XXL Nutrition

grosje gaat massa bouwen

Tja kan mijn benen wel verdelen maar ik wil eigenlijk mijn hele lichaam in 1 week trainen en ik kan maar 3x p/week
Waarom eigenlijk? Ik hoor dit zó vaak...
Dus van de week biceps en triceps op 1 dag gedaan en gisteren rug/borst (weer pijn in de schouder grrrrrr :( ) Dus ik hou voor morgen benen en schouders over (maar die schouder dat is niet zo'n best plan vrees ik)
Het is gek hoor die voorste schouderkop/aanhechting biceps voel ik met bankdrukken
en de kracht is met dumbbelldrukken minder rechts maar ik kan er verder alles mee doen.
Nou ja morgen dus weer benen en buikspieren dan maar en daarna dan weer 4 a 5 dagen spierpijn. klote sport :)
Mijn trainingsschema is ook een 3 daagse split, maar ik heb voorkant benen op de ene dag en achterkant benen + kuiten op de andere dag... Het kán dus wel... (oh - ik train trouwens vaak 4x in de week)

• Topic Starter Topic Starter
Net 3 oefeningen gedaan voor de benen en iets minder zwaar
Voeelde nog wat verstijving bij de hamstring waar ik toch al last van heb
LeggPress tot 180 kg gedaan / daarna leggcurl/extention tot 35 kg / en daarna stifflegged deadlift met 40 kg gewoon sets van 4x 12 tot 8 reps
Daarna toch nog even de schoulderpress met dumbbell gedaan tot 45 kg

Ik heb gewoon al mijn tijd nodig voor mijn boven lichaam
Met 4 sets per spiergroep en 2 spiergroepen per training ben je zo 1.5 uur of langer bezig
Om er dan nog benen bij te doen Nee dat red ik niet.
tja ik kan natuurlijk mijn training gaan opsplitsen in 4 of 5 delen en er dan 1.5 of 2 weken over doen maar ik ben dan bang dat ik te veel spier in mijn bovenlichaam ga opgeven.
Ik blijf het toch maar hierbij houden.

PS vandaag ook nog 4 uur in de tuin gewerkt om een kleine boom weg te halen.
Als je een leuke workout wil dan is dat er ook eentje. pfffff mijn rug voel ik goed van al dat zagen en scheppen en knippen en sjouwen :)
Daarna nog de auto gewassen en mijn armen waren een partij moe ... niet gewoon.
Nu ff relaxen op de bank met een lekker rood wjntje en de laptop op schoot.

Spierpijn in de benen valt nu mee, ik voel alleen mijn hamstring een beetje.
Dit is dus beter dan vorige week.
Ik herstel gewoon te langzaam om constant zwaar (voor mijn doen) te kunnnen trainen.
Mijn schouder trekt er ook toch nog steeds doorheen, wel soms een scherpe brandende pijn maar na een dag meestal weer weg.
Vanavond weer trainen maar weet nog niet wat ik het beste kan pakken.
Misschien pak ik weer een avondje biceps/triceps + wat buik

Geen spierpijn in de benen meer dus deze laatste training was misschien iets te licht maar beter dan het zware van die daar voor. 2 a 3 dagen spierpijn moet kunnen.
Maandag niet getraind door omstandigheden dus gisteren maar even rug en biceps gedaan. Had een testpil DRIVE er bij genomen en daar ging ik lekker op
Lattpully kon ik weer tot 90 kg en de BOR tot 75 kg en dat voelde beter dan de weken daarvoor. Zou dat door 1 extra pilletje kunnen komen?

Tja het is weer stil hier.

Vandaag niet getraind om mijn schouder te sparen
als alternatief in de tuin gewerkt

Beter iets te licht dan te zwaar trainen waardoor je te langzaam hersteld.
Hoe gaat het met je schouder?

Gaat iets beter met de schouder
Heb vandaag zelfs apart mijn schouders getraind
Benen heb ik overgeslagen en doe ik maandagavond weer.
en het ging zonder pijn (dan probeer ik wel mijn voorste schouderspieren te ontzien)
Barbell schoulderpress tot 50 kg gehaald (voor een oude man als ik niet slecht)
Heb het idee dat mijn kracht in mijn rechterarm ook weer meer wordt dus waarschijnlijk ben ik aan het herstellen.
Nu ff afwachten hoe ik morgen en overmorgen reageer op de training.
Peetjuh Hoe was de vakantie (luie donder ;) heb je Oh oh Gerso na gedaan

Laatst bewerkt:
Geen spierpijn in de benen meer dus deze laatste training was misschien iets te licht maar beter dan het zware van die daar voor. 2 a 3 dagen spierpijn moet kunnen.
Maandag niet getraind door omstandigheden dus gisteren maar even rug en biceps gedaan. Had een testpil DRIVE er bij genomen en daar ging ik lekker op
Lattpully kon ik weer tot 90 kg en de BOR tot 75 kg en dat voelde beter dan de weken daarvoor. Zou dat door 1 extra pilletje kunnen komen?

Ook door de rust erbij waarschijnlijk dan is je kracht weer toegenomen, gaat prima he

Wat fijn om te horen dat het beter gaat met je schouder.
Heb je er last van gehad?
Dan hebben we vandaag samen benen getraind en lopen we morgen samen mank.;)

Het was geweldig maar nou is het normale leven weer begonnen en heb ik vandaag alweer me 5e training erop zitten.:o
Morgen maar weer eens lui doen anders kan je me woensdag opvegen.:p

Nou ik heb net over geslagen (tja zwak he!!!)
Mijn vrouw is 3 dagen van huis geweest en ik vond het te lullig om nu weg te gaan, ze moest even tegen me aan kletsen
Morgen haal ik in
Schouder heb ik wel spierpijn in gehad (gisteren tijdens het slapen had ik last en werd ik er af en toe wakker van) maar geen zeurende onstekingspijn dus ik ben allang blij

Oh! Je gebruikt je vrouw als excuus!!!
Wel een goed excuus :p
Dus heb je vandaag ingehaald?

Tja ben gisterenavond wel wezen trainen
Rug en Biceps en wat buik
Heb een beetje een stresstijd op het werk, de regelmaat om te trainen en de drive is daardoor een beetje weg. Komt vanzelf wel weer
Ben vandaag ook maar naar mijn werk gefiets 13 km en weer terug om wat cardio te doen

Gisterenavond Borst en Triceps gedaan
Borst gaat goed ondanks de beperking in mijn rechterschouder
heb na het opwarmen met benchpress 50kg en 8 reps 70 kg 3 sets a 4 reps van 80 kg gedaan dat is zo'n beetje mijn max
Daarna dumbbellpress tot 28kg p/hand en de peckdeckmachine kwam ik tot 60kg
Voor mijn doen is dat lekker. Triceps daarna ook goed. Heb het idee dat ik wat in massa aan het groeien ben. Borst/Rug en Armen gaan beter alleen Benen gaat ff niet.
Tja mijn buik ook maar dat neem ik maar even op de koop toe.
Ik wil het tzt er wel weer afhebben maar ben nu maar even niet zo streng voor mezelf.
Tja het is het een (droog) of het ander (Meer massa)

Toch meer massa? Mooi!
En iedere keer zwaarder gaan is niet noodzakelijk voor spiergroei - belangrijker is om blessurevrij te trainen...

Vanochtend Benen en Schouders gedaan
Benen is niet mijn favoriete training maar het moest toch maar weer eens goed
Smith Squaten/Leggpress/Stiflegged deadlift en daarna uitstappen met gewichten in de handen hebben mij goed uitgeput (vooral mijn hamstring rechts voelde weer aan alsof hij te kort was) Daarna Schoulder barbellpress, Dumbbellpress en sideraises gedaan om af te sluiten met shrugs. Zit nu op de bank met moeie benen (dat wordt weer behoorlijke spierpijn de komende 4 dagen ;( )
Nou ja het is voor een goed doel toch?

weer erg veel spierpijn in de benen en onderrug
Vandaag daarom alleen armen getraind (ben ik weer snel thuis :) )
3 oefeningen Biceps en 3 oefeningen Triceps
Barbellcurl 30kg / cablecurl 25kg / Dumbbellcurl 16kg
Dippen met 30kg op de schoot / triceps cable pushdown 35kg / kickback 10kg en triceps pushdown machine 100kg
Gaat op zich lekker en voel dat ik toch weer langzaam ietsiepietsie sterker wordt

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het nou met je vetpercentage? Loopt dat erg op, of ben je stiekem sterker aan het worden terwijl je niet meer eet?

Tja ik heb al een tijd niet gemeten maar mijn vet rond mijn navel groeit terwijl mijn bovenlichaam (borst armen) droger lijkt te worden.
Echt veel meer kg kan ik ook weer niet tillen (ook door mijn schouderblesure) maar langzaam merk ik wel dat ik iets meer aan kan.
Wil ook nog niet gaan cutten maar wil zeker niet veel vetter worden (tja het ouwe dillema) denk dat ik ergens in de buurt van de 18 a 20% zit maar het toont toch niet zo.
het vet wat ik heb zit echt rond mijn navel en in mijn onderrug (net de plekken waar ze meten)

heb even niet getraind, het gaat niet goed op het werk
Waarschijnlijk verlies ik maandag na 20 jaar werken voor de zelfde baas mijn baan.
We zijn door de Holding kapot gemaakt en ze laten ons ondanks dat we winst maken failliet gaan.
Tja mijn kop staat er dus niet helemaal naar terwijl ik wel opgekropte woede hebt en het eigenlijk beter weg kan trainen
Al die jaren keihard gewerkt met een contract waarbij het overwerk al in mijn basisloon zat. 5 weken aan uren werken in de maand en daar niets meer voor betaalt krijgen.
En dan nu laten grote heren de boel failliet gaan zodat ze er zelf nog goed uit komen.

Terug
Naar boven