AndroidHealthClinic

Gaan trainen in Brazilie!!!

mooie foto's Fat gee, vooral tof om de ''referenties'' van de sportschool op de achtergrond te zien :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Ik had de vraag gekregen waarom ik enkel nog in CM System train... voor mij is het simpel, ik ben van plan om permanent in Brazilie te gaan wonen binnen de twee a drie jaar (en als het vroeger kan, ****yeah)...

Als je een persoon bent die daar een camp komt volgen ben je daar ten allen tijde welkom, vele fighters trainen tussen twee gyms (bvb cm system en de gym in hun thuisstad) maar in Brazilie houden ze niet van personen die van haverklap van gym tot gym veranderen.

Deze mensen noemen ze "creonte", je kan het vertalen naar "verrader" of "overloper" en zal nooit "deel" uitmaken van de gym. Je moet niet bang hebben als toerist die daar komt trainen, iedereen zal je met respect behandelen. Het gaat vooral om de Brazilianen die constant van gym veranderen.

Het is een pro gym, dus er zijn veel pro vechters, in een stad die gekend is voor zijn pro gyms, met veel pro vechters, en waar er veel gevechten georganiseerd worden. Toen ik er was was er een jongen van Manaus, die een maand was komen trainen in het kamp en daar verbleef, en op een dag was die verdwenen. Op zijn facebook zien we dat hij in de gym traint waar Lerryan zijn opponent traint voor zijn gevecht en verteld de rat tegen Lerryan zijn tegenstander heel Lerryan zijn gameplan. Daarom zijn vechters loyaal bij een gym en hebben ze er baat bij 1 gym te blijven.

Vergeet ook niet dat daar het allemaal pro vechters zijn, de sfeer ook veel minder grimmig is dan een clubje met sukkels die zich willen bewijzen. Iedereen komt naar de gym voor hun "werk", niet om stoer te doen, en ook als je 6 uur per dag met de zelfde mensen traint, en nog een groot deel van de dag samen rondhangt, dan worden de banden veel persoonlijker (no homo). CM System was een gym waar ik gewoon ging trainen, uiteindelijk is het mijn thuis geworden.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 21:14 ----------

mooie foto's Fat gee, vooral tof om de ''referenties'' van de sportschool op de achtergrond te zien :thumb:

thanks!!!! heel de rechtermuur is ook gevuld met belts en bekers

man man man, had ik maar het vermogen om daar nu ook te geraken :(
ooit zal ik er zitten, hoogstwaarschijnlijk eind volgend jaar....
kijk al uit naar het volgende stukje!

Vet dat je dit gedaan hebt TS. Heb zelf in Thailand muay thai getraind.
Heel anders dan in NL. Kan je alleen wel vertellen dat hier in NL veel betere technieken en manier van trainen gegeven wordt. Daar trap je jezelf nog een keer een hart stilstand, 1 stoot tegenover 10 trappen.

http://www.youtube.com/watch?v=ooHG2WbqiJw

Lerryan Douglas vs David Bull (sparring)

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 17:11 ----------

Vet dat je dit gedaan hebt TS. Heb zelf in Thailand muay thai getraind.
Heel anders dan in NL. Kan je alleen wel vertellen dat hier in NL veel betere technieken en manier van trainen gegeven wordt. Daar trap je jezelf nog een keer een hart stilstand, 1 stoot tegenover 10 trappen.

Heb ik ook vaak al gehoord. In de gym was Ariel Machado bij Golden Glory gaan trainen in Breda. Dutch Kickboxing is wereldbekend hé

Normaal vecht Cristiano op 1 juni bij de finales van TUF... en deze mother****er zal zijn best doen om erbij te zijn!!!!!

Zulu Marcelo is in CM System worstelcoach, en heeft deelgenomen aan de pan-american games en is ook meermaals Braziliaans kampioen greco-romaans worstelen. Zijn lessen worstelen zijn wel enkel gericht op mma.

Dude is een echte atleet en party animal en heeft lucky genes. Ik ken niemand die evenveel drinkt, vetzakkerij eet en clean is en nog altijd er ripped uitziet.

Zulu was een van de vriendelijkste mensen die ik in Brazilie ontmoet heb, een dude met een goed hart maar een echte beul tijdens de training. Ik moet toegeven dat ik het minst heb geworsteld vanwege de hardheid en bruutheid van zijn training (in combinatie met gebroken tenen). Een training met hem was harder dan de vier andere pro trainingen tesamen, en deze waren ook pokkehard. Maar ik moet toegeven dat ik er echt veel van heb geleerd.

Woenssdag kreeg ik van Dinis te horen dat hij en Daniel Acacio in Parijs zaten voor 100% fight 11. Ik pakte mijn spullen en een halfuur later vertrok ik naar Parijs.

Uitgeteld kwam ik aan in Parijs en wandelde ik door naar hotel Ibis Gare du Nord waar ik Dinis mij opwachtte. Bleek dat de driepersoonskamer maar een tweepersoonskamer was en ik nog om een hotelkamer moest gaan zoeken na middernacht.

Blijkbaar waren alle deftige hotels bezet en moest ik een paar huizen verder in hotel Lafayette blijven overnachten, don't let the name fool you, het maakt dat mijn hok eruitziet als een paleis. Toilet en douche op de gang, en een douche waar je waarschijnlijk voetschimmel aan overhoudt. Great. Maar is maar 45 euro. Dus heb ik maar mijn lavabo als urinoir gebruikt (I'm probably not the first one) en mij in hotel ibis gedoucht.

Volgende dag moest Dinis nog twee kg weight cutten en Daniel een 800gram. Dinis had al een dag niks meer gegeten, en dronk die dag ook niks meer en stond eigenlijk al kurkdroog. Daniel had er minder moeite mee. Uit solidariteit besloot ik mee te doen.

We moesten naar een sauna gaan en bij gebrek aan beter gingen we naar een club med gym (vergelijkbaar met health city). Ik probeerde de vrouw aan de balie uit te leggen dat we enkel sauna nodig hadden om op gewicht te komen. Haar medewerker bleek een MMA fan zijn en we babbelden wat over Pride (waar Daniel gevochten had). Hij besloot ons een fantastische korting toe te staan van 6 euro per persoon (21euro ipv 27 euro).

Bleek dat onze weegschaal anders gecalibreerd stond dan hun weegschaal, wat wat paniek veroorzaakte voor ons, want we wogen opeens allemaal 1 a 2 kg zwaarder. Dus ging ik achter een gewicht in de gym om te zien welke er klopte. Natuurlijk, het is een gym voor watjes dus vroeg iedereen zich af wat we aan doen waren, en wie mocht het weer uitleggen, ik... **** my life.

Sauna was proper, en we begonnen eraan. Dinis was zwaar aan het afzien, en ik ging uit principe en steun mee. Daniel bleef erbuiten gewoon om de minuten te tellen. Na enkele uren stond Dinis op gewicht, volledig uitgedroogd.

Tijdens de weging zag Dinis er uit als een skelet. Ik was ziek als een hond vanwege dat ik niet gewoon ben om met een sauna weight te cutten. Na de weging, hydration time. Ik moest terug naar Belgie voor wat zaken te doen en ging voor het gevecht terugkomen ringside.

We vertrokken de vrijdag om 15u30 uit Belgie om tegen 20u30 aan te komen in Parijs. Moe maar blij dat we er geraakt zijn kwam ik naar de entrance om mij aan te melden. Blijkt dat de security eigenlijk een bende mong*len zijn die proberen zo antipathiek mogelijk te doen. Ik vraag hen, ik moet voor het team binnen zijn, langs waar moet ik gaan, waarop de dude antwoord, **** off, ik weet van niks... na tien minuten discussieren, en nog niks meer te weten begint het al mijn kloten uit te hangen. Ik zie een dude rondlopen van Dragon Bleu (fightstore in frankrijk) en vraag hen waar ik moet zijn. Hij vertelt me dat de entrance voor vechters, press en coaches om de hoek is. Thanks mong*len van de security.

Ik kom aan de entrance, waar een kleine zwarte pummel met een bril en een maatpak zit die eruit ziet als steve urkel. Beleefd vraag ik hem, dat we als team van CM System komen voor Dinis en Daniel. Wij weten van niks, antwoord de midget ass mother****er. Ik vraag hem beleefd, again, ga aub checken met Dinis. Antwoord de dude, ik heb geen badge met jullie naam op, jullie zijn aan het liegen, kom terug van waar je gekomen bent (letterlijk). Ik zeg hem, als ik dat tegen jouw zou zeggen noem je me een racist. Ik heb net 400km gereden om mijn team te steunen, heb de banner van het team mee, verbanden etc... ik ben niet eens gekomen om de andere fights te bekijken.

Niks van zegt de dude. Ik vraag aan 1 van de portiers of hij me tot aan de fighters kan brengen of 1 van de portiers Dinis kan verwittigen. Ik heb bijna een deal met de dude tot black napoleon besluit dat de portier niet mag komen omdat hij de fighters zou kunnen storen. Ik zeg, ga ze maar storen, ze gaan er niet van maken. Nope, de kleine loser heeft een pak aan en voelt zich de man omdat hij wat security controleert. Ik probeer met andere mensen te onderhandelen om de organisator te krijgen maar niemand die moeite doet om iets te ondernemen.

Ik probeer een laatste keer mijn uitleg te doen maar tevergeefs. Heeft die kleine bureaucratische mother****er nog het lef om mij te vragen of ik al ooit naar een MMA event ben geweest dat ik weet hoe de werking gaat. Ik vertel hem, meermaals, zelf naar grotere dingen, en nooit geen problemen gehad. Hij verteld, voor mij is het simpel, geen badge, geen inkom, en we gaan ook geen badge meer maken voor jullie, is het niet waard.... zelfs als Dinis of Daniel afkomt, laten we je toch niet binnen:eek::mad:

800 km voor niks gereden, 100 euro benzine voor niks, 30 euro tolwegen en niet eens mijn team kunnen gaan steunen. Great ****ing night.

Vandaag te horen gekregen dat Dinis zijn gevecht heeft verloren op punten maar fight of the night heeft gehad en Daniel gewonnen heeft op punten.

Kaartje kopen was geen optie? En die jongens hebben die geen mobieltje dan dat je ze kon bereiken?

Echt top deze topic! Bedankt voor ons te laten volgen!

Hoe kan je abboneren op een topic?
Wel k*t van die security zeg...

Kaartje kopen was geen optie? En die jongens hebben die geen mobieltje dan dat je ze kon bereiken?

Ik was niet gekomen om de fights te bekijken, wel om te helpen... banner dragen, emmer met ijs enzovoort... Met een ticket mocht ik niet ringside gaan, en dat interesseerde me ook niet, want sowieso had ik noch Daniel noch Dinis kunnen contacteren. Hun Braziliaanse telefoons werkten ook niet in Frankrijk.

Jammer, maar bon, dat is ook het nadeel van een bureaucratie. Als er drie man verantwoordelijk is voor de badges en ze alle drie te lui zijn om te werken of hun verantwoordelijkheid op te nemen, can't help it.

Ik wou eigenlijk gewoon naar beneden gaan en desnoods een paar security gasten aftuigen, maar wat helpt me dat verder. Maybe hadden Dinis en Daniel misschien niet betaald geweest... en dat wil ik zeker ook niet, dus moet je soms gewoon je trots slikken...

@Fat Gee
Ben zelf nog niet in de leeftijd om zoiets als jou te doen (wat ik zeer bewonder), maar wordt het over het algemeen goed geaccepteerd het niveau verschil? Want ik lees wel dat ze allemaal heel relaxed doen, maar vinden ze het dan echt geen verschil dat je(zoals ik lees) toch (wat) minder in MMA (goed) bent als hun?
Anders zou dit in de toekomst echt wel wat voor me zijn (na m'n middelbare school, of na m'n studie).

Gr en veel plezier!

Ja dat begrijp ik maar dan was je iig binnen en van daaruit proberen de jongens te kontakten. Maargoed..mooi klote iig.

heb twee uur staan discussieren met de administratie en security... waren gewoon te lui om de organisator of Paolo of Dinis te halen... kwamen om de twee minuten met een andere uitleg

I guess I had the wrong color that day...

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 23:36 ----------

@Fat Gee
Ben zelf nog niet in de leeftijd om zoiets als jou te doen (wat ik zeer bewonder), maar wordt het over het algemeen goed geaccepteerd het niveau verschil? Want ik lees wel dat ze allemaal heel relaxed doen, maar vinden ze het dan echt geen verschil dat je(zoals ik lees) toch (wat) minder in MMA (goed) bent als hun?
Anders zou dit in de toekomst echt wel wat voor me zijn (na m'n middelbare school, of na m'n studie).

Gr en veel plezier!

Tuurlijk, maar dan moet je niet verwachten dat je met de pros zal grapplen of vechten, tenzij je het echt wilt... maar sowieso, als je daar fulltime traint wordt je rap goed.

Zie het zo, vele plaatsen trainen ze maar 2 - 3x per week, anderhalf uur, twee uur = 235 uur ongeveer per jaar

In brazilie trainen ze 5 op 7, soms meer, 4 a 6 uur per dag = 1040 uur per jaar.... in gyms gevuld met pros, natuurlijk maak je dan meer progressie

Hier een nieuwe video van de MT training van CM SYSTEM

Mario is een mmavechter, en Vitor is een voormalig MT en K1 vechter die nu de overstap heeft gemaakt naar MMA. Vitor heeft onder andere gewonnen tegen Poturak

http://www.youtube.com/watch?v=RoNk9xBzvJ0

Ik ga helaas niet naar Vegas om de finale van TUF te zien, heb mijn belastingsbrief gekregen :mad:

Oktober ga ik normaal naar Duitsland om met de #1 heavyweight Andreas Kraniotakes te gaan filmen.

November vertrek ik terug naar Brazilie tot maart om verder te gaan trainen en mijn documentaire af te werken. Eindelijk een degelijke camera rig aangeschaft, nu nog wat doorsparen voor een iets betere laptop.

Beedankt voor je reaktie! Succes daar met trainen en genieten he!

Terug
Naar boven