XXL Nutrition

heavy duty

• Topic Starter Topic Starter
Bb bp
15x50
10x70
7x90
5x105
8x120 rir 1
10x110kg rir 1

Bb skullcrushers
8x50
6x60
13x70
15x60kg

Db flys
15, 12x22,5kg

Laatst bewerkt:
Denkt wel, kan je misschien eens een keer een filmpje daarvan posten?

En A'nold style wide grip bp.

Volgende training PULL, dat is om te beginnen alleen 2 biceps oefeningen gevolgd door lateral raises. Later ook nog Yates rows en upright rows; helaas heb ik mijn pulley niet meer anders had ik ook nog pulldowns kunnen doen.

Als ik kan uitbreiden qua volume, koop ik misschien een pull up bar met muur attachment. Nu ik rond de 100kg ben kan ik waarschijnlijk weer makkelijk pull ups doen.

En mijn leg extension/curl apparaat in elkaar zetten en 30mm schijven uit mijn andere homegym hiernaartoe brengen, dan kan ik voorzichtig beginnen met PPL.

Over techniek gesproken, op de mtb wordt die ook weer beter, heb de minst natte trails gereden bij Noordwijk.
IMG20250125163047.jpg

Laatst bewerkt:
Jenning de Boo...23.92, 61km/u!!!

Laatst bewerkt:
Welk schema heeft jou als naturel het meeste progessie geboekt?
Het split schema van A'nold, maar dat was voor mij, en waarschijnlijk voor iedereen, veel te zwaar zonder steroïden.

borst/rug
schouders/armen
benen
rust
repeat

Na ongeveer 2 jaar zat ik er dan steeds helemaal doorheen en dan ging ik een half jaar of zo wat anders doen, meestal hardlopen op het strand en in de duinen, of wielrennen. Daarna meestal in een andere sportschool trainen, in Scheveningen en Den Haag waren er meer dan 10.

Kwam ik broodmager binnen, armen 39cm en ver onder de 80kg en was ik in 3 maanden 90-95kg met armen 45cm. Deed dan wedstrijdje met de sterkste mannen van de sportschool, wie het eerst 170kg kon bankdrukken. Die gasten gingen dan soms een enorme blast doen om te kunnen winnen.

Heb ik gedaan tussen 1977 en 1985.

Tussen 2013 en 2019 weer gaan trainen met gewichten, toen deed ik push/pull + beetje benen, vrij laag volume. Woog toen ongeveer 120kg, armen bijna 50cm maar beetje dik. Kon 4x170kg bankdrukken en met alle Matrix machines full stack+gewichten eraan als de sportschoolhouder niet keek.

Laatst bewerkt:
Het split schema van A'nold, maar dat was voor mij, en waarschijnlijk voor iedereen, veel te zwaar zonder steroïden.

borst/rug
schouders/armen
benen
rust
repeat

Na ongeveer 2 jaar zat ik er dan steeds helemaal doorheen en dan ging ik een half jaar of zo wat anders doen, meestal hardlopen op het strand en in de duinen, of wielrennen. Daarna meestal in een andere sportschool trainen, in Scheveningen en Den Haag waren er meer dan 10.

Kwam ik broodmager binnen, armen 39cm en ver onder de 80kg en was ik in 3 maanden 90-95kg met armen 45cm. Deed dan wedstrijdje met de sterkste mannen van de sportschool, wie het eerst 170kg kon bankdrukken. Die gasten gingen dan soms een enorme blast doen om te kunnen winnen.

Heb ik gedaan tussen 1977 en 1985.

Tussen 2013 en 2019 weer gaan trainen met gewichten, toen deed ik push/pull + beetje benen, vrij laag volume. Woog toen ongeveer 120kg, armen bijna 50cm maar beetje dik. Kon 4x170kg bankdrukken en met op alle Matrix machines full stack+gewichten eraan als de sportschoolhouder niet keek.
Ik ga dit schema misschien een x uitproberen.

Van Arnold

THX!

Ik ga dit schema misschien een x uitproberen.

Van Arnold

THX!
Zouk niet doen tenzij je per se ook een burn-out wil meemaken. In ieder geval niet de 3-4 oefeningen per spiergroep, 4 sets per oefening versie.

In de jaren 80 las ik in de Muscle en Fitness over heavy duty, maar dat begreep ik toen niet goed en deed ook teveel sets. Ging wel weer vooruit maar toen liep ik weer vast. Deed toen ook nooit aan bulken, at te weinig.

Ben daarna gaan schaatsen en had daarbij veel voordeel van de kracht in mijn benen die ik met squats had ontwikkeld.

Aan Robinson en de andere grote mannen zoals Alwin en Bob had ik ook weinig want die hadden een veel beter krachtuithoudingsvermogen en herstelvermogen door hun steroids (waar toen nog niet openlijk werd gesproken).

Terug
Naar boven