere move op voorhand tweemaal afwegen, anders you get tapped the **** out.

Er waren meer andere kleuren dan white belts, hoofdzakelijk blue-purple-brown, en ze waren allemaal van hoog niveau, en iedereen rolde met iedereen. Ik heb nog nooit zoveel high ranked black belts in 1 gym gezien.

Ook merkte ik op dat de gasten die mma deden en de gasten die s'avonds jiujitsu deden, twee andere soorten mensen waren. De gasten die fulltime trainden waren profvechters, terwijl de gasten s'avonds vooral zakenmannen waren, gaande van handelaars, politici tot advocaten. Ik kreeg het gevoel dat bjj voor de iets meer welvarende burger was, iets dat ik al eerder had gehoord van Brazilianen.

Ook was het gewicht van mijn A4 gi, die door zijn grootte kon mispakt worden voor een tentenkamp van de blauwhelmen, iets dat zwaar op mijn zenuwen werkte. Gelukkig begon ik af te vallen in een sneltempo en leek mijn A4 gi meer op kledij uit een rapclipje, en begon ik meer en meer no-gi te rollen.

Veel mensen die in gi trainden wensten niet te rollen met je als je no gi traint, maar er waren altijd gasten die no-gi trainden ook (vooral de gasten die mma deden). Aan sparringpartners geen gebrek, en als je toonde dat je normaal rolde kon je rollen met 90% van de mensen in gi ook.

Ik denk wel dat als je een belt ranking wil halen dat het beter is dat je in gi rolt, maar dat interesseert me niet zozeer, al zou het ooit wel welkom zijn.

dat beeld is in NL juist compleet anders, word toch vaak gezien als een 'tuigsport' door veel mensen, mooi dat het daar juist andersom is!

ik deed aan conditietrainingen met een krachtbal/ eigen lichaamsgewicht

na 6 uur trainen per dag had ik geen enkele behoefte meer aan om in een krachthonk te zitten, ik ben sterk genoeg :D.

Pure oerkracht :D Waren de professionele MMA'ers wel regelmatig in het krachthonk te vinden?

Nu ik eraan dacht, ben ik wel enkele keren gaan powertrainen, er was namelijk een kleine private gym boven de mma-zaal.

Ik heb weinig gasten zien powertrainen, enkel Julio, de janitor, Dinis (MT, BJJ en Conditioning coach) en Mario Soldade (Profvechter en MT coach) evenals Bull (profvechter).

De andere gasten deden meer oefeningen op eigen lichaamsgewicht, tireflips, etc... kon allemaal in de gym gedaan worden tijdens conditietraining.

Oke thnx man.

Update time?

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 00:18 ----------

:d

Fat gee, heb je ook nog foto's of iets dergelijks? zou graag eens willen zien waar je trainde, wat je at, hoe alles eruit ziet etc. etc.

Fat gee, heb je ook nog foto's of iets dergelijks? zou graag eens willen zien waar je trainde, wat je at, hoe alles eruit ziet etc. etc.
Hij heeft alvast veel zaken vernoemt zover,check de andere paginas en scroll even up in deze.^^

Terug
Naar boven