MuscleMeat

grosje gaat massa bouwen

Ik tel geen calorien maar ik doe zeker geen monsterbulk waarbij ik maar alles vreet wat voor me neus komt. Ik win liever minder massa maar ook met minder vet, dan een hoop massa maar dan ook het uiterlijk van een biggetje (knor knor)
Met 47 jaar op de teller krijg je dat extra vet niet zo snel weg vrees ik.
Ik weet dat ik al jaren op ongeveer het zelfde gewicht zit en mijn vet% is ook niet veel hoger geworden (nou jou een beetje)
Ik ga er dan ook vanuit dat ik met 4 boterhammen + 2 wheyshakes incl.babymelkvoeding extra per dag toch iets ga groeien in massa. Daarnaast heb ik ook nog WMS van de bodyenfit shop als posttraining supp wat er voor zorgt dat de spieren na de training voeding beter opneemt. Ik hoop dat dit samen werkt. Ben natuurlijk ook maar een klein mannetje 1.70 met een kantoorbaan dus veel calorien verbranden dat doe ik ook niet.
Ben gewoon van plan elk weekend te wegen en dan kijken of ik iets in gewicht ga toenemen. Mijn abs worden al minder dus kan mij niet voorstellen dat ik nu niet aankom.

Dit lijkt me echt een ****ed-up waarneming, maagoed, als je verder wilt gainen zul je wel moeten idd, ik ga ook eens een (clean)bulk proberen..
Gainze kerel :thumbs:

succes.

Ik zou voor veel meer compounds gaan en het liefst die benen 2 x per week beulen. fullbody zou een optie kunnen zijn. succes iig

succes.

Ik zou voor veel meer compounds gaan en het liefst die benen 2 x per week beulen. fullbody zou een optie kunnen zijn. succes iig

Hier sluit ik me bij aan, zou dan alleen 3x fullbody doen (je eet genoeg voor herstel).
In de cut lijkt me split weer effectiever.

• Topic Starter Topic Starter
Jullie dames verwachten wel veel van mij :)
Ben zelf blij als ik iets gespierder lijk en niet alleen maar overbodige balast aan mijn navel heb hangen.
Vanochtend stonden benen en schouders op het programma
3x8 reps 70 kg + 1x8 reps 80 kg squat smithmachine
4x8 reps 130 kg leg press
4x8 reps lunges (8x links+ 8x rechts) met in beide handen 12 kg

4x8 reps 40kg schoulderpress met barbell
4x8 reps schoulderpress dumbbell 20 kg p/hand
4x8 reps Side Laterals met 8 kg per hand

4x8 shrugs met 24 kg per hand

Mijn schouders wil ik groter krijgen maar echt sterk zijn ze niet
Ik hoop dat het de komende tijd beter gaat.

Vanochtend havermouthpap met wheypoeder gegeten
voor en na mijn training WMS gedronken
en net 4 boterhammen naar binnen gewerkt en mijn Whey shake staat te wachten

OK heeft het meer eten geholpen???
Vanochtend vroeg gewogen en ik ben nu 1 kg zwaarder (71 kg dus)
1 kg in een week is dat goed of te veel?
Zal wel goed zijn

Full body is ook een optie ik doe nu split
ff over na denken

4 sets van 1 schouderpress is beter (en genoeg) als je voor massa gaat, daarbij dan nog een setje of 4 side laterals en bij de rugtraining een setje of 2/3 incline laterals en klaar is kees wat de schouders betreft.
Als je de beschikking hebt over een squatrek kan je beter dat gebruiken dan die ellendige Smith machine.
Tip: doe elke set alsof je leven er van afhangt, probeer de maximale intensiteit te halen en zorg dat de laatste rep van elke werkset ook werkelijk de laatste is die je op eigen kracht kan doen (net voor falen dus).
Zo heb je geen eindeloze reeks oefeningen nodig met een oneindig aantal sets, maar heb je aan slechts een klein aantal sets genoeg. Maakt niet uit als je bijvoorbeeld merkt dat je voor een spiergroep slechts een half uur tot drie kwartier getraind hebt, als je de volle intensiteit in die korte training legt dan is dat de ideale manier om meer massa te krijgen.
Hou de compounds voor rug, benen, borst en schouders in een rep range tussen 5 en 8 en 1 van 10-12. Dus bijvoorbeeld 3 sets shoulder press van 5-8 en 1 set van 10-12.
Isolatieoefeningen zoals side laterals hou je best in een rep range van 8-12.

4 sets van 1 schouderpress is beter (en genoeg) als je voor massa gaat, daarbij dan nog een setje of 4 side laterals en bij de rugtraining een setje of 2/3 incline laterals en klaar is kees wat de schouders betreft.
Als je de beschikking hebt over een squatrek kan je beter dat gebruiken dan die ellendige Smith machine.
Tip: doe elke set alsof je leven er van afhangt, probeer de maximale intensiteit te halen en zorg dat de laatste rep van elke werkset ook werkelijk de laatste is die je op eigen kracht kan doen (net voor falen dus).
Zo heb je geen eindeloze reeks oefeningen nodig met een oneindig aantal sets, maar heb je aan slechts een klein aantal sets genoeg. Maakt niet uit als je bijvoorbeeld merkt dat je voor een spiergroep slechts een half uur tot drie kwartier getraind hebt, als je de volle intensiteit in die korte training legt dan is dat de ideale manier om meer massa te krijgen.
Hou de compounds voor rug, benen, borst en schouders in een rep range tussen 5 en 8 en 1 van 10-12. Dus bijvoorbeeld 3 sets shoulder press van 5-8 en 1 set van 10-12.
Isolatieoefeningen zoals side laterals hou je best in een rep range van 8-12.
Thats the way +1

Ok bedankt voor de tips, dat is duidelijk.
Helaas heb ik geen squatrek in de gym
De smithmachine en de legpress zijn daarvoor de beste vervangers.
Normaal begin ik met de squat en daarna de legpress, vandaag doordat de smithmachine al bezet was het andersom gedaan. De lunges aan het eind zorgen er voor dat ik helemaal kapot ga. Heb vandaag in ieder geval de benen zwaar genoeg getraint ik voel ze nu al en de billen ook. Merk ook tijdens het trainen dat ik het dan erg zwaar heb (zweet me rot en conditioneel ook zwaar). Schouder zou ik graag zwaarder willen trainen maar de schoulderpress met 40kg is een beetje mijn max momenteel.
Ik train nu 8 tot 6 reps per set en als ik meer reps kan dan maak ik het zwaarder.
Probeer ook niet meer op de klok te kijken tijdens het trainen. 2 uur vol maken dat lukt me ook nu niet. Vandaag heb ik er, met wat geklets tussendoor met wat leuke meiden, er 1.5 uur over gedaan.
Voorlopig blijf ik maar zo door gaan.
Yin en Dressed Black wat vinden jullie van de full body optie ipv split training?

Ok bedankt voor de tips, dat is duidelijk.
Helaas heb ik geen squatrek in de gym
De smithmachine en de legpress zijn daarvoor de beste vervangers.
Normaal begin ik met de squat en daarna de legpress, vandaag doordat de smithmachine al bezet was het andersom gedaan. De lunges aan het eind zorgen er voor dat ik helemaal kapot ga. Heb vandaag in ieder geval de benen zwaar genoeg getraint ik voel ze nu al en de billen ook. Merk ook tijdens het trainen dat ik het dan erg zwaar heb (zweet me rot en conditioneel ook zwaar). Schouder zou ik graag zwaarder willen trainen maar de schoulderpress met 40kg is een beetje mijn max momenteel.
Ik train nu 8 tot 6 reps per set en als ik meer reps kan dan maak ik het zwaarder.
Probeer ook niet meer op de klok te kijken tijdens het trainen. 2 uur vol maken dat lukt me ook nu niet. Vandaag heb ik er, met wat geklets tussendoor met wat leuke meiden, er 1.5 uur over gedaan.
Voorlopig blijf ik maar zo door gaan.
Yin en Dressed Black wat vinden jullie van de full body optie ipv split training?
Ik zou het bij split houden, fb is fysiek zwaar voor je als ik op een kuur zou zitten zou ik het wel doen maar zo naturel niet.

Ok mannen, bedankt
Ik split gewoon verder

Hoe anders was het btw met je benen training na die dag extra rust? Had je het idee dat je er meer power door had.

Nou ik was misschien net een beetje sterker als vorige week.
Merkte wel gisteren dat ik toch ineens spierpijn in mijn borst had van de training van woensdagavond. Kortom ik heb echt pas na 36 a 48 uur de spierpijn.
euhhh behalve vandaag met de benen dan die voel ik nu al.
En ik heb ook een beetje last van de shrugs (lichte hoofd/nek pijn)
Ik probeer de spiergroepen gewoon goed aan te pakken en hoop ook dat ik iets in kracht ga winnen. Op een blessure zit ik niet te wachten dus ik probeer toch wel goed mijn koppie er bij te houden en de oefening goed uit te voeren, dan maar iets minder gewicht.

Nou ik was misschien net een beetje sterker als vorige week.
Merkte wel gisteren dat ik toch ineens spierpijn in mijn borst had van de training van woensdagavond. Kortom ik heb echt pas na 36 a 48 uur de spierpijn.
euhhh behalve vandaag met de benen dan die voel ik nu al.
En ik heb ook een beetje last van de shrugs (lichte hoofd/nek pijn)
Ik probeer de spiergroepen gewoon goed aan te pakken en hoop ook dat ik iets in kracht ga winnen. Op een blessure zit ik niet te wachten dus ik probeer toch wel goed mijn koppie er bij te houden en de oefening goed uit te voeren, dan maar iets minder gewicht.
Je koppie erbij houden is nat altijd goed, maar je ziet dat je lijf reageerd op de veranderingen. Van de shrugs is het normaal dat je last hebt in je nek ik denk dat je deze pijn als nieuw ervaard, het wil niet zeggen dat het meteen de kant van een blessure opgaat. Daarom is de rust nu ook belangrijk je vraagt nu heel veel van je lijf en daar moet voldoende rust en voeding tegenover staan, je zal zien dat het steeds makkelijker zal gaan en er komt een moment dat je zegt damn deze gewichten gaan te makkelijk het is tijd om te verzwaren.

Vandaag naar mijn familie in Enschede geweest.
2 uur rijden vanuit Den Haag en toen ik uit stapte voelde ik hoeveel spierpijn ik had in mijn benen en kont. Jonge ik heb in tijden niet zoveel spierpijn gehad. Gisteren voelde ik al dat ik mijn benen goed had aangepakt en vandaag kreeg ik de beloning in de vorm van pijn in mijn reet en benen.
Van mijn nek en schouders voel ik niets meer. Wie weet wat voor verassing ik morgen nog krijg. Morgen avond staat rug biceps buik weer op het programma.
tot morgen dus ;)

Vandaag naar mijn familie in Enschede geweest.
2 uur rijden vanuit Den Haag en toen ik uit stapte voelde ik hoeveel spierpijn ik had in mijn benen en kont. Jonge ik heb in tijden niet zoveel spierpijn gehad. Gisteren voelde ik al dat ik mijn benen goed had aangepakt en vandaag kreeg ik de beloning in de vorm van pijn in mijn reet en benen.
Van mijn nek en schouders voel ik niets meer. Wie weet wat voor verassing ik morgen nog krijg. Morgen avond staat rug biceps buik weer op het programma.
tot morgen dus ;)
Kijk dat bedoel ik, daar zit massa aan te komen. Goed bezig maat!!

Ja ja pijn is fijn :(
no pain no gain
Ben van plan om over 3 weken een eerste meting te doen en dan te controleren of ik ergens meer omvang heb gekregen (hopelijk niet alleen rond mijn navel)
Vandaar dat ik alles met een meetlint gemeten heb, volgens mij de enige manier om het zichtbaar te maken.

Ja ja pijn is fijn :(
no pain no gain
Ben van plan om over 3 weken een eerste meting te doen en dan te controleren of ik ergens meer omvang heb gekregen (hopelijk niet alleen rond mijn navel)
Vandaar dat ik alles met een meetlint gemeten heb, volgens mij de enige manier om het zichtbaar te maken.
Je maakt je te druk om je vet percentage, nergens voor nodig. Als je weer gaat cutten is het er zo weer af.;)

Je hebt gelijk dan heb ik tenminste weer een nieuw doel.
Ik ga voorlopig zo door
Ben blij dat je mij af en toe advies geeft.
Heb gisteren ook een foto gemaakt en wil dat volgende week ook weer doen.
Het lijkt mij leuk als je de foto's van een aantal weken achter elkaar legt dat je ook verschil ziet. Denk dat ik dat ook over een week of 3 ga bekijken.
Ik ga trouwens stoppen.
Tot morgen vriend

Je hebt gelijk dan heb ik tenminste weer een nieuw doel.
Ik ga voorlopig zo door
Ben blij dat je mij af en toe advies geeft.
Heb gisteren ook een foto gemaakt en wil dat volgende week ook weer doen.
Het lijkt mij leuk als je de foto's van een aantal weken achter elkaar legt dat je ook verschil ziet. Denk dat ik dat ook over een week of 3 ga bekijken.
Ik ga trouwens stoppen.
Tot morgen vriend

Laterrrrr.

Terug
Naar boven