XXL Nutrition

Contest Log Gesloten

Peiling Peiling Is rippedmeeuw droog genoeg voor eind cut?

• Ja

• Nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach is powerlifting is van punt A naar punt B, hoe dat gebeurt maak allemaal niet uit. Hetzelfde met bench, met die ''arched back'' die altijd terugkomt. Zo'n gastjes die bij ons op die manier +-150kg drukken maar tegelijkertijd de 40kg dumbbels niet omhoog krijgen.:rolleyes:

Wellicht zou een zwaardere deadlift best mogen bollen wanneer je dit vaker gewend bent en de rug in deze positie ook versterkt is...food for thought

Tillen met een bolling is prima, eddie gebruikt zijn benen er ook nog prima bij.. bij een getal wat zo dicht op je maximale lift komt gaat de techniek bijna altijd wel achteruit. Tenzij je kirill heet en kan bankdrukken

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.323
Ach is powerlifting is van punt A naar punt B, hoe dat gebeurt maak allemaal niet uit. Hetzelfde met bench, met die ''arched back'' die altijd terugkomt. Zo'n gastjes die bij ons op die manier +-150kg drukken maar tegelijkertijd de 40kg dumbbels niet omhoog krijgen.:rolleyes:
Ik druk alleen nog maar met beentjes gekruist in de lucht. Niks geen “leg drive” onzin. Of traps helemaal ingraven, gewoon rug plat uitrollen op de bank, scheelt minimaal 1/3 aan gewicht.

Ik druk alleen nog maar met beentjes gekruist in de lucht. Niks geen “leg drive” onzin. Of traps helemaal ingraven, gewoon rug plat uitrollen op de bank, scheelt minimaal 1/3 aan gewicht.
Klopt, is ook meteen de reden waarom een sterke bench niet staat voor een goede borstontwikkeling én waarom er zoveel zijn met overontwikkelde front shoulders en daardoor licht gebogen lopen.

Tillen met een bolling is prima, eddie gebruikt zijn benen er ook nog prima bij.. bij een getal wat zo dicht op je maximale lift komt gaat de techniek bijna altijd wel achteruit. Tenzij je kirill heet en kan bankdrukken
Zoals bij veel dingen is het mogelijk prima op het moment dat je in deze positie hebt getraind om beter te worden. Uiteraard blijft de kans aanwezig dat je jezelf blesseert bij max attempts (icm met de nodige PED's) maar ik heb nog niet echt overtuigend bewijs gevonden waarbij het tillen met gebolde rug tot meer blessures leid tov tillen met een rechte rug...

Eddie z'n bovenrug is inderdaad niet recht, maar z'n underrug echt wel hoor, anders blaast hij z'n hele ruggengraat z'n anus uit met 500 kg

Volgens mij gaat het erom dat je je rug redelijk weet te fixeren.

Om een beginner die zowel de spiermassa, - kracht, controle en techniek mist filmpjes van Eddie of van stones of odd objects te laten zien is leuk, maar weinig instructief.

• #1.332
image.jpg

chestday zo

Volgens mij gaat het erom dat je je rug redelijk weet te fixeren.

Om een beginner die zowel de spiermassa, - kracht, controle en techniek mist filmpjes van Eddie of van stones of odd objects te laten zien is leuk, maar weinig instructief.
Precies dat!

• #1.336
Woow ik ben aan het benchen normaal doe ik 80 5x5 ik dacht ik ga even 82.5 proberen 1e 2sets makkelijk gelukt pure winst

• #1.339
02-07-21 chestday

Borst:

Bench press 82.5 5x5

Chest fly’s cable 4x12 15

Incline bench press 3x8 70kg

Chest press machine 3x12 65

Schouders:

Db side raises 4x12 10kg

Db standing press 4x8 16kg

Rear delt db raises 3x10 8kg

Triceps

Dips 3x10

Tricep pulldown 3x12

• #1.340
Vanavond even mijn trainingschema maken trainde nu niet met een schema deed alles uit mijn hoofd. Ik pak vanavond even een blanco excel sheet om een trainingsschema te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven