AndroidHealthClinic

grosje gaat massa bouwen

• Topic Starter Topic Starter
Helaas niet veel te melden

Gisteren rustdag gehad (vandaag ook)
De spierpijn in mijn benen is nu (eindelijk) zo goed als weg.
4 dagen heb ik er mee gelopen (vanaf zaterdagochtend) en mijn hams voel ik nog een beetje. Erg heftig dus :)
Rug en biceps voel ik nu licht van de training van afgelopen Maandag.
Buik voel ik wel meer, waarschijnlijk omdat ik met alle zware oefeningen mijn buik ongemerkt behoorlijk aanspan.
Mijn bovenlichaam herstelt duidelijk sneller dan mijn onderlichaam.
Morgen Borst, Triceps en buik weer op het programma.
Zit er aan te denken om binnenkort mijn training van Donderdag naar de Woensdag te verschuiven.
Dan wordt het Maandag avond, Woensdag avond en Zaterdag ochtend.
De hersteltijd tussen de trainingen is dan ongeveer gelijk.

Ziet er prima uit, ik train zelf ook om de dag, noodgedwongen dat wel :rolleyes:

Gisteren weer wezen trainen.
Borst, triceps,buik.

Borst.
Benchpress
1x 12 reps 50 kg
1x8 reps 60 kg
2x8 reps 70 kg
2x4 reps 80 kg (laatste rep ging met moeite)

schuin benchpress
1x12 reps 50kg
2x8 reps 60 kg
1x6 reps 70 kg

Dumbbell press op plat bankje
1x 12 reps (2x16kg)
1x10 reps (2x20kg)
1x8 reps (2x22 kg)
1x6 reps (2x24 kg)

Daarna met de machine nog wat flyes gemaakt om de borstspier echt vol te maken
4x8 reps 55kg

Triceps
Pushdown met kabel
4x8 reps 15kg (of was het nou 20kg - ik weet het niet meer)

Pushdown met stang
2x10 reps 20kg
1x8 reps 25kg
1x8 reps 30kg

Dippen
4x12 reps

Buik
Sit up/crunch 4x20 reps sit up waarbij ik erg hard aanspan
reverse crunch 4x12 reps

Daarna naar huis
Heb het idee dat ik al meer massa op de spieren heb.
Heb mij zelf gisteren al even gewogen met kleding aan en ik was weer aangekomen.
Morgenochtend ga ik even weer wegen zonder kleding (net als de voorgaande metingen) en dan weet ik wat ik aangekomen ben.

Nog even een leuk verhaal
Ging vorige week een boek kopen voor een kennis.
De dames achter de kassa vroegen of het boek voor mij was of dat het een cadeau was.
Ik zei voor de grap dat ik al genoeg gelezen had.
Zeiden de dames dat ze het niet geloofde dat ik de laatste tijd veel gelezen had, omdat ze zagen dat ik de laatste tijd vast meer in de sportschool zat. Nou mooier compliment kan je niet krijgen toch :)

ok tot zaterdag
Benen en schouders is dan weer aan de beurt

Laatst bewerkt:
6 setjes benchpress?! Beetje veel denk ik zo...
verder nette training hoor, en vooral lekker van dat complimentje!

De eerste 2 sets waren meer om op te warmen. Daarna krijg ik het echt moeilijk met 70 en 80 kg.
Het compliment was ook wel leuk (zo veel krijg je er niet)
Het is ook niet bedoelt als opmerking van.... kijk eens hoe breed ik ben. (dat valt ook wel mee)

De eerste 2 sets waren meer om op te warmen. Daarna krijg ik het echt moeilijk met 70 en 80 kg.
Het compliment was ook wel leuk (zo veel krijg je er niet)
Het is ook niet bedoelt als opmerking van.... kijk eens hoe breed ik ben. (dat valt ook wel mee)

Als mensen zien dat je traint dan is dat altijd lekker om te horen, en natuurlijk is dat gaaf om hier te lezen!
Ik mag nog steeds wekelijk aanhoren dat het er nog wel vrouwelijk uit moet blijven zien...

Leuk logje. Mooi om te zien dat je op jouw leeftijd (met alle respect) nog zo'n goed lichaam hebt als op je avatar (dat ben jij neem ik aan?).
Ik zal dit logje ook afentoe eens volgen :). Succes!

Ik denk dat je als vrouw je niet snel moet zorgen maken of je wel vrouwelijk blijft.
De spieropbouw heeft toch van alles met testosteron te maken en jullie hebben nu eenmaal iets minder als wij. Denk ook zelf dat vrouwelijkheid niet alleen bepaald wordt door hoe je lichaamsbouw is maar ook grotendeels door hoe je je kleed en gedraagt.
Een verzorgde vrouw in een rok, jurk,desnoods spijkerbroek met pumps en leuk bloesje of shirt is in mijn ogen nog altijd meer vrouw dan als ze gewoon zonder make up en met een spijkerbroek met sportschoenen en een normaal T-shirt loopt. je kan dus best gespierd zijn en toch elegant en vrouwelijk zijn. Denk dat jouw vriend (is hij het die het zegt?) zich geen zorgen moet maken, jij ziet er als een echte dame uit ;)

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:13 ----------

Leuk logje. Mooi om te zien dat je op jouw leeftijd (met alle respect) nog zo'n goed lichaam hebt als op je avatar (dat ben jij neem ik aan?).
Ik zal dit logje ook afentoe eens volgen :). Succes!

Yep dat ben ik:p

Ik denk dat je als vrouw je niet snel moet zorgen maken of je wel vrouwelijk blijft.
De spieropbouw heeft toch van alles met testosteron te maken en jullie hebben nu eenmaal iets minder als wij. Denk ook zelf dat vrouwelijkheid niet alleen bepaald wordt door hoe je lichaamsbouw is maar ook grotendeels door hoe je je kleed en gedraagt.
Een verzorgde vrouw in een rok, jurk,desnoods spijkerbroek met pumps en leuk bloesje of shirt is in mijn ogen nog altijd meer vrouw dan als ze gewoon zonder make up en met een spijkerbroek met sportschoenen en een normaal T-shirt loopt. je kan dus best gespierd zijn en toch elegant en vrouwelijk zijn. Denk dat jouw vriend (is hij het die het zegt?) zich geen zorgen moet maken, jij ziet er als een echte dame uit ;)

Juist niet m'n vriend, maar collega's (o.a.) die me zien zeulen met bakken rijst etc. Als ik ook maar enigzins vertel wat ik doe (en ze weten wat krachttraining / bodybuilding is) dan komen er meteen dat soort opmerkingen. Ik weet ook wel dat als ik 'hard' over wil komen (niet vrouwelijk) dat ik dan allerlei middeltjes moet gaan gebruiken - en nee: dat zie ik niet zitten...

O collega's die moet je laten lullen.
Dat soort gedachten komen voort uit jaloezie en ontwetendheid/foute info (BB is alleen mogelijk met anabolen voor hun)
Als ze echt zouden weten wat JIJ er voor doet dan zouden ze wel anders denken.
Of misschien willen zij het ook wel maar hebben ze niet de drive die jij hebt, tja dan kan je jezelf het beste omhoog lullen door de ander (jij dus) naar beneden te halen.
Ga jij nou maar gewoon zo verder en dan piepen ze over een tijdje wel anders.

Absoluut!
Ik weet dat je gelijk hebt, maar die vooroordelen over anabolen etc. hè?! Sommige mensen denken dat die vrouwen écht zo'n hoekige kaak / hard uiterlijk / zware stem krijgen door alleen maar zwaar te trainen!

Ik ga bezig met het vrouwen-vooroordeel, mag jij je bezighouden met het leeftijd-vooroordeel :D

Ik ga bezig met het vrouwen-vooroordeel, mag jij je bezighouden met het leeftijd-vooroordeel :D

Tja dat is ook zoiets vreemds.
Als je op oudere leeftijd deze sport doet dan ben je .......of
A) homofiel
B) een patser
C) in je midlife ...

Het komt niet in ze op dat het misschien wel gezond en leuk is
Ik laat ze maar gaan ..........

Vanochtend beentraining + schouders gedaan

Squat met de smith machine
2 opwarm sets 10x50 kg
3x8 reps 70 kg
1x8 reps 80 kg (potverdorie ik voel het nog het meest in mijn kont)

Horizontal legg press
8x 130 kg
8x 150 kg
2x8x 180 kg

Lunges
4 sets 8x links 8x rechts
elke hand 12 kg

kuiten
Calf (Toe) Raises
8x50 kg
8x60 kg
2x8 70 kg

Schouders
barbell schoulder press
1x 8 reps 30 kg opwarmen
4x8 reps 40 kg

dumbbell side laterals
4x8 reps 10 kg p/hand
dumbbell front raise
4x8 reps 7kg p/hand

seated Bent Over Laterals
4x 8 reps 6kg p/hand

Vanmorgen uiteraard ook voor de training gewogen
Gewicht nu 72 kg (weer 1 kg aangekomen deze week)

Ook een foto gemaakt.
Over 2 weken leg ik ze naast elkaar
Meting met mijn meetlint wil ik ook pas over 2 weken doen.
Heb wel het idee dat ik iets aan het groeien ben.

Laatst bewerkt:
hehe:D

Waar squat je niet los?
Zelf kan ik dan meer gewicht pakken dan in de Smith, en maak de beweging beter (en voel het ook daar waar het hoort!)

Wij hebben geen squatrek en dat is toch wel nodig voor de veiligheid
Buiten dat heb ik nog steeds last in mijn rechterbil/hamstring. Daar heb ik al maanden last van en ik probeer dus zo te trainen dat ik er niet meer last van krijg.
Op dit moment is 80 kg squat in de machine mijn max. en bij de leg press kan ik weer iets meer. Ik heb in ieder geval nog steeds goed spierpijn als ik benen train (iets minder als vorige week dus het gaat al beter)
Ik heb wel het idee dat mijn hams er beter/sterker van worden dus ik probeer iedere keer weer iets verder te gaan. Ik zoek de grens dus op maar wil er niet te veel er over heen.

Ying wat bedoel je met hehe
Dat ik eindelijk wat massa win? en de voeding dus werkt (incl jouw tip van de babymelk)
Is een Kg per week niet te veel? ik lees vaak dat een pond per week mooi is. Ga ik niet te snel? Tja de twijfel is wel minder maar nog steeds aanwezig. Ben nog steeds bang dat ik te veel aan vet win en geen spier. Ouwe bange schijterd ben ik :)

Wij hebben geen squatrek en dat is toch wel nodig voor de veiligheid
Buiten dat heb ik nog steeds last in mijn rechterbil/hamstring. Daar heb ik al maanden last van en ik probeer dus zo te trainen dat ik er niet meer last van krijg.
Op dit moment is 80 kg squat in de machine mijn max. en bij de leg press kan ik weer iets meer. Ik heb in ieder geval nog steeds goed spierpijn als ik benen train (iets minder als vorige week dus het gaat al beter)
Ik heb wel het idee dat mijn hams er beter/sterker van worden dus ik probeer iedere keer weer iets verder te gaan. Ik zoek de grens dus op maar wil er niet te veel er over heen.

Ying wat bedoel je met hehe
Dat ik eindelijk wat massa win? en de voeding dus werkt (incl jouw tip van de babymelk)
Is een Kg per week niet te veel? ik lees vaak dat een pond per week mooi is. Ga ik niet te snel? Tja de twijfel is wel minder maar nog steeds aanwezig. Ben nog steeds bang dat ik te veel aan vet win en geen spier. Ouwe bange schijterd ben ik :)
Hehe dat je gaat groeien! die kg per week ga je niet vol houden hoor dus geniet er maar van. Ondanks dat ik vind dat je soms nog teveel oef per spiergroep pakt(liever 3 dan 4) en te veel reps( liever 6 dan 8)ga je toch lekker. Het zou mooi zijn als je met nog minder oef en herh hetzelfde kan bereiken in je training. Dat vet kan ik nat niet zo beoordelen dat kan alleen als je een foto maakt en de cm laat weten. Ik zou me niet zo druk maken over je buikkie dat gaat vanzelf goedkomen, als je zelf denkt dat het te erg word gooi je er wat carbs uit of wat langer cardio.;)

Terug
Naar boven