Fitness Seller

Gaan trainen in Brazilie!!!

Ben echt excited voor de partij van vanavond. Als Cristiano Lawrence op de grond krijgt is het een guaranteed win voor Cristiano. Niemand overleeft de grond met hem.

allemaal leuk en aardig, maar hoe zit t nou met die Braziliaanse vrouwtjes??

j/k man haha :) ga je nog opnames maken van die wedstrijd? lijkt me tof als die terug te zien is

• Topic Starter Topic Starter
nah.... de dudes van de gym houden me op de hoogte via facebook, ik ga nu gaan pitten, moet om 7 uur opstaan en ben al enkele dagen doodziek... denk wel dat er gemakkelijk links te vinden zullen zijn hoor

En toen was het stil... alle kleinzerigheden opzij gezet. Wanneer krijgen we weer eens een update ? Ongeacht, vind het nog steeds een leuke thread en jou overweging om naar Brazilie te trekken dan wel tijdelijk of dan wel permanent(?)blijf ik fantastisch vinden :)

Welja, was een beetje bummed out gisteren, I guess you know why...

Op een ander event hebben Ariel Machado en Bruno Carvalho allebei hun partijen gewonnen via KO. David Bull heeft in zijn partij een draw gehad. Maakt weer veel goed.

Waarom ik naar Brazilie wens te gaan wonen? De mentaliteit is er gewoon veel beter, veel opener, plus wat warm weer en vrolijkere mensen maken veel meer goed dan het hokjesdenken hier. Vooral met het laatste heb ik ongelofelijk veel problemen hier. Niemand gunt je niks. Ik besef wel dat Brazilie het land van melk en honing niet is, maar iedereen hecht belangen aan andere dingen.

hey wat goed dat de anderen hun partijen hebben gewonnen. Misschien een linkje naar youtube? Wat Brazilie betreft kan ik me idd het weer verschil met hier heel goed voorstellen dat dat aantrekkelijk is :P Persoonlijk als ik dan al eens ooit naar Brazilie zou gaan dan wel in de winter hier, dus de maanden November, December, januari :)

Back on topic...

Big Joe is een van de profvechters in de gym, en is de broer van Marcos Antonio (ook een opkomende profvechter). Het grappige is dat Marcos lang en mager is, terwijl Big Joe zwaar en klein is. Je zou nooit kunnen geloven dat ze broers zijn. Ook is hij een voormalig luta livre kampioen in zijn gewichtscategorie en heeft handen die stenen kunnen verbrijzelen.

Op een zondag vroeg hij om licht te sparren in de gym omdat ik ongeveer dezelfde size had als hem. We begonnen met lichte padwork, daarna licht sparren en licht rollen. Joe heeft perfect geleerd om zijn gewicht te gebruiken. Als hij boven mij lag kreeg ik het gevoel dat mijn ribben gemalen werden tot gruis.

Het sparren werd harder en harder, en ik gaf wat rake klappen die even raak beantwoord werden. Het rollen ging ook harder en harder, gevolgd met ground en pound. We waren allebei er helemaal in op aan het gaan.

Na drie uur aan een stuk door te trainen besloten we te stoppen. Ik had tijdens deze training echt heel veel geleerd, takedowns, posities, klemmen, combinaties. Dat ik gebroken aanvoelde moest ik er maar bij bijnemen. No pain no gain.

Hier is een filmpje dat ik gemaakt heb van Big Joe

http://www.youtube.com/watch?v=hu4l_XLndh8&context=C452162cADvjVQa1PpcFPPUjVGpJNylyOv7imo0T-Ek0Bjocz5_V0=

to be continued...

Heb nog geen linkjes naar youtube, eens ik ze heb post ik ze. Ja, da winter hier is een veel betere periode om te gaan, want in de winter kan het best koud worden in Brazilie.

Vechters en dieten zijn twee dingen die al jaren tegenstrijdig zijn. Waar bodybuilders lachen met het Dolce Diet zijn de vechters er o zo lovend over omdat het "werkt".

De meeste vechters hebben geen discipline op het vlak van eten (me neither) en dat was in Brazilie ook niet anders.

Het lijkt een wereldwijd gegeven dat vechters overleven op fast food, energydrinks en liefst nog een beetje alcohol om dat allemaal door te spoelen.

Het eten in Brazilie is dirt cheap. Dirt dirt cheap. En vers. En lekker. Je kan met twee man lekker gaan eten, enkele drankjes drinken en nog geen twintig euro kwijt zijn. Probeer dit maar in Belgie of in Nederland.

Vijf minuten van de gym was er een macdonalds, en deze werd door ons maar al te veel bezocht. Deze sluiten om middernacht, maar je kon nog door de macdrive wandelen (bij gebrek aan een auto) tot vijf uur s'ochtends. **** Yeah. Rechtover een hamburgerkraam die philly cheesesteaks had voor nog geen drie euro, en daar schuinsover een hotdogkraam waar je al hotdogs had voor 1 euro (en die een pak beter smaakten dan hier).

Brazilianen hebben een eetcultuur, net zoals Belgie of Italie. Overal kan je eten kopen, overal zijn restaurants en snackbars. Iedereen barbecued de hele tijd door, en barbecueen is dirt cheap (100 euro voor 20 man, met drank). Awesome.

Energydrinks in Brazilie zijn daarentegen pokkeduur. Red Bull kost in de supermarkt ongeveer 3 euro voor een blikje. Maar er is nog een Braziliaans alternatief die in literflessen word verkocht voor dezelfde prijs. Zelf drink ik geen energydrinks (behalve gofast).

Ook de frisdrank is anders dan in Europa. Alles bevat veel meer koolzuur en heeft veel meer smaak. Veel veel meer zero-dranken, en die ook veel beter smaken dan hier. Sprite smaakt echt naar citroenen bijvoorbeeld, en is ook niet doorzichtig maar iets meer naar het geel toe.

De supermarkten zijn vergelijkbaar met deze die we hier hebben, maar hebben ook veel producten die wij niet hebben (bvb, honderden soorten poederlimonade, tientallen soorten jello met smaak) en de rayons snoep en chocolade en koekjes zijn minstens even groot als bij ons. Wat me wel opviel is dat op enorm veel verpakkingen aangeduid stond van "zero trans fat".

wtf, mac tot 5 uur? must be heaven..
landen met eetcultuur zijn sowieso de bom :)

De meeste vechters hebben geen discipline op het vlak van eten (me neither) en dat was in Brazilie ook niet anders.

Het lijkt een wereldwijd gegeven dat vechters overleven op fast food, energydrinks en liefst nog een beetje alcohol om dat allemaal door te spoelen.
.
Dat ze dan maar eens bij Alistair langsgaan,die zweert bij zijn paardenvlees! xD . Is trouwens het eerste wat ik hiervan lees of hoor. Is dat nu echt zo? En de UFC pro's,die gaan toch niet zomaar wat eten waar ze zin in hebben? Of is dit alleen in Brazilië zo? In schema's voor vechters ben ik echt niet thuis,so dont shoot me!:)

Laatst bewerkt:
wel, op gewicht komen en een gezond eetethiek hebben zijn twee verschillende dingen... er zijn natuurlijk gasten die zeer streng dieten, maar deze zijn relatief zeldzaam in de MMA wereld (Sean Sherk, Alistair, Fitch) schiet me te binnen, maar veel vechters eten het hele jaar door vetzakkerij en beginnen pas op hun voeding te letten eens ze een partij vasthebben... Kijk maar naar BJ Penn, Hunt, Rampage, Lambert, Miller, Werdum... laten zich best wel eens gaan

In de gym heb ik zelden iemand iets gezonds zien eten, ben ook vaak met hen uit geweest eten en enkel vetzakkerij gegeten... vergeet niet, als je zes uur per dag traint, dat je redelijk omslachtig mag zijn met je eten

kan je ons ook wat meer vertellen over hoe de trainingen verliepen? welke technieken,...

wel, op gewicht komen en een gezond eetethiek hebben zijn twee verschillende dingen... er zijn natuurlijk gasten die zeer streng dieten, maar deze zijn relatief zeldzaam in de MMA wereld (Sean Sherk, Alistair, Fitch) schiet me te binnen, maar veel vechters eten het hele jaar door vetzakkerij en beginnen pas op hun voeding te letten eens ze een partij vasthebben... Kijk maar naar BJ Penn, Hunt, Rampage, Lambert, Miller, Werdum... laten zich best wel eens gaan

In de gym heb ik zelden iemand iets gezonds zien eten, ben ook vaak met hen uit geweest eten en enkel vetzakkerij gegeten... vergeet niet, als je zes uur per dag traint, dat je redelijk omslachtig mag zijn met je eten
Ow....dat wist ik niet ivm Rampage enz... .De enige die ik van fastfood zou verdenken is Roy Nelson eerlijk gezegd!:D Maar uhm...hoe zit dat dan ivm kracht enz? Ik bedoel..."groei" je wel op fastfood ofzo? Ik kan moeilijk uitleggen wat ik exact bedoel maar,punching power enz,dan denk ik,meer spieren+techniek= hardere slagen? Stel nu Alistair als voorbeeld x 2 voor. 1 leeft op fastfood zelfde training enz en de andere op een gewoon voedingsschema. Komt "nette" voeding dan niet beter uit ivm je spieren enzo? Sorry voor de misschien voor jou domme overkomende vragen,maar dit schud mijn wereld ivm een lichaam "opbouwen" even door elkaar!:) Mijn excuses als ik misschien off-topic ga,maar kan het beter aan iemand vragen die het zelf doet en daar meegemaakt heeft dan weer 100 verschillende dingen op het internet te vinden.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is cleane voeding beter! Maar veel vechters hebben gewoon de discipline niet.

Fast food en soft drinks bevatten teveel koolhydraten (frieten, hamburgerbroodjes, pizzabodems, koekjes, pastelaria) vetten en sodium...

Gotta be honest, niks smaakt me meer na een harde training dan een burger en een milkshake (eerlijk gezegd, smaakt zelfs zonder harde training), al weet ik dat het zeker niet goed voor me is.

Als ik cut, eet ik volledig keto. Heb geen nood aan carbs, enkel "zin".

---------- Post toegevoegd Tue 27 Mar 2012 om 22:31 ----------

kan je ons ook wat meer vertellen over hoe de trainingen verliepen? welke technieken,...

sure, zal ik morgen of overmorgen eens uitleggen, momenteel beetje veel werk... zal ook nog proberen een video met training (bjj, mt, wrestling, mma en boxing) te editen en up te loaden

Ow....dat wist ik niet ivm Rampage enz... .De enige die ik van fastfood zou verdenken is Roy Nelson eerlijk gezegd!:D Maar uhm...hoe zit dat dan ivm kracht enz? Ik bedoel..."groei" je wel op fastfood ofzo? Ik kan moeilijk uitleggen wat ik exact bedoel maar,punching power enz,dan denk ik,meer spieren+techniek= hardere slagen? Stel nu Alistair als voorbeeld x 2 voor. 1 leeft op fastfood zelfde training enz en de andere op een gewoon voedingsschema. Komt "nette" voeding dan niet beter uit ivm je spieren enzo? Sorry voor de misschien voor jou domme overkomende vragen,maar dit schud mijn wereld ivm een lichaam "opbouwen" even door elkaar!:) Mijn excuses als ik misschien off-topic ga,maar kan het beter aan iemand vragen die het zelf doet en daar meegemaakt heeft dan weer 100 verschillende dingen op het internet te vinden.

Goede voeding én goede training maakt het verschil tussen sub top en de top. Met goede voeding voel je je beter en kan je simpelweg ook beter presteren. In de top worden de details belangrijk, uitzonderingen op de regel daargelaten. Roy nelson is daar een voorbeeld van.

Goede voeding én goede training maakt het verschil tussen sub top en de top. Met goede voeding voel je je beter en kan je simpelweg ook beter presteren. In de top worden de details belangrijk, uitzonderingen op de regel daargelaten. Roy nelson is daar een voorbeeld van.
Helemaal mee eens +1

Natuurlijk is cleane voeding beter! Maar veel vechters hebben gewoon de discipline niet.

Fast food en soft drinks bevatten teveel koolhydraten (frieten, hamburgerbroodjes, pizzabodems, koekjes, pastelaria) vetten en sodium...

Gotta be honest, niks smaakt me meer na een harde training dan een burger en een milkshake (eerlijk gezegd, smaakt zelfs zonder harde training), al weet ik dat het zeker niet goed voor me is.

Als ik cut, eet ik volledig keto. Heb geen nood aan carbs, enkel "zin".

Fijn om wat bij te leren/te weten te komen...;)

Fijn om wat bij te leren/te weten te komen...
:rolleyes:
verbaast me, deze uitspraak, je beoefend een krachttrainingsmodel genaamd BB en de voedingsectie hier wordt alom geprezen. en je leert hiervan. terwijl je lid bent sinds september 2009..... :o

OT:
niettemin een supergave topic, man.
mooie verhaallijn en jouw schrijftekst ervaar ik als "enorm prettig te lezen"

ik verneem alleen wel veel “fastfood” uitspraken en verkeerde vetten-menu's in je verhaal. Terwijl je te kennen geeft, sober te leven.
Deze reis cq. onderneming is immers in eerste instantie om jezelf beter te leren kennen, toch?

ik denk persoonlijk, en zie dit absoluut niet als aanval hoor, dat je veel meer uit jezelf zou kunnen halen, als je jezelf maar een gedegen voedingsschemaaanmeet.
je zit in een mooie beschaving omringt door jungle, man! omringd door zeer betaalbare BBQ's. zeg je net zelf nog, haha.
lang leve de combinatie van verse vruchtenschotels en grote stukken eerlijk gebraden vlees. Het water loopt me al in de mond.:D

ik zou juist denken, dat de eetcultuur van brazilië, jouw walhalla zou moeten zijn. Daar ook nog eens de eerder genoemde versheid een enorme rol speelt, wat je een paar pagina’s terug omschrijft.
Dit in beschouwing nemend, tezamen met de meest pure training die mijns inziens, als "meest" down to earth training beschouwd kan worden, is dit toch een ideale situatie om het allerbeste uit jezelf te kunnen halen.

Ik zou persoonlijk, als ik jou was, als met zo een cool rood lint rondlopen, wie genau, Rambo
haha. Just kiddin’:D

Vooralsnog neem ik ook een abbo-tje en kijk uit naar je volgend verhaal.

vriendelijke groet
arno

:rolleyes:
verbaast me, deze uitspraak, je beoefend een krachttrainingsmodel genaamd BB en de voedingsectie hier wordt alom geprezen. en je leert hiervan. terwijl je lid bent sinds september 2009..... :o
Als je wat beter gelezen had zag je dat ik de vraag stelde in de zin van prestatie/kracht op gebied van MMA en die voeding. Denk je nu echt dat ik bezig ben met de voeding ivm MMA als ik het zelf niet beoefen? Dat zijn waarschijnlijk ook 2 verschillende dingen,en daarom dat het me verbaasde omdat ik er een veel cleaner idee van had. Slimmerd dat je bent...:rolleyes:

Laatst bewerkt:

bovenstaand vind ik nogal moeilijk te lezen, geen aanval hoor;)
maar daar geef je jezelf al antwoord

groei" je wel op fastfood ofzo?
Komt "nette" voeding dan niet beter uit ivm je spieren enzo?

fastfood geeft ook nog eens een foute indicatie voor wat betreft de voedingswaarden (zoals ze durven te noemen) het blijven snelle vetten die resulteren in snelle vetopslag. ik durf er ook nog wel bij te vermelden dat je bij een gemiddelde bigmac al op de dagelijkse behoeften zit voor een medium manpostuur. ca 2250 kcal??en in die context heb je dan wel gelijk en groei je snel. alleen groei je dicht, ipv groter haha

Als je wat beter gelezen had zag je dat ik de vraag stelde in de zin van prestatie/kracht op gebied van MMA en die voeding. Denk je nu echt dat ik bezig ben met de voeding ivm MMA als ik het zelf niet beoefen? Dat zijn waarschijnlijk ook 2 verschillende dingen,en daarom dat het me verbaasde omdat ik er een veel cleaner idee van had. Slimmerd dat je bent...:rolleyes:

de beantwoording qua voeding, inzage de zin van een prestatie en/of levering van kracht, staat in deze kwestie ten alle tijde buiten kijf.
gedegen voeding biedt in elk opzicht dan ook, een beter perspectief voor elke prestatie en/of krachtverlening. het blijft immers de basis en bouwstof voor je lichaam.
toch?

maar goed, ik ben het topic aan het vervuilen, en bij wroeging bied ik dan ook mijn welgemeende excuses aan.:o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven