Fitness Seller

Handen schudden mag niet....van m'n geloof

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo is het maar net. Maar nu kan een meneer die zich beledigd voelt ook weer naar het anti discriminatie bureau stappen... you see? complicated world. Respect both sides.

chunky zei:
Tsja en wat ik dan niet snap is dat ze sinterklaas niet afschaffen met z'n zwarte pieten. Als er iets discriminerend zou zijn is dat het volgens mij wel, met z'n knechten die rechtstreeks doen denken aan de tijd dat slavernij de normaalste zaak van de wereld was.

Zijn ze toch ook al mee bezig ???

weet ik dat

SageFrancis zei:
zo is het maar net. Maar nu kan een meneer die zich beledigd voelt ook weer naar het anti discriminatie bureau stappen... you see? complicated world. Respect both sides.

nee kerel, respect our site.

Zij is hier in Nederland dus met Nederlandse gewoontes, normen en waarden heeft zij rekening te houden geloof of niet.

het is een normaal iets om iemand de hand te schudden dus behoort ze dat naar goed nederlands gebruik gewoon te doen. Punt

bur zei:
nee kerel, respect our site.

Zij is hier in Nederland dus met Nederlandse gewoontes, normen en waarden heeft zij rekening te houden geloof of niet.

het is een normaal iets om iemand de hand te schudden dus behoort ze dat naar goed nederlands gebruik gewoon te doen. Punt

Nee onzin, welke gewoontes? Welke normen en waarden? De normen en waarden van elkaar respecteren. Het komt niet van een kant het komt van twee kanten, bur ;) De normen en waarden hier in nederland is dat een ieder elkaar accepteert en respecteert(respect... echt ik kan het nog amper typen zo vaak dat het gebruikt en verkracht is..).

Het is niet zo dat zij voor haar beroep mensen de hand moet schudden, dus what's the point? Je kan ook op een andere manier elkaar groeten. Sterker nog, in nederland is het meer de gewoonte om iemand te groeten dan iemand de hand te schudden. Meestal schud je iemand de hand als je hem of haar een tijd niet hebt gezien.

Waar het eigenlijk in dit verhaaltje om gaat volgens veel nederlanders is dat zij denken dat die vrouw een nederlander geen hand wil geven. Als er nou stond "islamitische vrouw wil islamitische man geen hand geven wegens geloofsovertuiging", dan heb je gelijk een heel ander verhaal en dan is er opeens niet zo'n groot probleem.

Dit is echt een touchy onderwerp want het woord respect kan je jezelf helemaal in verliezen.

Ik vind het beledigend als die vrouw de man geen hand geeft omdat ze er geen behoefte aan heeft, omdat ze dat niet wil. Maar puur omdat zij een eigen levensstroom heeft en ze geeft die man geen hand, omdat het volgens haar geloof niet mag, dan vind ik dat wat anders en ook niet beledigend. Het zou beledigend zijn als zij die man geen hand zou geven omdat hij westers(lees:nederlands) is.

Nederland is een land dat openstaat voor bijna alles. Waar maken we ons nou eigenlijk druk om? Om een vrouw die geen hand wil geven? Ja.. dan niet, dan zeg ik wel alleen goeie dag, who cares.

Daarnaast staat de meneer die zich beledigd voelt ook in zijn recht om naar het anti-discriminatie bureau te gaan en hier over te klagen.(eigenlijk gaat het nergens over.. )

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Even ditte he:

Hoe lang hebben we nu Moslims in ons land? Zeker toch wel 30 jaar okay?

En dan komt hier het rare:
Ooit in al die jaren deze regeltjes en problemen gehad met handen schudden?.......

.................Nee hè?

Dat bedoel ik. We worden hoe langer hoe bespottelijker bespeeld.

Man oh man hoe waar is dit. De essentie van wat ik wilde zeggen, wat ik dus bij deze achterwege laat. KARMA!

DBC01 zei:
Even ditte he:

Ooit in al die jaren deze regeltjes en problemen gehad met handen schudden?.......

.................Nee hè?

DBC, wat dat betreft heb je wel gelijk.
Maar ik denk echter ook dat dit de harde kern van de islam is.. mensen die alles TE letterlijk nemen. Je weet wel.. iets meer richting fundamentalisme.

SageFrancis zei:
Maar ik denk echter ook dat dit de harde kern van de islam is.. mensen die alles TE letterlijk nemen. Je weet wel.. iets meer richting fundamentalisme.
zie bericht verderop

Laatst bewerkt:
Als je geen hand mag geven een zoen geven.

ik zie twee kanten:

die vrouw is achterlijk bezig. punt. :D (heb geen zin hier heel uitgebreid over uit te wijden, ze doet gewoon onmeunig moeilijk)

punt twee:
het gaat om een handdruk jongens. djeez. Een simpel product van een cultuur, een begroeting. Daar zijn er duizenden van.
ik lig er niet wakker van. We ruzieen over handje schudden, er lijkt me wel heel wat beters te beruzieen..

verder :thumbs: voor Lauw en DBC. Ik vond de gedachte over het nooit problemen hebben in 30 jaar wel scherp.
Maar ik denk ook dat het verder normaal is dat een cultuur die afzijdig is gehouden van de maatschappij (iig in het begin) zich na dertig jaar wat meer persoonlijk ontwikkeld heeft. De maatschappij waarin deze ontwikkeling plaatsvindt, bepaalt daarnaast imo een groot deel van de richting van deze ontwikkeling.

SageFrancis zei:

Je zou dit soort dingen gewoon moeten negeren. Het is net als een opstandige puber, die moet je ook niet constant op de huid zitten. Hoe meer je mensen de cultuur probeert te ontnemen, hoe krampachtiger ze zich eraan vasthouden en zelfs hun toevlucht zoeken in dingen waar ze tot op dat moment niet eens interesse hadden.

Velen waanden zich wel degelijk Nederlander, maar werden er keer op keer op gewezen dat ze hier niet thuishoorden. Ruim 30 jaar later hoor je nog steeds dat ze blij mogen zijn dat ze hier mogen blijven. Raar hè dat die mensen dan hun toevlucht zoeken in kringen waar ze met open armen ontvangen worden? En dan niet zeggen dat ze wel geaccepteerd worden als ze zich gedragen naar de Nederlandse normen, want als je gaat lopen generaliseren en dingen zegt als k*t Marokkanen/moslims op het moment dat een paar Marokkanen/moslims in de fout gaan dan tref je ook zij die wél er alles aan gedaan hebben om zich aan te passen ook al bedoel je het misschien niet helemaal zo. Ze voelen dan dat ze jarenlang offers hebben gebracht en waarvoor? Om nog steeds met de nek aangekeken te worden? Dan maar terug naar je wortels en we hebben gezien dat mensen die terug gaan naar hun roots en de zgn. "nieuwe moslims" veel strikter zijn in hun opvattingen. Als je dit weet, waarom dan toch steeds juist die dingen doen die de situatie alleen maar verslechteren?

axestream zei:
Je zou dit soort dingen gewoon moeten negeren. Het is net als een opstandige puber, die moet je ook niet constant op de huid zitten. Hoe meer je mensen de cultuur probeert te ontnemen, hoe krampachtiger ze zich eraan vasthouden en zelfs hun toevlucht zoeken in dingen waar ze tot op dat moment niet eens interesse hadden.

Velen waanden zich wel degelijk Nederlander, maar werden er keer op keer op gewezen dat ze hier niet thuishoorden. Ruim 30 jaar later hoor je nog steeds dat ze blij mogen zijn dat ze hier mogen blijven. Raar hè dat die mensen dan hun toevlucht zoeken in kringen waar ze met open armen ontvangen worden? En dan niet zeggen dat ze wel geaccepteerd worden als ze zich gedragen naar de Nederlandse normen, want als je gaat lopen generaliseren en dingen zegt als k*t Marokkanen/moslims op het moment dat een paar Marokkanen/moslims in de fout gaan dan tref je ook zij die wél er alles aan gedaan hebben om zich aan te passen ook al bedoel je het misschien niet helemaal zo. Ze voelen dan dat ze jarenlang offers hebben gebracht en waarvoor? Om nog steeds met de nek aangekeken te worden? Dan maar terug naar je wortels en we hebben gezien dat mensen die terug gaan naar hun roots en de zgn. "nieuwe moslims" veel strikter zijn in hun opvattingen. Als je dit weet, waarom dan toch steeds juist die dingen doen die de situatie alleen maar verslechteren?

Ok, daar heb je ook gelijk in...

Wat dbc zei, klopt wel, maar dat was dan ook een andere tijd. Wat ik ook van groot belang vind.Het lijntje van de grens van wat wel en wat niet kan wordt door sommigen echt enorm dun gemaakt dat je dus bij dit soort dingen al gelijk fout zit bij het minste of geringste..

Laatst bewerkt:
axestream zei:

Helemaal mee eens :thumb:

DBC01 zei:
Even ditte he:

.................Nee hè?

de dingen die axestream aangeeft zijn mede een reden denk ik, maar er zit ook nog wat anders achter. de jongere generatie moslims, en dan degene die zich ook echt als moslim gedragen, hebben meer kennis dan de oudere generaties, en proberen die kennis ook zoveel mogelijk in praktijk te brengen, wat zich uit in dit soort zaken.
dat ouderen dit niet doen is een gebrek aan kennis en misschien het gevoel afhankelijk te zijn en "te gast" te zijn, terwijl de nieuwe generatie dit als zijn/haar thuisland ziet, en daarin dan ook zoveel mogelijk de islam wil praktiseren, en dat kan zoals je ziet:cool:

Kennis of toegepaste kennis? Aangezien jouw uitleg over dat handen schudden ook niet helemaal overeenkomt met de uitleg die ik op andere sites las. Die verbieden overduidelijk geen handenschudden tussen verschillende coïtusen, ook al wordt er wel voor gewaarschuwd.

Als ze hier de Islam willen prakizeren volgens hun wetten zijn ze verkeerd, zeker als die wetten tegenstrijdig zijn aan onze wetten of aan onze gebruiken.

EricR zei:
Kennis of toegepaste kennis? Aangezien jouw uitleg over dat handen schudden ook niet helemaal overeenkomt met de uitleg die ik op andere sites las. Die verbieden overduidelijk geen handenschudden tussen verschillende coïtusen, ook al wordt er wel voor gewaarschuwd.

Als ze hier de Islam willen prakizeren volgens hun wetten zijn ze verkeerd, zeker als die wetten tegenstrijdig zijn aan onze wetten of aan onze gebruiken.
Vind je niet dat dit een hardere kern is van de islam? Zoals al voorlegde.. meer richting het fundamentalisme. Je ziet duidelijk een verschil van de islam hier in het westen, en daar in afghanistan. Hier lopen ze ook niet met burka's. De islam in afghanistan is een hele andere islam, naar mijn mening. Netzoals je het christendom hebt en het katholicisme of orthodox(isme?)

Idd, eerlijk gezegd ik moet zeggen dat moslima's en niet praktiserende vaak ook vreemde blikken naar vrouwen in burka's werpen

tis allemaal toch van de gekken.

we hebben hier in Nederland (als nederlanders) toch een bepaalde erfenis, een geschiedenis van een volk, wat in eeuwen is opgebouwd. Het is toch niet normaal om dat te laten vergaan door je steeds maar aan te moeten passen aan mensen die hier moeten integreren.

Hand schudden is een teken van respect naar elkaar toe in dit land.
Ik vraag me dan ook stellig af waarom mensen die dit zo aanhangen (het niet schudden, moslims bv) niet gewoon in een moslimland gaan wonen of daar blijven.

Als ik een moskee inga (niet dat ik dat doe,dat terzijde) moet je toch ook je schoenen uit trekken!

In turkije of weet ik veel waar, heb je je ook te houden aan die normen en waarden daar.

Wat dit aangaat ben ik volkomen eens met hetgeen wijlen Pim Fortuin daar over zei.

ik vind het in ieder geval geen discriminatie tegenover moslims.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven