XXL Nutrition

Handen schudden mag niet....van m'n geloof

Status
Niet open voor verdere reacties.
is het dan misschien tijd om eens te kijken naar andere vormen van respect tonen? Of zijn we zo gestandaardiseerd en vastgeroest dat we niet verder kijken dan onze neus lang is?

en wat als de norm al jaaaaaren aanpassen aan de omgeving zijn. Nederland is nogal bekend vanwege z'n slinksheid....
nu ineens gooien we de kont tegen de krib. Daar gaat niet iedereen in mee hoor.

en btw, het betreden van een moskee of de straat vind ik wel een verschil. Of wou je politiek en geloof weer bij elkaar gaan brengen?

overigens geef ik wel toe dat ik het ook niet leuk zou vinden om mijn hand geweigerd te zien, omdat ik een man ben. Maar dat betekent nog niet dat ik er niet over na wil denken.
Wat ik in die zin jammer vind, is dat ik nergens hoor hoe ik zo'n vrouw dan WEL respectvol kan begroeten.

het betreden van een moskee, haalde ik slechts aan als voorbeeld. Het is natuurlijk wel zo. Politiek laat ik erbuiten, behalve dat ik vind, dat Pim Fortuin dit op een manier bracht, waar ik mijzelf ik kon vinden en dan gaat het alleen om de verwoording van zijn mening.

We zijn al te ver om het te kunnen weigeren. Je kunt mensen met een eigen cultuur niet binnenhalen en vervolgens alles wat ze eigen zijn ontnemen omdat ze zich aan moeten passen. Maar men moet zeker niet uit het oog verliezen, dat Nederland het land is waar ze zelf voor gekozen hebben om er te verblijven en dat een land is met eigen normen en waarden. Wanneer blijkt dat deze normen en waarden aan de kant geschoven worden om zo eigen cultuurgebruiken erdoor te drukken, gaat het echt de verkeerde kant op. Dat is nu net hetgene waar wij allen voor staan, waar wij allen al eeuwen trots op zijn en wat moet blijven! Wil je door een of andere reden, kan je niet, of mag je niet van je geloof, daar gehoor aan geven, moet je je heil niet in zo een land zoeken.

• Topic Starter Topic Starter
axestream zei:
Je zou dit soort dingen gewoon moeten negeren. Het is net als een opstandige puber, die moet je ook niet constant op de huid zitten. Hoe meer je mensen de cultuur probeert te ontnemen, hoe krampachtiger ze zich eraan vasthouden en zelfs hun toevlucht zoeken in dingen waar ze tot op dat moment niet eens interesse hadden.

Velen waanden zich wel degelijk Nederlander, maar werden er keer op keer op gewezen dat ze hier niet thuishoorden. Ruim 30 jaar later hoor je nog steeds dat ze blij mogen zijn dat ze hier mogen blijven. Raar hè dat die mensen dan hun toevlucht zoeken in kringen waar ze met open armen ontvangen worden? En dan niet zeggen dat ze wel geaccepteerd worden als ze zich gedragen naar de Nederlandse normen, want als je gaat lopen generaliseren en dingen zegt als k*t Marokkanen/moslims op het moment dat een paar Marokkanen/moslims in de fout gaan dan tref je ook zij die wél er alles aan gedaan hebben om zich aan te passen ook al bedoel je het misschien niet helemaal zo. Ze voelen dan dat ze jarenlang offers hebben gebracht en waarvoor? Om nog steeds met de nek aangekeken te worden? Dan maar terug naar je wortels en we hebben gezien dat mensen die terug gaan naar hun roots en de zgn. "nieuwe moslims" veel strikter zijn in hun opvattingen. Als je dit weet, waarom dan toch steeds juist die dingen doen die de situatie alleen maar verslechteren?

Jaja Axe, ik ben t zomaar met je eens. :) :thumbs:

chunky zei:
het betreden van een moskee, haalde ik slechts aan als voorbeeld. Het is natuurlijk wel zo. Politiek laat ik erbuiten, behalve dat ik vind, dat Pim Fortuin dit op een manier bracht, waar ik mijzelf ik kon vinden en dan gaat het alleen om de verwoording van zijn mening.

We zijn al te ver om het te kunnen weigeren. Je kunt mensen met een eigen cultuur niet binnenhalen en vervolgens alles wat ze eigen zijn ontnemen omdat ze zich aan moeten passen. Maar men moet zeker niet uit het oog verliezen, dat Nederland het land is waar ze zelf voor gekozen hebben om er te verblijven en dat een land is met eigen normen en waarden. Wanneer blijkt dat deze normen en waarden aan de kant geschoven worden om zo eigen cultuurgebruiken erdoor te drukken, gaat het echt de verkeerde kant op. Dat is nu net hetgene waar wij allen voor staan, waar wij allen al eeuwen trots op zijn en wat moet blijven! Wil je door een of andere reden, kan je niet, of mag je niet van je geloof, daar gehoor aan geven, moet je je heil niet in zo een land zoeken.
je gaat denk ik wat te kort door de bocht, de dame waar het om gaat is rond de 20 denk ik? die is hier geboren, heeft niet zelf voor dit land gekozen. en "even" verkassen naar een ander land gaat ook niet zo makkelijk

@chunky zie hierboven

Laatst bewerkt:
EricR zei:
Kennis of toegepaste kennis? Aangezien jouw uitleg over dat handen schudden ook niet helemaal overeenkomt met de uitleg die ik op andere sites las. Die verbieden overduidelijk geen handenschudden tussen verschillende coïtusen, ook al wordt er wel voor gewaarschuwd.

Als ze hier de Islam willen prakizeren volgens hun wetten zijn ze verkeerd, zeker als die wetten tegenstrijdig zijn aan onze wetten of aan onze gebruiken.
goed dat je het opmerkt eric, dat is het probleem, met moslims is het net als met christenen, men neemt het zo zwaar als men aankan/aan wil kunnen. de een neemt de regels wat nauwer als de ander, stuur me eens een pm met waar je die info vandaan hebt?
misschien een goede wetenswaardigheid nog, de Islam kent 4 grote wetscholen, alle 4 verschillen ze een klein beetje van mening over bepaalde zaken, dan moet je dus kijken naar welke wetschool het sterkste bewijs heeft. ik zal eens kijken of ik een fatwa kan vinden voor je, maar weet niet of het lukt, weet niet goed hoe ik dat soort dingen zoeken moet nog:(

wat je 2de alinea betreft;
als je in een land als dit woont hoor je je aan de wetten van dit land te houden, maar verder proberen de moslims die fundamentalistischer ingesteld zijn zoveel mogelijk de wetten van de Islam na te leven, en soms is dat idd balanseren op het randje.

de fatwa;

Shaking hands with women who one is not mahram to

Question: Why has Islaam forbidden shaking hands with women who one is not mahram to? And does one's wudhoo. became nullified if he shakes the hand of a woman without desire?

Response: Islaam has forbidden that (shaking hands with women who one is not mahram to) because of the fitnah (which exists therein) and the greatest fitnah is for a man to touch the skin of a woman (ajnabiyyah); and everything which leads to any fitnah has been legislatively forbidden. Therefore, one is commanded to divert his sight as a preventative measure. As for one who touches his wife, then this does not nullify the wudhoo. Even if it is done with desire, until any prostractic fluid (mathee) or semen (manee) is ejaculated. So this then obligates him to perform ghusl if only semen is ejaculated and if it is (simply) mathee (prostractic fluid) then it is sufficient to wash the private parts and make wudhoo.

Shaykh Ibn 'Uthaymeen
Fataawa an-Nadthar wal-Khulwah wal-Ikhtilaat - Page 10

We kregen laatst 2 jonge dames binnen op de sportschool.. Spraken perfect nederlands, zagen er modern uit, maar ze mochten niet door een mannelijke fitness begeleider begeleidt worden of in dezelfde ruimte als mannen sporten. Ze konden onverichter zaken dus, waarschijnlijk voor de zoveelste keer, terug naar huis.

Ik kan dan maar één ding denken op zo'n moment: waarom gaan jullie in vredesnaam niet terug naar het land waar jullie je geloof veel makkelijker en beter kunnen practiseren dan hier in Nederland?
Het lijkt me namelijk oprecht verschrikkelijk om overal in een land bot te moeten vangen als je je geloof(wat voor velen het belangrijkste is) en je eigen normen en waarden niet op een fatsoenlijke wijze kan uitvoeren.

Waarom blijven deze mensen toch nog in dit 'onzedelijk' land zonder moraal?
Of is de materiele welvaart dan toch uiteindelijk belangrijker voor ze?

respect voor niet-handschuddende mensen

Moslims die in NL zitten komen niet altijd uit landen waar ze invulling mogen geven aan hun geloof zoals zij dat willen. Iedereen heeft het over teruggaan, maar de meeste moslim-jongeren in NL zijn hier geboren. Ze mogen toch wel het een en ander vragen hoop ik of hebben ze geeist dat ze door een vrouw begeleid werden in een ruimte met uitsluitend vrouwen? Ik zie het probleem niet zo. Potentiele klanten vragen om een specifieke behandeling, daar is bij jullie geen ruimte voor, dus kunnen de dames een uitzondering maken voor het sporten of op zoek naar een andere sportschool. Zo kan je het ook benaderen i.p.v. "ga terug op naar je eigen land".

axestream zei:
Moslims die in NL zitten komen niet altijd uit landen waar ze invulling mogen geven aan hun geloof zoals zij dat willen. Iedereen heeft het over teruggaan, maar de meeste moslim-jongeren in NL zijn hier geboren. Ze mogen toch wel het een en ander vragen hoop ik of hebben ze geeist dat ze door een vrouw begeleid werden in een ruimte met uitsluitend vrouwen? Ik zie het probleem niet zo. Potentiele klanten vragen om een specifieke behandeling, daar is bij jullie geen ruimte voor, dus kunnen de dames een uitzondering maken voor het sporten of op zoek naar een andere sportschool. Zo kan je het ook benaderen i.p.v. "ga terug op naar je eigen land".
agree, voor veel marokkanen is het zo dat ze in dit land als allochtoon worden bekeken, ook al zijn ze hier geboren. maar als ze in marokko zijn worden ze als nederlander gezien.
zoals je al aangeeft is het roepen van "ga terug naar je eigen land" wel erg makkelijk, sommige instellingen zien er brood in en regelen aparte tijden of ruimtes om vrouwen en mannen de kans te geven apart hun hobby uit te oefenen. ze verdienen daar prima aan, en dan zou het ineens geen probleem zijn? het mes snijd aan twee kanten, de 1 vind dat ze niet moeten zeuren en zich aan moeten passen, de ander kan eraan verdienen en doet dat vervolgens ook.

en wat wil je zeggen tegen het groeiende aantal nederlanders dat zich bekeerd tot de Islam, die zijn net als de hier geboren marokkanen etc in hun eigen land. en dat zullen er steeds meer worden, dus bereid je maar vast voor:cool:

Denk dat het wel meevalt Sport2000, er is een groep die zich bekeert tot de islam maar er is een nog veel grotere groep die hun geloof volledig opzegt. Zijn dan geen moslims, maar de ontkerkelijking gaat vrolijk door, goede zaak.

axestream zei:

Waar het mij om gaat is dat deze mensen dusdanige specifieke wensen en eisen aan het religieuze en maatschappelijke leven in Nederland hebben dat daar onmogelijk invulling aan gegegeven kan worden zonder een complete herstructurering van de Nederlandse denk-en leefwijze.
Dit zal nooit gebeuren omdat de dominante cultuur van een land altijd het overwicht zal hebben.
Je kunt je dan oprecht afvragen of mensen wiens cultuur en geloof zo lijnrecht staan tegenover de cultuur/gewoontes/leefsT van het land waar ze zich nu bevinden, niet veel beter af zijn in een land waar ze wel hun volledige eigen identiteit op elk vlak kunnen behouden en uitdragen.
Vind je de vrijheid en welvaart dat we hier hebben belangrijker, dan is dat prima, maar dat betekent dan wel dat je aan moet passen aan de grote maatschappelijke denk en gedragsregels van Nederland.
Vele lukt dat gelukkig wel, bij een te grote groep helaas niet. Die groep moet nu duidelijk een keuze gaan maken en ze hoeven daarmee echt niet hun volledige identiteit op te geven, maar binnen het maatschappelijke verkeer horen ze zich wel aan te passen. Dus ja, netjes een hand geven hoort daar ook bij.

En niet om met SP propaganda aan te komen, maar programma is daar vrij duidelijk in. Aanpassen is vereist, SP is o.a. fel gekant tegen onderwijs met een goddienstige basis. Gewoon volledig afschaffen al die scholen met een goddienstige basis, achterhaald gedoe. Religie en school gaat niet samen.

Sportfood.nl zei:
Waar het mij om gaat is dat deze mensen dusdanige specifieke wensen en eisen aan het religieuze en maatschappelijke leven in Nederland hebben dat daar onmogelijk invulling aan gegegeven kan worden zonder een complete herstructurering van de Nederlandse denk-en leefwijze.
Dit zal nooit gebeuren omdat de dominante cultuur van een land altijd het overwicht zal hebben.
Je kunt je dan oprecht afvragen of mensen wiens cultuur en geloof zo lijnrecht staan tegenover de cultuur/gewoontes/leefsT van het land waar ze zich nu bevinden, niet veel beter af zijn in een land waar ze wel hun volledige eigen identiteit op elk vlak kunnen behouden en uitdragen.
Vind je de vrijheid en welvaart dat we hier hebben belangrijker, dan is dat prima, maar dat betekent dan wel dat je aan moet passen aan de grote maatschappelijke denk en gedragsregels van Nederland.
Vele lukt dat gelukkig wel, bij een te grote groep helaas niet. Die groep moet nu duidelijk een keuze gaan maken en ze hoeven daarmee echt niet hun volledige identiteit op te geven, maar binnen het maatschappelijke verkeer horen ze zich wel aan te passen. Dus ja, netjes een hand geven hoort daar ook bij.
ik begrijp je denkwijze wel een beetje denk ik, maar het punt is een beetje als volgt; een moslim wilt naar het zwembad maar kan dat niet als er vrouwen bij zijn, een groep moslims zet zich in en krijgt het voor elkaar elke week 1-2uur het zwembad af te huren. je bent in een land zonder sharia dat is nu eenmaal een feit, maar geef ze eens ongelijk? als je met een beetje handigheid je eisen in kan willigen met een voorbeeld als dit, waarom zou je het dan niet doen?

wat het geven van een hand betreft, zoals al eerder aangekaart, het is iets wat meer is overgewaaid uit de alloch-cultuur. nederlanders geven hooguit een hand bij het voorstellen van zichzelf aan anderen of bij officiële ontmoetingen. als je school het er niet mee eens is, dan zoek je toch gewoon een andere school waar ze er geen punt van maken.
als je werkgever je baard onverzorgd vind staan en je eruit trapt omdat je niet representatief bent, dan zoek je toch eenw erkgever die het niet erg vind.

met dit soort zaken is het zoals met alle dingen, als je het in utrecht niet voor elkaar krijgt, dan ga je naar overvecht. simpel zat, krijg je het daar niet voor elkaar dan zoek je verder, als je iets echt wilt dan lukt het je meestal toch wel. misschien een beetje kromme vergelijking maar als ik in de sportschool perse een sqautrek wil zien en die is er niet, zoek ik een andere sportschool, deze dame zoekt een andere school die wel bied wat zij zoekt, and the story goes on. . .

anders typ ik even 30dingen door elkaar:rolleyes: :D

EricR zei:
Denk dat het wel meevalt Sport2000, er is een groep die zich bekeert tot de islam maar er is een nog veel grotere groep die hun geloof volledig opzegt. Zijn dan geen moslims, maar de ontkerkelijking gaat vrolijk door, goede zaak.
ik bedoel het in de trant van; meeste bekeerlingen zijn over het algemeen meer gehecht aan de regels in het geloof als veel geboren moslims die meer ver-nederlandsen, en het geloof minder belangrijk vinden.
de ontkerkelijking gaat verder, en er zijn genoeg moslims die weinig/niets met hun geloof doen, zoals je in elk geloof tegenkomt, maar de groep die zich er juist meer aan vastklampt word ook langzamerhand groter.
maar om op het handje schudden terug te komen, zoals ik al aangaf; neemt school nummer 1 je er niet om aan? dan ga je naar school nummer 2, en zo nodig verder. ik denk dat deze moslima heel goed weet waar ze mee bezig is, en er zijn genoeg islamitische basisscholen die haar zonder problemen toe zullen laten, dus zonder werk komt ze denk ik niet te zitten

chunky zei:
Tsja en wat ik dan niet snap is dat ze sinterklaas niet afschaffen met z'n zwarte pieten. Als er iets discriminerend zou zijn is dat het volgens mij wel, met z'n knechten die rechtstreeks doen denken aan de tijd dat slavernij de normaalste zaak van de wereld was.

Bij ons op het werk mogen zwartepieten dus niet meer, omdat een donkere vrouw vond dat het te rascistisch was... Het hoofdkantoor in Amerika (Amerikaans bedrijf) stelde haar in het gelijk.
Nu komen er gekleurde pieten mee met de Sint in December...

EricR zei:
En niet om met SP propaganda aan te komen, maar programma is daar vrij duidelijk in. Aanpassen is vereist, SP is o.a. fel gekant tegen onderwijs met een goddienstige basis. Gewoon volledig afschaffen al die scholen met een goddienstige basis, achterhaald gedoe. Religie en school gaat niet samen.

Religie en school gaan zeker niet samen, hoe kun je nu 'niet-onderbouwde-zaken' opnemen in leerstoffen voor jongeren???
Manipulatie noem ik het, net als Sinterklaas als je jong bent! Je ouders spreken immers de waarheid, dus geloof je ze... Dus geloof is het aannemen van dingen die je vertelt worden, zonder daarvoor enige vorm van bewijs te hebben verkregen... Tevens leert het geloof je, zaken die niet te verklaren zijn, dat dat ZIJN werk is... Jaja, nu gaan we dus simpelweg onze kinderen naar scholen sturen, waar ze tegen de kinderen zeggen: 'Denk daar niet teveel over na, God waakt over ons'! Erg kort door de bocht, om zaken waar je even over moet nadenken, het doen afschuiven op De Almachtige... En we leren onze kinderen dan dingen uit 'oude sprookjesboeken' die niet bewezen zijn.. Dus we leren ze dan simpelweg Fictie, en geen Realiteit!

Ben blij dat het geloof afsterft, wij gaan het niet meer meemaken (helaas)!
Maar in die tijd leven de mensen in de waarheid.
In die tijd kun je je ook niet meer schuilen achter je geloof, dan kijkt men alleen naar de Wet en de waarheden! Die naiviteit (geloof) bestaat dan niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven