XXL Nutrition

Gymbunny on a mission!

Valt toch ook allemaal wel mee, zijn maar een paar echte werksetjes natuurlijk.

Er van uitgaande dat het om '5' gaat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Gisteravond cheatmeal dus te weinig carbs. Merk je gelijk zeg :(
Ook hele dag in de weer voor mn dakterras. Maar toch nog ff snel getraind!

Pull-up
2 × 2.5
Laat maar :o

Deadlift
1 × 8 × 40
1 × 5 × 60
1 × 5 × 70
1 × 3 × 75 + 6 × 60 + 10 × 40
Dropset DL :cool:

Seated cable row
1 × 8 × 25
3 × 8 × 30

Straight-arm pulldown
1 × 12 × 15
1 × 08 × 20
Dropset 20-5

EZ-bar curl, wijd SS smal
1 × 8+8 × 10
2 × 6+6 × 15
1 × 8+6 × 15

Facepulls
1 × 12 × 10
1 × 08 × 15
Dropset 20-5
Oeioeioeioei

Nu snel naar huis. Schoonouders zijn in town. Als ik ergens geen zin in heb als ik honger heb... :p

Ik zou bijna denken dat ik bij het verkeerde logje heb gepost :P

• #1.025
Oh en tussendoor nog wat reps BP gedaan:

1 × 10 × 20
1 × 08 × 30
1 × 06 × 40

Lekker belangrijk ook :D

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

Lekker gefiets, wel erg koud.
Zo'n 30 km, uurtje dus.

Volgende keer s verder. Alles doet pijn, maar word er niet moe van ofzo.

30 km in een uur.. dan fiets je aardig door! Goed bezig:)

• #1.027
Dankje! Denk gemiddeld zo'n 28 a 29 km/h. Wil nu eerst de afstand opbouwen, ga daarna wel kijken. Misschien ook s een fietscomputertje kopen.

Inmiddels 59.4 kg, maar voel me echt stukken slanker. Is gewoon een kwestie van minder eten in je lijf hebben. Desondanks wel motiverend. :cool:
Hoef ook niet veel in gewicht terug, als ik maar genoeg vet kwijt raak.

Dankje! Denk gemiddeld zo'n 28 a 29 km/h. Wil nu eerst de afstand opbouwen, ga daarna wel kijken. Misschien ook s een fietscomputertje kopen.

Inmiddels 59.4 kg, maar voel me echt stukken slanker. Is gewoon een kwestie van minder eten in je lijf hebben. Desondanks wel motiverend. :cool:
Hoef ook niet veel in gewicht terug, als ik maar genoeg vet kwijt raak.

Ga je daarvoor naar Kralingen of iets, kan me niet echt snel een leuke fietsroute indenken in roffa

• #1.029
Je moet ook juist de stad uit.
Ben een keer naar Maassluis gegaan en gisteren naar Delft. Zijn echt heel veel mooie fietsroutes, ook ten zuiden van Rotterdam.

• #1.031
Grrrr, zwemmen ging echt waardeloos. Kan niet wachten om t ff in me uppie rustig te oefenen, want was er nu zo klaar mee.

Ervaringsdeskundigen, hoe lang duurt t gewoonlijk voordat je de techniek zodanig onder de knie hebt dat t een automatisme wordt?
Doe ik er nog wel een factor pi^2 overheen om te compenseren voor mijn totale gebrek aan motoriek en coördinatie. :o

Grrrr, zwemmen ging echt waardeloos. Kan niet wachten om t ff in me uppie rustig te oefenen, want was er nu zo klaar mee.

Ervaringsdeskundigen, hoe lang duurt t gewoonlijk voordat je de techniek zodanig onder de knie hebt dat t een automatisme wordt?
Doe ik er nog wel een factor pi^2 overheen om te compenseren voor mijn totale gebrek aan motoriek en coördinatie. :o

uhm...oké ik ga proberen te antwoorden.

Wat motorische vaardigheden betreft heb je voordat iets een automatisme wordt, 21 dagen achter elkaar, enkel goede uitvoeringen van een bepaalde oefening nodig.

Voor complexere bewegingen, die een hoogmotorische coördinatie vergen (zoals bijvoorbeeld borstcrawl), geldt een richtlijn van 1000 oefeningen vóór je aan die 21 aaneengesloten dagen kunt beginnen.

Nu wil ik dit gelijk relativeren door aan te geven dat je geen hoogstaande wedstrijdtechniek nodig hebt (toch?) en ontwikkeling vaak in sprongen gaat.

Ik weet niet hoever je techniek nu ongeveer is, en waar de grootste hapering ligt. Vaak zijn beginners met enkele grove aanwijzingen al een fiks eind geholpen, waardoor de uitvoering veel minder moeite kost en zij zich op minder zaken tegelijk hoeven te concentreren.

Je volgde les toch? Misschien een idee om aan je trainer te vragen hoe hij hier over denkt bij jou trouwens? Ik kan vaak wel inschatten aan de hand van iemands slag met hoeveel tijd diegene de gewenste verbetering voor elkaar kan krijgen, als diegene al een poosje bij mij traint.

Succes en laat je niet ontmoedigen! vlieguren maken, onderwatermp3'tje op en gaan!

Daar kan een behoorlijke tijd overheen gaan. Of je moet natuur talent zijn. Wat voornamelijk belangrijk is proberen de rust te bewaren of hoe ik t ook moet zeggen. Belangrijk met de ademhalingstechniek. Je kunt om de 2 slagen ademen of 3 en uiteindelijk zelfs 4 als je wilt. Persoonlijk vond ik lange afstand zwemmen prettiger met om de 4x en later in je race kun je dit naar 3 brengen.

Benen en armen regelmatig apart trainen ook. En daarnaast ook sprint training en lange afstanden.

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

En wat nicky zegt:p

Daar kan een behoorlijke tijd overheen gaan. Of je moet natuur talent zijn. Wat voornamelijk belangrijk is proberen de rust te bewaren of hoe ik t ook moet zeggen. Belangrijk met de ademhalingstechniek. Je kunt om de 2 slagen ademen of 3 en uiteindelijk zelfs 4 als je wilt. Persoonlijk vond ik lange afstand zwemmen prettiger met om de 4x en later in je race kun je dit naar 3 brengen.

Benen en armen regelmatig apart trainen ook. En daarnaast ook sprint training en lange afstanden.

Goede tip over de ademhaling en apart trainen van armen en benen:
om je techniek te verbeteren is ademhalen na een oneven aantal (3 of 5) aan te raden i.v.m. betere balans (anders ga je eerder schuin liggen).
flippertrainingen helpen vooral de beenslag te perfectioneren omdat ze je beweging versterken, wellicht ook nog een tip!

Goede tip over de ademhaling en apart trainen van armen en benen:
om je techniek te verbeteren is ademhalen na een oneven aantal (3 of 5) aan te raden i.v.m. betere balans (anders ga je eerder schuin liggen).
flippertrainingen helpen vooral de beenslag te perfectioneren omdat ze je beweging versterken, wellicht ook nog een tip!

leuk nog n (ex?)zwemster?
Wat bedoel je precies met t scheef liggen?
Flippers idd goed idee. Er zijn ook paddles voor handen miss kun je daar ook wat mee.

• #1.036
Thanks meiden! Kan ik wat mee.

Adem nu in de les 1 op 4, maar als ik zelf oefen ook refelmatig 3 of 5.

Flippers heb ik vandaag even geprobeerd, inderdaad fijn. Maar beenslag is t probleem niet.
Ademhaling gaat fout als ik op andere dingen let. En in zo'n uurtje les is er niet echt tijd om dat rustig te oefenen.

• #1.037
Front squat
1 × 5 × 20
1 × 5 × 30
1 × 5 × 40
1 × 2 × 45 en fail
1 × 8 × 30
Had gelukkig spotters (stangen)
Binnenkort 50 kg moet ook lukken. Op naar de bw front squats! Gaat nu al sneller dan back squats ooit.
Ben alleen bang dat mn billen verdwijnen :o

Wijde stand DL
1 × 8 × 40
1 × 8 × 50
1 × 6 × 60
Best lastig. Wordt heel snel een SLDL.
Maar oei, wat lekker voor je hams en onderrug!

Hack squat
1 × 10 × 10
1 × 10 × 20
1 × 10 × 30

GHR
1 × 8 × bw
3 × 8 × 10

GHR sit-ups
3 × 15
Ver beneden horizontaal. Maar lol is er al bijna weer af. Kan je dit weighted doen op een of andere manier?

Cable side bends
2 × 15 × 25
4 × 10 × 35
Klaar!

Ff geen kuiten. Kleine teentje gebroken :(

Thuis nog 8 zakken tuinaarde (40l) 1 a 2 trappen op gesjouwd. Best mooie training :D

Nu 150 g pasta. :heart: Echt hemels na twee dagen geen KT, dus weinig carbs.

lekker dat de front squats zo lekker gaan, maar waarom ben je bang dat je billen verdwijnen??

• #1.039
Die waren juist gegroeid door vaker (diep) backsquatten en meer eten. Ik stop nu met beide opeens :'(

dat eten snap ik, maar groeien je billen meer van een backsquat dan van een frontsquat dan?

Terug
Naar boven