Fitness Seller

Heb ik een beetje aanleg?

Eet die botten weg en dan komt het wel goed :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet wat meer.
Vooral 's avonds een 2e grote mok melk.
En dan spieren trainen niet te uitbundig.
Hoop dat het samen na een poosje er beter uitziet.

Ik eet wat meer.
Vooral 's avonds een 2e grote mok melk.
En dan spieren trainen niet te uitbundig.
Hoop dat het samen na een poosje er beter uitziet.

Wat richtlijnen voor als je niet te ver wilt gaan in voedingsschema, maar toch nog iets of wat wilt bereiken:

Smorges: halve liter melk/yoghurt
Minstens 10 boterhammen, waarvan de helft belegd met een dikke laag pindakaas.
Savonds: halve liter kwark

K zou gewoon veel gaan vreten maar dan ook wel heel veel

rare vorm van borst imo

Eten , trainen , doe eerst jaartje of 2 licht , en dan gewoon zwaar doorbeuken.

je gaat me toch niet serieus vertellen dat je alleen maar wat abz en bicepz wil hebben?

Biceps, Borst, en buikspieren staan bij mij op 1.
Als het allemaal bevalt kan ik eventueel verder gaan, maar ik ga waarschijnlijk niet richting het bodybuilden op.

Wat ABZ is weet ik niet, kan ik ook niet vinden.

Biceps, Borst, en buikspieren staan bij mij op 1.
Als het allemaal bevalt kan ik eventueel verder gaan, maar ik ga waarschijnlijk niet richting het bodybuilden op.

Wat ABZ is weet ik niet, kan ik ook niet vinden.

naturel wordt je sowieso niet zo'n beest als ahnüld hoor ;)

ga gewoon lekker (alles) trainen en goed eten.. krijg je vanzelf het fysiek wat je wilt, trust me!

ennuh.... abz zijn abs, abs zijn buikspieren ;)

Ik denk dat als ik lid van sportschool word over een tijdje dat ik ook wel inzet heb.
Ik heb zelf een goede conditie en ik probeer mijzelf ook altijd te verbeteren en goede prestaties te halen.
Denk dat ik daar wel een goed punt heb.
Als ik evt naar de sportschool ga doe ik dat misschien rond mijn 16e.
Ik ga nu niet te enthousiast trainen, ik lees dat je alleen maar mindere resultaten haalt als je weinig rust.
Ik eet al wat meer, en lees meer over welke voeding goed is en wat voor producten veel eiwitten bevatten.

Vreten gelijk de beesten :)

In mijn ogen zie je er niet minder uit dan menig 14 jarige jongen. Wat je moet doen is letten op wat je zoal eet. Chips, big tasty's en snoep zijn niet de manieren om aan te komen. Dat zijn eerder de manieren om zwembandjes te krijgen en dichtgeslipte aderen, dat is toch niet wat je wilt? Bammetjes met pindakaas, pastas, en vooral eiwitrijke producten zoals mager rundvlees, kippenvlees en melk producten helpen erg goed om in spiermassa aan te komen. Maar er zit ook een andere kant aan, als je niet zal trainen, minstens 2x in de week puur op kracht, zal je ook geen progressie zien, ookal eet je je de nete.

Een tip dat als je van plan bent te gaan trainen op een fitness school. Zorg ervoor dat je minimaal een jaar rustig aan traint maximaal 2x per week om je pezen, botten en spieren te laten wennen aan de krachten die daar op komen te staan.

Succes, je bent in iedergeval enthiousiast genoeg!

Laatst bewerkt:
Een tip dat als je van plan bent te gaan trainen op een fitness school. Zorg ervoor dat je minimaal een jaar rustig aan traint maximaal 2x per week om je pezen, botten en spieren te laten wennen aan de krachten die daar op komen te staan. Wees er ook van bewust dat zwaar trainen voor je 18e je lengte in een negatieve manier kan bëinvloeden. Dit kan zelfs oplopen tot een verschil van 4 of 5 centimeter.

Succes, je bent in iedergeval enthiousiast genoeg!

Ben je serieus? Ik wil nl. nog veel in de lengte groeien, is dit wetenschappelijk bewezen?

Ben je serieus? Ik wil nl. nog veel in de lengte groeien, is dit wetenschappelijk bewezen?

Ik zal mijzelf even verbeteren.

Als je voor je groeispurt zwaar aan krachttraining doet, kan dat inderdaad je lengte op een negatieve manier bëinvloeden, doordat alle energie naar je spieren gaat, en niet naar je botten oftewel groeischijven, die door de grote hoeveelheden kracht gesloten kunnen worden. Hoeveel cm dat precies kan zijn valt moeilijk uit te rekenen, niet proberen dus.

Het is niet zo dat als je normaal traint (buiten de groeispurt) dat dat je lengte zal bëinvloeden. Alleen als je extreem zwaar traint met zware gewichten. Een goed voorbeeld hiervan vind ik wereldkampioen strongman Mariusz Pudzianowski die 1.86meter lang is. Hij traint al vanaf zijn 12e/13e heel hard. Ik geloof erin dat als hij nooit zo'n interesse in zijn sport had gehad, hij wel boven de 1 meter 90 uit was gekomen.

Ik hoop hiermee je gedachtes over fitness en groei weer op het goede pad heb gezet :) Geen zorgen dus.. want jij ben waarschijnlijk al uit je groeispurt.

Meer biceps?? Wat dacht je van wat meer borst, je ziet eruit alsof je net uit Aushwitz komt.

Terug
Naar boven