AndroidHealthClinic

Contest Log Gesloten

Is rippedmeeuw droog genoeg voor eind cut?

  • Ja

  • Nee


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitvoering was prima voel dat wel aan mijn rug
Hoe weet je dat zo zeker? In mijn ervaring (bij mij was het de squat) kan er best wel een verschil zitten tussen hoe je denkt of voelt dat je een oefening uitvoert en hoe je 'm daadwerkelijk uitvoert als je 'm filmt en terugkijkt. Het is maar een tip, doe er mee wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het erom dat je je rug redelijk weet te fixeren.

Om een beginner die zowel de spiermassa, - kracht, controle en techniek mist filmpjes van Eddie of van stones of odd objects te laten zien is leuk, maar weinig instructief.
Punt wat ik probeer te maken: vorm van een lift is afhankelijk van de persoon in kwestie. Het gaat om de optimale biomechanische houding. Dit hoeft geen rechte rug te zijn tijdens een deadlift, net zoals dat je met de knieen voorbij de tenen mag komen tijdens een squat (in het laatste geval praat iedereen elkaar ondertussen (gelukkig) nu al na)

De reden waarom een lift leidt tot een blessure is meestal: too much too soon of een form breakdown van wat je gewend bent.

Ik vond het een aardig punt om te maken gezien een bolle rug tijdens een deadlift als fout werd gezien. Volgens mij schrijf ik nergens dat rippedmeeuw nu opeens anders moet gaan liften, dus geen instructie naar hem o.i.d.
 
Hoe weet je dat zo zeker? In mijn ervaring (bij mij was het de squat) kan er best wel een verschil zitten tussen hoe je denkt of voelt dat je een oefening uitvoert en hoe je 'm daadwerkelijk uitvoert als je 'm lift filmt en terugkijkt. Het is maar een tip, doe er mee wat je wilt.
Zolang je rug niet als een hengel staat is het goed
 
Punt wat ik probeer te maken: vorm van een lift is afhankelijk van de persoon in kwestie. Het gaat om de optimale biomechanische houding. Dit hoeft geen rechte rug te zijn tijdens een deadlift, net zoals dat je met de knieen voorbij de tenen mag komen tijdens een squat (in het laatste geval praat iedereen elkaar ondertussen (gelukkig) nu al na)

De reden waarom een lift leidt tot een blessure is meestal: too much too soon of een form breakdown van wat je gewend bent.

Ik vond het een aardig punt om te maken gezien een bolle rug tijdens een deadlift als fout werd gezien. Volgens mij schrijf ik nergens dat rippedmeeuw nu opeens anders moet gaan liften, dus geen instructie naar hem o.i.d.
Heb al een keer een onderrug blessure gehad toen lifte ik echt verkeerd dus ik weet wel wanneer ik verkeerd lift dan krijg je een stekende pijn in je onderrug
 
Punt wat ik probeer te maken: vorm van een lift is afhankelijk van de persoon in kwestie. Het gaat om de optimale biomechanische houding. Dit hoeft geen rechte rug te zijn tijdens een deadlift, net zoals dat je met de knieen voorbij de tenen mag komen tijdens een squat (in het laatste geval praat iedereen elkaar ondertussen (gelukkig) nu al na)

De reden waarom een lift leidt tot een blessure is meestal: too much too soon of een form breakdown van wat je gewend bent.

Ik vond het een aardig punt om te maken gezien een bolle rug tijdens een deadlift als fout werd gezien. Volgens mij schrijf ik nergens dat rippedmeeuw nu opeens anders moet gaan liften, dus geen instructie naar hem o.i.d.
Zo zag ik het ook niet, het ging mij meer om de discussie die volgde, niet zozeer jouw post.
 
image.jpg

Fijn weekend
 
Is op het filmpje (van voren) niet te zien. Je loopt er met een bol ruggetje naar toe, maar ik geloof dat je later de benen wel goed in positie zet. maar lastig te zien....
Volgens mij heeft rippedmeeuw dat filmpje alleen maar gepost om te laten zien dat hij 165 kg kan hex bar deadliften. Niet om zijn uitvoering door ons te laten checken.
 
Is op het filmpje (van voren) niet te zien. Je loopt er met een bol ruggetje naar toe, maar ik geloof dat je later de benen wel goed in positie zet. maar lastig te zien....

:klink:
Zal volgende keer vanuit een andere positie filmen
 
Is gister een beetje uit de klauwen gelopen. Nadat ik hasj met bier had gecombineerd ben ik zo misselijk geworden en duizelig dan ik flink heb gebraakt. Voel me nu weer goed zo ff trainen
 
Is gister een beetje uit de klauwen gelopen. Nadat ik hasj met bier had gecombineerd ben ik zo misselijk geworden en duizelig dan ik flink heb gebraakt. Voel me nu weer goed zo ff trainen
Dan ben je het maar kwijt :D
Ff goed water drinken en je bent weer als nieuw....
 
Is gister een beetje uit de klauwen gelopen. Nadat ik hasj met bier had gecombineerd ben ik zo misselijk geworden en duizelig dan ik flink heb gebraakt. Voel me nu weer goed zo ff trainen
Dat is ook geen goede combi😅
 
Is gister een beetje uit de klauwen gelopen. Nadat ik hasj met bier had gecombineerd ben ik zo misselijk geworden en duizelig dan ik flink heb gebraakt. Voel me nu weer goed zo ff trainen
Als ik hash en bier niet kon verdragen zou ik echt depressief worden. :D
Blijven oefenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven