Fitness Seller

Handen schudden mag niet....van m'n geloof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hangt er maar vanaf wie dat beslist. Er staat nergens in de wet dat een school geen mensen mag weigeren omdat ze niet voldoen aan de eisen die zij stellen. In dit geval hoeft dat geen discriminatie te zijn, maar slechts een simpele eis om de beleefdheidsregels te respecteren, die ze later ook moet leren aan haar leerlingen.

Het CGB vind dit een geval van discriminatie, maar de school kan dat aanvechten en zal dat denk ik ook wel doen. Een rechter beslist dan of dit al dan niet om discriminatie gaat.

Tenminste, dit is wat ik denk de normale gang van zaken?

Wat de allochtonen partij aangaat: ik denk juist dat allochtonen er wel massaal op gaan stemmen, tot nu toe hadden zij enkel de PvdA , waar 80% van de allochtonen op stemt (juiste statistieken). Ze kiezen gewoon wat in hun kraam past...maar we zullen zien wat de toekomst brengt...

Er is toch al lang een grote moslim partij, PvdA heet die.

Als die school het aanvecht zullen ze gegarandeerd verliezen. Jurisprudentie genoeg.

Wat betreft die allochtonen partijen, bij de recente gemeenteraadsverkiezingen is gebleken dat die geen enkele rol van betekenis hebben gespeeld.

Ik hoop dat er een moslim partij komt, dat scheelt PvdA mooi 20 zetels, hoeven we hopelijk niet 4 jaar onder het beleid van die pauper partij te leven.

Lauw zei:
Jullie maken je toch niet zo boos om het feit dat die vrouw zich weigert aan te passen aan ons? Want laten we eerlijk zijn, alleen zijzelf heeft last of gaat veel last krijgen van het besluit mannen niet de hand te schudden.

Wat ik persoonlijk een stuk griezeliger vind (en ik denk dat het hier de meesten in dit topic ook om te doen is), is dat het lijkt alsof iedere generatie Moslims in Nederland een stukje vromer en strenger in de leer is als de vorige.

Kortom, dit soort berichten wakkeren de angst aan dat we ons in Nederland op een afglijdende schaal richting een islamitische staat bevinden (compleet met moefti's en fatwa's en sharia's en openbare stenigingen en de hele donderse bende :D).

Maar zolang er nog geen politieke moslims partijen zijn met een flinke aanhang hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Overigens denk dat ALS zo'n partij er komt we ons altijd zorgen moeten maken omdat een religieuze partij altijd altijd zal proberen politiek te voeren op basis van religieuze normen en waarden.

Daar zal ik je dus op moeten verbeteren, ik ben het er niet mee eens. De jongere generatie(opkomend) die van mij dus en die erna komen zullen zeker niet vromer zijn. Als je alleen al naar het aantal kijkt dat niet bid, alcohol drinkt, rookt coïtus met vrouwen heeft is maar een heel erg klein deel van de jongeren een ''ware'' moslim zoals het betaamt

axestream zei:
Als die school het aanvecht zullen ze gegarandeerd verliezen. Jurisprudentie genoeg.
We zullen zien....
Wat betreft die allochtonen partijen, bij de recente gemeenteraadsverkiezingen is gebleken dat die geen enkele rol van betekenis hebben gespeeld.
Omdat men dus op pvda stemde, maar dat is nu ook de nr1 allochtonen partij. In de toekomst kan die weleens gaan samenwerken met minder grote allochtonen partijen, wat dan 1 grote meerderheid vormt (mag er niet aan denken maar het is best mogelijk :().

axestream zei:
Je kan iemand ook zonder een hand te geven respectvol begroeten. Een veeg in het kruis is dat dus niet. Het was gewoon een domme actie van die school. Als ik iedereen weiger een hand te geven gewoon omdat ik dat niet wil, dan is dat ook geen reden voor een school om mij niet toe te laten. Het gaat ze nml geen ene fl**ker aan.

Het gaat ze wel zeker een fl**ker aan. Een hand geven is namelijk een kwestie van fatsoen hebben, hier in Nederland. Het heeft gewoon met een oeroude traditie te maken, met normen en waarden. Hetzelfde als je in Japan tegenover elkaar buigt. Geen hand geven, wordt hier gezien als een belediging en onbeschoft en als men daaraan niet wil geloven, dan ben je in imo gewoon een onbeschofte aso die hier verder niks te zoeken heeft.

RubenSossa zei:
Het gaat ze wel zeker een fl**ker aan. Een hand geven is namelijk een kwestie van fatsoen hebben, hier in Nederland. Het heeft gewoon met een oeroude traditie te maken, met normen en waarden. Hetzelfde als je in Japan tegenover elkaar buigt. Geen hand geven, wordt hier gezien als een belediging en onbeschoft en als men daaraan niet wil geloven, dan ben je in imo gewoon een onbeschofte aso die hier verder niks te zoeken heeft.

Ik moet eerlijk zeggen axestream: zelfs me oude maatschapij lerares die totaal onpartijdig kon zijn had het erover . Als je verhuist naar een ander land heb je te houden aan de fatsoenregels in dat land. Vind je die fatsoenregels niks dan verhuis je maar want respect is punt 1 op de lijst van integratie. Aldus mijn maatschapij lerares

Waar staat dan beschreven dat ze dat niet mag? Of is het weer een eigen interpretatie van een paar achtergestelden? Misschien dat Sport2000 wat kan toelichten.

En wanneer men jullie met een groet begroet, groet dan op een betere manier terug of beantwoordt de groet. God rekent over alles af." (Koran 4:86)

EricR zei:
En wanneer men jullie met een groet begroet, groet dan op een betere manier terug of beantwoordt de groet. God rekent over alles af." (Koran 4:86)
Volgens mij zijn sommigen van die Moslims allerlei zaken aan het verzinnen, puur om Europeanen dwars te liggen. Het niet schudden van de handen is gewoon hetzelfde als zeggen: "jij bent een ongelovig varken en ik schud daarom met jou geen hand!"

EricR zei:
Waar staat dan beschreven dat ze dat niet mag? Of is het weer een eigen interpretatie van een paar achtergestelden? Misschien dat Sport2000 wat kan toelichten.

Zeer trieste zaak idd:(

RubenSossa zei:
ik krijg er zowiezo de schijt van dat Nederland zich wil aanpassen aan andere culturen.

Zo ook gaat fabrikant Buys de naam ''negerzoen'' veranderen in ''Buys zoenen'', omdat negerzoen discriminerend zou zijn.

Maarja, dat krijg je he, met een multiculturele samenleving..

Tsja en wat ik dan niet snap is dat ze sinterklaas niet afschaffen met z'n zwarte pieten. Als er iets discriminerend zou zijn is dat het volgens mij wel, met z'n knechten die rechtstreeks doen denken aan de tijd dat slavernij de normaalste zaak van de wereld was.

EricR zei:

ik wil wel even 1 en ander opzoeken, maar ik zoek op wat de Islam zegt, of de topic-lezers het daarmee eens of oneens zijn kan verschillen, maar ik zeg wat de Islam zegt, of dit volgens jullie toepasbaar is in jullie straatje van normen en waarden praat ik dus niet over, wil wel proberen duidelijkheid te scheppen hierover, meningen verschillen ik zeg slechts wat de islam zegt(voor zover mijun kennis gaat).

de Moslim volgt 3 dingen, De Koran, De Sunnah en De selefie.
Koran is het (belangrijkste) heilige boek v/d moslims.
de sunnah is het voorbeeld van hoe de profeet Moehammad heeft geleefd, in de Koran word hij als de beste mens beschreven en dit is de reden dat moslims zijn leven als voorbeeld nemen.
de selefie zijn de vrome voorgangers, en daarmee word over het algemeen (wat ik weet althans) de eerste 3 generaties moslims mee bedoelt.

in de Koran staat dat de moslim, Allah en de Boodschapper moet gehoorzamen(3:132)
van de profeet is bekend dat hij nooit de handen van een "niet-mahram"(niet toegestaan) vrouw heeft aangeraakt.
met niet toegestaan worden de vrouwen bedoelt die niet je eigen vrouwen zijn, (zoals jullie weten is het in de islam toegestaan 4 vrouwen te huwen, mits je ze kan onderhouden, gelijk behandeld, goed behandeld etc.)
niet toegestane vrouwen zijn alle vrouwen behalve je moeder, je zussen, je eigen vrouw(en) (misschien ook je nichten maar volgens mij is het daarbij ook niet toegestaan ze aan te raken, dat houden jullie dus tegoed;))

wanneer iemand moslim werd, moest die persoon de eed van trouw afleggen, bij de mannen gaf hij een hand bij de vrouwen niet.
er is overgeleverd dat de profeet heeft gezegd;
"Er is voor de zonen van Adam (de gehele mensheid dus) bepaald dat een onderdeel v/d ontucht van iemand is[..hier volgt een lijstje..]de ontucht van de hand is datgene beetpakken wat verboden is.en het hart verlustigt zich en verlangr en de geslachtsdelen bevestigen of ontkennen het"
deze overlevering heeft de moslima in kwestie ook aangehaald en als reden gebruikt het schudden van de hand te weigeren.

er zijn meer overleveringen daarover, maar kan het zo snel niet vinden.

wat je tekst betreft eric; dit gaat over de groet van de vrede die een moslim de ander geeft; om een tekst, niet om een aanraking, voorbeeld;
ik; salam alaikum
jij; wa alaikum salam wa rahmatullahi wa barakatuhu
als je wilt weten wat het betekend zeg je het maar, geef het slechts als voorbeeld om te tonen wat het verschil is. ik ga nu weg, misschien post ik later nog wat, mzzlz

Laatst bewerkt:
Ik schud ook regelmatig handen van mensen niet, maar dan meer vanuit hygiënisch oogpunt. Namelijk als ik zatrdagnacht aan het werk ben en er weer zo'n kereltje naar me toekomt met zijn ondergezeken en plakkerige (van het bier) hand vooruitgestoken. Die ga ik dus echt niet schudden.:D

Wat ik in deze zaak een beetje vreemd vind is, dat de school discrimineert volgens het CBG, maar dat het eigenlijk andersom is. Die moslima discrimineert mannen. Het verschil is alleen, dat zij kan schermen met haar "geloofsovertuiging". Dat slaat dus nergens op. Als je je leven volledig aan je geloof wilt wijden op deze manier, dan kun je beter de hele dag binnenblijven, vind ik. Dan heb je nergens last van.
Een andere manier zou zijn, je geloof te volgen en dat toe te passen in je dagelijkse bezigheden. Dus niet je bezigheden aanpassen aan je geloof, maar je geloof aanpassen aan je bezigheden.

Nog even over die politieke partijen met een godsdienstige achtergrond, zoals bijv. CDA. De achtergrond mag godsdienstig zijn, maar verder mag die godsdienst niets te maken hebben met de politieke beleidsvorming/- voering.
Een moslimpartij zou dus goed kunnen, mits ze daar capabel genoeg voor zijn. Of ze werkelijk bestaansrecht hebben, zal de tijd moeten leren. Zelf denk ik het niet, want ik denk, dat de meerderheid van onze allochtonen slimmer is dan op een partij te stemmen, die zich beperkt tot politiek drijven voor een minderheid in een land.

spiertje16 zei:
Daar zal ik je dus op moeten verbeteren, ik ben het er niet mee eens. De jongere generatie(opkomend) die van mij dus en die erna komen zullen zeker niet vromer zijn. Als je alleen al naar het aantal kijkt dat niet bid, alcohol drinkt, rookt coïtus met vrouwen heeft is maar een heel erg klein deel van de jongeren een ''ware'' moslim zoals het betaamt
Heeft een ware moslim dan alleen coïtus met mannen???:D
Sorry, kon het niet laten.;)

chunky zei:
Tsja en wat ik dan niet snap is dat ze sinterklaas niet afschaffen met z'n zwarte pieten. Als er iets discriminerend zou zijn is dat het volgens mij wel, met z'n knechten die rechtstreeks doen denken aan de tijd dat slavernij de normaalste zaak van de wereld was.

sssssssssssttttt!!! straks breng je 'ze' nog op ideeen :rolleyes:

Mighty zei:
Wat ik in deze zaak een beetje vreemd vind is, dat de school discrimineert volgens het CBG, maar dat het eigenlijk andersom is. Die moslima discrimineert mannen.

Het is allebei discriminatie, alleen het ene mag niet volgens de wet (althans dat moet de rechter nog bepalen).

Laatst bewerkt:
Corazon zei:
Het is allebei discriminatie, alleen het ene mag niet volgens de wet (altans dat moet de rechter nog bepalen).
het gekke is dat een tijdje terug een christelijke school een moslima een functie als roostermaakster weigerde toen ze aangaf niet te praktiseren:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven