XXL Nutrition

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Voor bijna alles is wel een alternatief, misschien iets duurder maar plastic rietjes hoeven we er in ieder geval al niet meer van te maken.
Het beste alternatief is consuminderen.

Waar denk je dat de coating van zo'n papieren rietje van wordt gemaakt?

stalen rietjes hebben geen coating toch?
Klopt, gaan we die allemaal zelf meenemen de hele dag als we onze kinderen de pakjes drinken blijven aanbieden waarbij eerst de plastic rietjes zaten die nu vervangen zijn door papieren rietjes? Dan kunnen die kleine pakjes beter in zijn geheel verbannen worden.

Klopt, gaan we die allemaal zelf meenemen de hele dag als we onze kinderen de pakjes drinken blijven aanbieden waarbij eerst de plastic rietjes zaten die nu vervangen zijn door papieren rietjes? Dan kunnen die kleine pakjes beter in zijn geheel verbannen worden.

Verbannen zou inderdaad beter zijn, scheelt een boel vervuiling.

Ik kreeg vroeger een herbruikbare beker mee.
Ik weet niet hoe het nu is, maar zo'n 25 jaar geleden hebben wij op mijn opleiding a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld moeten bereken wat kostentechnisch de beste keuze was. Een wegwerpbeker uit een koffieautomaat of een eenzelfde maat beker met identieke buitenvorm van dikker materiaal die je zelf in zo'n automaat moet hangen, Die bekers inclusief dop en spoelstation werden gebruikt op mijn locatie van de hogeschool. De gehele locatie werd verplaatst naar een nieuw gebouw en Hogeschool Rotterdam wilde weten of ze op de nieuwe locatie dat ook moesten gaan hanteren of dat wegwerp bekers de voorkeur had. Kostentechnisch waren wegwerpbeker ruim de betere keuze, dit illustreert het probleem van de afgelopen decennia, consumptie is gewoon te goedkoop voor het ontwikkelde Westen.

didnt-read.gif

Ja, maar als je dat een beetje doortrekt naar de "hobby" die ons verbind doe wij ook wel heel veel dingen die te gek zijn voor woorden en veel verspilling met zich mee brengen.
Beetje met gerecycled staal zwaaien is niet zo heel slecht voor het milieu lijkt mij.

Kostentechnisch waren wegwerpbeker ruim de betere keuze, dit illustreert het probleem van de afgelopen decennia, consumptie is gewoon te goedkoop voor het ontwikkelde Westen.
In het 'arme' Oosten gebruiken ze ook wegwerp bekers.

Die ze vervolgens masaal in de zee en in rivieren dumpen.

Terug
Naar boven