MuscleMeat

gozer flipt op mij in de gym

Inderdaad.
Ik heb, toen ik 7 en 8 jaar was, op zo'n speciale school gezeten. En daar gebeurde dat vaak, maar niet vaker dan op een andere, normale school. Wel was de aanpak anders en beter.
Zo werd de geweldenaar meegenomen naar de turnzaal waar die mocht sporten: lopen en springen. Of soms naar een ontspanningsruimte waar je leerde "relaxen".
Had echt zijn nut.
Bijna alle jongens waar ik mee werk volgen aangepast typeonderwijs. Is ook wel nodig voor zo'n jongeren. Meestal werken ze nu met bokszakken of time-outruimtes waar ze naartoe mogen nog voor het potje overkookt en wordt er ook na een incident met de jongere bekeken waar het fout liep.

Op normale scholen zie ik, of zag ik, te vaak leraren die niet doorhadden dat pubers van 17, niet meer de pubers zijn van 30 jaar geleden. Ze gebruiken een compleet verkeerde pedagogie.
Op onze school hadden we leraars waar er constant conflicten waren, en hadden we leraren waar er NOOIT conflicten waren.
Leraars zijn jammer genoeg ook geen professionele opvoeders :p Om een klas van 20 haantjes en hennetjes in bedwang te houden heb je wel wat skills nodig. Als je niet duidelijk de 'leider' van de groep bent als leerkracht, gaan ze snel proberen de hiërarchie te doen vallen en zich aan je meten. Als je niet stevig genoeg in je schoenen staat, heb je er om de haverklap van :)

Da's net het verschil met BuSO en aanverwanten; daar heb je een heel leger aan leerlingenbegeleiders en opvoeders die ondersteunen waar nodig en individueel kunnen werken. Leerkrachten krijgen er ook speciale vormingen om met zo'n kerels om te gaan. En dan nog denk ik dat de klassen vaak veel te groot zijn om echt gericht bezig te zijn met die gasten.

yasmine heeft ook op een speciale school gezeten, want is hij is een bijzonder mens die extra aandacht nodig heeft.

• Like
Waarderingen: mat
Hoh, dat was 5 jaar geleden, een jaar voor mijn operatie.
Hoe wist jij dit trouwens en hoe wist jij dat ik Christian heet? Ik wist zelf niet dat daar een topic over was.
Er staan trouwens twee fouten in het artikel: In de club kon men ook aan muay thai doen maar ik was toen net klaar met een training Engelse boks. En het is niet Christian B. Maar Christian S. :)
.

Ik volgde je log vroeger. Dat heette Christian pappa van Yasmine. Is me altijd bijgebleven omdat je een dude bent en je screenname is Yasmine.

Inderdaad Mat, op onze school waren we ingedeeld in klassen per types. Ik was ingedeeld in type 3: kinderen met ernstige gedragsproblemen. Dit was absurd want de reden waarom ik op die school was beland, was omdat een juf me op mijn vorige school in elkaar aan het meppen was. Ik gaf haar een schop, ze viel en brak haar arm. Geen enkele school wou me nog toelaten waardoor mijn moeder een sanctie riskeerde. Toen hebben ze me daar ingeschreven. De moeilijkheidsgraad lag in die klas hoger dan in het normaal onderwijs omdat mijn klasgenoten allemaal 12 a 13 jaar oud waren. Heel vreemd trouwens.

Na twee jaar ging ik terug naar het gewoon onderwijs, en dat ging daar heel goed.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:47 ----------

Ik volgde je log vroeger. Dat heette Christian pappa van Yasmine. Is me altijd bijgebleven omdat je een dude bent en je screenname is Yasmine.

Hahahahaa; dat klopt. Ik dacht al: die kent mijn echte identiteit. Ik kreeg al schrik. :)

Laatst bewerkt:
maak meteen een topic aan waar we dit soort filmpjes kunnen posten, check deze:

http://www.youtube.com/watch?v=e4zJdu8LK2Y
Ben ik de enige die hiervan een stijve kreeg?

http://www.youtube.com/watch?v=Qv7m_vi3Bhw

Sorry hoor, als je dit net goed vindt zegt dat genoeg over jou. Bij professionele vechtsporters is dit uitgesloten, behalve als je Badr Hari heet blijkbaar. Die gast met z'n rode shirtje lag al op de grond dus wat heeft dat natrappen dan nog voor zin? Moet ie dan maar helemaal kapot ook? Vind het getuigen van hooligan gedrag.
Dit is geen professioneel vechtsport. dit is laten zien wat je waard bent.

Sorry hoor maar bestaan dit soort taferelen ook op Belgische scholen? In Nederland is alle gezag weg.

http://www.youtube.com/watch?v=KVGyy57Oe1I
Doet me denken aan mijn oude VMBO klas :roflol: good old times
Nee jou topics zijn allemaal lekker serieus :roflol:

En ja ik date met hell, van wie heb je dat nou weer gehoord ?
Ze zou het geheim houden, krijg je dit weer..

heb je hell overgenomen van skypyper?
Iedereen pakt hell behlave ik! Waar blijven die goeie oude tijden waarin blanke meisjes rebelleerde en met gladde mocro boy's gingen daten???

• Like
Waarderingen: mat
Inderdaad Mat, op onze school waren we ingedeeld in klassen per types. Ik was ingedeeld in type 3: kinderen met ernstige gedragsproblemen. Dit was absurd want de reden waarom ik op die school was beland, was omdat een juf me op mijn vorige school in elkaar aan het meppen was. Ik gaf haar een schop, ze viel en brak haar arm. Geen enkele school wou me nog toelaten waardoor mijn moeder een sanctie riskeerde. Toen hebben ze me daar ingeschreven. De moeilijkheidsgraad lag in die klas hoger dan in het normaal onderwijs omdat mijn klasgenoten allemaal 12 a 13 jaar oud waren. Heel vreemd trouwens.

Na twee jaar ging ik terug naar het gewoon onderwijs, en dat ging daar heel goed.
Ja, herkenbaar dat scholen de 'probleemgevallen' naar elkaar doorschuiven tot ze nergens anders meer terecht kunnen dan in het bijzonder onderwijs. Zeker met agressie het geval en maakt niet uit hoe het verhaal eigenlijk in elkaar zit. Als die juf duidelijk maakt dat ze opstapt als jij daar nog verder school mag lopen, dan is de keuze snel gemaakt. Heb er zo regelmatig die nergens binnen raken omdat men bang is van hun dossier.

Weet onvoldoende over bijzonder basisonderwijs, maar weet wel dat ze er werken met ontwikkelingsniveaus. Misschien kwam je terecht bij 12-jarigen omdat je ongeveer op hun ontwikkelingsdoelen zat?

Valt me op dat het verschillende keren hebt over leerkrachten met losse handjes en moet toegeven dat onze jongens af en toe iets dergelijks vertellen (en vaak over dezelfde leraars). Vind het altijd verschrikkelijk om te horen, veel van die kinderen zijn al damaged goods. Het laatste wat ze nodig hebben is nog een lel tegen hun oren of uitgekafferd worden door iemand die een rolmodel zou moeten zijn. Denk dat sommige leerkrachten te lang vasthouden aan een job die hen niet ligt.

Ja, herkenbaar dat scholen de 'probleemgevallen' naar elkaar doorschuiven tot ze nergens anders meer terecht kunnen dan in het bijzonder onderwijs. Zeker met agressie het geval en maakt niet uit hoe het verhaal eigenlijk in elkaar zit. Als die juf duidelijk maakt dat ze opstapt als jij daar nog verder school mag lopen, dan is de keuze snel gemaakt. Heb er zo regelmatig die nergens binnen raken omdat men bang is van hun dossier.

Weet onvoldoende over bijzonder basisonderwijs, maar weet wel dat ze er werken met ontwikkelingsniveaus. Misschien kwam je terecht bij 12-jarigen omdat je ongeveer op hun ontwikkelingsdoelen zat?

Valt me op dat het verschillende keren hebt over leerkrachten met losse handjes en moet toegeven dat onze jongens af en toe iets dergelijks vertellen (en vaak over dezelfde leraars). Vind het altijd verschrikkelijk om te horen, veel van die kinderen zijn al damaged goods. Het laatste wat ze nodig hebben is nog een lel tegen hun oren of uitgekafferd worden door iemand die een rolmodel zou moeten zijn. Denk dat sommige leerkrachten te lang vasthouden aan een job die hen niet ligt.

Inderdaad Mat. Op de scholen waar ik zat waren de leraars meestal nog "van den oude stempel" en waren ze niet vies van lijfstraffen. Maar wat ik erger vond, was dat ze niet naar het verhaal van het kind luisterden. Al sinds ik naar de crèche ging, vocht ik vaak met de "ouderen": ik herinner me dat er een jongetje was waar ik "goed voor moest zorgen en beschermen" (ik was maar 4 of zo) en toen al verdedigde ik hem, jammer genoeg, inderdaad, met geweld. Toen ik 6 was en naar het eerste leerjaar moest, had ik op een 'concentratieschool " (ik en mijn broer waren de enige autochtonen) een schat van een juf en had nooit problemen. In het 2de leerjaar had ik een duivel die me niet onder controle kreeg. Ik herinner me een specifiek voorval die duidelijk maakt hoe zij de zaken aanpakte: we moesten iets kleuren en een jongen die steeds iedereens gerief pikte had geen stiften en nam de mijne zonder dit te vragen. De juf zag dat ik protesteerde en zei me dat ik ze moest geven. Ik weigerde en zei dat hij het zelf niet had gevraagd. Ik nam mijn stiften terug, de jongen sloeg me en ik sloeg harder terug en hij begon te huilen. Ik kreeg een paar tikken en vloog in de gang. Die onrechtvaardigheid was zo frustrerend. Toen ze me een aantal maanden later in elkaar mepte, viel ik op de bank, op mijn rug en om me te beschermen trapte ik met mijn voeten en toen viel ze. Het was dus loutere zelfverdediging. Ik moest bij de directrice, die me ook begon te slaan; Ik heb de helft van haar kantoor afgebroken en ze smeet me buiten, op straat: een 7 jarige, 2 km van huis, die een extreem gevaarlijke straat zonder verkeerslichten en zebrapad moest oversteken. Ik moest dus een nieuwe school zoeken, maar werd overal geweigerd en toen schreef mijn ma me dan maar in op deze school voor "bijzondere" kinderen. Ik heb daar 2 jaar school gelopen. Daarna moest ik dan terug naar het regulier onderwijs waar ik in een klas terecht kwam met een geweldige leraar; Die begreep compleet dat ik geen agressieveling was die ruzie zocht, maar gewoon hard terugsloeg als men mij pijn deed. Een geweldig jaar, zonder incidenten; Het jaar daarop zat ik terug bij een leraar die niet wist wat pedagogie was. Het was een leraar die enkel de rijke kinderen liet antwoorden. Je kan je niet voorstellen hoe frustrerend het was alle rekensommen,... als snelste klaar te hebben, te willen antwoorden, en iedere keer gewoon genegeerd te worden. Toen ik toch eens antwoordde, begon hij te schreeuwen dat hij me niet had aangewezen en toen ik zei dat hij me nooit aanwees vloog hij me naar de keel. Seriously! Omdat ik nogal een nijdig ventje was als men mij fysisch aanviel, trok ik keihard aan zijn das en sloeg hem in het gezicht. Ik herinner me nog dat hij me plots losliet, terug rechtop ging staan en met een verbijsterde blik naar me keek. Toen ik naar de speelplaats ging, diezelfde dag, was er een vader van een klasgenote die nog maar eens op zijn dochter aan het meppen was. Ik ben hem beginnen meppen en schoppen. Hij sloeg me verrot maar ik was te dom denk ik om te begrijpen dat aanvallen slecht voor mijn gezondheid was en bleef aanvallen. De pastoor zag dit en zei dat ik me niet moest moeien en toen ik wou antwoorden begon hij ook te slaan. En toen kreeg mijn ma de volgende dag het bericht dat ik niet meer naar deze school mocht;

Om to the point te komen: pas nu, in de 21ste eeuw leren leraars tijdens hun opleiding het verschil tussen reactieve en proactieve agressie. Reactief: enkel als je aangevallen wordt, val je aan. Proactief: dat is de speelplaats bully. En ik was dus de reactieve die de bully in elkaar mepte en daardoor straf kreeg wat leidde tot enorme frustratie.
Het mag een klein wonder heten dat ik een relatief normaal leven heb kunnen opbouwen al heeft het 36 jaar geduurd eer ik die woede wat onder controle kreeg.

Laatst bewerkt:
Inderdaad Mat.
Op de scholen waar ik zat waren de leraars meestal nog "van den oude stempel" en waren ze niet vies van lijfstraffen. Maar wat ik erger vond, was dat ze niet naar het verhaal van het kind luisterden. Al sinds ik naar de crèche ging, vocht ik vaak met de "ouderen": ik herinner me dat er een jongetje was waar ik "goed voor moest zorgen en beschermen" (ik was maar 4 of zo) en toen al verdedigde ik hem, jammer genoeg, inderdaad, met geweld. Toen ik 6 was en naar het eerste leerjaar moest, had ik op een 'concentratieschool " (ik en mijn broer waren de enige autochtonen) een schat van een juf en had nooit problemen. In het 2de leerjaar had ik een duivel die me niet onder controle kreeg. Ik herinner me een specifiek voorval die duidelijk maakt hoe zij de zaken aanpakte: we moesten iets kleuren en een jongen die steeds iedereens gerief pikte had geen stiften en nam de mijne zonder dit te vragen. De juf zag dat ik protesteerde en zei me dat ik ze moest geven. Ik weigerde en zei dat hij het zelf niet had gevraagd. Ik nam mijn stiften terug, de jongen sloeg me en ik sloeg harder terug en hij begon te huilen. Ik kreeg een paar tikken en vloog in de gang. Die onrechtvaardigheid was zo frustrerend. Toen ze me een aantal maanden later in elkaar mepte, viel ik op de bank, op mijn rug en om me te beschermen trapte ik met mijn voeten en toen viel ze. Het was dus loutere zelfverdediging. Ik moest bij de directrice, die me ook begon te slaan; Ik heb de helft van haar kantoor afgebroken en ze smeet me buiten, op straat: een 7 jarige, 2 km van huis, die een extreem gevaarlijke straat zonder verkeerslichten en zebrapad moest oversteken. Ik moest dus een nieuwe school zoeken, maar werd overal geweigerd en toen schreef mijn ma me dan maar in op deze school voor "bijzondere" kinderen. Ik heb daar 2 jaar school gelopen. Daarna moest ik dan terug naar het regulier onderwijs waar ik in een klas terecht kwam met een geweldige leraar; Die begreep compleet dat ik geen agressieveling was die ruzie zocht, maar gewoon hard terugsloeg als men mij pijn deed. Een geweldig jaar, zonder incidenten; Het jaar daarop zat ik terug bij een leraar die niet wist wat pedagogie was. Het was een leraar die enkel de rijke kinderen liet antwoorden. Je kan je niet voorstellen hoe frustrerend het was alle rekensommen,... als snelste klaar te hebben, te willen antwoorden, en iedere keer gewoon genegeerd te worden. Toen ik toch eens antwoordde, begon hij te schreeuwen dat hij me niet had aangewezen en toen ik zei dat hij me nooit aanwees vloog hij me naar de keel. Seriously! Omdat ik nogal een nijdig ventje was als men mij fysisch aanviel, trok ik keihard aan zijn das en sloeg hem in het gezicht. Ik herinner me nog dat hij me plots losliet, terug rechtop ging staan en met een verbijsterde blik naar me keek. Toen ik naar de speelplaats ging, diezelfde dag, was er een vader van een klasgenote die nog maar eens op zijn dochter aan het meppen was. Ik ben hem beginnen meppen en schoppen. Hij sloeg me verrot maar ik was te dom denk ik om te begrijpen dat aanvallen slecht voor mijn gezondheid was en bleef aanvallen. De pastoor zag dit en zei dat ik me niet moest moeien en toen ik wou antwoorden begon hij ook te slaan. En toen kreeg mijn ma de volgende dag het bericht dat ik niet meer naar deze school mocht;

Om to the point te komen: pas nu, in de 21ste eeuw leren leraars tijdens hun opleiding het verschil tussen reactieve en proactieve agressie. Reactief: enkel als je aangevallen wordt, val je aan. Proactief: dat is de speelplaats bully. En ik was dus de reactieve die de bully in elkaar mepte en daardoor straf kreeg wat leidde tot enorme frustratie.
Het mag een klein wonder heten dat ik een relatief normaal leven heb kunnen opbouwen al heeft het 36 jaar geduurd eer ik die woede wat onder controle kreeg
.

Ben ik het niet mee eens

Mooi verhaal, lekker kort ook. Ik haakte af bij "inderdaad mat"

Als je wil spotten, doe het dan met wat intelligentie. Je haakt af bij Inderdaad Mat, maar je zegt mooi verhaal. Je mengt twee grappige opmerkingen maar door ze naast elkaar te plaatsen houdt het gewoon geen steek.
Vreemd hoe mensen zich geroepen voelen om te reageren enkel om duidelijk te maken dat ze het niet gelezen hebben. Terwijl iedereen dus weet dat ze dat wel deden. Waar komt deze kinderlijke behoefte vandaan?

Als je wil spotten, doe het dan met wat intelligentie. Je haakt af bij Inderdaad Mat, maar je zegt mooi verhaal. Je mengt twee grappige opmerkingen maar door ze naast elkaar te plaatsen houdt het gewoon geen steek.
Vreemd hoe mensen zich geroepen voelen om te reageren enkel om duidelijk te maken dat ze het niet gelezen hebben. Terwijl iedereen dus weet dat ze dat wel deden. Waar komt deze kinderlijke behoefte vandaan?

Is een verloren strijd tegen forumtrolls, C. Zou je nu wel eens moeten weten. Misschien had je ook beter wat meer keer op enter kunnen drukken zodat er alinea's te zien zijn. Leest het wat makkelijker weg.

Wel apart Yasmine, hoe jij constant in elkaar geslagen werd maar het nooit jouw schuld was. Vind ik serieus een apart verhaal.

Ik heb het laatste verhaal even snel gelezen, maar ik vind het toch wel vrij raar dat jij altijd en overal ruzie hebt en het maar met geweld op moet lossen.

En wie gelooft die troep nou, dat je op je 7 jaar in elkaar geslagen bent door een lerares en heel het kantoor van de directrice afbrak..

Op elke school werd je vanaf gestuurd, waarom zocht je het probleem eens niet bij jezelf ? Misschien dat je zelf ook wel gewoon wat verkeerd deed in deze maatschappij..

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:26 ----------

Wel apart Yasmine, hoe jij constant in elkaar geslagen werd maar het nooit jouw schuld was. Vind ik serieus een apart verhaal.

Precies dit gewoon

Ja, inderdaad, zo zou je het verhaal ook kunnen interpreteren. Dudes, trollen is zo out of fashion; Word eens volwassen.

Constant? Inderdaad, door leraars die niet wisten hoe ze moeten omgaan met een kind die geen shit pikt.
Van wie kreeg ik slaag? Van een juf die me niet liet zwemmen en omdat ze me niet kon tegenhouden in de vestiaire hysterisch werd en me, met een enorm vet lijf, in elkaar begon te meppen.

De directrice, omdat die zo kwaad was dat haar juf naar het ziekenhuis moest. Ze was gevallen, omdat ik me verdedigde. In haar kantoor stonden een paar mooie farao-lampen en die zijn door het kantoor gevlogen. Was eigenlijk meer een mooie woonkamer.
De vader van een kind die thuis mishandeld werd. En de pastoor die niet aanvaardde dat ik hem een kl***zak noemde omdat hij niet ingreep.

Ja inderdaad, hier was het duidelijk mijn schuld.

---------- Toegevoegd om 12:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:24 ----------

Moet jij nodig zeggen, meneer die alles met geweld op moet lossen en die zelf nooit wat fout doet :o

Ja want als 8 jarige geslagen worden door 12 jarige los je op door hem de hand te schudden, nietwaar?! Idioot. Ja, je kan naar de leraar gaan, wat ik eerst deed, maar dat resulteerde in: potverdomme, willen jullie eens gaan spelen." Veel pedagogie kwam er niet aan te pas.

Mijn vrouw is schooljuf en zij ziet dergelijk gedrag nog vaak bij de oudere generatie leraars maar met de jongere generatie is er al veel beterschap.

Ik heb het laatste verhaal even snel gelezen, maar ik vind het toch wel vrij raar dat jij altijd en overal ruzie hebt en het maar met geweld op moet lossen.

En wie gelooft die troep nou, dat je op je 7 jaar in elkaar geslagen bent door een lerares en heel het kantoor van de directrice afbrak..

Op elke school werd je vanaf gestuurd, waarom zocht je het probleem eens niet bij jezelf ? Misschien dat je zelf ook wel gewoon wat verkeerd deed in deze maatschappij..

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:26 ----------

Precies dit gewoon

Altijd en overal? Vreemde interpretatie van een toch wel vrij simpele tekst.
Ja, een lerares die gewoon begint te flippen en een kind ernstig pijn tracht te doen, tja, dat is inderdaad zeer ongeloofwaardig; Zo'n zaken, die gebeuren gewoon niet he.

Elke school????? twee scholen: de eerste was zelfverdediging en pech voor de juf; de tweede keer was het omdat de pastoor op deze school een enorme invloed en macht had en niet wou dat ik nog naar "zijn school" kwam.

Ik vind het trouwens straf dat je van een 8-jarige een intensieve introspectie verwacht.

Ik was vroeger zo, en nu nog steeds: ik ben altijd vriendelijk tegen de mensen. Respect hoeven ze niet te verdienen, maar krijgen ze reeds vanaf de eerste ontmoeting, maar dit respect kunnen ze wel verliezen als ze me een hak zetten. Ik ga ook nooit ruzie zoeken, en zal nooit een gevecht starten. Maar ik eindig ze wel. En dat is waar het probleem zit: leraars keken niet naar wie de oorzaak van de ruzie was, maar naar wie NIET aan het huilen is op het einde van de ruzie. En aangezien ik goed tegen slagen kon (dank je mama), won ik altijd. En daardoor werd ik altijd gestraft; Er zijn heel veel leraars geweest die dit wel zagen, en wel begrepen, en het is dan ook in die klassen, in die scholen dat er nooit problemen waren. Doet de leraar zijn werk op een pedagogisch verantwoorde wijze, dan hadden ze een leergierige, lieve jongen in de klas. Behandelden ze me als stront, dan kregen ze een vervelend ventje. En als ze me sloegen, dan sloeg ik weer.

Benieuwd naar de nieuwe troll-antwoorden.

Terug
Naar boven