AndroidHealthClinic

Grip deadlift

Peiling Peiling Welke grip bij de deadlift?

• Totaal stemmers
    147
Deadlift, overhand tot niet meer kunnen, dan mixed

Cleans met hook

Zware rows met straps jelly?

combo van pronated, mixed en straps (voor repouts)

oja en :popcorn:

Tot een kilo of 80 overhands, daarna mix. maar zweethanden blijven roet in het eten gooien.. Binnenkort maar even magnesium kopen - en oefenen met hooks.

tot 130kg mixed no straps, en vanaf dan met straps

Laatst voordat ik er ff uit lag deed ik ook meer hook grip.. ben hiermee na 2-3 keer doen tot 180 + 40kg chains of zo gegaan dus 220kg op top.. hiermee kon ik 2 reps hook grip, 3e rep deed te pijn dus mixed.

Maar dus pronated tot het niet meer kan, daarna hook of mixed

Mixed in warm-up, daarna straps

Meestal gewoon pronated tot 120-140, daarna mixed grip met eventueel magnesium. Ik vind een hook grip niet fijn op reps. Straps gebruik ik nooit bij deadlifts.

Hele zooi reacties gewist. Graag terug ontopic nu.

• Topic Starter Topic Starter
Meestal gewoon pronated tot 120-140, daarna mixed grip met eventueel magnesium. Ik vind een hook grip niet fijn op reps. Straps gebruik ik nooit bij deadlifts.
Eens, maar merk wel dat het voor mij de manier is om mijn duimen 'harder' te maken.

Merkte vandaag dat ik door zweethanden met Pronated geen grip had bij 90kg DL. Als ik rep wou maken ging barbell klein stukje omhoog en draaide toen rond en gleed uit me handen.

Denk dat ik over ga op straps, mixed grip wil niet omdat ik me pols overstrek als ik hem ervoor draai.

begonnen met pronated, vaak warming up ook pronated daarna altijd mixed.
nu lees ik alleen dat je spieren ook uit balans kunnen raken van mixed grip, ik wisselde wel altijd welke hand ik overhands had per set, maar heb zelf last van een bekken die vaak vast zit (dus niet mee rolt bij het bukken) kan dit gevolgen hebben? loop normaal gesproken ook bij een manueel therapeut die mij dan ff los maakt en die geeft wel aan dat het niet slepend moet gaan worden. Helaas merk ik dat ik deze klachten wel blijf houden. . . kan dit aan deadlift liggen bijvoorbeeld??

gr

Hook geprobeerd, maar zijn mn handen te klein voor :(
Duim komt nog niet bij mn vingertoppen.

Pronated gaat alleen lekker als ik elke keer beetje m'n grip herstel bij neerleggen. Als ik dus niet de grond raak (te kleine schijven) is het niet te doen.

overhands :)
DL is een van mn sterkste punten qua verhoudingen

Terug
Naar boven