AndroidHealthClinic

Heb ik een beetje aanleg?

• Topic Starter Topic Starter
Ja vind het lekkerder zitten als m'n broek wat lager zit ;).

Ik eet nu op school 1 boterham meer. Niet veel maar alles helpt.
Vandaag toen ik thuis kwam een perzik, kiwi en 2 mandarijnen met een flinke scheut magere yoghurt in de staafmixer gedauwd en dat opgedronken, daarnaast nog een boterham van 32 gram met 40 gram pindakaas erop.
Ik eet nu ook als ik thuis kom geen snoep, maar een boterham met pindakaas. Als er binnenkort eieren in huis komen is een gebakken ei op bruin brood ook goed dan?
Daarna ben ik +/- 40 min gaan trainen.
Ik deed Crunches, Side Crunches, Push-Ups (opdrukken?), Dumbbell-curls, Side Laterals.
Morgen doe ik dan niks, en dan doe ik het zaterdag weer.
Dus steeds 1 dag rust.
Is dat wat om mee te beginnen?

ja, dat is redelijk om te beginnen i guess. maar als je kan zorg ervoor dat je om de 2.30uur iets eet ipv meer te eten op je normale maaltijden

Vandaag toen ik thuis kwam een perzik, kiwi en 2 mandarijnen met een flinke scheut magere yoghurt in de staafmixer gedauwd en dat opgedronken, daarnaast nog een boterham van 32 gram met 40 gram pindakaas erop.
Ik eet nu ook als ik thuis kom geen snoep, maar een boterham met pindakaas. Als er binnenkort eieren in huis komen is een gebakken ei op bruin brood ook goed dan?
Ik deed Crunches, Side Crunches, Push-Ups (opdrukken?), Dumbbell-curls, Side Laterals.
Dus steeds 1 dag rust.
Is dat wat om mee te beginnen?

Nope dat is brak. Je moet gewoon heel je lichaam trainen. Geloof me, dat ziet er beter uit en werkt beter.
Hoeveel boterhammen eet je nu in totaal op een dag?

Een goed (naar mijn mening) basisschema:
Train elke oefening in 3 setjes van 10 herhalingen. 2 x per week.

Borst
-Bench press (machine)
-Incline dumbbell fly’s

Benen
-squat/leg press
-Leg extensions

Biceps
-Larry scot curl

Rug
-Deadlift
-Lat pulldown

Schouders
-Overhead press
-Upright rowing

Triceps
-Triceps pushdown

Kuiten
-seated calf raises (tenen naar binnen, hakken naar buiten) (machine)
-seated calf raises (tenen naar buiten, hakken naar binnen) (machine)

Google de oefeningen die je niet kent maar...

Vragen?

iedereen heeft wel wat aanleg te groeien,maar jammer genoeg hoe hard we er ook voor gaan kunnen we er niet allen als ronnie coleman uit gaan zien

iedereen heeft wel wat aanleg te groeien,maar jammer genoeg hoe hard we er ook voor gaan kunnen we er niet allen als ronnie coleman uit gaan zien

Niet iedereen WIL er als Ronnie uit komen zien... alhoewel je niet snel tevreden bent, en steeds nieuwe doelen stelt voor je eigen als je je vorige doel behaald hebt..:rolleyes:

Niet iedereen WIL er als Ronnie uit komen zien... alhoewel je niet snel tevreden bent, en steeds nieuwe doelen stelt voor je eigen als je je vorige doel behaald hebt..:rolleyes:
dit was genetisch gezien bedoeld,net zoals niet alle goede voetballers ronaldo of weet ik veel wie kan worden;)

@ Bello,ik wil erbij zeggen dat het wel thuis moet kunnen he!

Ik eet ongeveer 7 tot 8 boterhammen per dag.

Op mijn 14e?
Denk dat ik eerst gewoon thuis moet doen en daarna naar de sportschool.
Natuurlijk is het daar veel beter, dat weet ik ook wel.
Maar ik denk dat ik beter eventjes kan wachten.

En waarom zouden die dingen niet werken als ik vragen mag?

Op mijn 14e?

Sorry heb het niet duidelijk vermeld: die dingen werken juist wel, maar daar houd het ongeveer op...

Maar idd je kunt ook gwoon als je jaar of 16 bent meteen voor een goeie gaan knallen. En nu gwoon beetje relaxt sporten. Tis ook gwoon belangrijk dat je IETS doet.

Op mijn 14e?

Waarom wachten als het nu al kan? Thuis valt niet veel te trainen tenzij je de spullen ervoor heb maar kost meestal wel wat geld meer dan een abbo.
PS, wel goed van je dat je nog normaal blijft reageren als je iedere keer een k*t reactie krijgt :thumb:

Dankjewel.
Ik weet dat jullie veel meer weten dan mij, maar ik heb thuis ook een dumbbell waarbij je het gewicht kan instellen met schijven.
Dat helpt naar mijn idee echt wel.
Sit-ups zullen ook wel werken.
Opdrukken weet ik ook bijna zeker.
Kijk het zal natuurlijk wel helpen, maar de technieken in de sportschool zijn beter met de apparaten enzo.
Denk dat ik het eerst gewoon thuis doe, en dan kan ik altijd nog kijken voor een abbo.

y0

Dit type lichaamsbouw is lang en slank met een lichte botstructuur. Het lichaam is kort in verhouding tot de armen en benen. De vingers, handen en tenen zijn vrij lang. Je zou meer moeite moeten doen om gewicht aan te komen en je zou een goede atleet kunnen zijn in duursporten of atletiek.

Wel tof dat je er zo serieus mogelijk met de gegeven informatie probeerd om te gaan!

Bruin brood met pindakaas, eieren, en kipfilet zijn goede alternatieven om mee naar school te nemen inderdaad. Neem ook nog wat halfvolle melk mee.

Als je klaar bent met het (thuis) trainen moet je direct erna 2 banaantjes eten en nog wat extra melk drinken.

Als oefeningen voor de borst kun je fly's doen met je dumbbells (liggend op de vloer of op een naar achter leunende stoel), opdrukken met je lichaamsgewicht (je handen ver uit elkaar, op schouderbreedte of bijna tegen elkaar... probeer verschillende standen) Je kunt ook opdrukken op een verhoogje, dan spreek je weer een ander gedeelte van je borst aan. Schouderoefeningen zijn side raises, over het hoofd drukken met dumbbells (overhead press) en front raises (de dumbbells voor je uit heffen en rustig weer laten zakken)
Als beenoefeningen zou je wat bodyweight squats kunnen doen waarbij je zo diep mogelijk zakt en met zovbeel mogelijk kracht weer omhoog komt en zo hoog mogelijk springt er weer rustig terug komt op de vloer (wel weer door je knieën buigen om de klap op te vangen)

Vergeet vooral niet te genieten van je leven/sport. Je bent nog maar 14. Die sportschool komt op je 16e wel :thumb:

Laatst bewerkt:
Haha, ja ik heb het gewoon in het verkeerde forum geplaast denk ik.
Dit gaat over het echte werk en niet iets al dit denk ik.
Ik laat het hierbij.

Toch bedankt allemaal ;)

Nee, je zit goed.

Wat mensen je proberen duidelijk te maken is dat je totaal niet gespierd bent. Je hebt nog nooit getraind dus men kan ook niet zeggen of je aanleg hebt. Begin gewoon goed te trainen en te vreten (+ hard te lezen in de stickies over voeding en trainingsschema) en probeer wat op te bouwen. Voor ''een beetje gespierd'' zul je toch gewoon hard moeten trainen. Met een goed bulkschema zul je vet aankomen, maar ook veel spiermassa. Later kun je het vet weer eraf trainen en zoveel mogelijk opgebouwde spiermassa proberen te behouden. En bedenk dat je nog maar 14 bent.

qua bouw van je botten en aanhechtingen van je spieren heb je absoluut geen aanleg nee.
Maar je bent dan ook pas 14 lees ik.

Vraag is niet of je aanleg hebt maar doorzettingsvermogen.

Ga eten (goed eten, lees je in op DBB) en hard trainen en denk daarbij vooral aan compounds als de squat bench en deadlift.

hij eet op school 1 boterham meer, whahaha, wooow zeeeg, een hele boterham ofwat?? En is het ook zo'n zware van 32 gram als degene die je thuis opeet?? thaha, man zeg, je doet het precies express.

Terug
Naar boven