MuscleMeat

groteman powerlog 2008

Mooie training, maar waarom doe je niet de squats voor de leg extensions?

• Topic Starter Topic Starter
dat doe ik ook wel eens , maar persoonlijk heb ik een voorkeur om eerst te isoleren en dan pas een compound - oefening , ik wilde eigenlijk nog gaan legpressen , maar ik had al pijn in mijn poten van deze 2 oefeningen , dus volgende keer

Mij lijkt het dat je beter eerst kan squatten omdat je dan nog vol energie zit en met frisse benen kan je zoveel mogelijk vezels aanpakken en daarna nog wat isolatie om de benen eens goed vol te pompen. Als opwarming vind ik het dan weer niet slecht. Maar als je je er beter bij voelt moet je het gewoon zo doen.

Mij lijkt het dat je beter eerst kan squatten omdat je dan nog vol energie zit en met frisse benen kan je zoveel mogelijk vezels aanpakken en daarna nog wat isolatie om de benen eens goed vol te pompen. Als opwarming vind ik het dan weer niet slecht. Maar als je je er beter bij voelt moet je het gewoon zo doen.

klopt maar ik train sinds kort op een gym waar ze dus een leg-extension hebben , 1 van de vier oefeningen die ik thuis niet kan doen dus tja dan is het moeilijk bedwingen , maar ik squat regelmatig ook zonder eerst te isoleren;)

nette squat.
Welke gym ben je aan het trainen? Bevalt het daar?

training gym 12.30 - 13.30

dumbbell pull over

8 * 30
8 * 30
8 * 30

zittend kuiten heffen

8 * 100
8 * 100
8 * 100

dippen breed ( dit zijn de oefeningen voor ik gekomen ben ):D
8 *
6 *
6 *
6 *

schuine flyes

6 * 24
6 * 24
6 * 24 ( ik schaam mij diep dat ik vorige keer maar 8 * 22 db drukte , ik moet nog aan de gewichten wennen - ik schat ze nog niet goed in :o

superset bor/shrugs

6 * 80 + 6 * 80
6 * 80 + 6 * 80
6 * 80 + 6 * 80

lateral raises

8 * 18
8 * 18
8 * 18

db curl

6 * 14
6 * 14
6 * 14

rope push extension

8 * 30
8 * 30
8 * 30 ( dit is dus zo'n oefening waar ik thuis nog geen 30 heb gehaald )

wristl roller

4 * uitpakken

sauna 10 minuten ( heerlijk )

goede training, maar shrugs moeten beter kunnen, je moet een stuk meer kunnen shruggen dan rowen.

klopt maar ik deed hem als superset met bor vandaar het gewicht

mijn shrugs liggen inderdaad behoorlijk onder mijn niveau - maar het probleem is , ik heb 1 stang tot mijn beschikking en niet meer , dan moet ik als ik de bor heb gedaan er gelijk 40 kg bijgooien voor de shrugs om rendement te halen , dan vind ik het geen superset meer

als ik 2 stangen tot mijn beschikking hebben zoals thuis dan zou dat kunnen maar dan moet ik weer 220 kilo gewicht hebben en ik nu 160 thuis liggen

dus vandaar heb ik voor deze variant gekozen -

training gym

13.30 - 14.20

crosfiets 10 minuten
fietsen 15 minuten

barbell curl

4 * 40
4 * 40
4 * 40 pr

lying extension

4 * 40
4 * 40
4 * 40 pr

preacher curl

6 * 35
6 * 35
6 * 35

push extension

8 * 45
8 * 45
8 * 45 easy

wristl roller

4 * uitpakken

sauna 12 minuten

com : eigenlijk alleen cardio , maar ik kon het toch niet laten:rolleyes:

Ziet er erg goed uit hoor!! Begrijp ik het goed dat je eerst biceps, daarna triceps en daarna weer biceps trainde en zo ja, waarom precies?:thumb:

Ziet er erg goed uit hoor!! Begrijp ik het goed dat je eerst biceps, daarna triceps en daarna weer biceps trainde en zo ja, waarom precies?:thumb:

bedankt man

eigenlijk was het cardio dag , maar ik heb toch even stiekum biceps.triceps getraind in superset vorm , ik had dat alleen niet erbij geschreven

ik superset regelmatig

armen-bombardement...........:)

A: Bzar : mij bevalt dat uitstekend , het is weer een andere mannier om je spieren uit te putten

A: Obikoe: het kwam nou eenmaal zo uit - ik kon mij niet bedwingen

gisteren weer bij mijn maatje getraind - alhoewel we nu met zijn drieen waren
het werd weer een harde training , we pakte bij de deadlift/squat/Tbar row maar 2 sets , waarbij na elke oefening een setje flyes pakte om de borst vast wat voor te vermoeien voor het db drukken

training gisterenavond 20.30 - 22.15

squat
15 * 80 pr
15 * 115 pr

t bar row
15 * 80 pr
1 * 120:o pr
6 * 100:D pr

deadlift

15 * 100 pr
6 * 150 pr

flyes

15 * 10
15 * 16
8 * 20
8 * 24
8 * 28 met spotter

db drukken

8 * 28
8 * 32 pr
8 * 32
8 * 32
0 * 36::o ( de poging was er maar verder kwam ik niet , hier moest ik ook echt afhaken want de andere mannen gingen verder met 36/42 en uiteindelijk een poging met 50

ez curl
8 * 25
8 * 25

staand ez triceps extension

10 * 25
10 * 25

db row

3 * 50 pr
3 * 50 ( monsterlijk zwaar - ik ging hier kapot )

powershrugs

15 * 28

com: goeie training

thanks , het ging niet onaardig , ondanks maar 2 sets , maar het was gelijk de intensiviteit die je gaat opbreken

Terug
Naar boven