XXL Nutrition

groteman powerlog 2008

• Topic Starter Topic Starter
Week 3 training 3 - 45 min

stand van zaken ; afgelopen zondag stond ik op met een wat zeurende linker-schouder , de boosdoener was de wide gripp pull ups ( mijn eigen schuld , ik had niet als 1e oefening moeten doen ) ik heb toen 5 x op de dag stabiliteits-oefeningen gedaan van 5 min - gewichtsloze-oef + een wrijfmiddeltje

Vanmorgen voelde het goed aan , dus ben ik gaan trainen - ik heb er een rustige training van gemaakt - even goed aanvoelen of er een reactie kwam - die is er niet gekomen

borst

Flat DB drukken

15 * 16
12 * 20
12 * 20
12 * 20

Incline flyes

8 * 16
8 * 16
8 * 16
8 * 16

Als superset met de

Incline db press

10 * 20
10 * 20
10 * 20
10 * 20

peckdeck

15 * 50
12 * 60
12 * 60

schouders

mil press

8 * 20
8 * 30
8 * 40
8 * 40 - voelde allemaal goed aan

Db side lateral raises

8 * 8
8 * 8

Als superset met de

Bent over lateral raises

8 * 10
8 * 10

Cable side raises

2 * 8 * 5
2 * 8 * 5

BB Shrugs

8 * 100
8 * 100

Com : ging eigenlijk erg goed - geen reactie , vooral niet bij de druk-oefeningen want dat was even het hekele punt - niet diep gegaan wat wel lastig is maar met het hoofdje getraind - saunaatje gepakt - morgen rust

Pittig hoor, supersetjes flyes met incline db press! Gelukkig gaat het weer ok met je schouder. Zal wel iets licht verrekt hebben.

verstandige training met toch nog een lekker volume ;)

het had puur te maken met die pull ups - die zijn zwaar en ik was gewoon niet warm genoeg , meestal doe ik eerst twee rug oefeningen ervoor , we laten hem deze week effe zitten - zo ga nu werken

Mooie trainingen G.M, gelukkig was het niks met je schouder!
Heb je genoeg aan 2 sets shrugs voor traps?

Mooie trainingen G.M, gelukkig was het niks met je schouder!
Heb je genoeg aan 2 sets shrugs voor traps?

nee normaal pak ik 4 sets en zwaarder , maar dit was zo'n recovery-training , dus dat heb ik eigenlijk maar de hele training volgehouden

verstandige training , hoort ook bij het hele verhaal natuurlijk.
pas op voor langslepende blesures.
ik ben er als de dood voor.

idd obikoe , als ik ook maar effe voel dat het mis zit dan stop ik altijd gelijk met de oef , maar nu was daar geen aanleiding voor - maar gelukkig zit alles goed , al laat ik de wide gripp pull ups even een weekje links liggen

A: Edwin , nou deze viel eigenlijk wel mee , maar toch bedankt

28/10/08 - rust

rust? hehe, dat is morgen voor mij ;)

nee morgen gaan we weer vlammen - armen

mooi he

nou ik moet wel effe wennnen aan de smaak , waar de whey toch een stuk aangenamer is , smaakt dit nu toch effe niet , maar goed het is voor een goed doel

Waar is visolie eigenlijk precies goed voor?

A: Berry

Visolie helpt bij spieropbouw en vetafbraak. Tegelijkertijd!!
Visolie is misschien wel een van de beste bodybuilding supplementen. Waarom? Omdat je er vet mee kan verliezen en tegelijkertijd spiermassa opbouwen! Daarnaast is het ook nog eens gezond*. Kan het nog beter?
Wat extra uitleg is op zijn plaats:

Visolie zorgt voor een zogeheten ‘repartitioning effect’. Het zorgt voor een gunstiger verdeling van de voedingsstoffen die je binnen krijgt. Je lichaam gaat meer vet verbranden en spaart daarmee koolhydraten uit.
De koolhydraten worden in grotere mate naar de spieren gesluisd waar ze beschikbaar zijn voor opslag van spierglycogeen. Extra spierglycogeen leidt tot een betere pomp en meer spiervolume. Je voelt je tijdens je training ook minder snel leeg.
De extra hoeveelheid koolhydraten kan ook gebruikt worden voor de opbouw van spiermassa. Immers, de spier detecteert dat het een grotere hoeveelheid energie tot zijn beschikking heeft en zal daarom eerder extra energie besteden aan de energieverslindende opbouwende processen.

Visolie helpt je zelfs met afvallen als je er niets voor doet! Het bevordert namelijk de vetverbranding in rust. Er worden meer vetten verbrand ten opzichte van koolhydraten.
Al met al is visolie een van de meest waardevolle supplementen die er zijn. Het staat voor ons in de top 3 samen met whey eiwit en creatine!

Terug
Naar boven