SageFrancis
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
chunky zei:Tsja en wat ik dan niet snap is dat ze sinterklaas niet afschaffen met z'n zwarte pieten. Als er iets discriminerend zou zijn is dat het volgens mij wel, met z'n knechten die rechtstreeks doen denken aan de tijd dat slavernij de normaalste zaak van de wereld was.

SageFrancis zei:zo is het maar net. Maar nu kan een meneer die zich beledigd voelt ook weer naar het anti discriminatie bureau stappen... you see? complicated world. Respect both sides.
bur zei:nee kerel, respect our site.
Zij is hier in Nederland dus met Nederlandse gewoontes, normen en waarden heeft zij rekening te houden geloof of niet.
het is een normaal iets om iemand de hand te schudden dus behoort ze dat naar goed nederlands gebruik gewoon te doen. Punt
De normen en waarden hier in nederland is dat een ieder elkaar accepteert en respecteert(respect... echt ik kan het nog amper typen zo vaak dat het gebruikt en verkracht is..).DBC01 zei:Even ditte he:
Hoe lang hebben we nu Moslims in ons land? Zeker toch wel 30 jaar okay?
En dan komt hier het rare:
Ooit in al die jaren deze regeltjes en problemen gehad met handen schudden?.......
.................Nee hè?
Dat bedoel ik. We worden hoe langer hoe bespottelijker bespeeld.
DBC01 zei:Even ditte he:
Ooit in al die jaren deze regeltjes en problemen gehad met handen schudden?.......
.................Nee hè?
zie bericht verderopSageFrancis zei:DBC, wat dat betreft heb je wel gelijk.
Maar ik denk echter ook dat dit de harde kern van de islam is.. mensen die alles TE letterlijk nemen. Je weet wel.. iets meer richting fundamentalisme.
Of gewoon neerslaan en zeggen:"Ja! zo doen wij dat hier in nederland"Silva zei:

(heb geen zin hier heel uitgebreid over uit te wijden, ze doet gewoon onmeunig moeilijk)Doen!axestream zei:Dan zou je ook de Christelijke partijen moeten verbieden, te beginnen bij de grootste partij waarvan de leider premier van Nederland is.
SageFrancis zei:
axestream zei:Je zou dit soort dingen gewoon moeten negeren. Het is net als een opstandige puber, die moet je ook niet constant op de huid zitten. Hoe meer je mensen de cultuur probeert te ontnemen, hoe krampachtiger ze zich eraan vasthouden en zelfs hun toevlucht zoeken in dingen waar ze tot op dat moment niet eens interesse hadden.
Velen waanden zich wel degelijk Nederlander, maar werden er keer op keer op gewezen dat ze hier niet thuishoorden. Ruim 30 jaar later hoor je nog steeds dat ze blij mogen zijn dat ze hier mogen blijven. Raar hè dat die mensen dan hun toevlucht zoeken in kringen waar ze met open armen ontvangen worden? En dan niet zeggen dat ze wel geaccepteerd worden als ze zich gedragen naar de Nederlandse normen, want als je gaat lopen generaliseren en dingen zegt als k*t Marokkanen/moslims op het moment dat een paar Marokkanen/moslims in de fout gaan dan tref je ook zij die wél er alles aan gedaan hebben om zich aan te passen ook al bedoel je het misschien niet helemaal zo. Ze voelen dan dat ze jarenlang offers hebben gebracht en waarvoor? Om nog steeds met de nek aangekeken te worden? Dan maar terug naar je wortels en we hebben gezien dat mensen die terug gaan naar hun roots en de zgn. "nieuwe moslims" veel strikter zijn in hun opvattingen. Als je dit weet, waarom dan toch steeds juist die dingen doen die de situatie alleen maar verslechteren?
axestream zei:Je zou dit soort dingen gewoon moeten negeren. Het is net als een opstandige puber, die moet je ook niet constant op de huid zitten. Hoe meer je mensen de cultuur probeert te ontnemen, hoe krampachtiger ze zich eraan vasthouden en zelfs hun toevlucht zoeken in dingen waar ze tot op dat moment niet eens interesse hadden.
Velen waanden zich wel degelijk Nederlander, maar werden er keer op keer op gewezen dat ze hier niet thuishoorden. Ruim 30 jaar later hoor je nog steeds dat ze blij mogen zijn dat ze hier mogen blijven. Raar hè dat die mensen dan hun toevlucht zoeken in kringen waar ze met open armen ontvangen worden? En dan niet zeggen dat ze wel geaccepteerd worden als ze zich gedragen naar de Nederlandse normen, want als je gaat lopen generaliseren en dingen zegt als k*t Marokkanen/moslims op het moment dat een paar Marokkanen/moslims in de fout gaan dan tref je ook zij die wél er alles aan gedaan hebben om zich aan te passen ook al bedoel je het misschien niet helemaal zo. Ze voelen dan dat ze jarenlang offers hebben gebracht en waarvoor? Om nog steeds met de nek aangekeken te worden? Dan maar terug naar je wortels en we hebben gezien dat mensen die terug gaan naar hun roots en de zgn. "nieuwe moslims" veel strikter zijn in hun opvattingen. Als je dit weet, waarom dan toch steeds juist die dingen doen die de situatie alleen maar verslechteren?
de dingen die axestream aangeeft zijn mede een reden denk ik, maar er zit ook nog wat anders achter. de jongere generatie moslims, en dan degene die zich ook echt als moslim gedragen, hebben meer kennis dan de oudere generaties, en proberen die kennis ook zoveel mogelijk in praktijk te brengen, wat zich uit in dit soort zaken.DBC01 zei:Even ditte he:
.................Nee hè?

Vind je niet dat dit een hardere kern is van de islam? Zoals al voorlegde.. meer richting het fundamentalisme. Je ziet duidelijk een verschil van de islam hier in het westen, en daar in afghanistan. Hier lopen ze ook niet met burka's. De islam in afghanistan is een hele andere islam, naar mijn mening. Netzoals je het christendom hebt en het katholicisme of orthodox(isme?)EricR zei:Kennis of toegepaste kennis? Aangezien jouw uitleg over dat handen schudden ook niet helemaal overeenkomt met de uitleg die ik op andere sites las. Die verbieden overduidelijk geen handenschudden tussen verschillende coïtusen, ook al wordt er wel voor gewaarschuwd.
Als ze hier de Islam willen prakizeren volgens hun wetten zijn ze verkeerd, zeker als die wetten tegenstrijdig zijn aan onze wetten of aan onze gebruiken.